Откакто писах последния път, има развитие по проекта. Като за начало двигателя сдаде багажа. Лашнал се е болта на агренажното колело на коляновия вал, от там чопа на колелото започва да се натоварва и се смачква наполовина. От тези удари се пука коляновия вал и започва да губи центровка. Докато разглобявахме двигателя забелязах луфт в паразитния вал, който задвижва вакуум помпата, оказа се че периферията му е счупена и в един момент се струпаха много неща. Преди време бях закупил от колегата geodj стария му двигател от доката 1.7D и реших да го ползвам и направя TD. Речено, сторено, прехвърлихме ГНП-то, дюзите, маслена помпа, картер, колектори, турбо, нов агренаж, семерини, комплект съединител, изобщо всичко както трябва. Запалваме го и започна да надува, еййй направо...полудях. От там сваляне на главата, която се оказа че има и проблеми с единия цилиндър, където гнездата на пуловете за реглаж на клапаните са наранени. Преди време явно е имало проблем, може би криви клапани. Звъннах на Митко, който се оказа че е разглобил неговия 1.7D за основен ремонт и още не е събран. Направи ми оферта за обслужена глава с нови водачи, гумички, изпускателни клапани, челосана с нагласени хлабини, както се казва бинго от тото-то. Казах му да я изпраща, заедно с 3 чисто нови дюзи за първоначално вграждане, за четвъртата дюза купих нов разпръсквач "Bosch, made in India" който не ми хареса, но за момента това се предлага на пазара. Нова гарнитура Виктор Рейнц, събиране и нещата бяха ОК, докато не тръгнахме за Гърция преди две седмици. Натоварихме се 6-ма възрастни и една бебе, както и много багаж. Маршрута беше през Маказа, новото КПП с Гърция. Докато качвахме планините, започнах да изхвърлям вода през компенсаторното казанче и се чудех какво става. С доливане и често споменаване на мамата, таткото, лелята, стигнахме до Халкидики, където вече беше ясно че сме духнали гарнитура на главата. Изкарахме една страхотна почивка и на връщане ме осени идеята как да модифицирам системата за да се приберем безпроблемно. Демонтирах компенсаторния съд и го качих на всичко, колкото ми стигна маркуча от разширителното казанче. В случая това е почти на нивото на прозореца. Премахнах клапанчето и по-този начин направих водната система отворена, газовете избълбукват и отиват в атмосферата, без да надуват маркучи и да изхвърлят антифриза.
Ако някога попаднете в подобна ситуация, може да ползвате жокера които ви давам
Няколко дни след като се прибрахме в България, направих едно посещение на Иво от Елхово и за два дни вкарахме буса в пътя. Първия ден се занимавахме със смяната на гарнитурата на главата, като новата е на Elring и се надявам да е по-качествена от старата. Втория ден се заиграхме с монтирането на всичко това по предницата и смяна на маншоните на каретата. Времето което ни отне, беше от 8 сутринта до 8 вечерта, без почивка за обяд.
Определено разликата е осезаема, след като подменихме всички амортизирани части и тампони. Оказа се че всичко носи щампата на Фолксваген/Ауди, което ме навежда на мисълта че никога не е ремонтирана предницата, или е ремонтиран много отдавна, по времето когато нямаше ментета.
Още две хубави придобивки съм намерил за бусчето, едната е оригинални ел.огледала, които веднага след освежаването им бяха монтирани а другата е тази надстройка, която след леко преработване ще бъде поставена на мултивана преди боядисването му.
Две отделения за багаж в предния и задния край, които се затварят с ролетна щоричка.
След ремонта да чукна на дърво, буса работи перфектно, даже превантивно леко отпуснах клапана на турбото, че беше натегнат до край и може би това е една от причините да духна гарнитурата. Следваща стъпка е закупуването на 1.9TDI и преработването му в M-TDI.