Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 04 ное 2006 22:46


Ей полудях тия дни с тия термостати :evil: След ето това http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=28605
Си купих термостат Behr който работи добре около 2-3 седмици и след това почна пак да ми качва температурата след средата. Ядосах се и отидох в Унитрейд и си купих оригинален термостат за 41 лв. Всичко ок, слагам го, колата спи, държи 90 градуса, абе готина работа. ДА ама не, това беше допреди студовете от тези дни :evil: Сега колата ми едвам дига 70 градуса в движение, на място си прави 90 но тръгна ли и пусна ли парното веднага охлажда. Просто изглежда са ми набутали "летен" термостат я за Италия, я за Гърция правен :evil: Сега чакам понеделник да си отрежа главата за трети път, този път ще зимам Wahler, и дано случа на добър термостат, пожелайте ми успех :)




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5449
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Съб 04 ное 2006 23:02


Uneek написа: Просто изглежда са ми набутали "летен" термостат я за Италия, я за Гърция правен :evil:

Няма летен и зимен термостат,за Италия или за Гърция.Има градуси,а ако не отговарят говорим за менте :lol:


лайномета
Мнения: 85
Регистриран на: Вто 18 апр 2006 20:36
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот лайномета » Нед 05 ное 2006 5:58


Uneek написа:Ей полудях тия дни с тия термостати :evil: След ето това http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=28605
Си купих термостат Behr който работи добре около 2-3 седмици и след това почна пак да ми качва температурата след средата. Ядосах се и отидох в Унитрейд и си купих оригинален термостат за 41 лв. Всичко ок, слагам го, колата спи, държи 90 градуса, абе готина работа. ДА ама не, това беше допреди студовете от тези дни :evil: Сега колата ми едвам дига 70 градуса в движение, на място си прави 90 но тръгна ли и пусна ли парното веднага охлажда. Просто изглежда са ми набутали "летен" термостат я за Италия, я за Гърция правен :evil: Сега чакам понеделник да си отрежа главата за трети път, този път ще зимам Wahler, и дано случа на добър термостат, пожелайте ми успех :)


че къв ти е проблема бе,аз моя таралясник си го карам точно така вече половин година и нямам никви грижи :D беше ми малко странно в началото "абе на тая кола колко са и градусите в нормален работен режим бе?!70 или 90?",ама в крайна сметка нали работи,номера е да не става повече от 90 :) пък и да стане-джамовете долу,парното на мах и продължавам да си шпора :lol:


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5449
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Нед 05 ное 2006 14:10


лайномета написа:номера е да не става повече от 90 :) пък и да стане-джамовете долу,парното на мах и продължавам да си шпора :lol:

Не е точно така.
Оптималната работна температура на двигателя е 90 градуса.Тогава износването е най-малко.Номера е да се стигне възможно най-бързо до тази температура и тя да се запази постоянна след това.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 06 ное 2006 9:25


kaloyan22 написа:И аз съм с нов термостат.И стария и новия са с температура на отваряне 87градуса.Процедурата отне 1 час на професионалист който повдигна цялата кола с хидравличен повдигач.Лично аз не бих се захванал с тази работа.
[color=darkblue]Сваля се първо пластмасов предпазител, после ремъка, после хидравличната помпа трябва да увисне на маркучите ,после една планка-конзола и чак тогава термостата (който е на 2 болта и един гумен О-пръстен) се маха.След това всичко по обратен път![/color].

На моят Пасат Б4 е абсолютно невъзможно да се извади термостата без помпата да увисне!!!(има конструктивни различия)
С новия термостат температурните колебания са в рамките на(+/-)5 градуса, при градско или извън градско-след като загрее колата температурата е около 95 градуса!!!Това е истината :!:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 ное 2006 9:43


малките двигатели, имат склонността да не загряват дори при затворил термостат у студа... особенно с газова и парното на макс..
в движение, почти мисията невъзможна при температури под 3-5 градуса минусови..
Кво да правиш съдба...


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 06 ное 2006 11:04


wili98 написа:малките двигатели, имат склонността да не загряват дори при затворил термостат у студа... особенно с газова и парното на макс..
в движение, почти мисията невъзможна при температури под 3-5 градуса минусови..
Кво да правиш съдба...
Колкото и да е смешно - пак ще се слага нещо пред радиатора :shock Като си спомня колко соц возила си имаха специално разкроени и направени "кожухчета" :D :wink: :003: :yahoo: :drive


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 06 ное 2006 20:08


Със свито сърце бих искал да попитам дали някой е сменял термостат на AFT със хидравлика и компресор на климатроник :( ?Трябва ли да се сваля някоя от помпите за да се достигне до гадта (нямам канал в гаража,иначе до сега да съм разбрал n-пъти).Иначе принципно го знам къде се крие :lol: ,разглеждах ръководство за ремонт(руски вариант) на 16V двигател със същите компоненти,но никъде не пише дали трябва да се свали нещо,за да се достигне до малката гад.Ако някой има ръководство за AFT....ша черпим.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пон 06 ное 2006 22:22


А случайно някой да може да каже ориентировъчна цена на термостат(добра марка) за Голф2 1.6... :roll:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 06 ное 2006 22:32


13 лв., ама през 2003 г.
двигателя ми беше RF
марка непомня - може и да ми се въргаля някъде из гаража опаковката ...

P.S. А, и за 3,50 си купих уплътнения /ама май и 1-2 излишни/ за капака на термостата.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 06 ное 2006 23:40


andro_v написа:Със свито сърце бих искал да попитам дали някой е сменял термостат на AFT със хидравлика и компресор на климатроник :( ?Трябва ли да се сваля някоя от помпите за да се достигне до гадта (нямам канал в гаража,иначе до сега да съм разбрал n-пъти).Иначе принципно го знам къде се крие :lol: ,разглеждах ръководство за ремонт(руски вариант) на 16V двигател със същите компоненти,но никъде не пише дали трябва да се свали нещо,за да се достигне до малката гад.Ако някой има ръководство за AFT....ша черпим.


При мен (ABS ) мотор: сваля се хидравлична помпа, компресора на климатика (аз нямам та си спестих таз процедура ) трябва да се отместят внимателно настрани или под двигателя.Над водната помпа има една алуминиева планка - и тя се маха.Чак тогава се отвива пластмасовия накрайник под помпата (под който се намира и термостата.

ПП: моя го сменявах миналата година - януари.И аз нямам канал и беше мъка.Сетих се обаче да сваля предна дясна гума и пластмасата към двигателния отсег та малко се облекчи работата.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 07 ное 2006 0:01


Li4o написа:А случайно някой да може да каже ориентировъчна цена на термостат(добра марка) за Голф2 1.6... :roll:

под 20 кинта..
Валер е около 16 по спомени...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 07 ное 2006 0:24


bobcho написа:...

Мерси!Ще трябва да го мъча скоро...Един съсед има канал,ще ползвам неговия.Дано стане с по-малко благословии. :(


Потребителски аватар
dendini
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 16 авг 2004 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив
Контакти:

Мнениеот dendini » Вто 07 ное 2006 12:41


Тия дни си взех wahler за 15 кинта. В магазинчето чивека ми показа каталог на wahler според който на EZ двигател се полага термостат отварящ на 87 гр. В началото на темата тук и в Haynes се споменават 85 гр. Та искам да запитам къде е истината и имат ли въобще значение някакви си 2 градуса..?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 ное 2006 12:53


Днес си купих - Wahler - 17лв - ама дали е истински - изобщо не знам ;)
На него пише Made in Germany и че отваря на 87 градуса...
П.С. Защо има два гумени уплътнителя...кой се слага... :?: :!:
Изображение



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта