Дневни светлини

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнениеот ittso » Нед 13 ное 2011 19:25



Информативна е статията, но има подвеждаща информация.
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.

Ако погледнем http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp , виждаме че масово използваните автомобилни крушки са между 1400 и 2100 лумена. В случай че информацията е за "домашна" 100 ватова крушка, то сравнението е някак не на място...




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнениеот lozan67 » Сря 21 дек 2011 19:39


Още едно приключение с дневните ми светлини. След като направих да ми светят само късите, без габаритите. Беше само въпрос на време да ме спрат отзад. Днес ми се случи. Е нема такова нещо. Вика карате без светлини. Аз "Грешите, светят ми късите", да но не ви светят габаритите. Ми казвам не нужно, в закона пише само къси. Ти не ме учи какъв е закона. Ще ти пиша акт че не ти е изправен автомобила. Не ти светят габаритите с фаровете. :shock Но казвам те могат и да светят и му демонстрирам. Веднага следваща контра нарушил си нелицензирано електрическата инсталация. Тука направо ме уби. И къде пише кое лицензирано и кое не. Правена ми е в сервиз мога да ви кажа даже в кой. Взех си документите ,но пак 20 мин. образоване на органите на реда. А ако беше решил да ми направи акт , как и къде щях да доказвам :banghead:


psihopata
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дневни светлини

Мнениеот psihopata » Сря 21 дек 2011 23:52


lozan67 написа:Още едно приключение с дневните ми светлини. След като направих да ми светят само късите, без габаритите. Беше само въпрос на време да ме спрат отзад. Днес ми се случи. Е нема такова нещо. Вика карате без светлини. Аз "Грешите, светят ми късите", да но не ви светят габаритите. Ми казвам не нужно, в закона пише само къси. Ти не ме учи какъв е закона. Ще ти пиша акт че не ти е изправен автомобила. Не ти светят габаритите с фаровете. :shock Но казвам те могат и да светят и му демонстрирам. Веднага следваща контра нарушил си нелицензирано електрическата инсталация. Тука направо ме уби. И къде пише кое лицензирано и кое не. Правена ми е в сервиз мога да ви кажа даже в кой. Взех си документите ,но пак 20 мин. образоване на органите на реда. А ако беше решил да ми направи акт , как и къде щях да доказвам :banghead:


как може ауди да са го направили по същия начин и полицайте пак те спират и спорат че трябва да имаш и отзад. че наще полицай не са умни но и спорят защото искат някои лев да си преберат това е балгария все пак


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дневни светлини

Мнениеот stefan4o » Сря 21 дек 2011 23:58


psihopata написа:
lozan67 написа:Още едно приключение с дневните ми светлини. След като направих да ми светят само късите, без габаритите. Беше само въпрос на време да ме спрат отзад. Днес ми се случи. Е нема такова нещо. Вика карате без светлини. Аз "Грешите, светят ми късите", да но не ви светят габаритите. Ми казвам не нужно, в закона пише само къси. Ти не ме учи какъв е закона. Ще ти пиша акт че не ти е изправен автомобила. Не ти светят габаритите с фаровете. :shock Но казвам те могат и да светят и му демонстрирам. Веднага следваща контра нарушил си нелицензирано електрическата инсталация. Тука направо ме уби. И къде пише кое лицензирано и кое не. Правена ми е в сервиз мога да ви кажа даже в кой. Взех си документите ,но пак 20 мин. образоване на органите на реда. А ако беше решил да ми направи акт , как и къде щях да доказвам :banghead:


как може ауди да са го направили по същия начин и полицайте пак те спират и спорат че трябва да имаш и отзад. че наще полицай не са умни но и спорят защото искат някои лев да си преберат това е балгария все пак

Написано от такъв неграмотник това мнение има тежест 0.00000%. Дори и същите тези полицаи, които цитираш, могат да си напишат правилно името на родината. НЕГРАМОТНИК :evil:


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Дневни светлини

Мнениеот anrus » Чет 22 дек 2011 0:54


lozan67 написа:Още едно приключение с дневните ми светлини. След като направих да ми светят само късите, без габаритите. Беше само въпрос на време да ме спрат отзад. Днес ми се случи. Е нема такова нещо. Вика карате без светлини. Аз "Грешите, светят ми късите", да но не ви светят габаритите. Ми казвам не нужно, в закона пише само къси. Ти не ме учи какъв е закона. Ще ти пиша акт че не ти е изправен автомобила. Не ти светят габаритите с фаровете. :shock Но казвам те могат и да светят и му демонстрирам. Веднага следваща контра нарушил си нелицензирано електрическата инсталация. Тука направо ме уби. И къде пише кое лицензирано и кое не. Правена ми е в сервиз мога да ви кажа даже в кой. Взех си документите ,но пак 20 мин. образоване на органите на реда. А ако беше решил да ми направи акт , как и къде щях да доказвам :banghead:


В ППЗдП не намерих изискване късите да светят в комбинация с габаритите. Само фаровете за мъгла е забранено да се използват самостоятелно. Следователно можеш да имаш отделни копчета за къси, габарити и светлини за задния номер, и да пускаш само необходимите светлини, изискуеми за конкретните условия.


