Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега, до достигане прага на ограничение, т.е. 14,4 Волта тиристора работи, все едно, че ценера не участва в схемата (на практика имаме максимален възможен заряд). Добавянето на кодензатора, както си описал колега, води до отпушване на тиристора и след максимума на импулсите от греца, т.е. характеристиката на схемата при запушване е малко по-плавна. Подбора на въпросната RC верига (реализирана с резистора) е малко трудно, защото ако кондензатора е малък ще играе малка роля, ако пък е много голям може да шунтира пусковия импулс към тиристора и последния ще работи неправилно. Тиристора при нормална работа (преди достигане на 14,4 Волта), се запушва при спада на импулса от греца не при достигане нула волта на греца, а при достигане на напрежението, до което към момента е зареден акумулатора. Така че времето на заряд не се скъсява, което се цели в края на краищата.
Схемата е изключително проста (съответно надежна), разработена от посочените по-горе фирми. Посочих как последните си продават продукцията на пазара. Подобряването на нещо добро, разбира се не е невъзможно...
Схемата е изключително проста (съответно надежна), разработена от посочените по-горе фирми. Посочих как последните си продават продукцията на пазара. Подобряването на нещо добро, разбира се не е невъзможно...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Aууу, че съм тъп
BatVenci, просто не помислих че отзад седи акумулатор, а си го представих като пасивен консуматор (резистор) и не предвидих неговото ЕДН. при пулсациите на греца
Прав си, че отпушен запушен все тая , докато U на греца не скочи над U на акумулатора. Няма как да почне зареждането още от началото на полупериода.
Много съм тъп. Извинявам се ! Поне колегите сега ще разберат колко готина всъщност е тази проста схемичка
BatVenci, просто не помислих че отзад седи акумулатор, а си го представих като пасивен консуматор (резистор) и не предвидих неговото ЕДН. при пулсациите на греца
Прав си, че отпушен запушен все тая , докато U на греца не скочи над U на акумулатора. Няма как да почне зареждането още от началото на полупериода.
Много съм тъп. Извинявам се ! Поне колегите сега ще разберат колко готина всъщност е тази проста схемичка
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Добре де колко трябва да ми е напрежението след греца на празен ход? Трафа ми е около 100W
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Къмто 18 волта поне минимум
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
fox_vt написа:Къмто 18 волта поне минимум
за схемата на batvenci не трябва ли да е по ниско?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схемата на batVenci много ми хареса, навих се, пък и моето самоделка зарядно се скапа зимата.
Кажете колеги, откъде може да се намери KT 708 и ценера PL15 ?
Тиристора го няма никъде, евентуално КТ707 е компромис, а PL15 също никъде не го видях.
Кажете колеги, откъде може да се намери KT 708 и ценера PL15 ?
Тиристора го няма никъде, евентуално КТ707 е компромис, а PL15 също никъде не го видях.
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
- Автомобил: VW PASSAT B4
- Двигател: ABF
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега нещата ги има все още по магазините КТ708 http://radimexbg.com/index.php?do=plist&cid=60&p=3 и PL15 можеш да го замениш с DZ15 http://radimexbg.com/index.php?do=plist&cid=27&p=4. Схемата работи много добре, вече я направих и съм доволен.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Благодаря колега, успях да ги намеря, тиристора даже на 90ст. в магазина на Елимекс в Плевен, а на сайта им го нямаше този тиристор.
Сглобих го, и аз също съм доволен, точно такава схема исках да си намеря - проста и ефективна. Препоръчвам я.
Сглобих го, и аз също съм доволен, точно такава схема исках да си намеря - проста и ефективна. Препоръчвам я.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схемата на БатеВенци наистина е много добра - проста и ефективна. Замислих се дали не е добра идея грецът да се замени с единичен мощен диод. Акумулаторите "обичат" пулсиращ заряден ток.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
То пулсира бре с 100hz
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Разбира се, че пулсира, моето си остана с диодите от стария вариант който съм творил преди 10г. ...извадих и изхвърлих всички електроники дето бях пойл, щото не ми се блъскаше главата да ги разгадавам. За мое щастие се появи схемата на бат Венци.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Понеже виждам се появиха няколко въпроса, относно схемата, реших да дам отговори (доколкото мога).
На въпроса колко волта са необходими след греца за до функционира схемата?
Според мен минимум поне 15,5 - 16 Волта. При мен са 17 Волта.
Иначе елементите по схемата и аз си ги набавих от Елимекс (може и от други магазини за електронни компоненти). Там наистина тиристора сега е за 90 ст. Ценера също е стотинки, а резистора е още по-евтин. На изхода на схемата трябва да се монтира предпазител 10 Ампера. Той предпазва от обратно свързване на акумулатора (така е на заводските схеми), чрез гнездо-предпазител (продава пак и в Елимекс и в магазините за автоаксесоари).
Това е. Пак казвам схемата съм я свалил от заводски немски на цени около 100 лв., просто нека всеки колега за няколко лева си зарежда правилно акумулатора...
На въпроса колко волта са необходими след греца за до функционира схемата?
Според мен минимум поне 15,5 - 16 Волта. При мен са 17 Волта.
Иначе елементите по схемата и аз си ги набавих от Елимекс (може и от други магазини за електронни компоненти). Там наистина тиристора сега е за 90 ст. Ценера също е стотинки, а резистора е още по-евтин. На изхода на схемата трябва да се монтира предпазител 10 Ампера. Той предпазва от обратно свързване на акумулатора (така е на заводските схеми), чрез гнездо-предпазител (продава пак и в Елимекс и в магазините за автоаксесоари).
Това е. Пак казвам схемата съм я свалил от заводски немски на цени около 100 лв., просто нека всеки колега за няколко лева си зарежда правилно акумулатора...
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Така направих схемата на бат венци и смятам ,че е уникално добра за цената си,тя направо си е без пари.
И аз си купих елементите от елимекс ,но понеже в момента нямаха KT 708 (700V 15A) купих КТ 707 (600V 15A)
сложих резистор 470 ома 2 вата и ценер 15V 1,5W.
Според мен недостатака на схемата е,че при включване на разреден акумулатор не може да ограничи тока ако трафа е прекалено "корав"
Трябва да се подбере подходящ траф. Аз лично имам един стар траф който смятам да преработя като го направя с напрежение 18-19В и мека характеристика.
В момента трафа не е при мене но като го взема ще му премеря сечението на магнитопровода и ще пиша колко ампера макс изкарва.
П.П КТ 707 в елимекс е 0,60лв
И аз си купих елементите от елимекс ,но понеже в момента нямаха KT 708 (700V 15A) купих КТ 707 (600V 15A)
сложих резистор 470 ома 2 вата и ценер 15V 1,5W.
Според мен недостатака на схемата е,че при включване на разреден акумулатор не може да ограничи тока ако трафа е прекалено "корав"
Трябва да се подбере подходящ траф. Аз лично имам един стар траф който смятам да преработя като го направя с напрежение 18-19В и мека характеристика.
В момента трафа не е при мене но като го взема ще му премеря сечението на магнитопровода и ще пиша колко ампера макс изкарва.
П.П КТ 707 в елимекс е 0,60лв
Последна промяна от samo ra4na na zavoite на Чет 26 апр 2012 18:50, променено общо 1 път.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ако искаш да намалиш зарядният ток, въздействай на първичната намотка на трафа . Връзваш примерно последователно една крушка 60W . По силата на светене пък може да съдиш какво се случва с акумулатора
Ако искаш да си регулираш тока, си купуваш един регулатор за крушка на 220V и включваш траф с около 24V изходно в него
http://dobrikit.net/REGULATOR-1-p-13.html
Ако искаш да си регулираш тока, си купуваш един регулатор за крушка на 220V и включваш траф с около 24V изходно в него
http://dobrikit.net/REGULATOR-1-p-13.html
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта