подгряване на двигател /220 V/

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

подгряване на двигател /220 V/

Мнениеот rado_mit » Сря 19 мар 2008 11:12


.. знам .. че зимата поотмина .. макар че в момента навън се скъсва да вали сняг .. но искам да ви споделя тук .. нещо което видях в нета и доста ме заинтригува .. а предполагам .. че и не само мен ..
.. става дума за система за подгряване на двигателя .. захранвана от електрическата мрежа /220 V/ .. http://www.waeco.com/de/1276_1282.php .. тази фирма предлага такива устройства и до колкото видях са два типа .. единия се монтира на блока на двигателя /при AFN/ http://www.defa.com/doc/300/393.pdf
.. другия тип на едно от водните съединения /при AHF, AJM ../ http://www.defa.com/doc/700/761.pdf
.. някой монтирал ли е нещо подобно .. имал ли е .. надеждно ли е .. цената на подгряващия елемент на тази фирма е 64 евро .. кабелите и те са 53 евро .. но тях мисля ..че всеки може и сам да си ги направи .. има ли защити от прегряване /особено за варианта закачен на водните съединения/ .. мисля .. че една форумна разработка на тази тема ще е повече от полезна за колегите .. като гледам цената в Германия .. не мисля .. че тук няма да се справим и сами с изработката на такова устройство да по разумна цена ..




Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Сря 19 мар 2008 11:45


.. я .. преместено в основния вече .. :D .. демек .. важно
.. ето още една дискусия по темата ..
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?s=8f08603f7d197dd302459c2c69c358cf&t=9860


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Сря 19 мар 2008 15:35


значи...
идеята и аз съм я мислил много пъти, дори бях започнал навремето да обмислям монтаж на полото.
на калника или на борнята се слага един щепсел (имам тук в офиса всякакви подходящи), от него кабели към една духалка (имам една руска 1200 вата) в багажника примерно, и един малък бързовар в подходящ корпус, сложен някъде по малкия кръг ,мислех и за една парнаджииска помпа с малък дебит (но ако имаме вертикален маркуч някъде може и без нея.
отделно си набавих зарядно за акумулатор което също да се захранва от щепсела, както и таймер за контакта (има го във всеки бриколаж за 10лв)
всичко лесно, само не домислих как да сложа бързовара, идеите бяха да се ползва корпус от горивен филтър (с достатъчни размери и подходяща форма е).


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Сря 19 мар 2008 15:47


.. и на мен ми беше такава мисълта .. таймер за контакт + малък нагревател .. на схемата за монтаж извън блока на двигателя нагревателя е поместен в метален цилиндър .. нещо което всеки стругар може да направи .. сложи ли се ниско подгревния елемент .. няма нужда от помпа .. защото водата сама ще се върти .. топлата нагоре .. студената .. надолу към нагревателя .. но защита каква може да се измисли ? :roll: .. има ли нагреватели .. с вградено термореле ? .. или достатъчно малки такива релета .. които да се вградят в корпуса в които ще е реотана .. аз се сещам само за тези за бойлери .. а те са доста големи ..


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 19 мар 2008 15:50


Абе нямаше ли някакви печки които си ползват ток от акумулатора ?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Сря 19 мар 2008 16:03


rado_mit написа: но защита каква може да се измисли ? ..

защита не ти трябва, ако подбереш малък бързовар примерно 500вата излишната топлина ще се разсейва доста лесно и няма начин да прегрее (дори да се задръсти нещо, корпуса му ще е достатъчен за топлообмен)
longora написа:Абе нямаше ли някакви печки които си ползват ток от акумулатора ?

и ще си купуваш акумулатори през седмица


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 19 мар 2008 16:13


nii .... съмнявам се защото на един приятел баща му си има такава печка в баницата и не съм чул да има някакъв проблем.... Може би единствения проблем е че ако не се лъжа те са по-скъпи...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G и 169 госта