MOTUL 15W50
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: MOTUL 15W50
Аз съм виждал сервизна книжка на Рено Сафран 3.0 от първата генерация , купена на 32 000км и до 240 000км е карана с 15w40 - това в Италия . Сега е на над 350 000 км и още държи двигателя но купето е позаминало . Карам трета смяна с 15w50 / не е мотул / и не намирам разлика в паленето сутрин , обед и вечер . Пали от четвърт по закон .
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
StS написа:@ ZFA
Не мога да разбера как масло 5w50 е до +30, a 15W50 е до +50... Тази графика нещо ме смущава, по скоро трябва да са до +50 и двете, нали едното е зимен индекс , дясното /50/ е "летен"....
Зависи от типа масло.Графиката за минерално е една,за полусинтетика е друга,за пълна синтетика е трета.Също така графиката за дадения тип мотор е различна и производителя си я дава в книжката (нямам как да покажа тази за AGG-то,понеже си нямам скенерче или подходяща снимачка).Съответно тази,която качих е за полусинтетично масло за карбураторен двигател на VW ,защото такава намерих.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
Разбирам аз съм гледал пълна синтетика , естерна ли е била не знам, но ако някой се интересува ще постна, като намеря за 5в50
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
Аз сега изнамерих в книжката какво дават VW по въпроса .Делят ги според сертификата.
Ако е клас А т.е. VW 500.00 ,тогава от -30 до +40 се ползват всички тези масла -> 5W30,5W40,10W30,10W40.
Ако е клас B т.е. VW 501.01 ,се ползва както следва :
от -30 до +40 -> 5W50,10W50,10W60
от -30 до +15 -> 5W30,5W40
от -20 до +15 -> 10W30,10W40
от -15 до +40 -> 15W40,15W50,20W40,20W50
Сега спорът вече минава в друга графа, защото намесваме и сертификата на маслото, който се оказва доста решаващ за ситуацията, понеже според VW и 10W40 може да се ползва всесезонно, ако е сертификат 500.00, иначе не става за лятото
Ако е клас А т.е. VW 500.00 ,тогава от -30 до +40 се ползват всички тези масла -> 5W30,5W40,10W30,10W40.
Ако е клас B т.е. VW 501.01 ,се ползва както следва :
от -30 до +40 -> 5W50,10W50,10W60
от -30 до +15 -> 5W30,5W40
от -20 до +15 -> 10W30,10W40
от -15 до +40 -> 15W40,15W50,20W40,20W50
Сега спорът вече минава в друга графа, защото намесваме и сертификата на маслото, който се оказва доста решаващ за ситуацията, понеже според VW и 10W40 може да се ползва всесезонно, ако е сертификат 500.00, иначе не става за лятото
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=15348
За да не спамя , а аз ще добавя и за 0w40 срещу 5W50
За да не спамя , а аз ще добавя и за 0w40 срещу 5W50
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: MOTUL 15W50
И те така Миналия уикенд преминах на 10W40 пак 6100 на Motul.
Преди да го сменя обаче направих някой замервани на налягането.
При 15W50 6100 Motul
800 об - 1,6атм
1200об - 2,5атм
1400об - 3,0атм
1600об - 3,5атм
1800об - 4,0атм
2000об - 4,6атм
2200об - 5,1атм
2400об - 5,7атм
Наляганията са мерени при 80C на маслото, като маслото е на почти 8000км
Повече от 5,7 не се покачва (явно пружината на клапана е поомекнала, понеже преди беше повече)
Motul 6100 10W40 (на 0 км )
800 об - 1,5атм
1200об - 2,2атм
1400об - 2,5атм
1600об - 3,0атм
1800об - 3,4атм
2000об - 4,0атм
2200об - 4,3атм
2400об - 4,8атм
2800об - 5,7атм
Честно казано очаквах налягането на 10В40 да е доста по ниско, ама...
2010 последно като мерих налягането със минералното масло (15W40) имам бегли спомени, че на празен ход маслото се въртеше около има няма 1 атм.
След някой друг километър ако свалям капака на клапаните ще огледам за маслени налепи, понеже имам някои съмнения, че няма много добри миещи свойства. 2010 свалях главата и беше измита до блясък, лятото на 2011 свалях капака на клапаните главата нямаше следи от оцветявания. Лошото е, че това лято като свалях главата, вече беше станала златиста, т.е от последно като я знаех чиста съм минал ~3500 с минерал и 5500 ~ 6000 с Мотула.
Ще видим сега дали ще се "боядиса" алуминия при положение че се е ползвало маслото за което говорим в темата.
Преди да го сменя обаче направих някой замервани на налягането.
При 15W50 6100 Motul
800 об - 1,6атм
1200об - 2,5атм
1400об - 3,0атм
1600об - 3,5атм
1800об - 4,0атм
2000об - 4,6атм
2200об - 5,1атм
2400об - 5,7атм
Наляганията са мерени при 80C на маслото, като маслото е на почти 8000км
Повече от 5,7 не се покачва (явно пружината на клапана е поомекнала, понеже преди беше повече)
Motul 6100 10W40 (на 0 км )
800 об - 1,5атм
1200об - 2,2атм
1400об - 2,5атм
1600об - 3,0атм
1800об - 3,4атм
2000об - 4,0атм
2200об - 4,3атм
2400об - 4,8атм
2800об - 5,7атм
Честно казано очаквах налягането на 10В40 да е доста по ниско, ама...
2010 последно като мерих налягането със минералното масло (15W40) имам бегли спомени, че на празен ход маслото се въртеше около има няма 1 атм.
След някой друг километър ако свалям капака на клапаните ще огледам за маслени налепи, понеже имам някои съмнения, че няма много добри миещи свойства. 2010 свалях главата и беше измита до блясък, лятото на 2011 свалях капака на клапаните главата нямаше следи от оцветявания. Лошото е, че това лято като свалях главата, вече беше станала златиста, т.е от последно като я знаех чиста съм минал ~3500 с минерал и 5500 ~ 6000 с Мотула.
Ще видим сега дали ще се "боядиса" алуминия при положение че се е ползвало маслото за което говорим в темата.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: MOTUL 15W50
Местя темата, щото одавна не се разисква положението само за Голф!
Иначе моя скромен опит за две смени на Вр6 95-та год. е, че наистина това е едно от най-добрите масла, което обаче в действителност е по-подходящо за лятно време.
Ако карах колата по-често зимата щеше да е 10W - 40 6100, иначе вече за втори път е с 15В 50 6100.
Просто за тези пари, които са смешни за добро масло не съм намерил друго, което на педал-заварка и 240-250км./ч. по магистралата в продължение на доста време не покачва температурата до повече от 120гр.
Другите масла ги докарвам до изпарения - над 140гр. при такава употреба.
Наистина е вярно обаче, че зимата доста трудно палеше колата, особено при големите студове, под -20гр.
Като цяло съм доволен, маслото е чук.
За справка да кажа, че ежедневния Голф е 1,9 дизел 2007г. на 65хил.км /гарантирани/, кара се с Оригинален Кастрол, както препоръчва производителя и повдигачите му тракат повече от 17г. Вр6, който е на 216хил.км и не е правен двигателя.
Иначе моя скромен опит за две смени на Вр6 95-та год. е, че наистина това е едно от най-добрите масла, което обаче в действителност е по-подходящо за лятно време.
Ако карах колата по-често зимата щеше да е 10W - 40 6100, иначе вече за втори път е с 15В 50 6100.
Просто за тези пари, които са смешни за добро масло не съм намерил друго, което на педал-заварка и 240-250км./ч. по магистралата в продължение на доста време не покачва температурата до повече от 120гр.
Другите масла ги докарвам до изпарения - над 140гр. при такава употреба.
Наистина е вярно обаче, че зимата доста трудно палеше колата, особено при големите студове, под -20гр.
Като цяло съм доволен, маслото е чук.
За справка да кажа, че ежедневния Голф е 1,9 дизел 2007г. на 65хил.км /гарантирани/, кара се с Оригинален Кастрол, както препоръчва производителя и повдигачите му тракат повече от 17г. Вр6, който е на 216хил.км и не е правен двигателя.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13446
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
rokera671 написа:За Варна.Тръгваш от вятърна мелница в посока военна болница в дясно ще видиш магазина с надписи Мотул.
Сигурен ли си в човека, защото аз не съм . Илиан продава общо взето боклуци.
- djfunnyman
- Мнения: 139
- Регистриран на: Вто 16 мар 2010 23:30
- Автомобил: passat 1.8i 79kw
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Варна
Re: MOTUL 15W50
kris11 написа:rokera671 написа:За Варна.Тръгваш от вятърна мелница в посока военна болница в дясно ще видиш магазина с надписи Мотул.
Сигурен ли си в човека, защото аз не съм . Илиан продава общо взето боклуци.
аз купих от там MOTUL 15W50 6100 маслото е хубаво но е доста скъпо за 1л 24лв
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
Много златно това масло - 24л./литъра
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: MOTUL 15W50
kris11 написа:rokera671 написа:За Варна.Тръгваш от вятърна мелница в посока военна болница в дясно ще видиш магазина с надписи Мотул.
Сигурен ли си в човека, защото аз не съм . Илиан продава общо взето боклуци.
Нямах никакви проблеми ,маслото си е хубаво!Но още като го наливах течеше като мед.Не е подходящо за температури с много минуси!Мое мнение ,всеки може да си го слага когато си пожелае.Но за лятото при много високи температури и каране във високи обороти ,няма по добро масло!
Re: MOTUL 15W50
аз не виждам причина зимата да е по зле от 10w40 6100 при положени, че му дават точка на втечняване минус 33 градуса, а на 10w40 e минус 30, какво ще кажете
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: MOTUL 15W50
R_32 написа:аз не виждам причина зимата да е по зле от 10w40 6100 при положени, че му дават точка на втечняване минус 33 градуса, а на 10w40 e минус 30, какво ще кажете
Като не виждаш ,слагай!Аз повече не бих повторил .Между другото сега ми предстои смяна и се замислям за 5в40 на Мотул но цената му сигурно ще е доста солена.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: MOTUL 15W50
Колко да му е солена цената?:
http://bparts-bg.com/product/14/5w-40-x ... litra.html
Срамота е да пестиш от масло точно пък...
Явно не си карал на една и съща кола зимата с 10в40 и 15в40/50, за да твърдиш така. При минусови температури си се усеща разлика.
http://bparts-bg.com/product/14/5w-40-x ... litra.html
Срамота е да пестиш от масло точно пък...
R_32 написа:аз не виждам причина зимата да е по зле от 10w40 6100 при положени, че му дават точка на втечняване минус 33 градуса, а на 10w40 e минус 30, какво ще кажете
Явно не си карал на една и съща кола зимата с 10в40 и 15в40/50, за да твърдиш така. При минусови температури си се усеща разлика.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: MOTUL 15W50
[quote="stefan4o"]Колко да му е солена цената?:
http://bparts-bg.com/product/14/5w-40-x ... litra.html
Срамота е да пестиш от масло точно пък...
Явно не ме познаваш!!Аз си гледам колата повече от жената.Да не мислиш ,че това дето го слагам е евтино!?85л е тубата.
http://bparts-bg.com/product/14/5w-40-x ... litra.html
Срамота е да пестиш от масло точно пък...
Явно не ме познаваш!!Аз си гледам колата повече от жената.Да не мислиш ,че това дето го слагам е евтино!?85л е тубата.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта