Как да разбера дали е антифриз или вода

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 21 окт 2007 20:37


Gxx e водещото не цвета.




Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Нед 21 окт 2007 20:49


L&R написа:Gxx e водещото не цвета.
абсолютно точно!тя и нафтата си я оцветяват каква ли не но там зависи от съвсем други показатели не и от цвета!някой колеги чули недочули ама да пишат да са в играта!!!!


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Нед 21 окт 2007 20:55


G11-син,G12- червен.ти сам го каза-оцветяват и нафтата заради различните показатели. :wink:


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Нед 21 окт 2007 21:15


мисля че говориш за една и съща марка!аз имам предвид различни марки а нафтата може да е с еднакви показатели но с различен цвят поради доста причини!ще повторя преди години съм работил в рафинерия и това с цветовете ми е до болка познато!


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 21 окт 2007 22:33


абе да си слагат антифриз по колите бил той син или червен за минус 20гр. че с тази вода само беля може да отвори с язви по блока през лятото ,а за зимата направо пукане на блока.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пон 22 окт 2007 0:28


[/quote]Червеният е по-скъп,но има по-голям срок на годност и щади алуминиевите съединения и блока на двитателя.Синият ги разяжда.Нека по-знаещите ме поправят ако греша :wink:[/quote]
Грешиш!Поправям те. :D


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Пон 22 окт 2007 8:08


Обоснови се-факти,диаграми,таблици-всичко :lol:


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Пон 22 окт 2007 8:37


цитирам колегата dpassat-

Всички органични и неорганични антифризи на основа етилен гликоли или производни - моно ди.... са смесими по между си. G 11 е неорганичен антифриз и има вредни инхибитори за корозия относно алуминиевите двигатели и части на охладителната система. Не се препоръчва за автомобили с алум. детаили навлизащи през 1996,97 година.
G12 и G12+ са органични съвременни антифризи със удължен експлоатационен пробег или известни като лонг лайф продукти. Приложими са ЗА ВСИЧКИ автомобили с течностно охлаждане. Разликата е че този с + има пробег не до 5 години а до 10 в определени модификациии автомобили- например новото МОндео.
G11 е препоръчително да се сменя на 3 години или 30 хил. км.
Карането с вода през лятото е толкова опасно колкото само с концентрат през зимата. Във втория случай инхибиторите за корозия разказват играта на охладителната система когато са в концентрирано състояние. Производителя дава пропорция за експлоатация, отбелязва се в сервизната книжка и или на опаковката на продукта.......В общи линиии това е основното.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5449
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 22 окт 2007 9:21


Купих си някакъв антифриз на АртеХим мисля се казваше фирмата, тъй като имаме 3 автомобила да седи да се долив когато е необходими. Сега забелязах с ужас,ч въпросната течност има миризма на някаквъв парфюм и съм притеснен да не би да е смеен с течност з чистачки.Иначе, не се пени.Някакви предположения?Някой попаал ли е на ароматизиран антифриз????? :shock


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8308
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 22 окт 2007 17:20


Ако течността в казанчето ти е червена и бистра значи е антифриз /едва ли някой си е играл да слага червена боя на вода/ направи теста в фризера и ако не замръзне хич не пипай да сменяш-мое мнение /и практика/!


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Пон 22 окт 2007 17:37


titi28 написа:колеги тези цветове където ги пишете според мен едва ли имат някакво значение просто сте чули че единият бил такъв другия бил инакъв :roll: някой виждал ли е истински антифриз или наливате бълвочите който продават в БГ!аз лично съм виждал защото съм работил в рафинерия и там компромиси няма!това което се предлага в БГ 90% си е пълен боклук!

Ако може колега, дай малко инфо как изглежда инстинския антифриз и най вече как да сме сигурни, че е такъв?
Да си призная, моя в колата е зелен на цвят (така си дойде от Германия). Тук се говори за син и червен, но не и за зелен антифриз. Чел съм че на две години се сменява, но аз вече за осма година доливам не повече от 0.3литра дестилирана вода в системата за година. Честно казано, не се решавам да го сменя, поради факта че не знам, какво ще налея.... :oops: и много се замислям, дали въобще и да го сменявам. :roll:
П.П. Всяка есен му правя замерване с уред и във фризера и преминава тестовете...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 22 окт 2007 17:40


И как го измислихте това че G11 скапвал алуминия? :-)
Ами то дори и на колите с G11, радиаторите често са алуминиеви, и тоя отпред и тоя на парното.
На моя пасат като са алуминиеви радиаторите, защо пише G11 на казанчето? :-)

Да не говорим че има стари коли с двигатели изцяло от алуминиеви сплави (например москвич 412/2140 :-)). Не са и чували за G12.

А по въпроса - когато се купува нова кола, е разумно да се сменят всички течности с нови, а именно масло в ДВГ, масло в скоростна кутия, антифриз, спирачна течност, масло в хидравликата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта