Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот stil » Пет 25 апр 2014 13:59


Този "дозаряд" както го наричаш е всъщност заряд в режим CV (константно напрежение) и има за цел не да дозареди акумулатора, а да компенсира неговия саморазряд. Подобен режим има смисъл само ако акумулатора стои дълго време без да се зарежда. При този режим напрежението трябва да се поддържа 13.1V за Ca-Ca, 13.2V за Pb-Pb и 13.6V за AGM Ca-Ca акумулатори. Токът обикновено е около 50-100 mA.




jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Пет 25 апр 2014 18:56


Да stil, сещам се за какво намекваш и може би си прав, но аз съм чел, че заряд се прави с ток до 1/10 от капацитета на акумулатора, дозаряд с ток 1/100 от капацитета, а компенсиране на саморазряд (при дълго съхранение на батерията, без да бъде експлоатирана) с ток 1/1000 от капацитета.
В моя случай, 45 Ah акумулатор, за компенсиране на саморазряда е необходим ток 45 mA, а за дозаряд 450 mA.
Е, аз избрах компромисен вариант 142 mA.
Като се има в предвид от практиката, че след изключване при 14.4 V, напрежението на акумулатора пада за 2-3 часа до 12.5V - 12.6V, тоест не е зареден на 100% (все пак целим 13.2V), смятам, че с дозаряд хем няма да превиша максималното допустимо напрежение от 14.4V, хем ще "донапомпам" капацитета по-близо до 100%.
Също така няма да се притеснявам, ако забравя да изключа зарядното и закъснея с няколко часа... :wink :smile

... Но нека се върнем на коментари по самата преработка на схемата. Ще работи ли така? Няма ли...? Предложения, идеи... и т.н.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Съб 26 апр 2014 1:59


Ще работи, но защо колеги се занимавате с глупости? Зарядното за акумулатора ви е нужно, когато автомобила не се кара дълго време, особено зимата (тогава концентрацията на електролита пада и при ниски температури е възможно да замръзне, което води до необратими щети) . Това не ви е батерия за gsm, за да ви е нужен 100% заряд. Целта е да заредиш акумулатора за да запалиш нормално, без да се притесняваш че ще го прецакаш, ако го забравиш . За всички други случаи, не ви трябва зарядно, а нов акумулатор.


borovesnik
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 17:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот borovesnik » Съб 26 апр 2014 6:12


Да споделя и аз моят опит: Имам свободно време и доста "боклуци " в мазето та реших да опитам. Резултата беше: Зарядно правено с подръчни материали. Кутията е от стабилизатор. Трафа е навит за 5А ток. За изправяне на тока съм използвал схема грец без кондензатор. Няма нищо общо с китайските ментета. Лесен за употреба и ремонт. Ако има въпроси или мераклии - пишете на ЛС.
Параметри: зарядно за акумулатор за лека кола на 12 V / 5 A Метална кутия с пластмасова дръжка, кабели с клемни накрайници дълги - 1м, бутон за вкл/изкл.; сигнална лампа; бушoн;

Изображение

Изображение

Изображение

Последна промяна от borovesnik на Съб 03 май 2014 8:47, променено общо 2 пъти.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Съб 26 апр 2014 22:27


Е-е-ех, колко търсих и аз такава кутия от стар телевизионен стабилизатор, ама няма вече...
Купих си една универсална кутия от магазин за електроника за солени пари, но стана много компактно зарядното и ме радва.
Прикачени файлове
20140423_19261211.jpg
20140422_08310411.jpg


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Нед 27 апр 2014 15:30


crashman написа:
Hipermarket написа:Много не правя разлика между диод и светодиод,моя грешка,нямам толкова практика.Не помня някой да го е споменавал по Полупроводникови елемнти или Аналогова схемотехника..
Някой може ли да ми каже кое е анода(+) на диода и кое катода(-)?


След поредния въпрос за кое е анод и катод.. край :scare3 :scare3 :scare3
И ти проектираш и правиш схеми :stumm ..и никой не е казвал каква разликата м/у двата вида диоди :11

В шах и мат съм с пешката.. Вица за зъболекаря и инженера е авсолютния в случая!!!

P.S. За мултицет/мултимер чувал ли си, поне той няма да сбърка ако знаеш как да го ползваш :gruebel Досега беше смешно, но вече е трагично!


Имам предвид на физическия диод,не на схемата?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13446
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Нед 27 апр 2014 16:24


Hipermarket написа:Имам предвид на физическия диод,не на схемата?

Елементарно е - използвай жокер - мултицет.Най-добре е, ако можеш да работиш със аналогов / стрелкови/ - тма не може да сбъркш.Имай в предвид, че на омметър на стрелковия се сменя поляритета на изводите.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Чет 01 май 2014 12:38


jojovr написа:Е-е-ех, колко търсих и аз такава кутия от стар телевизионен стабилизатор, ама няма вече...
Купих си една универсална кутия от магазин за електроника за солени пари, но стана много компактно зарядното и ме радва.

Подобни устройства се старая да ги набутам в кутия от компютърно захранване, като често запазвам вентилатора. Ако не се събира в една кутия завинтвам две кутии една за друга.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Сря 07 май 2014 19:59


Благодаря за идеята, колега ktamen!
Една малка корекция на преработката на схемата.
За да остане тиристорът в отпушено състояние и след изключването на релето Р2 (заради пада на U от резистора 33 Ohm), е необходимо връзката между Pt1 и R9 с волтметъра да бъде прекъсната, и Pt1 с R9 да бъдат захранени преди съпротивлението 33 Ohm.
Зарядно - подобрено1.jpg


borgvel
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: velingrad

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот borgvel » Сря 07 май 2014 22:35


възможно ли е да се използват триаци в такова също толкова просто и ефективно зарядно каквото е това на бат Венци,признавам си че доскоро не правех разлика между триак и тиристор и по точно до момента когато колега от форума ме"светна" че ако тиристора го оприличим на едно магаре то тогава триака са две магарета, впрегнати едно срещу друго.От това тъй образно и запомнящо се обяснение става ясно, че управлението ще е друг тип.Питам защото не мога да намеря кт 708 ,а пък триаци бол.Разбирам че мойта е имам си копче ,търся си за него балтон, ама какво да се прави,провинция.Проблема ми е че имам няколко приятели които искат зарядни, 3 ма на брой,някой да не помисли че ще отварям фабрика.Иначе аз си имам десулфатизиращо зарядно тип ,направи си сам но е много скъпо ,около 50 лв части, за да им правя такова,не мога да им направя чак такива подаръци.Разбирате че не съм на ти с електрониката ,мога да сглобя ,да измеря но не и да измисля работеща схема и по тази причина питам дали стават триаците за нещо такова.Триаците са ми 25а 800в на фирмата TAG


borgvel
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: velingrad

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот borgvel » Пет 09 май 2014 19:20


Темата отпада ,благодаря на всички,справих се със задачата


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Пет 30 май 2014 5:46


Бат Венци,ето мойта схемичка,смяташ ли че ще работи?Имате постоянен източник на ток 18В.Бобина за плавно нарастване на тока,тъй като тока нараства със скок през акумулатора и плавно през бобина.Делител на напрежение-3,6Волта,към 14.4Волта.Кондензатор към делителя и към минуса на тригер на шмит.След като стигне 14.4Волта тригера дава сигнал към тиристора и го включва,като се изключва схемата.Тока е 7.2Ампера през делителя и толкова през тригера на щмит.
18U/(0.5+2)R=7.2А.
С нарастване на вътрешното съпротивление на акумулатора тока пада до към 1.5Ампера?
Прикачени файлове
KP-DINKOV.png
KP-DINKOV.png (9.17 KиБ) Видяна 3085 пъти


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Съб 31 май 2014 5:40


Престани вече да се излагаш. Електротехниката, не е наука, която търпи свободни съчинения. Ако наистина имаш желание, седни и учи. За да ме разбереш, ще ти го обясня така:
В момента се опитваш да решиш диференциално уравнение, без да знаеш таблицата за умножение и правилата за извършване на математически действия.
Ако имаше поне нещичко вярно.... Ей тонинко.... Да ти обяснявам.... Но ти си за слаб две с два минуса :c010
Най-трагичното в случая е, че споменаваш предмети, които явно си "изучавал" :scare3
Но като гледам ника ти във форума, все още имам надежда................... да си икономист, а не инженер :mhihi


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Нед 06 юли 2014 17:21


Това като го симулиран и работи,когато акумулатора стане на 14.4 волта тригера на шмит ще подаде напрежение на тиристора и ще върви напрежението към маса(Тригера е със захранване така че може да подава постоянно и не го бърка).И относно предишен пост-резистор вместо гнездопредпазител е по-добре,да гори резистора не предпазитела.Макар че ще намали малко напрежението и трябва да се внимава.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Нед 06 юли 2014 17:50


Ах,че интересна схема!Значи,като е зареден акумулатора,тиристора се отпушва и всичко е ОК.Чувал съм,че ако някое напрежение иде направо към маса, му викат късо съединение.При теб заряда(ако някога започне изобщо) вероятно свършва с изгаряне на тиристора(или нещо друго)Много умна идея!Ако искаш да не ти горят бушоните у вас,може да ги замениш с такива изработени изцяло от метал.
Колега,последното за бушоните е шега.Наистина си нямаш идея от електронни схеми.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта