Разлика м-у RP и ABS двигатели

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот kossis » Пон 20 яну 2014 20:45


Е те там на капачката на Дюзата, под капачката на въздушният филтър.

Колега за това има хиляди теми и на Руски и на Български и с картинки. Потърси де !




VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот VRX » Пет 14 мар 2014 15:12


Разликата е следната:
RP мотор - моноинженкция със система MonoJetronic + TSZ-H запалителна система
ABS мотор - моноинжекция със система MonoMotronic (компютъра управлява и заплаването)

Дюзата на моноинжекцията при двата мотора е различна, а също и корпуса на моноинжекцията (при RP има две оси, докато при ABS e с една).
Освен това RP има демпфер на дроселовата клапа, докато ABS - няма.
И още - RP има вакумен клапан за регулиране ъгъла на изпреварване на запалването, при ABS няма, тъй като то се управлява от компютъра.
Би трябвало да има разлика и в жилата за газта - при RP трябва да е по-дълго.


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот Johnsword » Сря 02 апр 2014 18:46


Пробах от пасат B4 бобината на моя и става, няма проблем. Двигателя на б4-ката беше АБС, моя е РП. :th_up

Последна промяна от Johnsword на Вто 07 апр 2015 23:40, променено общо 1 път.


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот VRX » Пон 09 мар 2015 14:08


Има и още една разлика:
Степента на сгъстяване при RP-мотора е 9.0, докато при ABS-мотора е 10.0. Затова RP-мотора може да работи с бензин 92 (разбира се при липса на такъв и с 95), докато ABS-мотора трябва да работи с 95 (или 98 по изключение).


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот Vlad777 » Съб 14 мар 2015 20:55


От къде идва тази разлика в степен на сгъстяване?

Наскоро с помощта на vaskoto1 преправихме моя Golf MK2 от RP от 1990 г. на ABS. Повод за смяната беше прецакан датчик на Хол на делкото, който не ми се занимаваше да търся и купувам. За донор ползвах моята тройка ABS от 91-92 г., която реших да жертвам в полза на двойката. :mrgreen

Двойката беше с вакуум на делкото, кръгла бобина и външен комутатор, който седеше отгоре на компютъра.

Сменени части:
- Конзолата с алтернатора и шайбата на водната помпа и на коляновия вал и вече двойката е с пистов ремък :a040 Наложи се лека импровизация при монтажа на новата конзола, тъй като на блока на RP-то няма къде да се завие единия от 4-те винта, които държат конзолата. (Ако някой има нужда от снимка как стана - да пише ЛС.)
- Наложи се и избиване и набиване на другата шайба на клиновия ремък за хидравличната помпа, която вече е с друг офсет
- Цялата ел. инсталация в двигателния отсек взех от тройката и сложихме в двойката. Тук е съществено, че двойката е от последните години на производство и трансформацията е доста по-лесна, отколкото при двойките преди 87 г.
- Температурен датчик на централния фланец с 4 пина замести двата датчика с по 2 пина
- Делкото от ABS застана на мястото на вакуумното от RP
- Смених и бобините - квадратната замени кръглата
- Смених и компютъра и сложих този от ABS-a
- Моноинжекцията си оставих старата от RP-то. Честно казано като ги гледах двете не видях абсолютно никакви видими разлики. Единствено тройката беше карана на газ и имаше доста нагар по дюзата, докато двойката е само на бензин и дюзата беше кристално чиста.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 мар 2015 21:31


Аз даже си оставих и кръглата бобина с комутатора, едни жици само се преправят 2-3 на брой, но това при пасат де


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот Vlad777 » Съб 14 мар 2015 21:34


Бях пропуснал да напиша, че смених и компютъра и сложих този от тройката.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот red rider » Съб 14 мар 2015 21:35


На мен ми прави впечатление, че РП то е малко по-рязък двигател при едни и същи коне с АБС .


Потребителски аватар
DrEbNiA
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
Местоположение: Добрич

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот DrEbNiA » Нед 29 мар 2015 0:36


Ако сложиш и буталата от АБС-а, за да докараш степента на сгъстяване на 10:1, ще си стане досущ АБС. :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот Iezekil » Пет 24 апр 2015 19:34


Именно,разликата е в челата на буталата,както навремето с москвичовите дефорсирани и чисти мотори.В моното няма разлика,изключвам големината на пластмасовия капак и някаква шашма черна при РП-то,дето не знам за кво служи.АЗ съм с блок и бутала от РП,глава от АБС,а сега и моното смених със старото.Това,че бил по-рязък мотор е глупост,по-схванат е.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот pas1.8mi » Нед 26 апр 2015 11:02


Ако не е по-рязък,поне усещането е такова! Имал съм и двата двигателя на Пасат! :c020


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот stefan4o » Нед 26 апр 2015 12:17


Да допълня, че има RP с моно-мотроник, което също управлява запалването, за разлика от по-старото Моно-джетроник. Имам приятел с такава, внос от Италия, с квадратната бобина е колата, като при по-новите ABS.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот Iezekil » Нед 26 апр 2015 13:49


E моят се схвана с РП бутала..на практика буталата са с по-голяма вдлъбнатина от на АБС и от там и по-слабата степен на сгъстяване...какво значи по-рязък и двата ти Пасата с еднакви кутии ли бяха?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот Bai Sando » Нед 26 апр 2015 17:21


На какви нютони при определени обороти са давата мотора?Ако при единия мотор,макс.върт.момент идва по-рано от другия,тогава идва усещането за по-рязък.Макар и двата да са 90 коня.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели

Мнениеот stefan4o » Нед 26 апр 2015 18:16


RP - при 3000об/мин
ABS - при 2500об/мин
Според доппел-воббер там са пиковете на върт.момент.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта