това горе е доста интересно , не съм попадал досега.
Ето тук някакви груби данни за размера на клетката:
Площта, която заемат ламелите и начина по който те са обработени. Колкото по-голяма е площта на ламелите, толкова повече газ ще произведем. Изчислено е, че за един ампер отговарят между 13 и 25 кв.см. площ ламели. Обработката на повърхността на ламелите има голямо значение за количеството произведен газ. Голямо подобрение се постига, като и двете страни на една ламела са обработени с шкурка с водоравни и отвесни движения. След това всички ламели се събират в устройството и са потопени в елекролит за най-малко три дни. Това ще породи бяло покритие на ламелите, което ще увеличи производителността. Ламелите след това се изплакват с дестилирана вода и се потапят в нов електролит.
Размера на ламелите може да се определи от даденото пространство в двигателният отсег и нуждата от газ от даденият автомобил. Ако имаме възможност, то оптималният размер за ламелите ще е с размери 12см x 12см = 144кв.см. Ако имаме предвид по-горе казаното, че един ампер ток се употребяват от 15-25кв.см. висококачествена стомана, то една клетка с площ от 2 x 144кв.см.=288кв.см. ще носи 288 : 20 =14,4 ампера ток.
Докато напрежението в клетката е фиксирано, силата на тока който използваме зависи от състава на електролита. Можем да достигнем минимален разход на енергия, като бавно увеличаваме състава на KOH в електролита, като започнем от 5%(по тегло) и стигнем то 28%. След горната граница, нямаме полза от добавяне на KOH