Приемам забележката на колегата Добрин - градивната критика е добре дошла !
Искам само да кажа че колегата Пирогов токущо ми сподели на лично съобщение че колата му не е сток 75к.с ами е "тунингована" над 95к.с . Това обяснява до голяма степен тази "загадка" и разминаване между реалността и физичните закони за които спорим от няколко страници.
Остава само загадката защо още при първият коментар колегата не ни сподели за тази "дребна подробност" която можеше да ни спести доста загубено време и излишни спорове ... И все пак науката е хубаво нещо - защото стигнахме по индиректен начин до заключението че поло със 75кс е невъзможно да постигне скорост от 200км/ч :)
За мен лично остава съмнение че дори и при 95к.с тази кола може да развие реални 200км/ч по равен път поради "късата" 5та предавка.
Ако вземем данните от тук:
http://www.cars-data.com/en/volkswagen-polo-1.4-tdi-highline-specs/53089и ги въведем в този калкулатор:
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtmlимаме:
Код: Избери всички
Tire diameter (in.) 25 (приемаме че колата е с 15ки)
Final Drive Ratio: 3.67
5th Gear Ratio: 0.75
RPM: 4000
получаваме:
5th Gear (kmh): 173което е много близко до тези 170км/ч дадени от производителя. Тоест дори колата да е 200к.с в случаят бива ограничавана от оборотите и късата предавка до 173км/ч.Откриваме че зада постигне 200км/ч на 5та предавка ще са необходими минимум 4600 оборота. 4600 оборота изглеждат на границата на възможното за този двигател. Но да приемем че са реално постижими. Остава големият проблем със рязкият спад в кривата на мощността след пика който е на 4000 оборота. Тоест на 4600 оборота ще се наблюдава спад от около 20% или пак се връщаме на тези ~75к.с за които вече изчислихме че са крайно недостатъчни за скорост от 200км/ч ...
Сега вече ако колегата сподели че е сменял и скоростната кутия с такава с по-дълги предавателни числа мисля че всичко ще си дойде на мястото