Здравейте колеги,
сагата на този бус започна още преди година ,но сега намерих време да пиша цялата история.
Всичко започна още преди 2-3 години когато видях въпросния бус ,а той е бяло Т3 1,9 воден боксер 1985г синхро с блокаж на единия деференциал и правен на кемпер от някой любител.Видях буса изоставен до един блок от доста време ,исках да го взема и да си го реставрирам и съответно да го ползвам като кемпер.Започнах да издирвам собственика за да се разбера с него,но при срщата ни той отказа да го продаде......и така 2 години аз ходя да го питам ,той се дърпа .... накрая му писна и ми го продаде.Взех го веднага последва разглобяване на интериор,екстериор,двигател...оголване на купето за реставрация.Двигателя се оказа ,че е в плачевно състояние ,ризите бяха пълни с вода ,купето ужасяващо зле от към ръжда и изгнило .Започнах да си набавям части с идеята да го кърпя и обновя малко ,като му купих органайзер за таблото,отваряеми предни стъкла,и странични средни,задни с пластмасови перки за въздух,никелирани брони,инсталация с новите бушони,надстройка....и доста др. неща.Извиках майстора който щеше да ми го кърпи ,но като видя за какво иде реч ми каза ,че ще ми излезде златно и по-добре да си купя купе или направо бус.Свърза се с мен колегата musuibie и ми предложи едно купе.Отидох до София да го видя ,беше китка пред моето и се разбрахме за евентуалната сделка /благодаря отново за отделеното време беше приятна среща /,но след ден,два ми се обадиха за едно цяло бусче Т3 Каравеле 1991г 1.6ТД в много добро състояние ,но с блокирал двигател .Реших да го купя и да почна да стягам него като в последствие го направя синхро .Вече е разглобен и в процес на размисъл какъв да бъде двигателя? 1.6 ТД,1.6 ТДИ или 1.9 ТДИ спираме това ,че трябва да минавам КАТ и за това май ще съм със 1.6ТД ще опитам да го направя като Голф 2 ГТД с интеркулер.
Ето и малко снимков материал.....
Сагата на едно T3 синхро
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
И новия.....
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: Сагата на едно T3 синхро
Здравей , успех с начинанието .
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Сагата на едно T3 синхро
честито колега и успех с проекта!
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
Благодаря. Двигателя доста е стегнал, ще гледам този вал и блок дали ще станат, турбината и тя е взела-дала има голям луфт, но перките са здрави!
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
Колеги оказа се ,че вала и едната биела не стават.Намерих не оборудван блок от 1.6 Д от който мога да взема бутала,биели и вал ,но въпроса е дали са взаимно заменяеми ?
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Сагата на едно T3 синхро
Мисля че буталата няма да станат. Челата на ТД са по дебели. Другите неща те паснат. Аз имам разглобен ТД и ако искаш ще ти пусна снимки.Ако от София,можеш и на живо да ги видиш.
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
Те буталата са здрави .Долу къде биелата се хваща за коляновия вал там едното ухо на болта е пукнато ,а вала е много надран.Мога ли тогава да ползвам моите биели и вал от 1.6 д и бута от 1.6 тд ? И някой ако има читава турбина да се обажда ,че тази има сериозен луфт.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Сагата на едно T3 синхро
Може...Вал и биели са еднакви....
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Сагата на едно T3 синхро
Май пак имам нещо за тебе. Ако не помниш телефона - пиши ми.
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
Свалих средното ляво стъкло за да го сменя с отваряемо ,но се оказа ,че е имало удър в средния панел и от там е започнало да избива ръжда поради не до там добре направен ремонт......И предното ляво дъно изтърках минах с ръждопреобразувател и след това грунт.Накрая де бъде минато с някакво Боди...
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Сагата на едно T3 синхро
Здравейте,
от доста време не съм писал,но темата беше малко в застой понеже неможех да намеря читав блок понеже моя се оказа ,че е износен 0.07 от последния ремонт на 77,48.Намерен е блока,мислех да го разстържа направо на последния ремонт ,но като замерихме буталата се оказа ,че има много голяма разлика в износването затова е разстърган на 1-ви ремонт 77,01 купени са нови бутала със сегментите комплект Нюрал и цялата периферия,по блока е ревизиран тотално тунели,колянов вал полиран,сменени лагери на паразитния,хонинг,сменени биелни втулки,калибриране...и прочие.Изникна обаче и проблем .Понеже бях си ревизирал главата тотал още преди 6 месеца реших да ползвам нея на новия блок,но не съобразих ,че блока е със една дупка повече за хидравлични повдигачи ,а моята глава е с механични....Реших да запуша дупката за оттичане на маслото с водна тапа за блок...Незнам дали ще има проблем,надявам се ,че няма.Ще ползвам гарнитура която е за глава с механични клапани.
Айде и малко снимки....
от доста време не съм писал,но темата беше малко в застой понеже неможех да намеря читав блок понеже моя се оказа ,че е износен 0.07 от последния ремонт на 77,48.Намерен е блока,мислех да го разстържа направо на последния ремонт ,но като замерихме буталата се оказа ,че има много голяма разлика в износването затова е разстърган на 1-ви ремонт 77,01 купени са нови бутала със сегментите комплект Нюрал и цялата периферия,по блока е ревизиран тотално тунели,колянов вал полиран,сменени лагери на паразитния,хонинг,сменени биелни втулки,калибриране...и прочие.Изникна обаче и проблем .Понеже бях си ревизирал главата тотал още преди 6 месеца реших да ползвам нея на новия блок,но не съобразих ,че блока е със една дупка повече за хидравлични повдигачи ,а моята глава е с механични....Реших да запуша дупката за оттичане на маслото с водна тапа за блок...Незнам дали ще има проблем,надявам се ,че няма.Ще ползвам гарнитура която е за глава с механични клапани.
Айде и малко снимки....
Последна промяна от muko на Нед 20 ное 2016 18:06, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта