Здравейте, интересува ме как премахват набръздяването от стъклата на рефлекторни фарове за да може да се вгради лупа? Набраздяването е от вътрешната страна и ми се струва доста дебело на допир (може би 4-5мм). Искам да го премахна за да мога да вградя лупи и фаровете да започнат да светят добре. Ето две снимки да видите за какво говоря, знам че има хора който се занимават с това професионално но предпочитам сам да си я свърша тази работа. Ако може кратко обяснение на процедурата и каква техника и материали трябват да се използват. Разлепянето и вграждането на лупата са ми ясни и наполовина са готови.
Ето снимките за пример какво искам да направя.
Премахване набръздяване от стъклени фарове
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Искаш само кръгче, колкото е лупата или да махнеш оребряването на целия фар?
Аз съм го направил по следния начин: трябват ти шкурка за камък, приставка на която да се залепят тези шкурки. Шкурките са от тези, с велкрото, котешко езиче или там както му казват. Ако искаш да направиш само кръг колкото лупата, намаляваш приставката (тя е 115мм, колкото са и шкурките, на мен ми я намалиха на струг за 2мин) на размера на лупата и малко отгоре, изрязваш същия размер шкурките и почваш от най - едрата. На бавни обороти и без да натискаш много! Най добре да сипеш вода в стъклото, за да се охлажда, че ако го прегрееш, може да се спука. И така докато премахнеш оребрението. Но стъклото остава матирано, пръскаш няколко ръце лак (от вътрешната страна) и става отново прозрачно.
Не претендирам, че това е правилния начин, но при мен се получи. Вече 3 години ги ползвам и единствено ми се наложи да подменя лака, защото на едното стъкло се отлепи малко парче. Много е трудоемно, но съм махал цялото оребрение. Трябва много да се внимава да не прегрееш стъклото. Има специални камъни, с които също става, при това много по бързо, но не ги знам какви са.
Аз съм го направил по следния начин: трябват ти шкурка за камък, приставка на която да се залепят тези шкурки. Шкурките са от тези, с велкрото, котешко езиче или там както му казват. Ако искаш да направиш само кръг колкото лупата, намаляваш приставката (тя е 115мм, колкото са и шкурките, на мен ми я намалиха на струг за 2мин) на размера на лупата и малко отгоре, изрязваш същия размер шкурките и почваш от най - едрата. На бавни обороти и без да натискаш много! Най добре да сипеш вода в стъклото, за да се охлажда, че ако го прегрееш, може да се спука. И така докато премахнеш оребрението. Но стъклото остава матирано, пръскаш няколко ръце лак (от вътрешната страна) и става отново прозрачно.
Не претендирам, че това е правилния начин, но при мен се получи. Вече 3 години ги ползвам и единствено ми се наложи да подменя лака, защото на едното стъкло се отлепи малко парче. Много е трудоемно, но съм махал цялото оребрение. Трябва много да се внимава да не прегрееш стъклото. Има специални камъни, с които също става, при това много по бързо, но не ги знам какви са.
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Мисля да премахна само около лупата (тя е 2,5 инча което е 6,25см, значи ще махна 7 или 8см).
Каква е тази шкурка за камък че не съм запознат? С каква едрина да бъде и какви да си набавя?
Като цяло ме притеснява че ще матира стъклото и мен, има ли и други начини за избистряне освен да се лакира че не ми допада много този вариант.
Каква е тази шкурка за камък че не съм запознат? С каква едрина да бъде и какви да си набавя?
Като цяло ме притеснява че ще матира стъклото и мен, има ли и други начини за избистряне освен да се лакира че не ми допада много този вариант.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
За да избегнеш лака би могло да се полира ошлайфаното кръгче.КАто премахнеш релефа започваш със все по финна шкурка докато достигнеш размер за полиране,после пасти това онова и трябва да стане,и то вечно.Незнам обаче дали няма да има проблем със фокуса на лупата тъй като стъклото няма да е напълно еднакво пред нея и може да се получи размазване на светлината.Виж намери си някой стар фар и пробвай на него цялата процедура.
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Ами то взема ли лупите няма връщане назад. Фар стар съм взел за проба и вече съм му разлепил стъклото, изшкурил съм рефлекторите и съм ги боядисал черен мат, мисля и лупите да са черни. Само стъклата ме притесняват дали ще станат и как. Пак питам каква точно шкурка да взема и каква е тази за камък? По цетове ли са (имам едни такива залепващи червени са) или как се разбират коя за какво е.
Пп. така искам да изглежда, това се е получило перфектно.
Пп. така искам да изглежда, това се е получило перфектно.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Погледни внимателно снимката и ще видиш шкурката. Черна е на цвят и се води шкурка за камък. Ако си от София и си близо до кв. Орландовци, на ул. Мара Бунева има железария Румик, в която може да намериш тази шкурка. Продават се по 3 или 4 кръгчета от 1 размер в пликче. Ако ще пръскаш с лак, си вземи размери от 60, 80, 120, 220, 300, 400 и 600. После лак и си готов. Ако ще полираш ... там вече не знам.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
За полиране продължаваш с водни шкурки до 3000 през 200.
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Никъде не мога да намеря такива шкурки за камък, намерих само номера 80, 120 и 180. Нито по-една нито по-ситна мога да намеря. Ще го започна със 80 довечера да видя какво прави.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
resousers написа:Никъде не мога да намеря такива шкурки за камък, намерих само номера 80, 120 и 180. Нито по-една нито по-ситна мога да намеря. Ще го започна със 80 довечера да видя какво прави.
Провери ли в железарията, в която ти казах?
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
При нас във В.Т. няма по железарий и разни вериги, има само в Киров-Бош. Тази която бях взел беше с едрина 10 и 20, като имаше и 100(мисля) тя си беше направо за полиране.
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Днеска започнах фара, първо със 3 шкурки 60 премахнах набръздяването което беше доста дълбоко. После реших че много се бавя и става много лесно и го метнах със 120 без да го охлаждам и сцепих стъклото. Шкурих в диаметър 70мм точно пред лупата. Та поръчах още 2 фара и се чудя какво да правя, да ги мъча пак аз ли или да ги дам да ги направят (35лв на стъкло ми обявиха за цена което ми е малко скъпичко като двата фара са 20лв). Може би ще ги пробвам пак сам, този път ще сложа стъклото във легенче със студена вода, вътре също наливам вода която постоянно сменям за да се охлажда. Като цяло след шкурка 60 и 120 стъклото беше доса бистро, според мен със полиране със много по-финни шкурки ще се избистри.
Другият ми проблем е че лепката (котешктие езичета) им се видяха сметките и трябва или да намеря или да сменя цялага приставка което не е оферта.
Другият ми проблем е че лепката (котешктие езичета) им се видяха сметките и трябва или да намеря или да сменя цялага приставка което не е оферта.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
А после какъв ще е член с регулирането на лупите ти е бедна фантазията. Особено ако имаш халоген с дълги в другата секция. Самото им захващане е толкова смотано, че представа нямаш. Особено тези с умрялата цамова гайка отзад. Ти я стягаш, тя от топлината във фара се разхлабва след време. Пълна пародия и едни 120 лева за лупи на вятъра + още толкова за премахване на оребрения и доставки. Аз съм го правил на пасата преди 2 години и още съжалявам за парите дадени на вятъра за лупи и премахване ма оребрението. Сега единия фар е спукан защото махането на оребрението го е изтънило адски много. Други форумни колеги захванали се с същата процедура също съжаляват. Има един колега от Ямбол (Радостин), има тема за пасата и описание за слагане на лупите. Няма такъв к*р с тези афтърмаркет лупи. В dx.com се продават готови стъкла без никакво оребрение. Има ги и в ибей за около 50 лева с фрии шипинг. Колко са качествени не знам но за 260 лева се купува комплект фарове с лупа от Илкомотор.
Поздрави
Поздрави
Re: Премахване набръздяване от стъклени фарове
Ами лупите не са 120 а са 60лв. Това е без ксенон, него го имам. Не знам как ще ги захващам ще го мисля, въпросът е че сега не мога да я карам колата вечер - нищо не виждам. Имам релета и захранването е ок, проблема е в рефлекторите. Стъклата не мисля че много съм ги изтанил, над 6-8мм е след изтриването на релефа. Ще пробвам, апък винаги мога да пия една студена вода и да съм си поиграл с едни 100лв на вятъра.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта