Eто ме и мен, най-накрая събрал кураж да покаже буса
Представям Ви моят Т3 Каравеле, 1.6 ТД JX с петстепенна скоростна кутия. Буса е произведен 1990 год, но за съжаление не е стопанисван по най-добрия начин преди да попадне при мен преди две години. Могат да се намерят всякакви ъпсурдни ремонти, като започнем от изолиране на кабели с медицински лейкопласт, рапидки и пр. Ламарината е в общи линии в добро състояние, има някои ръжди, но за щастие до момента сериозно изгнило или тръгнало натам не съм намерил. Външния вид даже все още хваща око е поне моето де.
Когато реших за закупя буса, идеята ми беше да го съхраня в гаража, където имах достатъчно място, и някой ден когато имам време, излишни средства и мерак да го стегна. Като за начало беше достатъчно да може да влиза и излиза от гаража, за да не ми се пречка когато имам нужда от повече място. Но нещата не се развиха по план. Първо не съм от хората които могат да карат кола която не е технически изправна или е с много забележки. Както и да е буса нямаше да се кара, но не можах да се удържа и се започна набавянето на липсващи или повредени части. Въпреки че в момента имам почти всичко необходимо, все още има дребни части ми липсват, но и на тях ще им дойде времето.
Ето една снимка от преди година и нещо, буса изваден на светло след дълъг престой на тъмно в гаража.
Първо и най-наложащо в началота на миналото лято беше закупуването на нов акумулатор, защото стария беше изтощен напълно. В началота на зимата свалих акумулатора от другата кола и го сложих на буса. Акумулатора беше Варта Силвър, на 2 години в отлично състояние. Просто реших, че няма смисъл да купувам нов акумулатор и да го слагам на буса, който и без това не се кара. Затова сложих новия на Пасата, а неговия отиде на буса. Да, но преди да зазимя буса не замерих за утечки и не разкачих клемите. След 7 месеца акумулатора не подлежеше на зареждане. Пробвахме го с няколко вида зарядни, включително две професионални, но дори и не започна да се зарежда.
След това се започна с едно, но накрая се направи доста повече от планираното, но все още неудовлетворяващо ме. Въобще не ми харесваше трудното въртене на волана и големия му луфт. Луфта беше поради прекомерното износване, което според мен беше достигнало вече опасно състояние. Може би в по-голямата си част окачването на буса да беше така както е излязал някога от завода.
Цялата предница беше разглобена
Кормилни накрайници, шарнирни болтове, втулки подменени с нови. Главния виновник, заради който се започна - хидравликата - също монтирана на мястото си.
Следва продължение .....
T3 Caravelle
- stefan4o
- Мнения: 19158
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: T3 Caravelle
Бусът, въпреки само едната снимка хваща окото. За 7 месеца некаране - дори и да няма утечка, акумулаторът няма място в него.
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
Да, и аз съм наясно, че като не се кара редовно акумулатора губи заряд. Заради това съм се оборудвал със сравнително добро зарядно, с което зареждам акумулатора дори и да няма проблем с паленето. Просто за профилактика, така или иначе дълги пътувания за момента с буса не се правят и не може да се зареди от каране.
Така и така предницата се разглобяваше, реших че трябва да направя ъпдейт на спирачките. Преди да почнем да се засилваме трябва да можем да спираме Направих добре познатия от няколко проекта в клуба вече ъпдейт на спирачките към дискове на 288 мм и апарати от Ауди А6 / Пасат Б5.
Заедно с дисковете смених и лагерите. Барабаните отзад отстъпиха място на дискове с апарати от Ауди Б7 комби. За да може да се използва потенциала на спирачките смених и сервото с по-голямо от БМВ. С големите дискове оригиналните 14 цолови джанти нямаше как се върнат обратно, отделно стандартния размер гуми ми малееха много. На тяхно място сложих 16 цола Борбет А на 7.5J и ЕТ30. с гуми са 215/65/16.
Т3 има добри спирачки, но с новия сетъп педала на спирачката стана мек и чувствителен като на лек автомобил. Много съм доволен от резултата, замерванията по време на техническия преглед също бяха перфектни.
Така и така предницата се разглобяваше, реших че трябва да направя ъпдейт на спирачките. Преди да почнем да се засилваме трябва да можем да спираме Направих добре познатия от няколко проекта в клуба вече ъпдейт на спирачките към дискове на 288 мм и апарати от Ауди А6 / Пасат Б5.
Заедно с дисковете смених и лагерите. Барабаните отзад отстъпиха място на дискове с апарати от Ауди Б7 комби. За да може да се използва потенциала на спирачките смених и сервото с по-голямо от БМВ. С големите дискове оригиналните 14 цолови джанти нямаше как се върнат обратно, отделно стандартния размер гуми ми малееха много. На тяхно място сложих 16 цола Борбет А на 7.5J и ЕТ30. с гуми са 215/65/16.
Т3 има добри спирачки, но с новия сетъп педала на спирачката стана мек и чувствителен като на лек автомобил. Много съм доволен от резултата, замерванията по време на техническия преглед също бяха перфектни.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
С интерес ще следя.
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
Сега трябва да намеря как да сложа капачката на предната лява джанта. Опира в капачката под която знам че се намира жилото на километража. Възможно ли е малко да се скъси капачката? Някой има ли опит с това?
На задните колела трябва малко да скъся шпилките и капачките на джантите ще си паснат перфектно на местата.
На задните колела трябва малко да скъся шпилките и капачките на джантите ще си паснат перфектно на местата.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: T3 Caravelle
Доста добро бусче извади, па като гледам как си се засилил и още по-добро ще стане! Виж дали можеш да скъсиш шпилките от зад, в смисъл за не станат къси и после да скубем коси. Едни фланци те оправят перфектно според мен.
Успех!
Успех!
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
В началото скоростния лост се движеше като лъжица в празен буркан Нацелването на предавките си беше на късмет и на магия. Изцяло подмених ементите по лостовата система на скоростния лост и нещата си дойдоха на мястото. Като че ли има още накъде да се регулира, защото първа и задна скорости влизат малко по-трудно.
Това което обмислям в момента е смяната на двигателя с 1,9 ТДИ. Вече съм закупил двигател с код АФН от Голф 3. Искам да направя двигателя МТДИ, но това с което все още не съм наясно е с каква ГНП да го карам? В разни чуждестранни форуми гледам най-често се споменава помпа от Ланд Ровър 300 ТДИ. След ГНП знам че е ред на разпръсквачите, там с какви да го карам?
Това което обмислям в момента е смяната на двигателя с 1,9 ТДИ. Вече съм закупил двигател с код АФН от Голф 3. Искам да направя двигателя МТДИ, но това с което все още не съм наясно е с каква ГНП да го карам? В разни чуждестранни форуми гледам най-често се споменава помпа от Ланд Ровър 300 ТДИ. След ГНП знам че е ред на разпръсквачите, там с какви да го карам?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 13 окт 2017 11:37
- Автомобил: VW T3 Multivan
- Двигател: JX 1991
- Местоположение: Добрич
Re: T3 Caravelle
Бусчето хваща окото, а и в добри ръце е попаднало като гледам.От доста време чета форума,но чак сега се регистрирах.Ще следя темата особено що се касае трансплантацията на мотора.Чудя се не е ли време да се направи отделна тема относно монтажа на 1,9 TDI моторите.Да са синтезирани нещата,да не търсиш и скачаш от тема в тема .Мераклии за смяна на моторите доста,включително и аз.Пък и доста колеги са вече с монтирани TDI мотори и предполагам са събрали опит.Дали ще става въпрос за вариант M-TDI или с компа заедно няма значение.Успех с проекта.
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пет 14 май 2010 12:26
- Автомобил: T3 Transporter 81 Caravelle 89
- Двигател: 1600D-Dead
- Местоположение: Ruse
- Контакти:
Re: T3 Caravelle
Здравей колега ! Бусчето ти е супер и като гледам ще става още по-хубав ще става. Да те попитам от къде закупи ремонтния комплект за скоростите интересува ме ябълка маншони чашка има ли в комплекта?
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
Частите за ремонта закупих от vwbusshop.де, има ги на много места включително и във ФВ класикс. Дали качеството е същото не мога да кажа. Виждал съм различни комплекти при различните продавачи, аз разглеждах доста опции и накрая избрах този продавач. Аз си взех ремонтния комплект за избирача и допълнително закупих маншоните и разни дреболии, които не бяха в комплекта. Вдигайки буса на подемник забелязах че е единия от маншоните, там в края на щангата където са двата маншона един срещу друг се е скъсал. Дали е в резултат на монтажа сега не мога да кажа, но със сигурност при следващото разглобяване, може би когато дойде времето за работа по дъното ще се смени пак.
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
Колеги, приемам съвети за ъпдейта на двигателя към 1.9 МТДИ. Какъв е вашият опит?
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: T3 Caravelle
viewtopic.php?f=100&t=386494&start=15
Намираш ГНП от Лендровер или Крома....
За първият вариант ти трябва и раздвижено колело от голф 4 90кс. След това се свързваш с Ицо от Асеновград, носиш му я да ти я нагласи. На Кромата мисля че става и това от 1.6тд. Там стават нещата без да носиш никъде помпата. Пепи 3196 може да ти каже как стават нещата със помпата от Фиата..
Ако си от София, можеш да дойдеш да видиш моето Мтди с помпа от Лендровер....Тамън още не съм го сложил в коша на буса.
Намираш ГНП от Лендровер или Крома....
За първият вариант ти трябва и раздвижено колело от голф 4 90кс. След това се свързваш с Ицо от Асеновград, носиш му я да ти я нагласи. На Кромата мисля че става и това от 1.6тд. Там стават нещата без да носиш никъде помпата. Пепи 3196 може да ти каже как стават нещата със помпата от Фиата..
Ако си от София, можеш да дойдеш да видиш моето Мтди с помпа от Лендровер....Тамън още не съм го сложил в коша на буса.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
Аз мъча с помпа от крома. И за момента проблема ми е точно колелото, оригиналното не става, от 1,6 също оста на кромата е с голямото Ф, в момента сам намерил от АФН но още не е сигорно дали ще стане.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: T3 Caravelle
изброй зъбите на колелото на Кромата... ако са същия брой като на ФВ..... може и да "яде Асан баница"......
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: T3 Caravelle
ЕТ на колелото е различно , профила на зъбите е друг , а също и диаметара на колелото.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта