Един въпрос за подгревни свещи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Lazar2005
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Lazar2005 » Нед 09 окт 2011 23:34


Колеги та какво стана сега ако боцнеш 2 свещи да ти топлят двигателя за 5-10 мин преди да запалиш има ли смисъл или няма че неможах да разбера ?




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот milmar » Пон 10 окт 2011 7:20


Lazar2005 написа:Колеги та какво стана сега ако боцнеш 2 свещи да ти топлят двигателя за 5-10 мин преди да запалиш има ли смисъл или няма че неможах да разбера ?


Ако ще са към акумулатора , за 5-10 мин . , няма смисъл защото твърдо след това няма да запалиш mhihi . Този подгрев е за балансиране на топлинния режим на "моторетката" през зимата , за бързо достигане на близка до оптималната температура и става след като запалиш и имаш активен генератор !
Мечтая си за такова нещо , но все не ми се захваща да го направя :? .


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Namesata » Пон 10 окт 2011 8:22


Да разкажа до къде стигнах аз и да кажа колко горе долу излиза едно такова устроиство.

Октоподчето с свещите 25лв.
Инсталацията 10лв.
Бушон 80А 5лв.
Бутон 5-10лв.
Това е най-евтиният вариант.

При замерване на напрежението от 13,5V само на запален двигател с включен подгрев,климатроник и ксенон напрежението падна на 12,5 волта /90А генератор 75А акумулатор/
Работеща кола на празен ход загрява за 24мин с работещ подгрев 10мин и двата пъти с включено парно на втора степен.
При тест подгрева да работи до 80 градуса се сцепи водно съаединение.Ще направя още един тест ако пак сцепи значи нестава да се дължи по продължително време.

При двигателите 16V подгрева не може да бъде захванат за блока делкото пречи.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pe6kata » Пон 10 окт 2011 8:43


до каква Т на антифриза имаш в предвид под загряла кола?
и при каква външна Т?
с колко свещи си?

явно факта че парното е на 2 степен доста ти охлажда мотора, щото 10мин са много. Пробвай без включен вентилатор.

бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема. А специално се постарах да меря времето за достигане на Т, с един специален уред Т при включен подгрев преди и след свещите, да меря инжекторно време, напрежения, разход... даже и клипове имам със замерванията, които мислех да качвам, ама се размина щото ми изпилиха нервите.Трябваше теоретично да се обосновавам що работи и да се чудя как да опровергавам някакви безумни сметки :shock :shock :shock Както и да е...

Явно и при теб си е факт че с подгрев загрява от 2 до 3-пъти по-бързо, който не вярва, да не вярва и негова си работа


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот mafiota » Пон 10 окт 2011 14:06


pe6kata написа:..........

бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема.



ти пък що си им се вързал, след като имаш доказателства :screwy :deal


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Пон 10 окт 2011 17:00


Пешка не се вързвай и хич да не ти пука,нали твоята кола ще е стоплена :да:
По въпроса за решението,аз още нищо не мога да кажа,не съм пуснал дзвера.Но тази зима ще е само с тройника Изображение,а за другата вече ще съм монтирал печката,пък нека да ми е лошо с нея mhihi


head_and_kojack
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот head_and_kojack » Нед 06 ное 2011 12:22


Ей сега ще ви светна, по въпроса за греенето на антифриза. Има вариант който не е толкова голяма ламя отностно консумацята. Има едни нагревателчета, които изглеждат досущ като кабел. Използват се за спътниково подгряване на тръби по които вървят течности,които при температура по 15 градуса стават на каша (например мазут). Та плюса тук пред подгревната свещ е много по-голямата отопляема плош падаща се на 1 ват консумация - най-малко 20 пъти (зависи от специфичното съпротивление на шнура). От идва по-малката консумация и по-голямата ефективност при греене. Този тип нагревател спокойно може да се навие на металната част на малкич кръг на антифриза и да се захрани през реле задължително. Така през зимата след като запали колата, антифриза ще загрее много по-бързо. Този тип нагревател е особено полезен ако имаш по-стара газова уредба - слагаш го на изпаритела и той няма да змаръзва при студено палене. Все пак всичко до тук е една идея и който мисли, че го устройва нека да се възползва. Моето мнение , че който иска да пали затоплена кола през зимата да си купи такава със съответните екстри.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pe6kata » Нед 06 ное 2011 19:51


когато се извършва някаква работа, има преобразуване на енергията- от механична в елктрическа или... има загуби в различна степен и те са под формата на топлина. Какви загуби може да има една подгревна свещ, при която полезната работа е именно да грее :screwy. Току виж имаш механични загуби- тръгне да бяга из коша :lol: В крайна сметка дали на една или друга площ, електрическата енергия се преобразува в топлинна и тая топлина няма къде да иде освен в антифриза.

И увеличавайки площта на топлоотдаване, нали това ще е изцяло за сметка на Т на топлоотдаващата повърхност!

Тия космически технологии и сметки, дето ги мислиш- дето вкарваш 1лев а ти вади 2, ги зарежи..


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот kiro rachnata » Нед 06 ное 2011 23:14


Моят подгрев го управлявам със датчик до 60 градуса(червен от моно и.)засега нямам никакви ядове!Много по-добра инвестиция от копче,благодаря на PE6KATA за помоща!
Тяло със п.свещи-10лв.
Датчик до-60гр.-20лв.(нов)!
ПВЦ тетка за датчика-12лв.(нова)!
Реле 70А.+ бушон 40А.Гешенк :lol:
Задължително контролна лампа на таблото да ме информира кога работи!
След тунинга на охладителната система при околна температура 3 градуса антифриза загрява за 3 минути до 45 градуса!
При околна Т.1гр.загрява за 6 мин.до 45гр!
Тези данни са на тяло с 3 свещи!Предстой монтажа на тялото с 4 свещи.

снимка1-ал.тяло с 4 свещи.
снимка2-контролна лампа на свещите в таблото.
снимка3-ПВЦ тетка със датчик(червен 60гр.) и букса.
Прикачени файлове
датчик за т.60гр..jpg
лампа за подгрев....jpg
ал.тяло с 4 свщи..jpg

Последна промяна от kiro rachnata на Пет 03 фев 2012 0:18, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
pavkomk2
Мнения: 428
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
Автомобил: Jetta mk2
Двигател: 112 PB -- 139 KR
Местоположение: Севлиево

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pavkomk2 » Вто 31 яну 2012 10:24


Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ceci4 » Вто 31 яну 2012 14:24


pavkomk2 написа:Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...

Нали нямаш намерение да навиеш подгревни свещи в пластмасов фланец :screwy (Аз метален не съм виждал на Голф 2). Tройките и четворките, оборудвани с подгрев на антифриза са с метален фланец (028121145B)


Потребителски аватар
pavkomk2
Мнения: 428
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
Автомобил: Jetta mk2
Двигател: 112 PB -- 139 KR
Местоположение: Севлиево

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pavkomk2 » Вто 31 яну 2012 14:44


ceci4 написа:
pavkomk2 написа:Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...

Нали нямаш намерение да навиеш подгревни свещи в пластмасов фланец :screwy (Аз метален не съм виждал на Голф 2). Tройките и четворките, оборудвани с подгрев на антифриза са с метален фланец (028121145B)


Има модели на голф2 и джета които са със метален фланец и затова попитах дали ще може или трябва нещо като преходник към фланеца който да се навие на него и после на този преходник да се навие свеща възможно ли е това нещо, защото немога да немеря фланец от голф4... ако някой има такъв нека да пише на лично. :да:


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ceci4 » Вто 31 яну 2012 15:13


Аха, явно говориш за предния фланец с датчиците, но те не са предвидени да навиваш свещ на тях - нямат отвор с резба. Но щом имаш няколко фланеца, не пречи да се пробваш да разпробиеш един и да му нарежеш резба. Ако стане - стане.


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот kiro rachnata » Вто 31 яну 2012 16:52


Има и със алум.фланец отстрани на главата на първите двойки но мисля че няма да има достатъчно място за 3 свещи!Намери си алум.тръба(дебелостенна)със подобен диаметър и пробий 3 отвора на 120градуса+резба и леко разминаване в наклона на отворите.


Потребителски аватар
pavkomk2
Мнения: 428
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
Автомобил: Jetta mk2
Двигател: 112 PB -- 139 KR
Местоположение: Севлиево

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pavkomk2 » Вто 31 яну 2012 20:05


Добре колега ще видя какво мога да направя :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: borovesnik, mironski и 25 госта