Защо са толкова трудни тези кръгови?
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
И каква стана тя,тоя на стопа ще седи да чака щото има знак,тоя дето му се пада ляв и той ще чака понеже оня на стопа му е дясностоящ а пък няма знак за път с предимство,а третия направо да слиза и да тръгва пеша
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
Тия глави надявам се ги носим и да мислим с тях, законите освен да се четат буквално може и да се разтълкуват малко. Тоя левия дето няма знак, ако погледне срещу него ще види че има ромб, пък ако и там няма, и като погледне на дясно за да види дали му идва дясностоящ ще види че той от там има знак че е без предимство, следователно ”левия” се движи по път с предимство, толкова ли е трудно.
Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
При теб явно трябва да се почне от четенето...
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
Вярвай ми, чел съм, книжката (кат. С) съм си я взел 97г. от училище с вътрешен изпит и три години кормуване и четене на правилника, а НЕ с наизустяване на листовките както правят сега. И много неща се научават практически по време на кормуването, ама то тогава и инструкторите бяха на друго ниво. Така че не ме коментирай мен, когато е трябвало съм чел, и сега чета.
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
ivo_555 написа:Вярвай ми, чел съм, книжката (кат. С) съм си я взел 97г. от училище с вътрешен изпит и три години кормуване и четене на правилника, а НЕ с наизустяване на листовките както правят сега. И много неща се научават практически по време на кормуването, ама то тогава и инструкторите бяха на друго ниво. Така че не ме коментирай мен, когато е трябвало съм чел, и сега чета.
Точно с наизустяване на заучени положения стават нещата. Ако очакваш всеки да стои (докато кара) и мисли кой откъде и поради какви причини има предимство, ще има доста катастрофи. На елементарно кръстовище/отбивка някой не вижда, че наблизо идва кола (защото не гледа), а ти очакваш да забелязва знаците в гръб.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
Кръгово без знаци, или само със знак за кръгово:
Важи правилото за дясно-стоящия - той има предимство, а този, в кръговото - няма.
Кръстовището е "нерегулирано", пресичат се равнозначни пътища.
Кръгово кръстовище, обозначено със съответни знаци за път с/без предимство.
Кой къде се движи и кой е с предимство е обозначено с пътни знаци или маркировка (в примера, тези, които са в кръговото са с предимство).
Проблема на повечето колеги, мисля, че е в това, по коя лента се движим - при навлизане, по време на, и при излизане от кръговото.
Примери и аналогии:
https://www.youtube.com/watch?v=zG3ghj_nOwQ
https://www.youtube.com/watch?v=8wIoR7fpPJM
Както и още много нагледен материал:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ut+driving
-------
Понеже стана на въпрос за нашето кръгово кръстовище - на околовръстното Търговище:
https://www.google.bg/maps/search/%D0%B ... 312!8i6656
То е регулирано със знаци, като има определен главен път - направлението София-Варна (околовръстен път).
Направлението Търговище - Попово (вход и изход на кръговото) са без предимство!
Единствено, от Попово към бензиностанция ОМВ има отделен "коридор" (трета най-дясна лента)- надясно към входа на бензиностанцията и продължение по околовръстния в посока София. Също така, старата маркировка на входа на кръговото от Попово е за две ленти направо, като дясната лента трябва да е за направление София, а лявата лента "направо" за влизане в кръговото.
Червените линии са за движение на дясно, дясна лента в кръговото преди изход (продължава в синя линия, лява лента след изход от кръговото).
Сините линии са лява лента при вход и изход.
Зелените линии са "обикаляне" в лява лента в кръговото. На предпоследния изход трябва да се мине в дясна лента на кръговото (червена линия) и на изхода да се излезе към лява лента (синя линия-изход).
Мисля, че остана само да се изясни въпроса кой е с предимство в участъка на две съседни ленти в кръговото, когато левия или десния или и двамата са подали сигнал за престрояване.
От правилника: (цитирам по спомен) -
когато и двамата са подали съответно сигнал за престрояване надясно и наляво (пресичат си взаимно лентите), предимство има дясно стоящия (аналог - движение по двулентов път и престрояване от лента в лента);
когато левия обикаля кръговото в лява лента с подаден ляв мигач, а десния има подаден сигнал за наляво, предимство има левия (аналог - ситуация на изпреварване на двулентов път);
когато и двама имат подаден сигнал за надясно (изход от кръстовище, престрояване), предимство има десния.
Важи правилото за дясно-стоящия - той има предимство, а този, в кръговото - няма.
Кръстовището е "нерегулирано", пресичат се равнозначни пътища.
Кръгово кръстовище, обозначено със съответни знаци за път с/без предимство.
Кой къде се движи и кой е с предимство е обозначено с пътни знаци или маркировка (в примера, тези, които са в кръговото са с предимство).
Проблема на повечето колеги, мисля, че е в това, по коя лента се движим - при навлизане, по време на, и при излизане от кръговото.
Примери и аналогии:
https://www.youtube.com/watch?v=zG3ghj_nOwQ
https://www.youtube.com/watch?v=8wIoR7fpPJM
Както и още много нагледен материал:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ut+driving
-------
Понеже стана на въпрос за нашето кръгово кръстовище - на околовръстното Търговище:
https://www.google.bg/maps/search/%D0%B ... 312!8i6656
То е регулирано със знаци, като има определен главен път - направлението София-Варна (околовръстен път).
Направлението Търговище - Попово (вход и изход на кръговото) са без предимство!
Единствено, от Попово към бензиностанция ОМВ има отделен "коридор" (трета най-дясна лента)- надясно към входа на бензиностанцията и продължение по околовръстния в посока София. Също така, старата маркировка на входа на кръговото от Попово е за две ленти направо, като дясната лента трябва да е за направление София, а лявата лента "направо" за влизане в кръговото.
Червените линии са за движение на дясно, дясна лента в кръговото преди изход (продължава в синя линия, лява лента след изход от кръговото).
Сините линии са лява лента при вход и изход.
Зелените линии са "обикаляне" в лява лента в кръговото. На предпоследния изход трябва да се мине в дясна лента на кръговото (червена линия) и на изхода да се излезе към лява лента (синя линия-изход).
Мисля, че остана само да се изясни въпроса кой е с предимство в участъка на две съседни ленти в кръговото, когато левия или десния или и двамата са подали сигнал за престрояване.
От правилника: (цитирам по спомен) -
когато и двамата са подали съответно сигнал за престрояване надясно и наляво (пресичат си взаимно лентите), предимство има дясно стоящия (аналог - движение по двулентов път и престрояване от лента в лента);
когато левия обикаля кръговото в лява лента с подаден ляв мигач, а десния има подаден сигнал за наляво, предимство има левия (аналог - ситуация на изпреварване на двулентов път);
когато и двама имат подаден сигнал за надясно (изход от кръстовище, престрояване), предимство има десния.
Последна промяна от georgebonev на Сря 01 мар 2017 20:31, променено общо 2 пъти.
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
То теорията е хубаво нещо,на практика обаче всички карат в кръговото както им дойде....важното е да гледаш да не се ударите
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
MMX написа:ivo_555 написа:Вярвай ми, чел съм, книжката (кат. С) съм си я взел 97г. от училище с вътрешен изпит и три години кормуване и четене на правилника, а НЕ с наизустяване на листовките както правят сега. И много неща се научават практически по време на кормуването, ама то тогава и инструкторите бяха на друго ниво. Така че не ме коментирай мен, когато е трябвало съм чел, и сега чета.
Точно с наизустяване на заучени положения стават нещата. Ако очакваш всеки да стои (докато кара) и мисли кой откъде и поради какви причини има предимство, ще има доста катастрофи. На елементарно кръстовище/отбивка някой не вижда, че наблизо идва кола (защото не гледа), а ти очакваш да забелязва знаците в гръб.
Щом има в листовките въпрос, "ако на едно кръстовище единия знак липсва, кой е с предимство" няма проблем така да е, аз лично листовки НЕ съм наизустявал, и все още съм на мнение, че ако първо се прочете и научи самия правилник ще се взимат много по лесно изпитите. Това е закон и правилник които за съжаление имат "променливи" и понякога трябва малко да се импровизира и мисли логически, не казвам да не се спазват знаците, ама е ежедневие някъде поради някаква причина знаци да липсват, да стоя като тутманик пред кръстовището докато дойде някой да го оправи ли???
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
А и да питам, всеки втори обяснава, че щом си в дясната лента трябва да излезеш от първия изход, или втория, това ако няма задължаваща маркировка, къде го пише, че е така?
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
ivo_555 написа:А и да питам, всеки втори обяснава, че щом си в дясната лента трябва да излезеш от първия изход, или втория, това ако няма задължаваща маркировка, къде го пише, че е така?
Така си го тълкуват. В Англия съм чувал, че имат толкова ленти на влизане колкото изхода и се разбира предварително кой за къде е. Но тук при 5-6 изхода не виждам как може да се получи.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
ivo_555 написа:Тия глави надявам се ги носим и да мислим с тях, законите освен да се четат буквално може и да се разтълкуват малко. Тоя левия дето няма знак, ако погледне срещу него ще види че има ромб, пък ако и там няма, и като погледне на дясно за да види дали му идва дясностоящ ще види че той от там има знак че е без предимство, следователно ”левия” се движи по път с предимство, толкова ли е трудно.
Колега,не ща да те нападам,не ща и да те цитирам надолу..Само да ти кажа,че аз по същия начин съм взел книжка като теб,същата категория,само че през 93-та.Научих правилника,листовките ги видях сефте в КАТ и ги реших за 5 минути с 0 н.т.Но това нищо не значи сега,както виждаш всички грешим.
Та викаш да разсъждаваме?Най-малкото грешно мислиш.Щото на едно кръстовище,ако видиш,че насрещния има "ромб",по пътя на логиката "ромб" имаш и ти,щото явно напречния път е с предимство.Всъщност точно ромб има 2 вида и от към гърба,няма как да разбереш кой е.
А останалото явно си го измисли.Ромб не знам какво е в случая,тоя левия дето викаш ще гледа напред-може и да не види нищо от дърветата...десния къде видя да има знак "без предимство" незнам.
По закон именно тоя на стопа е с предимство,понеже е дясностоящ.Другите са длъжни да го пропуснат първи,защото за тях това кръстовище не е регулирано.Но всички ние със старите книжки си седим на стопа чинно или пък,ако сме в средната улица-се бутаме първи,понеже видиш ли оня е на стоп.
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
Ромб е знака за път с предимство, аз лично за друг не се сещам, познава се в гръб без проблеми, както и стопа, както и "обърнатия" триъгълник.
п.п. Подрепям те напълно, сега по улиците е ад, гледам лятото да карам колело, далеч от пътя, даже карам по тротоара повечето, щото се повтарям, ама е АД навън.
Обикновено избягвам да пиша по такива теми, щото ме изкарват "опасен некадърник който да се молят да не срещат", щом си взел книжката си като мен, знаеш че не така, аз също, и си карам по правилата, спазвам ги, но за съжаление по форумите ме изкарват недоучен и опасен. Както и да е, само ще чета и ще се смея вече. В Фейса понякога излизат едни катинки и се задава въпрос кой е с предимство, хващал съм се за главата от ужас, мнозинството не знаят верния отговор, и пускат такива разсъждения, че .........
п.п. Подрепям те напълно, сега по улиците е ад, гледам лятото да карам колело, далеч от пътя, даже карам по тротоара повечето, щото се повтарям, ама е АД навън.
Обикновено избягвам да пиша по такива теми, щото ме изкарват "опасен некадърник който да се молят да не срещат", щом си взел книжката си като мен, знаеш че не така, аз също, и си карам по правилата, спазвам ги, но за съжаление по форумите ме изкарват недоучен и опасен. Както и да е, само ще чета и ще се смея вече. В Фейса понякога излизат едни катинки и се задава въпрос кой е с предимство, хващал съм се за главата от ужас, мнозинството не знаят верния отговор, и пускат такива разсъждения, че .........
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
В реална ситуация имаш 1-2 секунди най-много за да решиш кой е с предимство и кой не. Трябва или да познаваш конкретното място или да работиш със заучени положения (нещо като наизустени листовки). Това какъв знак се вижда на отсрещния в гръб са факти за теоретично разсъждаване като тук в темата или полицаите да ти покажат защо си виновен за ПТП. Взел съм книжка преди повече от 20г и ако някой ми каже, че помни нещата "от курса" преди толкова време ще му кажа, че лъже.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Защо са толкова трудни тези кръгови?
Явно трябва да ходим на проверовъчен..Аз се хванах,че съм бос още в оня тема,със стопа и обърнатия триъгълник....където стопа е с предимство пред триъгълника,щото е в дясно.
А ромб е и знака "край на пътя с предимство"...та как ще го познаеш в гръб-не знам хаха.Което е много подвеждащо в случая и хората са прави/вече/,че не трябва да гледаме чуждите знаци,а своите.
А ромб е и знака "край на пътя с предимство"...та как ще го познаеш в гръб-не знам хаха.Което е много подвеждащо в случая и хората са прави/вече/,че не трябва да гледаме чуждите знаци,а своите.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта