joro_kem написа: в градски условия,
Значи твоите градсики условия не са просто пърпорене по средата на някое задръстване или имаш някакъв доотоплител.
Двигателя загрява от неусвоена от коляновия вал енергия при изгарянето на горивото, когато се изгаря много малко гориво за единица време и същевременно парното е включено, просто няма откъде да дойде тази енергия, дето да загрее двигателя. Затова и се правят такива джуджавки, като в предното мнение, ама не всеки ги има. И всяка година в кошчето заминават много читави оригинални термостати и на тяхно място се слагат ментета. Термостатът не топли, той не произвежда никаква топлина, даже и американски да е, пак не топли, той е просто кранче, дето отклонява излишната топлина към големия радиатор, разбира се ако има излишна топлина, ако няма излишна топлина, нищо не прави, седи си и чака да загрее двигателя, понякога може да чака и до август месец.
Термостатът се проверява лесно, ама трябва да се прочетат поне няколко страници от тази или подобна тема. Ама четенето е много опасна работа и затова масово първо се действа и после се чете. И аз така направих преди 15 години, като смених за първи път термостат на голфа. И тогава знаех как се проверява, ама просто ме домързя - спестих си работа за 2 минути, файда от смяната нямаше никаква, поне бях късметлия и нямаше вреда, просто се набутах с 20лв и един час човъркане на гоуфа в студа. И не съм уникален случай, всички така правят.