Един въпрос за подгревни свещи
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Колеги та какво стана сега ако боцнеш 2 свещи да ти топлят двигателя за 5-10 мин преди да запалиш има ли смисъл или няма че неможах да разбера ?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Lazar2005 написа:Колеги та какво стана сега ако боцнеш 2 свещи да ти топлят двигателя за 5-10 мин преди да запалиш има ли смисъл или няма че неможах да разбера ?
Ако ще са към акумулатора , за 5-10 мин . , няма смисъл защото твърдо след това няма да запалиш . Този подгрев е за балансиране на топлинния режим на "моторетката" през зимата , за бързо достигане на близка до оптималната температура и става след като запалиш и имаш активен генератор !
Мечтая си за такова нещо , но все не ми се захваща да го направя .
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Да разкажа до къде стигнах аз и да кажа колко горе долу излиза едно такова устроиство.
Октоподчето с свещите 25лв.
Инсталацията 10лв.
Бушон 80А 5лв.
Бутон 5-10лв.
Това е най-евтиният вариант.
При замерване на напрежението от 13,5V само на запален двигател с включен подгрев,климатроник и ксенон напрежението падна на 12,5 волта /90А генератор 75А акумулатор/
Работеща кола на празен ход загрява за 24мин с работещ подгрев 10мин и двата пъти с включено парно на втора степен.
При тест подгрева да работи до 80 градуса се сцепи водно съаединение.Ще направя още един тест ако пак сцепи значи нестава да се дължи по продължително време.
При двигателите 16V подгрева не може да бъде захванат за блока делкото пречи.
Октоподчето с свещите 25лв.
Инсталацията 10лв.
Бушон 80А 5лв.
Бутон 5-10лв.
Това е най-евтиният вариант.
При замерване на напрежението от 13,5V само на запален двигател с включен подгрев,климатроник и ксенон напрежението падна на 12,5 волта /90А генератор 75А акумулатор/
Работеща кола на празен ход загрява за 24мин с работещ подгрев 10мин и двата пъти с включено парно на втора степен.
При тест подгрева да работи до 80 градуса се сцепи водно съаединение.Ще направя още един тест ако пак сцепи значи нестава да се дължи по продължително време.
При двигателите 16V подгрева не може да бъде захванат за блока делкото пречи.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Един въпрос за подгревни свещи
до каква Т на антифриза имаш в предвид под загряла кола?
и при каква външна Т?
с колко свещи си?
явно факта че парното е на 2 степен доста ти охлажда мотора, щото 10мин са много. Пробвай без включен вентилатор.
бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема. А специално се постарах да меря времето за достигане на Т, с един специален уред Т при включен подгрев преди и след свещите, да меря инжекторно време, напрежения, разход... даже и клипове имам със замерванията, които мислех да качвам, ама се размина щото ми изпилиха нервите.Трябваше теоретично да се обосновавам що работи и да се чудя как да опровергавам някакви безумни сметки Както и да е...
Явно и при теб си е факт че с подгрев загрява от 2 до 3-пъти по-бързо, който не вярва, да не вярва и негова си работа
и при каква външна Т?
с колко свещи си?
явно факта че парното е на 2 степен доста ти охлажда мотора, щото 10мин са много. Пробвай без включен вентилатор.
бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема. А специално се постарах да меря времето за достигане на Т, с един специален уред Т при включен подгрев преди и след свещите, да меря инжекторно време, напрежения, разход... даже и клипове имам със замерванията, които мислех да качвам, ама се размина щото ми изпилиха нервите.Трябваше теоретично да се обосновавам що работи и да се чудя как да опровергавам някакви безумни сметки Както и да е...
Явно и при теб си е факт че с подгрев загрява от 2 до 3-пъти по-бързо, който не вярва, да не вярва и негова си работа
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Един въпрос за подгревни свещи
pe6kata написа:..........
бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема.
ти пък що си им се вързал, след като имаш доказателства
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Ей сега ще ви светна, по въпроса за греенето на антифриза. Има вариант който не е толкова голяма ламя отностно консумацята. Има едни нагревателчета, които изглеждат досущ като кабел. Използват се за спътниково подгряване на тръби по които вървят течности,които при температура по 15 градуса стават на каша (например мазут). Та плюса тук пред подгревната свещ е много по-голямата отопляема плош падаща се на 1 ват консумация - най-малко 20 пъти (зависи от специфичното съпротивление на шнура). От идва по-малката консумация и по-голямата ефективност при греене. Този тип нагревател спокойно може да се навие на металната част на малкич кръг на антифриза и да се захрани през реле задължително. Така през зимата след като запали колата, антифриза ще загрее много по-бързо. Този тип нагревател е особено полезен ако имаш по-стара газова уредба - слагаш го на изпаритела и той няма да змаръзва при студено палене. Все пак всичко до тук е една идея и който мисли, че го устройва нека да се възползва. Моето мнение , че който иска да пали затоплена кола през зимата да си купи такава със съответните екстри.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Един въпрос за подгревни свещи
когато се извършва някаква работа, има преобразуване на енергията- от механична в елктрическа или... има загуби в различна степен и те са под формата на топлина. Какви загуби може да има една подгревна свещ, при която полезната работа е именно да грее . Току виж имаш механични загуби- тръгне да бяга из коша В крайна сметка дали на една или друга площ, електрическата енергия се преобразува в топлинна и тая топлина няма къде да иде освен в антифриза.
И увеличавайки площта на топлоотдаване, нали това ще е изцяло за сметка на Т на топлоотдаващата повърхност!
Тия космически технологии и сметки, дето ги мислиш- дето вкарваш 1лев а ти вади 2, ги зарежи..
И увеличавайки площта на топлоотдаване, нали това ще е изцяло за сметка на Т на топлоотдаващата повърхност!
Тия космически технологии и сметки, дето ги мислиш- дето вкарваш 1лев а ти вади 2, ги зарежи..
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Моят подгрев го управлявам със датчик до 60 градуса(червен от моно и.)засега нямам никакви ядове!Много по-добра инвестиция от копче,благодаря на PE6KATA за помоща!
Тяло със п.свещи-10лв.
Датчик до-60гр.-20лв.(нов)!
ПВЦ тетка за датчика-12лв.(нова)!
Реле 70А.+ бушон 40А.Гешенк
Задължително контролна лампа на таблото да ме информира кога работи!
След тунинга на охладителната система при околна температура 3 градуса антифриза загрява за 3 минути до 45 градуса!
При околна Т.1гр.загрява за 6 мин.до 45гр!
Тези данни са на тяло с 3 свещи!Предстой монтажа на тялото с 4 свещи.
снимка1-ал.тяло с 4 свещи.
снимка2-контролна лампа на свещите в таблото.
снимка3-ПВЦ тетка със датчик(червен 60гр.) и букса.
Тяло със п.свещи-10лв.
Датчик до-60гр.-20лв.(нов)!
ПВЦ тетка за датчика-12лв.(нова)!
Реле 70А.+ бушон 40А.Гешенк
Задължително контролна лампа на таблото да ме информира кога работи!
След тунинга на охладителната система при околна температура 3 градуса антифриза загрява за 3 минути до 45 градуса!
При околна Т.1гр.загрява за 6 мин.до 45гр!
Тези данни са на тяло с 3 свещи!Предстой монтажа на тялото с 4 свещи.
снимка1-ал.тяло с 4 свещи.
снимка2-контролна лампа на свещите в таблото.
снимка3-ПВЦ тетка със датчик(червен 60гр.) и букса.
Последна промяна от kiro rachnata на Пет 03 фев 2012 0:18, променено общо 2 пъти.
- pavkomk2
- Мнения: 428
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
- Автомобил: Jetta mk2
- Двигател: 112 PB -- 139 KR
- Местоположение: Севлиево
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...
- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: Един въпрос за подгревни свещи
pavkomk2 написа:Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...
Нали нямаш намерение да навиеш подгревни свещи в пластмасов фланец (Аз метален не съм виждал на Голф 2). Tройките и четворките, оборудвани с подгрев на антифриза са с метален фланец (028121145B)
- pavkomk2
- Мнения: 428
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
- Автомобил: Jetta mk2
- Двигател: 112 PB -- 139 KR
- Местоположение: Севлиево
Re: Един въпрос за подгревни свещи
ceci4 написа:pavkomk2 написа:Здравейте колеги. Искам да попитам възможно ли е да се сложат 2 подгревни свещи във фланеца на главата на голф2/джета... някой хора слагат директно от голф4, но аз имам доста такива фланци от голф2 и затова питам дали ще има място за резба за свещите или стените на този фланец са прекалено плитки за резба...
Нали нямаш намерение да навиеш подгревни свещи в пластмасов фланец (Аз метален не съм виждал на Голф 2). Tройките и четворките, оборудвани с подгрев на антифриза са с метален фланец (028121145B)
Има модели на голф2 и джета които са със метален фланец и затова попитах дали ще може или трябва нещо като преходник към фланеца който да се навие на него и после на този преходник да се навие свеща възможно ли е това нещо, защото немога да немеря фланец от голф4... ако някой има такъв нека да пише на лично.
- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Аха, явно говориш за предния фланец с датчиците, но те не са предвидени да навиваш свещ на тях - нямат отвор с резба. Но щом имаш няколко фланеца, не пречи да се пробваш да разпробиеш един и да му нарежеш резба. Ако стане - стане.
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Има и със алум.фланец отстрани на главата на първите двойки но мисля че няма да има достатъчно място за 3 свещи!Намери си алум.тръба(дебелостенна)със подобен диаметър и пробий 3 отвора на 120градуса+резба и леко разминаване в наклона на отворите.
- pavkomk2
- Мнения: 428
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
- Автомобил: Jetta mk2
- Двигател: 112 PB -- 139 KR
- Местоположение: Севлиево
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Добре колега ще видя какво мога да направя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: borovesnik, mironski и 25 госта