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7655
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Дневни светлини

Мнениеот Varbona » Чет 22 дек 2011 9:54


Моля придържайте се към темата. И не разбирам кой нормален човек би карал без светлини отзад и защо... :shock Пробвайте в някоя цивилизована държава с образована полиция тези дребни, безсмислени и опасни хитринки :screwy


Потребителски аватар
Tihon
Мнения: 309
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Студград :D

Re: Дневни светлини

Мнениеот Tihon » Чет 22 дек 2011 13:15


Varbona написа:Моля придържайте се към темата. И не разбирам кой нормален човек би карал без светлини отзад и защо... :shock Пробвайте в някоя цивилизована държава с образована полиция тези дребни, безсмислени и опасни хитринки :screwy

аз карам така. и то не защото нещо съм човъркал, а защото настройките на колата са ми такива - за страните където има "целогодишно шофиране на включени светлини" след завъртане на ключа на двигателя бордкомпютъра ми включва късите отпред на 40% и изключва габаритите. за да включа габаритите трябва да завъртя копчето на таблото на нещо различно от "изключено". Та конкретно на въпроса ти - по памет - цивилизовоаните държави с образовани полиции са швеция, финландия, норвегия и още 1-2 в европа - държави където и през лятото е задължително да се кара на включени светлини /не габарити/.
И пак да се върнем на темата.


Потребителски аватар
drago_doikov
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas
Контакти:

Re: Дневни светлини

Мнениеот drago_doikov » Чет 22 дек 2011 18:00


Аз от две години съм си направил една схемичка за автоматично включване на дългите светлини на 35% и съм си много доволен така си проверявам и акумулатора дали си зарежда нормално пък и си пестя ток и л-пи на по-неизползваните дълги според мен поне.Взаимствал съм естествено от по новите автомобили и при мен не светят габаритите,не съм имал проблеми никакви досега.Весели празници колеги :beer


Потребителски аватар
kapitango
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
Автомобил: Audi S6 plus
Двигател: V8 AHK
Местоположение: Плевен

Re: Дневни светлини

Мнениеот kapitango » Чет 22 дек 2011 22:10


drago_doikov написа:Аз от две години съм си направил една схемичка за автоматично включване на дългите светлини на 35% и съм си много доволен ....

Само да ти отбележа, че дългите колкото и да ги манмаляваш си заслепяват понеже не са ограничени по вертикала и е некомфортно да се кара срещу такива светлини.
Иначе ми прави впечатление, че масово се кара на дълги светлини през деня.
Нямам думи, с които да опиша "културата" на над 50% от шофьорите в БГ facepalm


Bioside
Мнения: 597
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Дневни светлини

Мнениеот Bioside » Чет 22 дек 2011 23:47


Всичко в нашата държава е направено за пари.Защо да ти светят габаритите.Нали говорим да е видима колата отдалеч.Ако ти и видиш габаритите на колата значи тя е минала през или край теб.Касичка,прозорче за глоба или банкомат.За това става дума колеги.Та Така.Ще плащаме защото сме втора ръка хора.Не може един сополанко с 10 пъти по малко акъл от мен да ме управлява.Ако трябва ще се простя с книжката си за няколко месеца ама ще яде и пие като ми вдигне кръвното с нелогичното си мислене за пари.Поздрави :beer


Потребителски аватар
drago_doikov
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas
Контакти:

Re: Дневни светлини

Мнениеот drago_doikov » Пет 23 дек 2011 12:52


kapitango написа:
drago_doikov написа:Аз от две години съм си направил една схемичка за автоматично включване на дългите светлини на 35% и съм си много доволен ....

Само да ти отбележа, че дългите колкото и да ги манмаляваш си заслепяват понеже не са ограничени по вертикала и е некомфортно да се кара срещу такива светлини.
Иначе ми прави впечатление, че масово се кара на дълги светлини през деня.
Нямам думи, с които да опиша "културата" на над 50% от шофьорите в БГ facepalm

Колега да ти кажа че първо това не съм го измислил аз ако се поразровиш малко ще видиш че повечето нови автомобили са направени на този принцип!Разгледай например Голг 6 има опция ауто при копчето на фаровете и действието е абсолютно същото!Използва се крушката на дългите светлини точно поради тази причина,рефлектора е насочен на горе и затова можеш да намалиш мощността на л-те ,така си постигаш максимална ефективност ниска консумация ,добра видимост за насрещно движещите се участници ,пестене на по използваните крушки (късите)замислете се колко често включвате дългите си светлини-говоря за по големите градове?Винаги знаеш дали зареждането на акумулатора е нормално(схемата следи напрежението-ако не се включат ,означава че има проблем със зареждането),никога не ги забравяш-както да ги включи така и да ги спреш-всички знаем какво ни струва това да си забравим фаровете,дори и с сигнал на зумера facepalm Никога не съм получавал забележка че фаровете блестят-така или иначе процента се регулира колко силно да светят.Според мен това е незаменимо!!!Ето и снимка как светят на 40% http://www.ledslighting-bg.com/46,drl-% ... D0%B8.html като те могат и да се намаляват на до 25% всеки може да смята коло са от 60 В :D Плюс това самото запалване става плавно което само по себе си щади л-те :beer Та колега да не си говориме за култура :deal


Потребителски аватар
kapitango
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
Автомобил: Audi S6 plus
Двигател: V8 AHK
Местоположение: Плевен

Re: Дневни светлини

Мнениеот kapitango » Пет 23 дек 2011 13:47


На снимката, която си дал за пример съвсем ясно личи как дългите светлини заслепяват, та мъкар и намалени на 35%. Дати кажа, че адаптивните светлини на Голф6 няма нищо общо с това, което ти си сложил.
Като даваш пример за адаптивни светлини можеше да посочиш лидера в това отношение- Ауди. Новите им серии, които са оборудвани с изцяло LED-светлини, всички фарове си намаляват интензитета и се насочват сами надолу към пътя при появяване на насрещен автомобил. Ако си забелязал при тях светлинния сноп е прецизно отрязан и насочването му се следи непрекъснато от отделна система.
Дългите светлини на старите поколения фарове, колкото и да им намаляваш интензитета си заслепяват, защото не са ограничени по вертикала. Те ако не заслепяваха нямаше да има къси светлини а производителя щеше да сложи едно такова "невероятно" устройство и да ги отреже на 15% :screwy . Не мислиш ли.
Ама понеже Ганьо е "хитрец" и пести от крушки ще си сложи устройство и през деня ще кара на дълги.
Като искаш да пестиш от крушки, си купи едни качествени такива на Осрам или Филипс и ще забравиш в близко бъдеще за този проблем.
Аре бегай да раздуеш и на останалите в махалата
Без лоши чувства, със здраве и весели празници.


Потребителски аватар
tupalka
Мнения: 292
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 16:53
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнениеот tupalka » Пет 23 дек 2011 19:19


kapitango написа:На снимката, която си дал за пример съвсем ясно личи как дългите светлини заслепяват, та мъкар и намалени на 35%. Дати кажа, че адаптивните светлини на Голф6 няма нищо общо с това, което ти си сложил.
Като даваш пример за адаптивни светлини можеше да посочиш лидера в това отношение- Ауди. Новите им серии, които са оборудвани с изцяло LED-светлини, всички фарове си намаляват интензитета и се насочват сами надолу към пътя при появяване на насрещен автомобил. Ако си забелязал при тях светлинния сноп е прецизно отрязан и насочването му се следи непрекъснато от отделна система.
Дългите светлини на старите поколения фарове, колкото и да им намаляваш интензитета си заслепяват, защото не са ограничени по вертикала. Те ако не заслепяваха нямаше да има къси светлини а производителя щеше да сложи едно такова "невероятно" устройство и да ги отреже на 15% :screwy . Не мислиш ли.
Ама понеже Ганьо е "хитрец" и пести от крушки ще си сложи устройство и през деня ще кара на дълги.
Като искаш да пестиш от крушки, си купи едни качествени такива на Осрам или Филипс и ще забравиш в близко бъдеще за този проблем.
Аре бегай да раздуеш и на останалите в махалата
Без лоши чувства, със здраве и весели празници.



Не ми се занимава в момента да опровергавам мнението ти, но системката която се монтира на дългите си е много сполучлива и ефикасна.
Какво означава, че дългите на старите коли заслепяват, защото не са ограничени по вертикала?
За какво са ти дълги светлини, ако с ограничени, точно за това са късите. Мога да ти кажа, че дълги на 20 процента са достатъчно ясно забележими за останалите а и консумацията им е 24 вата вместо 150 при къси.


Потребителски аватар
kapitango
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
Автомобил: Audi S6 plus
Двигател: V8 AHK
Местоположение: Плевен

Re: Дневни светлини

Мнениеот kapitango » Пет 23 дек 2011 19:49


Ми тогава си монтирайте въшебното устройство на късите. Хем щади невероятно скъпите лампи, хем няма да заслепявате насрещните.


Потребителски аватар
tupalka
Мнения: 292
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 16:53
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнениеот tupalka » Пет 23 дек 2011 20:25


Не става въпрос за крушките (аз до сега за 10 години една съм сменил), а за намалената консумация. Ако се постави на късите на 20 процента ефекта ще е същия като на габарити, точно защото те светят надолу и няма да се вижда че фаровете са включени.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта