Е те там на капачката на Дюзата, под капачката на въздушният филтър.
Колега за това има хиляди теми и на Руски и на Български и с картинки. Потърси де !
Разлика м-у RP и ABS двигатели
Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели
Разликата е следната:
RP мотор - моноинженкция със система MonoJetronic + TSZ-H запалителна система
ABS мотор - моноинжекция със система MonoMotronic (компютъра управлява и заплаването)
Дюзата на моноинжекцията при двата мотора е различна, а също и корпуса на моноинжекцията (при RP има две оси, докато при ABS e с една).
Освен това RP има демпфер на дроселовата клапа, докато ABS - няма.
И още - RP има вакумен клапан за регулиране ъгъла на изпреварване на запалването, при ABS няма, тъй като то се управлява от компютъра.
Би трябвало да има разлика и в жилата за газта - при RP трябва да е по-дълго.
RP мотор - моноинженкция със система MonoJetronic + TSZ-H запалителна система
ABS мотор - моноинжекция със система MonoMotronic (компютъра управлява и заплаването)
Дюзата на моноинжекцията при двата мотора е различна, а също и корпуса на моноинжекцията (при RP има две оси, докато при ABS e с една).
Освен това RP има демпфер на дроселовата клапа, докато ABS - няма.
И още - RP има вакумен клапан за регулиране ъгъла на изпреварване на запалването, при ABS няма, тъй като то се управлява от компютъра.
Би трябвало да има разлика и в жилата за газта - при RP трябва да е по-дълго.
- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели
Пробах от пасат B4 бобината на моя и става, няма проблем. Двигателя на б4-ката беше АБС, моя е РП.
Последна промяна от Johnsword на Вто 07 апр 2015 23:40, променено общо 1 път.
Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели
Има и още една разлика:
Степента на сгъстяване при RP-мотора е 9.0, докато при ABS-мотора е 10.0. Затова RP-мотора може да работи с бензин 92 (разбира се при липса на такъв и с 95), докато ABS-мотора трябва да работи с 95 (или 98 по изключение).
Степента на сгъстяване при RP-мотора е 9.0, докато при ABS-мотора е 10.0. Затова RP-мотора може да работи с бензин 92 (разбира се при липса на такъв и с 95), докато ABS-мотора трябва да работи с 95 (или 98 по изключение).
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели
От къде идва тази разлика в степен на сгъстяване?
Наскоро с помощта на vaskoto1 преправихме моя Golf MK2 от RP от 1990 г. на ABS. Повод за смяната беше прецакан датчик на Хол на делкото, който не ми се занимаваше да търся и купувам. За донор ползвах моята тройка ABS от 91-92 г., която реших да жертвам в полза на двойката.
Двойката беше с вакуум на делкото, кръгла бобина и външен комутатор, който седеше отгоре на компютъра.
Сменени части:
- Конзолата с алтернатора и шайбата на водната помпа и на коляновия вал и вече двойката е с пистов ремък Наложи се лека импровизация при монтажа на новата конзола, тъй като на блока на RP-то няма къде да се завие единия от 4-те винта, които държат конзолата. (Ако някой има нужда от снимка как стана - да пише ЛС.)
- Наложи се и избиване и набиване на другата шайба на клиновия ремък за хидравличната помпа, която вече е с друг офсет
- Цялата ел. инсталация в двигателния отсек взех от тройката и сложихме в двойката. Тук е съществено, че двойката е от последните години на производство и трансформацията е доста по-лесна, отколкото при двойките преди 87 г.
- Температурен датчик на централния фланец с 4 пина замести двата датчика с по 2 пина
- Делкото от ABS застана на мястото на вакуумното от RP
- Смених и бобините - квадратната замени кръглата
- Смених и компютъра и сложих този от ABS-a
- Моноинжекцията си оставих старата от RP-то. Честно казано като ги гледах двете не видях абсолютно никакви видими разлики. Единствено тройката беше карана на газ и имаше доста нагар по дюзата, докато двойката е само на бензин и дюзата беше кристално чиста.
Наскоро с помощта на vaskoto1 преправихме моя Golf MK2 от RP от 1990 г. на ABS. Повод за смяната беше прецакан датчик на Хол на делкото, който не ми се занимаваше да търся и купувам. За донор ползвах моята тройка ABS от 91-92 г., която реших да жертвам в полза на двойката.
Двойката беше с вакуум на делкото, кръгла бобина и външен комутатор, който седеше отгоре на компютъра.
Сменени части:
- Конзолата с алтернатора и шайбата на водната помпа и на коляновия вал и вече двойката е с пистов ремък Наложи се лека импровизация при монтажа на новата конзола, тъй като на блока на RP-то няма къде да се завие единия от 4-те винта, които държат конзолата. (Ако някой има нужда от снимка как стана - да пише ЛС.)
- Наложи се и избиване и набиване на другата шайба на клиновия ремък за хидравличната помпа, която вече е с друг офсет
- Цялата ел. инсталация в двигателния отсек взех от тройката и сложихме в двойката. Тук е съществено, че двойката е от последните години на производство и трансформацията е доста по-лесна, отколкото при двойките преди 87 г.
- Температурен датчик на централния фланец с 4 пина замести двата датчика с по 2 пина
- Делкото от ABS застана на мястото на вакуумното от RP
- Смених и бобините - квадратната замени кръглата
- Смених и компютъра и сложих този от ABS-a
- Моноинжекцията си оставих старата от RP-то. Честно казано като ги гледах двете не видях абсолютно никакви видими разлики. Единствено тройката беше карана на газ и имаше доста нагар по дюзата, докато двойката е само на бензин и дюзата беше кристално чиста.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Аз даже си оставих и кръглата бобина с комутатора, едни жици само се преправят 2-3 на брой, но това при пасат де
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Бях пропуснал да напиша, че смених и компютъра и сложих този от тройката.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
На мен ми прави впечатление, че РП то е малко по-рязък двигател при едни и същи коне с АБС .
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Ако сложиш и буталата от АБС-а, за да докараш степента на сгъстяване на 10:1, ще си стане досущ АБС.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Именно,разликата е в челата на буталата,както навремето с москвичовите дефорсирани и чисти мотори.В моното няма разлика,изключвам големината на пластмасовия капак и някаква шашма черна при РП-то,дето не знам за кво служи.АЗ съм с блок и бутала от РП,глава от АБС,а сега и моното смених със старото.Това,че бил по-рязък мотор е глупост,по-схванат е.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Ако не е по-рязък,поне усещането е такова! Имал съм и двата двигателя на Пасат!
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
Да допълня, че има RP с моно-мотроник, което също управлява запалването, за разлика от по-старото Моно-джетроник. Имам приятел с такава, внос от Италия, с квадратната бобина е колата, като при по-новите ABS.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
E моят се схвана с РП бутала..на практика буталата са с по-голяма вдлъбнатина от на АБС и от там и по-слабата степен на сгъстяване...какво значи по-рязък и двата ти Пасата с еднакви кутии ли бяха?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
На какви нютони при определени обороти са давата мотора?Ако при единия мотор,макс.върт.момент идва по-рано от другия,тогава идва усещането за по-рязък.Макар и двата да са 90 коня.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлика м-у RP и ABS двигатели
RP - при 3000об/мин
ABS - при 2500об/мин
Според доппел-воббер там са пиковете на върт.момент.
ABS - при 2500об/мин
Според доппел-воббер там са пиковете на върт.момент.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта