Ремонт на по-стария модел Girling 36
монтират се на всички GTI модели преди 89 година!
Така, значи след 6 месечно напразно търсене по морги и магазини, на читави 36 ци се принудих да си поправя старите!
Проблема е както всички знаете в неизправноста на механизма за ръчната!
За разлика от 38 мм! по-стария модел 36 мм апарати се различава в ремонта, поради това, че след като се свали зегерката, която е вътре нищо не излиза както при 38 мм! и там е и проблема как да се извади стърчащия шпиндел с нестандартната едра резба!
Цялата работа е в този инструмент който ви го прави стругар
Носите си апарата и му давате да ви направи инструмент с глух отвор с размери M 12 x 2.5mm стъпка на резбата (нестандартна стъпка, затова само стругар търсите) На глухия отвор той навива шпилка със стандартна резба M 12 x 1.75 стъпка на резбата и вече проблема е решен
За махане на зегерката ползвате клещи от този вид!
намират се в някой железарии! за по 5 - 10 лв!
След като махнете зегерката, навивате инструмента на стърчащия шпиндел поне 7 -8 резби да хване! и почвате отгоре да навивате с ключ по гайката
Това нещо
е набито в леглото и държи много здраво и няма вадене
без инструмента мисията е невъзможна
След като сте свалили зегерката и почнете да навивате по гайката отгоре много бавно тази профилирана шайба ще започне да се измъква! въртите бавно и то се усеща как дърпа и леко проскърцва защото силата на опън е огромна!
Излиза с лек пукот
поне при мене така излезе!
Уникално яко държи, защото самата профилирана шайба е стоманизирана и е с леко по-голям диаметър от този на леглото в което лежи! а зегерката е сложена за двойно подсигуряване
След като излезе шпиндела отдолу е бобчето и греста е станала на кал!
почиствате леглото, в което влиза главата на шпиндела защото там е движението и е леко раждясало и затова и не се мести! почиствате го с тънко парченце шкурка примерно P 400 и тествате дакото триенето изчезна
смазвате с нова грес и сте готови! евентуално може по-дълго бобче да се направи, ако има износване по него или леглата на ексцентрика и шпиндела! Аз направих бобче с размери 22.5 mm дължина и 6 мм за да обера тези луфтове на износване защото ако бях върнал старато бобче ефекта щеше да е нулев
Бобчето е изработено от закалена оксидирана стомана и е с размер оригинално 20.5 мм дължина и 6 мм диаметър, и не се различава от 38 мм версия!
Износването и това, че ръчната неработи идва по-скоро от това, че вътре има триене по самия ексцентрик на самото лостче за ръчната където влиза и бобчето!
Също така и по челото на шпиндела където бобчето упражнява сила на натиск и триенето е по малко!
Иначе това бобче е доста яко и при мене се вижда, че няма никакво износване, а пък да се счупи самото бобче
както е писал един колега в началото на темата
това просто е немислимо поне според мене, то жилото ще се скъса но бобчето едва ли ще се счупи!
Също така това за тънките щуцери за обезвъздушаване, че се късали ако ги напънеш пак ме съмнява
и ако човек ги напръска предварително с шпрей, който разяжда ръжда и ги хване с точна лула 7 мм щуцера се отвива с лек натиск! поне при мене и 4 те се развиха без проблем
Това е за Girling 36, които не се намират никъде!
Ако някой има въпроси да пита на ЛС!