мафиота да се поинтересува как след много много години тихичко си признаха, че Тесла е пръв в ефира. Т.е. и да посочваш уикипедия линкове и разни странички - не означава че е вярна информация
Малко хора осъзнават, че всичко се дължи на него. Не на Едисон с правия ток и "трафопост" през километър
Човека е мислил "аут ъф дъ бокс". Тези, които мислят ограничено ще продължават да сипят НЕ, НЕ МОЖЕ, НЕ Е ВЪЗМОЖНО.
Малко отклонение, превода може да не е добър (не съм преводач). Статия базирана на публикувани спомени на племенник на Тесла, на които случайно попаднах.
Проект, финансиран от Пиърс-Стрелони и Джордж Уестингхаус. За опитите е избран автомобил Пиърс-Ароу (Pierce-Arrow). Място на експериментите - индустриалната зона в Buffalo, NY Стандартния двигател с вътрешно горене е демонтиран.
На негово място е инсталиран електрически двигател от 80 к.с., 1800 об/мин (свързан с муфа към скоростната кутия).
AC eлектромоторa е бил с размери дължина 100 см, диаметър 75 см. Източника на енергия за захранването му била пръсната "във въздуха" и не са използвани никакви други източници. В уречено време Никола Тесла пристига от Ню Йорк за оглед на автмобила.
Известно е, че в местния радиомагазин Тесла е купил 12 електронни лампи, малко проводници, шепа различни резистори и събрал всичко това в кутия с дължина 60см, широчина 30 см и височина 15 см, с две стърчащи от кутията ключа (лостчета) с дължина 7,5 см.
Именно с помощта на тази кутия Тесла е обикалял с автомобила цяла седмица.
Разказва племенник на Тесла, г-н Саво:
"Веднъж чичо неочаквано ме помоли да отида с него на пътуване до Бъфало. По време на пътуването се опитах да разпитам относно целта, но той не искаше да каже нищо предварително. След пристигането отидохме в неголям гараж, чичо отиде право при автомобила, отвори капака и започна да прави промени по конструкцията на мотора. Вместо бензинов ДВГ на автомобила вече бе монтиран AC електромотор. Като размери не бе много голям, не повече от 3 фута дължина и не повече от 2 фута в диаметър. От електромотора стърчаха два много дебели кабела, които бяха свързани към панел с прибори. Въпреки това имаше поставена акумулаторна батерия - обикновена 12V. Двигателят беше с мощност 80 к.с.. максимална честота на въртене на ротора бе зададена на 30 оборота в секунда. Отзад на автомобила бе закрепен проводник за антена с дължина 6 фута. Тесла се настани в купето и започна да прави промени по "приемника на енергия", който бе вграден в панела с приборите. "Приемникът", не по-голям от настолно късовълново радио, съдържа 12 специални лампи, които той донесе. Апаратът монтиран на панела с приборите бе не по-голям от късовълново радио. Сглобяването на самия приемник е направено хотелската му стая.Заедно поставихме лампите в гнездата, натисна двата контактни ключа (лостчета) и съобщи, че вече има достатъчно енергия.
Чичо ми връчи ключа за запалване и каза, да стартирам двигателя, което и направих. Натиснах педала за газта и автомобилна веднага потегли. Имахме възможност да пропътуване без каквото и да е гориво неопределено големи разстояния. Общо изминахме 50 мили в града и после излязохме в покрайнините. Автомобила бе проверен на скорости от 90 мили в час, скоростомера бе разчетен до 120 мили в час. По някое време, когато се отдалечихме от града започна да говори. Щом се убеди в работоспособноста на неговия уред и автомобила, той ми разказа, че прибора може не само да снабдява с енергия автомобила но и да снабди с енергия цяло домакинство в един дом. За устройството на уреда чичо отказваше да говори, докато не излязохме на междуградски път. Тогава той ми изнесе цяла лекция относно уреда. По въпроса за източника на енергия той спомена "тайнствено излъчване, което произлиза от ефира (етера)". Малкият уред очевидно е бил приспособен за събирането на тази енергия. Тесла също казал, че "енергията е достъпна в неограничено количество". Той потвърдил, че "въпреки че той самият още не знае откъде с точност произлиза, човечеството трябва да е много благодарно за нейното присъствие".
Двамата с него останахме в Бъфало в продължение на 8 дни, тествайки автомобила в града и извън него. Чичо ми разказваше как уреда скоро ще се използва за задвижване на лодки, самолети, влакове и автомобили. Веднъж бяхме спрели под уличен фенер близо до случайни минувачи, които изразиха учудване от липсата на дим (отработени газове) от нашия автомобил.
Аз, още повече го учудих като му отговорих, че при нас няма двигател. Скоро ние излязохме от Бъфало и отидохме на място,
местонахождението на което бе известно само на чичо. Стара плевня до селска къща приблизително на 20 мили от Бъфало. Чичо и аз оставихме автомобила в тази плевня, събрахме 12-те лампи, ключа за запалване и си тръгнахме. Около месец след случката, ми позвъни човек, представил се като Лий де Форест. Той подробно разпитваше, дали ми е харесал автомобила. отговорих му - да, а г-н де Форест нарече чичо ми "най-големия учен между живите". По-късно попитах чичо си, наистина ли приемника на енергия е възможно да се използва за други цели и той отговори, че води преговори с управител на корабостроителна фирма, да се построи кораб с подобен двигател и оборудване. Заедно с отговорите на моите по-нататъшни и настойчиви разпитвания чичо стана раздразнителен. И това не е случайно - загрижен за сигурността на своите открития, Тесла е провеждал всички опити в тайна.
А пропуснах да спомена за интересния обир и запалването на лабораторията на Тесла в НЙ.
Колко ли неща са изчезнали там. Самия той е осъзнал, че е изпреварил времето си.
И меко казано е "зае*ал всичко".
Жалки са хората. В България още повече