колега, не целя да те обидя, но показваш голяма наивност...
да ида да питам полицай? че няма закон? полицаите са толкова зле, че няма накъде повече. всеобщо известен факт е, че масово не познават законите.
също такъв факт е, че този модул отговаря на всяко изискване, поставено от закона! цитиран от теб лично!
така че, ще ме прощаваш, ама мнението на някой кокорбашия по въпроса изобщо не е меродавно пред буквата на закона!
RL ще търсиме по допълнително слагани светлини-не по заводските.
Дневни светлини
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Дневни светлини
vaskoto1 написа:колега, не целя да те обидя, но показваш голяма наивност...
да ида да питам полицай? че няма закон? полицаите са толкова зле, че няма накъде повече. всеобщо известен факт е, че масово не познават законите.
също такъв факт е, че този модул отговаря на всяко изискване, поставено от закона! цитиран от теб лично!
така че, ще ме прощаваш, ама мнението на някой кокорбашия по въпроса изобщо не е меродавно пред буквата на закона!
RL ще търсиме по допълнително слагани светлини-не по заводските.
Не е така, виж наредбата 86(2004 година), пак я слагам и тук:
http://www.rta.government.bg/n_uredba/n ... ba_086.pdf
На края(стр.21-22), модели на основни фарове със RL секции. Тоест RL трябва да има по всички заводски светлини. RL не е само за афтърмаркет светлините ,има го на всички светлини където има дневни светлини.
Тук са всички правила:
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html
87 за дневните светлини
48 за начина на монтиране на всички светлини.
Re: Дневни светлини
а какво е определението за "дълги светлини"? щото има фарове и крушки, които се ползват както за дълги, така и за къси ? Тук не трябва да се гледа крушката и секцията, а начина и силата по-който се пречупва светлината. Пример: разликата м/у къси и дълги при биксенона е само в ъгъла на пречупване на светлината. H4 крушките са комбинирани, както за дълги, така и за къси, разликата е единствено в силата на светене (т.е. реотана, който използваш). На всички останали коли, основната разлика м/у къси и дълги е силата на светене на крушката. От тук нататък спорът ми се струва леко безсмислен, можеш да ползваш, която си искаш секция, стига снопа светлина да отговаря на изискванията.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини
това, което цитираш са разпоредби за одобрение при производство. това не са закони за приложение.
пак отиваме там, че РЛ е маркировка за светлини, произведени специално и одобрени за дневни. но никъде не пише, че всички дневни, задължително трябва да са маркирани с РЛ и ако не са-са противозаконни.
късите не са маркирани с РЛ, ерго-не стават за движение през деня...
закона, който (пак ще посоча) сам цитира, казва:
6.19. ФАРОВЕ ЗА ДВИЖЕНИЕ ПРЕЗ ДЕНЯ
6.19.1 Наличие
Незадължително за моторните превозни средства и забранено за ремаркетата.
6.19.2. Брой
Два.
6.19.3. Схема на монтиране
Няма специално изискване.
6.19.4. Разположение
6.19.4.1. По широчина: точката от видимата повърхност по направление на условната оптическа ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, трябва да се намира на не повече от 400 mm от края на габаритната широчина на превозното средство.
Разстоянието между вътрешните краища на видимите повърхности по направление на условната оптическа ос трябва да е не по-малко от 600 mm.
Това разстояние може да се намали до 400 mm, ако габаритната широчина на превозното средство е по-малка от 1 300 mm.
6.19.4.2. По височина: не по-малко от 250 mm и не повече от 1 500 mm над земята.
6.19.4.3. По дължина: в предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобства на водача нито пряко, нито косвено посредством огледалата за обратно виждане и/или други отразяващи повърхности на превозното средство.
6.19.5. Геометрична видимост
Хоризонтален ъгъл: 10° навън и 10° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
6.19.6. Ориентация
Насочени напред.
6.19.7. Електрическо свързване
Фаровете за движение през деня трябва автоматично да се изключват при включването на фаровете, освен когато последните се използват за подаването на предупредителни светлинни сигнали през къси интервали.
6.19.8 Сигнализатор
Не е задължителен.
6.19.9. Други изисквания
Няма
точка!
аз не произвеждам серийно автомобили с дневни светлини, които искат одобрение от ООН по разпоредбите, цитирани от теб.
аз карам със светлини, отговарящи на всяка една точка от закона, който ме задължава с тях!
не виждам проблем, съгласно закона-ерго не съм противозаконен!
никъде не видях да се споменава изрично, че не мога да използвам другите налични светлини за движение през деня, ако съм ги модифицирал съответно, да отговарят на закона.
ти къде го видя?
пак отиваме там, че РЛ е маркировка за светлини, произведени специално и одобрени за дневни. но никъде не пише, че всички дневни, задължително трябва да са маркирани с РЛ и ако не са-са противозаконни.
късите не са маркирани с РЛ, ерго-не стават за движение през деня...
закона, който (пак ще посоча) сам цитира, казва:
6.19. ФАРОВЕ ЗА ДВИЖЕНИЕ ПРЕЗ ДЕНЯ
6.19.1 Наличие
Незадължително за моторните превозни средства и забранено за ремаркетата.
6.19.2. Брой
Два.
6.19.3. Схема на монтиране
Няма специално изискване.
6.19.4. Разположение
6.19.4.1. По широчина: точката от видимата повърхност по направление на условната оптическа ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, трябва да се намира на не повече от 400 mm от края на габаритната широчина на превозното средство.
Разстоянието между вътрешните краища на видимите повърхности по направление на условната оптическа ос трябва да е не по-малко от 600 mm.
Това разстояние може да се намали до 400 mm, ако габаритната широчина на превозното средство е по-малка от 1 300 mm.
6.19.4.2. По височина: не по-малко от 250 mm и не повече от 1 500 mm над земята.
6.19.4.3. По дължина: в предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобства на водача нито пряко, нито косвено посредством огледалата за обратно виждане и/или други отразяващи повърхности на превозното средство.
6.19.5. Геометрична видимост
Хоризонтален ъгъл: 10° навън и 10° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
6.19.6. Ориентация
Насочени напред.
6.19.7. Електрическо свързване
Фаровете за движение през деня трябва автоматично да се изключват при включването на фаровете, освен когато последните се използват за подаването на предупредителни светлинни сигнали през къси интервали.
6.19.8 Сигнализатор
Не е задължителен.
6.19.9. Други изисквания
Няма
точка!
аз не произвеждам серийно автомобили с дневни светлини, които искат одобрение от ООН по разпоредбите, цитирани от теб.
аз карам със светлини, отговарящи на всяка една точка от закона, който ме задължава с тях!
не виждам проблем, съгласно закона-ерго не съм противозаконен!
никъде не видях да се споменава изрично, че не мога да използвам другите налични светлини за движение през деня, ако съм ги модифицирал съответно, да отговарят на закона.
ти къде го видя?
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Дневни светлини
Да, късите не са дневни светлини. Затова закона казва - къси или дневни.
Да дал съм разпоредби за одобрение при производство , ако не са одобрени няма да влязат в производство. Просто е. Те са повече от закон за производителите на коли.
Ако прочетеш правилата може и да намериш отговорите които търсиш(или не).
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 87rev1.pdf
Точка 5.2.2.
Това което цитираш е само за начина на монтаж на дневните светлини, какво е дневна светлина го пише в правило 87(дал съм го по-горе).
А ти къде видя ,че някой ти разрешава да правиш каквито и да е промени по колата или осветителната и система? Къде го видя?
Най-общо казано каране на дълги(намалени или не) вместо дневни е незаконно(докато някой[КАТ] официално не рече противното) и ти като модератор трябва да уважаваш закона над всичко. Да се подстрекава към нарушаване на закона едва ли е целта на форума.
Закона(ЗЗДП) казва къси или дневни , тоест ти не го спазваш. Ако го спазваше, думата "дълги" нямаше да фигурира изобщо тук. Все се повтаря мантрата, аз не преча на никого. Кой ти каза това?
Все пак целта е да се живее в законова държава , а не в такава в която всеки си прави каквото си иска.
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 48rev2.pdf
Точка 2.7.9
Да дал съм разпоредби за одобрение при производство , ако не са одобрени няма да влязат в производство. Просто е. Те са повече от закон за производителите на коли.
Ако прочетеш правилата може и да намериш отговорите които търсиш(или не).
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 87rev1.pdf
Точка 5.2.2.
Това което цитираш е само за начина на монтаж на дневните светлини, какво е дневна светлина го пише в правило 87(дал съм го по-горе).
А ти къде видя ,че някой ти разрешава да правиш каквито и да е промени по колата или осветителната и система? Къде го видя?
Най-общо казано каране на дълги(намалени или не) вместо дневни е незаконно(докато някой[КАТ] официално не рече противното) и ти като модератор трябва да уважаваш закона над всичко. Да се подстрекава към нарушаване на закона едва ли е целта на форума.
Закона(ЗЗДП) казва къси или дневни , тоест ти не го спазваш. Ако го спазваше, думата "дълги" нямаше да фигурира изобщо тук. Все се повтаря мантрата, аз не преча на никого. Кой ти каза това?
Все пак целта е да се живее в законова държава , а не в такава в която всеки си прави каквото си иска.
VWGT написа:а какво е определението за "дълги светлини"?
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 48rev2.pdf
Точка 2.7.9
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини
бе човек, спри да ми цитираш разпоредби за производство и внедряване в производство...
къде видя, че е забранено да модифицираш каквото и да е? м? къде? извинявай, но в твоите безценни разпоредби-алармата ти е "противозаконна"-я прочети малко за нея? щото имаш. нали?
доколкото аз отговарям на закона-не съм потивозаконен! или искаш да спориш?
ти се опитваш да нахъсаш хората против тия неща, докато аз се опитвам да ти кажа, (като модератор... ) че единственото уместно нещо в този форум е да изкажеш мнение. оттам нататък-кой какво го глава учи! ти заемаш някаква позиция, с която искаш, едва ли не, да ме убедиш, че, видите ли съм противозаконен и това трябва да се забрани! докато закона, само по себе си не казва нищо конкретно по този въпрос...
и какво излизаш ти? агитатор някакъв? досадник?
каза, каквото имаше да казваш-мирясай вече. всеки си има глава на раменете-всеки е свободен (поне последно като проверих-това беше свободна държава...) да взима решения и да отговаря за тях...
спри да ми навираш твоята гледна точка в очите, защото, най малкото, моята също не е незаконна-и ти сам го виждаш...
(паразитното)нали?
къде видя, че е забранено да модифицираш каквото и да е? м? къде? извинявай, но в твоите безценни разпоредби-алармата ти е "противозаконна"-я прочети малко за нея? щото имаш. нали?
доколкото аз отговарям на закона-не съм потивозаконен! или искаш да спориш?
ти се опитваш да нахъсаш хората против тия неща, докато аз се опитвам да ти кажа, (като модератор... ) че единственото уместно нещо в този форум е да изкажеш мнение. оттам нататък-кой какво го глава учи! ти заемаш някаква позиция, с която искаш, едва ли не, да ме убедиш, че, видите ли съм противозаконен и това трябва да се забрани! докато закона, само по себе си не казва нищо конкретно по този въпрос...
и какво излизаш ти? агитатор някакъв? досадник?
каза, каквото имаше да казваш-мирясай вече. всеки си има глава на раменете-всеки е свободен (поне последно като проверих-това беше свободна държава...) да взима решения и да отговаря за тях...
спри да ми навираш твоята гледна точка в очите, защото, най малкото, моята също не е незаконна-и ти сам го виждаш...
(паразитното)нали?
Re: Дневни светлини
ivand911 написа:VWGT написа:а какво е определението за "дълги светлини"?
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 48rev2.pdf
Точка 2.7.9
2.7.9. "фар за дълга светлина" е светлинно устройство за осветяване на пътя на голямо разстояние
пред превозното средство;
това е страхотно определение, няма що ... като намаля интезитета на крушката и вече не е фар на дълги, щото осветява на малко разстояние и автоматично се превръща в:
, което пък автоматично препраща към цитатите на Ваското, и също така продължава да не противоречи на:2.7.10. "фар за къса светлина" е светлинно устройство за осветяване на пътя пред превозното
средство без да заслепява или да затруднява водачите от насрещното движение или другите
участници в движението;
2.7.24. "фар за движение през деня" е светлинно устройство, насочено напред и служещо за
подобряване на видимостта на превозното средство при движението му през деня
2)
;
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини
vesko_j написа:И аз да ви се оплача.Вчера ме спряха "опааа караме без фарове.....50лв."Ти луд ли си бе?
АЗ къде живея в Абсурдистан ли?И се почна един цирк 30мин.В закона пише чл.70 на къси ИЛИ дневни светлини да ама не това не важало. По едно време се стих че гаранцията на DRL-а е в колата и с нея има цитат от закона и изисквания за мотажа.На ви сега закон!Вади сега рулетка и мери къде са поставени и залягай в лайната да видиш маркировката Е4.Найсе явно им писна и направо ми тегли една име изгони.
Така че колеги ТЪРСЕТЕ СИ ПРАВАТА,ЦИТИРАЙТЕ ЗАКОНА И НАЙ-ДОБРЕ СИ ГО НОСЕТЕ ЯВНО "МИЛИЦИОНЕРИТЕ" НЕ ГО ЗНАЯТ!
my point, exactly!
бил съм в такава ситуация, дори и не заради сертифицирани ДРЛ, а самоделни. с диоди, в халогените(по назад в темата даже съм описал случая...). и пак ефекта беше същия.
затова и упорствам да пиша-полицията не е критерий! не са обективни, а искат пари!
карам вече няколко години с ДРЛ на дългите, включително всяка година пътувам в германия-е как не се намери НИКОЙ да ми обясни колко са незаконни! нито тук-нито в половин европа!
ха сполай ви за вниманието!
Re: Дневни светлини
Само да вметна,че в Канада където шофирането със светлини е задължително целогодишно,дневните светлини са на ДЪЛГИТЕ с намален интензитет.
Колко са глупави тези канадци.Самозаслепяват се.
Колко са глупави тези канадци.Самозаслепяват се.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дневни светлини
steff55 написа:Само да вметна,че в Канада където шофирането със светлини е задължително целогодишно,дневните светлини са на ДЪЛГИТЕ с намален интензитет.
: kissy:
Канада не е в ЕВРОПА . Въобше не е критерий.Там може да си карат и на габарит примерно, което не означава,че в Европа може. В Абсурдистан може и и на дълги + фарове за мъгла да се кара, но това не означава, че тука може. Не бъркай географската ширина и дължина.
- Turbo_Prostak
- Мнения: 20
- Регистриран на: Чет 06 окт 2011 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца/Бургас
Re: Дневни светлини
Аз лично карам на пуснати халогени!С Голф 4 съм и както всички знаят,те са във фара и досега несъм имал проблеми с Куките!
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: Дневни светлини
Здр. да попитам имат ли PASSAT B5 място за реле за day light някакво 4-5 извода било
Re: Дневни светлини
Не съм сигурен, че е реле, май беше самия контактен ключ. Такива съм чувал че се слагат фабрично на колите по канада, норвегия и тн северни страни.
Имаше тема на колега от форума, който май беше с бора и се чудеше как да си го изключи /прави се бай-пас на едното краче/
А Костов говори за допълнително слагани светлини и хардуерни проемени в самите фарове. Нищо не споменава за софтуерни промени. Някой с регистрация в Probook може да го попита, каква ще е разликата м/у добавен модул, който намаля интезитета на светлината на дадена крушка и вградения в колата такъв модул, който прави същото.
Имаше тема на колега от форума, който май беше с бора и се чудеше как да си го изключи /прави се бай-пас на едното краче/
А Костов говори за допълнително слагани светлини и хардуерни проемени в самите фарове. Нищо не споменава за софтуерни промени. Някой с регистрация в Probook може да го попита, каква ще е разликата м/у добавен модул, който намаля интезитета на светлината на дадена крушка и вградения в колата такъв модул, който прави същото.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дневни светлини
Koстов може да си говори много, може и да не спира. Има си закон В закопна пише... След като няма ни що писано за хардуерни или софтуерни намеси може да си обърше задника с 1 шкурка поне номер 30.
В закона пише или дневни светлини - никъде няма коментар за сертификати, за обозначение я/у осв. тяло, за монтажа. За Монтажа има изисквания зa габаритите на монтаж, които са доста разтегливи. Коментара на Костов е" 1 жена каза"
В закона пише или дневни светлини - никъде няма коментар за сертификати, за обозначение я/у осв. тяло, за монтажа. За Монтажа има изисквания зa габаритите на монтаж, които са доста разтегливи. Коментара на Костов е" 1 жена каза"
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G и 180 госта