Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот 55555 » Пон 07 юни 2010 18:20


moreg написа:Течност от никъде не излиза, както и да е изглежда помпата неможе да ги храни и просто продадох апаратите и ще си ремонтирам старите!
Темата е една от най-стойностните в целия форум, и на мене ми предстои направата на тия бобчета :horror: , мисля да ги правя от боргия :? защото май-не се продават никъде :roll:

Не е до помпата колега,тя е 22,5мм и на Г3 ГТИ и на Г2 ГТИ.Аз смених 3 помпи от 20мм до 22,5мм и пак съм в твойто положение.Пробвах и с 2 други кантарни с нови спирачни маркучи на задния мост и нови тръбички до кантарното което пък пробвах като го изолирам но със без него пак греда и след като стигнах да разменям кръговете на преден и заден и пак нищо съм на път да се откажа от гирлинг 38 въпреки че си имам вече 3 такива апарата за проби. :stll think:




Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот moreg » Вто 08 юни 2010 17:00


55555 написа:
moreg написа:Течност от никъде не излиза, както и да е изглежда помпата неможе да ги храни и просто продадох апаратите и ще си ремонтирам старите!
Темата е една от най-стойностните в целия форум, и на мене ми предстои направата на тия бобчета :horror: , мисля да ги правя от боргия :? защото май-не се продават никъде :roll:

Не е до помпата колега,тя е 22,5мм и на Г3 ГТИ и на Г2 ГТИ.Аз смених 3 помпи от 20мм до 22,5мм и пак съм в твойто положение.Пробвах и с 2 други кантарни с нови спирачни маркучи на задния мост и нови тръбички до кантарното което пък пробвах като го изолирам но със без него пак греда и след като стигнах да разменям кръговете на преден и заден и пак нищо съм на път да се откажа от гирлинг 38 въпреки че си имам вече 3 такива апарата за проби. :stll think:

Ами незнам ти колко имаш но аз си имам два гирлинг 36 апарата, на които крачната спирачка работи отлично, обаче ръчната не защото явно вътре бобчетата са заминали! проблема е че аз мойта помпа изобщо незнам колко милиметра е буталцето и и незнам защо но мисля, че мойта помпа неможе за храни 38 само защото там буталцето е по голямо с 2 милиметра!


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот 55555 » Сря 09 юни 2010 21:28


Еми колега-колеги след пробите на 3 спирачни помпи от които една чисто нова,2 кантарни устройства,всичките спирачни маркучи и нови тръбички за спирачната течност до кантарното открих топлата вода най-после.Целия проблем със апарати гирлинг 38мм от Г3 слагани на Г2 който е със 36мм е във много просто обяснение.Всички колеги като мен,който не са могли да обезвъздушат системата при слагането на 38мм апарати сигурно няма да повярват колко е елементарен проблема.А той е следния-при Г2 с 36мм гирлинг,жилото за ръчната минава над моста а маркуча за спирачната течност под моста и аз поинерция [както пpедполагам и други колеги за който прочетох че са се отказали от 38мм гирлинг] са монтирали апаратите така че спирачния маркуч да им дойде пак отдолу а жилото отгоре на моста и всичко си пасва идеално но точно там е проблема.Явно както аз така и други колеги не са обърнали внимание че когато погледнат спирачния апарат от към задната броня надписите на апаратите са наобратно???? И какво е решението ами разменете левия апарат на мястото на десния и обратното но първо трябва да промените и мястото на спирачния маркуч като освободите закрепваштата планка която съединява маркуча със тръбичката и да я прекарате над моста а жилото на ръчната под моста и при поглед от към задната броня надписите на апаратите вече не са наобратно.Някой ще пита защо ами защото при начина на монтиране който аз направих така че жилото за ръчната и спирачният маркуч да си останат както са били на двойковият мост,обезвъздушаващият вентил на апарата гирлинг 38мм не в най-високата си точка а някъде посредата и не позволява апарата да бъде обезвъздушен правилно и повечето хора си мислят че апаратите са за скрап аз дори помислих че помпата ми сгъна но след още две помпи за проби и......Надявам се да съм бил полезен въпреки многото писане.Имам и няколко снимки на крайният резултат но немога да ги кача.


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот moreg » Чет 17 юни 2010 10:22


Интересно!!! 55555 помести снимките, защото има доста логика, в това което си написал :roll:
Къде си захванал жилото за ръчната защото като си ги обърнал жилото за ръчната ти е дошло отдолу :roll: не нарушаваш ли така системата отзад? иначе цялото ти обяснение е абсолютно логично и правилно :bowdown
Също така спирачните маркучи пък ти идват отгоре и те са къси и няма да стигнат, помести снимки да се види какво си направил :beer


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот 55555 » Пет 18 юни 2010 13:47


moreg написа:Интересно!!! 55555 помести снимките, защото има доста логика, в това което си написал :roll:
Къде си захванал жилото за ръчната защото като си ги обърнал жилото за ръчната ти е дошло отдолу :roll: не нарушаваш ли така системата отзад? иначе цялото ти обяснение е абсолютно логично и правилно :bowdown
Също така спирачните маркучи пък ти идват отгоре и те са къси и няма да стигнат, помести снимки да се види какво си направил :beer

Скоро ще гледам да кача снимки но ако направиш това дето съм написал няма да се върнеш на 36мм апарати.Жилото за ръчната си идва перфектно под моста без никакви завой и проблеми а като откопчаеш планката на моста,която държи в неподвижно положение съединението на спирачната тръбичка и спирачния маркуч всичко ще ти се изясни.Спирачните маркучи дори идват малко дълги а не къси но просто ги издърпваш малко по назад и ако не ти се заиграва много като на мене,вместо планката която доскоро е държала маркуча и тръбичката заедно,слагаш една скоба 80-100мм която да ги захване за моста и всичко е ток.Важното е когато погледнеш от към задната броня на колата,надписите на апаратите да не са наобратно и ще видиш защо не си могъл да обезвъздушиш а не както си мислил че е от помпата.Целият проблем идва оттам че всеки един от апаратите могат без проблем да паснат и на ляво и на дясно колело но немогат да се обезвъздушат ако не са поставени по горе описаният начин а повечето колеги сигурно не са карали без спирачки цели 3 месеца [като мене] с единствената мисъл в главата ми че това не може да остане така и трябва да има начин да се оправи тоя проблем. :beer


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот moreg » Пет 18 юни 2010 17:29


55555 мерси за разяснението!
Аз искам да попитам обаче следното!
Значи днес разглобих мойте Girling 36 и дотук добре!
Зегерката вътре излезе без проблем, обаче това което стърчи нагоре и върху, което се навива буталцето, е набито вътре и неще да излиза, опитах с две отверки нагоре да го извадя, но немърда :? дайте съвет как да го извадя това има ли някакъв начин или трябва да се прави гайка на струг която да я навия на него и да действам после?
Ако някой е вадил това нещо на 36 да пише, защото мисията ми се вижда невъзможна :(


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот grishitu » Пон 21 юни 2010 9:52


това за ремонта на 36-тиците и мен ме вълнува защото още нищо несъм правил а трябва преглед да минавам и мисля другата седмица да ги разкостя, но ме иинтересува задължително ли е да купувам ремонтен комплект за тях при положение, че нямам проблеми.
п.п. изключая един случей преди месец когато след бълъг off-road преход единия апарат запече от самосебеси и зачерви диска до бяло. след това така и отпусна.


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот zdravko555 » Пон 21 юни 2010 19:57


Ами щом ще ги разглобяваш така или иначе по-добре не рискувай ами си ги смени с новички. Не са толкова скъпи, няма да се набуташ, новото си е ново, поне относно семеринги и спирачки компромиса е ненужен.


Потребителски аватар
vannkkata
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 16:12
Автомобил: Passat 1996
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот vannkkata » Вто 22 юни 2010 15:44


Моя скромен принос към темата и събирането на апарата откъм зегерка
Изображение
Само срещу 5 лева, ключа за флекса и камъка за малките свещи. Е и малко напън с няколко отверки. :077:


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот moreg » Вто 29 юни 2010 12:58


Ремонт на по-стария модел Girling 36 :!: монтират се на всички GTI модели преди 89 година!
ИзображениеТака, значи след 6 месечно напразно търсене по морги и магазини, на читави 36 ци се принудих да си поправя старите!
Проблема е както всички знаете в неизправноста на механизма за ръчната!
За разлика от 38 мм! по-стария модел 36 мм апарати се различава в ремонта, поради това, че след като се свали зегерката, която е вътре нищо не излиза както при 38 мм! и там е и проблема как да се извади стърчащия шпиндел с нестандартната едра резба!
Цялата работа е в този инструмент който ви го прави стругар
ИзображениеНосите си апарата и му давате да ви направи инструмент с глух отвор с размери M 12 x 2.5mm стъпка на резбата (нестандартна стъпка, затова само стругар търсите) На глухия отвор той навива шпилка със стандартна резба M 12 x 1.75 стъпка на резбата и вече проблема е решен :beer
За махане на зегерката ползвате клещи от този вид!
Изображениенамират се в някой железарии! за по 5 - 10 лв!
След като махнете зегерката, навивате инструмента на стърчащия шпиндел поне 7 -8 резби да хване! и почвате отгоре да навивате с ключ по гайката :wink:
Това нещо
Изображениее набито в леглото и държи много здраво и няма вадене :012: без инструмента мисията е невъзможна :roll:
След като сте свалили зегерката и почнете да навивате по гайката отгоре много бавно тази профилирана шайба ще започне да се измъква! въртите бавно и то се усеща как дърпа и леко проскърцва защото силата на опън е огромна!
ИзображениеИзлиза с лек пукот :shock поне при мене така излезе!
Уникално яко държи, защото самата профилирана шайба е стоманизирана и е с леко по-голям диаметър от този на леглото в което лежи! а зегерката е сложена за двойно подсигуряване :applause:
След като излезе шпиндела отдолу е бобчето и греста е станала на кал!
почиствате леглото, в което влиза главата на шпиндела защото там е движението и е леко раждясало и затова и не се мести! почиствате го с тънко парченце шкурка примерно P 400 и тествате дакото триенето изчезна :012: смазвате с нова грес и сте готови! евентуално може по-дълго бобче да се направи, ако има износване по него или леглата на ексцентрика и шпиндела! Аз направих бобче с размери 22.5 mm дължина и 6 мм за да обера тези луфтове на износване защото ако бях върнал старато бобче ефекта щеше да е нулев :не:
Бобчето е изработено от закалена оксидирана стомана и е с размер оригинално 20.5 мм дължина и 6 мм диаметър, и не се различава от 38 мм версия!
Изображение
ИзображениеИзносването и това, че ръчната неработи идва по-скоро от това, че вътре има триене по самия ексцентрик на самото лостче за ръчната където влиза и бобчето!

ИзображениеСъщо така и по челото на шпиндела където бобчето упражнява сила на натиск и триенето е по малко!
Изображение
Иначе това бобче е доста яко и при мене се вижда, че няма никакво износване, а пък да се счупи самото бобче :shock както е писал един колега в началото на темата :? това просто е немислимо поне според мене, то жилото ще се скъса но бобчето едва ли ще се счупи!
Също така това за тънките щуцери за обезвъздушаване, че се късали ако ги напънеш пак ме съмнява :не: и ако човек ги напръска предварително с шпрей, който разяжда ръжда и ги хване с точна лула 7 мм щуцера се отвива с лек натиск! поне при мене и 4 те се развиха без проблем :D
Това е за Girling 36, които не се намират никъде!
Ако някой има въпроси да пита на ЛС!

Последна промяна от moreg на Пон 05 юли 2010 8:21, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
buzzi
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 21:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот buzzi » Нед 04 юли 2010 16:06


За всички, които ги мързи или не им се занимава предлагам ремонт на задни спирачни апарати .
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=49224
и консултации по телефона,макар че както гледам колегите се справят повече от успешно.
Ако някой мисли че мога да съм от полза да заповяда.
За съжаление може да ви иска регистрация ауди форума.А не искам да съм голословен и който се интерессува ще прочете.


dizelaki
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот dizelaki » Пон 05 юли 2010 13:45


здравейте колеги и от мен.всичко сте описали супер,но аз съм със апарати лукас38мм и при мен проблема е че дясното колело като дръпна ръчната не задържа също и като натисна спирачката.това го останових като ходих на преглет и накарах един мой познат да проверим този проблем.а той е още от зимата като правехме дрифтове по снега мой познат ми каза че задно дясно колело не задържа а се варти и сега се обедих на прегледа.може ли това да е породено от много износени накладки или нещо апарата е запекъл.някой ако е разглабял такива апарати и има снимки нека да ги покаже да видя как стават нещата


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот moreg » Вто 06 юли 2010 10:23


dizelaki написа:здравейте колеги и от мен.всичко сте описали супер,но аз съм със апарати лукас38мм и при мен проблема е че дясното колело като дръпна ръчната не задържа също и като натисна спирачката.това го останових като ходих на преглет и накарах един мой познат да проверим този проблем.а той е още от зимата като правехме дрифтове по снега мой познат ми каза че задно дясно колело не задържа а се варти и сега се обедих на прегледа.може ли това да е породено от много износени накладки или нещо апарата е запекъл.някой ако е разглабял такива апарати и има снимки нека да ги покаже да видя как стават нещата

Лукас и те са на същия принцип като Girling 38! едва ли е от накладки, по скоро вътре е станало :? гняз и греста като кал и ръжда!


dizelaki
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот dizelaki » Сря 07 юли 2010 14:33


ако може снимки как става за да се раководя по тях че несъм много в час.мерси


Потребителски аватар
Съмнителният
Мнения: 1092
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
Автомобил: Bora 4 motion
Двигател: BDE 2002
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Съмнителният » Съб 31 юли 2010 12:05


Малко офф: Някой може ли да каже какъв номер по Ваг е възвратната пружина за лосчето на ръчната спирачка, но за заден спирачен апарат на Голф 4, че при мен липсват и двете?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта