Аз имам Cross Touran 1,4 TSI; DSG; 140 коня; 220 NM.
Вече е на около 10 000 км.
Не съм имал проблеми, но колата е още съвсем нова.
За първи път карам мини ван и определено ми допада.
Обемът в купето се усеща.
Освен това е и по-висока от повечето леки коли и позицията на шофьора позволява добър обзор на пътя.
За TSI двигателя:
Моят е малката версия, но дърпа много сериозно.
Вдига до 210 км/ч на магистрала, което не е сериозен показател, но дава някаква представа, понеже аеродинамиката на колата е далеч от идеалната.
Ускорението е като на значително по-голям двигател.
Компресорът се включва обикновенно около 1500 - 2000 оборота и тягата му се усеща веднага.
Турбината включва в зависимост от режима към 3000 - 3500 оборота и отново дърпа рязко.
Има малък "турбо лаг" докато зацепи компресора.
В началото докато не бях свикнал имаше няколко рискови случая.
Паля двигателя, колата тръгва полека, настъпвам малко по-силно педала и изведнъж тръгва компресора, следва въртене на гуми, рязко потегляне напред.
Малко стряскащо, но вече се научих как да подавам газта, за да се избегне това.
Оборотомерът ми е до 8 000 оборота
Двигателят е малък, бърз и сравнително мощен, но не е икономичен.
С моя стил на каране е около 10 л / 100 км.
Може да се свали до 7/100 но трябва да се кара с 70-90 км/ч на автопилот по равни пътища.
Тръгне ли по баирите почва да харчи здраво.
За DSG:
Това, разбира се, е "новата" автоматична скоростна кутия.
Вече не е толкова нова, но това не пречи да се представя впечатляващо.
Преди Туарана карах Астра също автоматик.
Е, DSG-то определено е много, много по-добре.
Превключването на скоростите почти не се усеща.
Като се подаде рязко газ чувството е за едно непрекъснато ускорение.
Добре че има индикатор на таблото да знам на коя скорост съм.
Има и ръчен режим, но не го ползвам.
Автоматичната смяна е по-бърза и ускорява по-добре.
Има и спортен режим. В него държи високи обороти на по-ниска скорост.
Полза има, понеже ускорението е по-добро, особено при изпреварване.
За Cross-модификацията на Туаран:
Общо-взето е предимно визуален тунинг.
Окачването е повдигнато с 12 мм.
17 инчови алуминиеви джанти с нископрофилни гуми.
Специални ярки цветове на боята и интериора
Разни пластмаси отвън, промени в предната броня, фарове и стопове.
Нищо особено съществено, но общото впечатление е за един доста "по-пипнат" автомобил.
Просто изглежда по-добре от стандартния Туаран.
Друг е въпросът дали си струва 4-5000 хиляди отгоре само заради това.
Общо за Туаран:
Много прияттно ванче.
Има размерите на стандартен седан, но дава много повече вътрешно пространство, багажно отделение и функционалност.
Отличен избор за семейство с деца.
Моят е 7-местен.
Последните две места се сгъват на пода на багажника.
Като се разгънат почти не остава багажник. Стига евентуално за 2-3 малки сака.
Въпросните сгъваеми места не са много удобни за голям възрастен човек.
Дори и в упътването си пише, че са за деца.
Въпреки това, дори и големи мъже могат да седят на тях в краен случай.
Просто комфорът не е на ниво за дълъг път.
И наистина, заради тези две места няма резервна гума.
Няма начин - компромис е нужен заради ДДС-то
Тъй, сега малко негативи:
Най-неприятното за мен е закопчалката на предпазния колан за водача.
Закрепена е на някаква дебела метална пластина, която сочи навътре към седалката и се забива отстрани в таза ми.
Интересно, че за пътника отпред до водача закопчалката е поставена на гъвкава връзка и този проблем го няма.
Второ - купих си оригинални гумени стелки за Туарана.
Към 200 кинта.
Пасват идеално, но през лятото почна да кондензира влага под тях.
Вероятно като пусна климатика, а подът на колата е нагорещен от асвалта става конденз тозно под гумената стелка и над мокета.
Резултатът - мухъл!
На всичкото отгоре под краката на пътниците отзад има някакви малки "ниши" за багаж.
Та в тях се образуваше малко изкуствено езерце.
Гадост!
Смених стелките с такива от текстил и засега е добре.
Трето - този миниван е много приятен, но и като всички ванове е малко ... скучен.
Дори и в Cross-версията си.
Просто е кола за улегнали хора със семейство.
Удобен и практичен автомобил за ползване, не за възхищение.
Лично мнение.
П.С.
Не съм специалист по автомобилите, та ако съм допуснал технически грешки в поста си, моля да бъдат извинени.