Да хвана и аз най-накрая да се запиша у групата на бусопритежателите...
Много коли са ми минали през ръцете и тази се очерта да е една от тях. Дошла отнякъде, постояла малко или повече и заминала по реда си. Поне такава беше идеята де...
Взех я от един човек уж на майтап, с не особено голяма желание в предвид състоянието на оборудването и цялостния вид на салона. Заклет пушач и мърляч, той беше довел нещата до състояние единен кафеникав цвят на всичко независимо в кой край на буса се намира. Като тръгнах да си я докарвам даже не им се сядаше на седалката и не ми се пипаше нарасналия поне с един пръст от мръсотия волан! Не е за разправяне просто.... некъФ ужас – некъФ аТ!!!
Както и да е – докарах я и това са първите снимки от возилото придружени от особенно приятното впечатление от возия, държане на пътя и общо състояние на ходовата част. Няма да лопне, няма да скръцне, като заковано за асфалта стои – готина работа! Дизел 1.7 с 5 скорости и Картаго оборудване – колко малко му трябва на човек за да е щастлив!
Първото нещо което направих бе да изхвърля тоновете насъбран боклук от вътре. Единственото нещо за което съжалявам е, че не започнах да правя снимки на цялостния процес по възстановяването на нещата. Разчиствайки, лека полека се установи, че има задна седалка, дунапрена който е продължението за леглото е наличен, шкафовете и те са там, и почти всичко си е на място. Казвам почти, защото не намерих никаква масичка – ни предна, ни задна. Е, то пък пълно щастие няма...
Разтегнах надстройката и брезента се оказа общо взето в приличен вид. Да ама няма стълба за качване на втория етаж на мезонета – всъщност мисля си, че би трябвало да има, защото немеца не би оставил нещата така.
Второто нещо беше да измия мотора, защото там историята беше същата и беше насъбрано толкова много мръсотия, че чак капака не можеше да се затвори
Човека от автомивката не доумяваше как може да се държи всичката тази мизерия и да не пада сама привлечена от земното притегляне..
Е това е снимка на четвъртото или пето финално миене
След автомивката веднага последва смяна на масла и филтри
Втората седалка – тази до шофьора, след като бе изринато с лопата от нея всичкия натрупан боклук се оказа, че е изгоряла - в буквалния смисъл на думата. Облегалка има, но седалка няма! Идиота оставил някакъв прожектор включен върху нея и.... седалка няма! Изтърбуших жалките остатъци и се премина към приспособяване на временна такава от една Джета. За сега върши работа докато се намери правилното решение.
Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Последна промяна от musuibie на Съб 12 май 2012 15:26, променено общо 1 път.
-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Барабар Петко с мъжете...
Честито!!! Но защо е този плач? За колко я взе тази "кочина" от "мърляча пушач"? Супер си е машината!! Чудя се "мърляча" защо е слагал лети джанти? Нали е "мърляч"? Колата трябваше да има ръжда, а "мърляча" е забравил да ти остави такава!!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...
Добре дошъл Венко, стягай се и лятото да го видим на балканската бус сбирка
Лично аз съм фен на 1.7D, много пъргав мотор, за съжаление слабичък при изкачване на баири.Ако някой ден решиш да го сменяш, мога да го спазаря за бащата.Снимай салона да видим какво е оборудването.Масичка трудно ше се намери оригинална, варианта е да импровизираме.Стълбичка за мезонета няма в оригинал, ако искаш тази екстра, ще трябва сам да си приспособиш нещо Забелязах че циркулационната помпа е байпасната, опитай се да възстановиш водната система в оригинал, за да облекчиш температурно двигателя.Винаги след продължително натоварване, го оставяй да поработи на място с включено парно на макс, да го охладиш преди да го изгасиш, защото слабото място са им главите.Ако го изгасиш веднага, има голям шанс да спукаш главата.Ето какво е било в началото:
http://www.camperinterior.webfotos.co.u ... thago.html
ПС
Буркане, изпусни малко парата
Лично аз съм фен на 1.7D, много пъргав мотор, за съжаление слабичък при изкачване на баири.Ако някой ден решиш да го сменяш, мога да го спазаря за бащата.Снимай салона да видим какво е оборудването.Масичка трудно ше се намери оригинална, варианта е да импровизираме.Стълбичка за мезонета няма в оригинал, ако искаш тази екстра, ще трябва сам да си приспособиш нещо Забелязах че циркулационната помпа е байпасната, опитай се да възстановиш водната система в оригинал, за да облекчиш температурно двигателя.Винаги след продължително натоварване, го оставяй да поработи на място с включено парно на макс, да го охладиш преди да го изгасиш, защото слабото място са им главите.Ако го изгасиш веднага, има голям шанс да спукаш главата.Ето какво е било в началото:
http://www.camperinterior.webfotos.co.u ... thago.html
ПС
Буркане, изпусни малко парата
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време. Ванка, къде се намира тази циркулационна помпа, че и аз съм с този мотор?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
geodj написа:Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време. Ванка, къде се намира тази циркулационна помпа, че и аз съм с този мотор?
Погледни снимката, на която е сниман мотора, точно над стартера е помпичката.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
BURKAN написа:Честито!!!
Благодаря!
BURKAN написа:Но защо е този плач?
Ааа, не е плач, споделям кое как се случи и как потръгват нещата, защото може и да му стане интересно на някого (не че не сте се наслушали и нагледали на всякакви истории де), но пък знае ли човек - може и да понауча едно друго като ми прочетете писаниците, и както Иван по-долу ми даде пояснения и съвети, и някой друг също да го стори, за което ще съм безкрайно благодарен!
Както е казал народа: Човек се ражда, цял живот учи и си умира ненаучен!
Не ме е срам да кажа, че тепърва прохождам в тази дисциплина бусопритежаването и свързаните с това иширети са ми непознатии, тъй че приемам всякакви акъли по въпроса.
BURKAN написа:За колко я взе тази "кочина" от "мърляча пушач"?
Ами да ти кажа тя е една дълга история на която трудно може да и се хване края, но въпросната личност от четири години дължеше едни пари за една кола която му бях продал и все няма и няма, и няма... та на края му додадох аз и взех буса. За това в началото писах, че идеята беше да я взема и да си замине по каналния ред, за да си извадя парите от нея, но в крайна сметка за една седмица употреба така ми хареса, че си избих тая идея от главата.
BURKAN написа:Супер си е машината!!
Благодаря отново, но тепърва и предстои влизане в час.
BURKAN написа:Чудя се "мърляча" защо е слагал лети джанти? Нали е "мърляч"?
Тя колата си беше с тях от преди няколко години и като се стигна до даването си ги беше свалил, и беше сложил едни трагични железарки, ама не му мина номера...
BURKAN написа:Колата трябваше да има ръжда, а "мърляча" е забравил да ти остави такава!!
Е то не всичко зависи от него в крайна сметка - чувал съм, че са доста здрави на ламарини продуктите на ВАГ от тези години. Имам още два продукта на фирмата и впечатленията са ми отлични.
PACH написа:Добре дошъл Венко, стягай се и лятото да го видим на балканската бус сбирка
Благодаря Иване, ще се видим там, а може и по-рано даже, че нали знаеш ние всички ходим на море за разлика от вас дето пък си почивате на планина
PACH написа:Лично аз съм фен на 1.7D, много пъргав мотор, за съжаление слабичък при изкачване на баири.
Абе прав си! В града се справя чудесно, ама баирите ме карат да включвам една надолу...
PACH написа:Ако някой ден решиш да го сменяш, мога да го спазаря за бащата.
Ами от това което успях да попрочета до тук тенденцията е да се минава на 1.9 турбо нафта и живот и здраве....
PACH написа:Снимай салона да видим какво е оборудването.
Аааа, всяко нещо с времето си де - чакай да позавърша едно-друго, че то ако изсипя всичкото инфо на куп няма да е интересно
PACH написа:Масичка трудно ше се намери оригинална, варианта е да импровизираме.Стълбичка за мезонета няма в оригинал, ако искаш тази екстра, ще трябва сам да си приспособиш нещо Забелязах че циркулационната помпа е байпасната, опитай се да възстановиш водната система в оригинал, за да облекчиш температурно двигателя.Винаги след продължително натоварване, го оставяй да поработи на място с включено парно на макс, да го охладиш преди да го изгасиш, защото слабото място са им главите.Ако го изгасиш веднага, има голям шанс да спукаш главата.
Тенкю за съвета - ще го направя! Едно питане - тази помпа има ли таймер, защото имам една друга кола с такава помпа, която е вързана през таймер и охлажда една турбина петнайсетина минути след като загасиш мотора?
На една от снимките видях моето оборудване.
geodj написа:Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време.
Благодаря, дай боже!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Да, има реле и като изгасиш мотора, продължава да циркулира, дано само е останало релето и инсталацията.1.9TD AAZ не е лош, но още по-добре е 1.9 TDI 1Z 90к.с.След няколко дни, ще има много изгодна оферта за такъв и то в София, ако проявиш интерес, мога да те свържа с човека.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
PACH написа:Да, има реле и като изгасиш мотора, продължава да циркулира, дано само е останало релето и инсталацията.
Е тука с инсталацията ще трябва някой разбирач да погледне, че аз с жиците съм много зле...
PACH написа:1.9TD AAZ не е лош, но още по-добре е 1.9 TDI 1Z 90к.с. След няколко дни, ще има много изгодна оферта за такъв и то в София, ако проявиш интерес, мога да те свържа с човека.
Е тея неща - AAZ, 1Z ич ги не разбирам да му се не види.. Сложна наука е тая
Бе то интерес има, ма кинти нещо ....
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Такааа, да продължим с чопленето по буса...
Изчистих що годе нещата и цялото ми впечатление беше че тая няма да я бъде така!
След като огледах всичкия интериор забелязах, че от страничните панели от дясната страна не бе останал нито един който да е здрав, пода който беше талашит покрит с балатум отгоре се беше резпаднал и станал на прах под въздействието на изминалите години, пренасяните строителни материали и разливаните течности. След като направих едно кратко няколко минутно съвещание със себе си, бързо взех кардиналното решение за тотално разкостване на оборудването, замяна на пода и страничните панели с нови, защото състоянието на наличните изобщо не бе това за което си мечтае един новодомец! Речено – сторено!
Както казах пода беше от талашит който вече бе на прах - насипен демек. Определено не вършеше работа и след малко умуване се стигна до заключението, че един ламинат ще свърши чудесна работа. Обиколих няколкото модерни магазина предлагащи този вид стока и се натъкнах на промоционален пакет останал последен и съдържаш малко над три от необходимите два и половина квадрата за разумната цена от 20 лева и 54 стотинки за цялото туй нещо.
Следващия етап бе намирането на плоскости достойни да заменят полу съществуващите странични такива. Намери се необходимото количество, с подходящ цвят и размер от тази тъй търсена стока, и за разумни стотинки от сорта на 11.30 ми бяха отрязани плоскостите за страничната врата, задната врата, и панела намиращ се между тях. След малко допълнителна обработка с макетен нож за напасване, нещата придобиха много по-цивилизован вид.
В процеса на разкостването се натъкнах на още един проблем – някой бе резнал блока с управление на газовата печка,
Копчетата - налични, печката и тя - налична , ама управление – йок комшу!
Та сега ще издирваме такава електроника като тази на снимката изплагиатствана от едно мнение на колега
и който знае нещо по въпроса – моля да помага!
Пътьом докато се развиваха тези действия се оказа, че под седалката на шофьора също е имало нещичко от електриката спомагаща за работата на печки, хладилници и други домакински електроуреди, ама бяха ми оставили само едно реле, няколко жици и намек за съществуващ там в миналото акумулатор...
Пак греда...
Изчистих що годе нещата и цялото ми впечатление беше че тая няма да я бъде така!
След като огледах всичкия интериор забелязах, че от страничните панели от дясната страна не бе останал нито един който да е здрав, пода който беше талашит покрит с балатум отгоре се беше резпаднал и станал на прах под въздействието на изминалите години, пренасяните строителни материали и разливаните течности. След като направих едно кратко няколко минутно съвещание със себе си, бързо взех кардиналното решение за тотално разкостване на оборудването, замяна на пода и страничните панели с нови, защото състоянието на наличните изобщо не бе това за което си мечтае един новодомец! Речено – сторено!
Както казах пода беше от талашит който вече бе на прах - насипен демек. Определено не вършеше работа и след малко умуване се стигна до заключението, че един ламинат ще свърши чудесна работа. Обиколих няколкото модерни магазина предлагащи този вид стока и се натъкнах на промоционален пакет останал последен и съдържаш малко над три от необходимите два и половина квадрата за разумната цена от 20 лева и 54 стотинки за цялото туй нещо.
Следващия етап бе намирането на плоскости достойни да заменят полу съществуващите странични такива. Намери се необходимото количество, с подходящ цвят и размер от тази тъй търсена стока, и за разумни стотинки от сорта на 11.30 ми бяха отрязани плоскостите за страничната врата, задната врата, и панела намиращ се между тях. След малко допълнителна обработка с макетен нож за напасване, нещата придобиха много по-цивилизован вид.
В процеса на разкостването се натъкнах на още един проблем – някой бе резнал блока с управление на газовата печка,
Копчетата - налични, печката и тя - налична , ама управление – йок комшу!
Та сега ще издирваме такава електроника като тази на снимката изплагиатствана от едно мнение на колега
и който знае нещо по въпроса – моля да помага!
Пътьом докато се развиваха тези действия се оказа, че под седалката на шофьора също е имало нещичко от електриката спомагаща за работата на печки, хладилници и други домакински електроуреди, ама бяха ми оставили само едно реле, няколко жици и намек за съществуващ там в миналото акумулатор...
Пак греда...
Последна промяна от musuibie на Съб 12 май 2012 15:42, променено общо 1 път.
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
хубаво бусче в прилично състояние за Т3.Браво
- chato
- R.I.P
- Мнения: 318
- Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
- Автомобил: VW bus T3
- Двигател: 1.6D CS 1981
- Местоположение: sofia
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Честота придобивка,много хубави излети да излетувате и много екскурзии да изекскурзувате .
п.п.Като гледам,ще трябва да правим тема за преброяването и на кемперите .
п.п.Като гледам,ще трябва да правим тема за преброяването и на кемперите .
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Jetta Sport написа:хубаво бусче в прилично състояние за Т3.Браво
Благодаря, опитвам се и още по-прилично да го направя
chato написа:Честота придобивка,много хубави излети да излетувате и много екскурзии да изекскурзувате .
Благодаря и на теб Чато, дай боже всекиму както се казва! То какво по-хубаво от това!
chato написа:п.п.Като гледам,ще трябва да правим тема за преброяването и на кемперите .
Имаше един хубав български филм - "Преброяване на дивите зайци" май се казваше, та и ние май тъй ще трябва. То и аз кога станах циганин, кога ми почерня гъз@ дет се вика, ама то и темата нали е такава - "Барабар Петко с мъжете"...
Тъй, да продължа малко писаници по темата
Голямо чистене падна по колата, защото както казах бе в ужасно състояние. Тук слагам само една доказателствена снимка, която показва как се е ляло по таблото и стичало надолу по радиото...., а не само там бе такова чудо - мизерията беше повсеместна!
Това е само част от цялостната картинка – за другото си правете изводите сами. За самото почистване на салона направо не ми се говори, защото така нареченото „Меглио” направо си се затрудни! Добре че намерих някаква зла гад, дето пише на шишето че било за почистване на кухни. Сигурно да се почистват от мебелите направо...
Еййй, това как чисти не е истина просто! Ама и ръцете ми станаха на нищо и половина... Обаче салона направо светна!
След много труд по почистване и раздвижване се оказа че имам и въртящи се седалки.
Ей тъй в създалата се суматоха един френд ми направи едно подаръче
Може и да не са перфектни, но чини ми се дека са по-добрия вариант от тези
Следва малко почистване на кожената гарнитура и ще предстои процедура по закрепване към въртящите се стойки. В интерес на истината покарах няколко дни с тези седалки - не е никак зле, защото облегалката на ръката определено си има своя плюс, а и седалката си е съвсем прилична като предоставено удобство за голямия седалищен мускул и за гърба
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Честито колега, хубав бус и с желанието което забелязвам ще стане перфектен.
Много хубави екскурзии и пътувания с него ти желая.
Много хубави екскурзии и пътувания с него ти желая.
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
Колега, тези седалки от какво са?
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago
BUS1988 написа:Честито колега, хубав бус и с желанието което забелязвам ще стане перфектен.
Много хубави екскурзии и пътувания с него ти желая.
Темис, благодаря ти за пожеланията! Ами опитвам се да го направя според своите виждания и възможности, а пък живот и здраве мисля да дойда до Солун това лято, та да видя на живо този твой бус дето ме вдъхнови да правя цялата тази работа...
geodj написа:Колега, тези седалки от какво са?
Здрасти, от някакво Пежо кабриолет са седалките.
Още някоя и друга работа поотметнах по возилото.
Ето как изглеждат старите плоскости на фона на новите монтирани по местата им. Картинката определено ми харесва в пъти повече.
Старото Hi-Fi беше се поуморило с годините и буса получи подарък едни нови JBL-ли. Да, има определено доста по-добър звук вече!
А и визия...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта