Въпрос за предимство на кръстовище
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Само да кажа,че ме объркахте тотално с глупости за дясностоящ.С предимство е завиващия на ляво,понеже си има собствена лента.Цитираните членове не са правилни,понеже се отнасят за двупосочно движение,при което завиващия наляво заема дясна лента,просто защото е една.В нашият случай има 2 ленти,всеки си завива и съответно веднага след това червеният се престроява/извършва маневра/,което няма как да му даде предимство пред синия,който си е в лентата.Не се излагайте.Ако има 100 коли чакащи за ляв завой и дадат предимството си,ще се задръсти кръстовището.Обратното,ако 100 коли седят за десен,нищо няма да се задръсти.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Постът ти е прекалено шарен и затова не съм видял, че си цитирал конкретен член, освен това трябваше да напишеш ново мнение, а не да поправяш предишното, щото промяната е лесно да остане незабелязана. От друга страна си нов и мненията ти се появяват с голямо закъснение. Така или иначе си прав, че трябваше да чета по-внимателно.
За съжаление законите са пълни с всевъзможни термини, които нямат дефиниция, това е за да може да се тълкуват в интерес на черния джиб или местния коджабашия или изобщо на който е по-симпатичен на милицията.
Поне за мен този най-кратък път означава, че не можеш да си правиш кръгчета в кръстовището докато решиш кой път да хванеш.
За съжаление законите са пълни с всевъзможни термини, които нямат дефиниция, това е за да може да се тълкуват в интерес на черния джиб или местния коджабашия или изобщо на който е по-симпатичен на милицията.
Поне за мен този най-кратък път означава, че не можеш да си правиш кръгчета в кръстовището докато решиш кой път да хванеш.
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Факт: на въпросното кръстовище обикновено успяват да преминат по 2, в най-добрия случай 3 автомобила завиващи наляво на вече жълт или червен сигнал когато са наспирали неправилно. Общо взето тези, които вече са се изнесли в кръстовището.
Относно цитираните правила: Мисля, че това е най-близкото, което успях да намеря в правилника. Според мен са формулирани по общо, за да обхванат по-голям спектър от възможни ситуации. Картинката във втория ми пост всъщност показва приложение на въпросното правило при лявозавиващ с 2 ленти.
ktamen: Да, разбирам. Съгласен съм, че правилата понякога оставят възможност за различни интерпретации, но предполагам това е неизбежно. Благодаря за коментара!
Относно цитираните правила: Мисля, че това е най-близкото, което успях да намеря в правилника. Според мен са формулирани по общо, за да обхванат по-голям спектър от възможни ситуации. Картинката във втория ми пост всъщност показва приложение на въпросното правило при лявозавиващ с 2 ленти.
ktamen: Да, разбирам. Съгласен съм, че правилата понякога оставят възможност за различни интерпретации, но предполагам това е неизбежно. Благодаря за коментара!
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
lockheed написа: различни интерпретации, но предполагам това е неизбежно.
А математическите закони, защо не оставят възможност за разнообразни тълкувания
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Нищо неясно няма
Най-кратък път означава да навлезеш в най-близката лента в дясната част на платното.За да не се бъркат понятията платно и лента,може да го перефразираме:Включваш се в най-близката лента,съответстваща на посоката на движение.Щото може да са 3 и 5 ленти в една посока,съответно при ляв завой най-близката всъщност е най-лявата лента от дясната част на платното.
Ти можеш да изчакаш правещите десен завой само и единствено,ако лентата е само една.При повече от 1 си завиваш заедно с тях и после си с предимство в лентата си.Изключение,даващо предимство на дяснодвижещият ти се е при едновременно престрояване и наличие на знак Д1.
Най-кратък път означава да навлезеш в най-близката лента в дясната част на платното.За да не се бъркат понятията платно и лента,може да го перефразираме:Включваш се в най-близката лента,съответстваща на посоката на движение.Щото може да са 3 и 5 ленти в една посока,съответно при ляв завой най-близката всъщност е най-лявата лента от дясната част на платното.
Ти можеш да изчакаш правещите десен завой само и единствено,ако лентата е само една.При повече от 1 си завиваш заедно с тях и после си с предимство в лентата си.Изключение,даващо предимство на дяснодвижещият ти се е при едновременно престрояване и наличие на знак Д1.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Внимавай да не се ударите с някой завиващ надясно, щото предсказвам, че ти ще го отнесеш
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Завиващия надясно по закон не може да направи завоя директно в лява лента.Той го отнася.Завие ли в дясна и премине в лява-пак той го отнася,прави маневра и трябва да даде предимство.Кога точно и за какво го отнасям аз?По кой член?Щото те освирил някой,значи е прав?
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Закона в тази си част е много неясен според мен, да може да си завият и на ляво и на дясно едновременно, да ,ляво завиващия трябва да влезе в лявата лента, обаче това дава ли му право да отнема предимството на завиващия на дясно, ами ако това е автобус примерно, неговия най кратък път се явява малко друг, с по голям радиус и може да заеме и лява и дясна лента по време на завоя, но мисля че пак си остава с предимство. Най общо казано, аз също завивам на ляво едновременно с тези на дясно, но винаги ги изчаквам да видя , че ще хванат дясната лента, щото ако се блъснем ходи обяснявай кой в коя лента е влязъл, все пак аз правя ляв завой, и май не съм съвсем с ясно и точно предимство, да не кажа, че май хич не съм.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
За кво точно предимство говориш при 2 ленти?Как отнемаш предимство при навлизане в лява лента и от кого го отнемаш?Път с по-голям радиус вече не е най-кратък път и само по себе си е нарушение...
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Ще го отнесе той, колкото ще го отнесе някой на кръговото на ТВ-кулата, дето внезапно са го изтресли във вратите -- щото някой от вътрешна лента, внезапно е решил да излиза на първи завой надясно. Абе мислех си, че тези правила са елементарни за..всякакви хора, а то трябвало поне да си програмист, за да схванеш дълбоката логика.ktamen написа:Внимавай да не се ударите с някой завиващ надясно, щото предсказвам, че ти ще го отнесеш :exclaim
- На курсовете по БЧК имаше едно момче, дето не можеше дори да пише - как ли се оправя като шофьор..?
Ако не може да вземе завоя, защото се нуждае от по-голям радиус, е длъжен да остави първо другите да минат, дето си минават както е по-закон - а не да им сече пътя.ivo_555 написа:ами ако това е автобус примерно, неговия най кратък път се явява малко друг, с по голям радиус..
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
А КАТ, ако сте го повикали, с какво решение приключи случая?
Ежедневно попадам в подобна ситуация, затова за себе си съм решил - бъди внимателен, по-добре да изчакам нахалника, отнемащ ми предимството и да спестя нерви и време.
Ежедневно попадам в подобна ситуация, затова за себе си съм решил - бъди внимателен, по-добре да изчакам нахалника, отнемащ ми предимството и да спестя нерви и време.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Лентата на завиващия на дясно, само за на дясно ли е или може да продъжи направо? Секционен ли е светофара за същия?
Питам щот "street view"-то е със стара снимка.
И ако светофара е със същото обозначение, като маркировката на пътя, то ще трябва да изчакаш каращите направо и завиващите на дясно.
Питам щот "street view"-то е със стара снимка.
И ако светофара е със същото обозначение, като маркировката на пътя, то ще трябва да изчакаш каращите направо и завиващите на дясно.
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Няма промяна в светофарите, нито маркировката. Както на street view-то са.
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство на кръстовище
Завиващият наляво изчаква винаги движещите се направо и завиващите надясно! Всички други интерпретации за брой ленти и престроявания са второстепенни.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта