Ако фаровете ви са свързани с релета, както е написал колегата NovobranecGT тук, късите са подложени винаги на високо напрежение - светят по-силно, но и по-бързо изгарят . Още един начин за реализиране на DLR при това подобрение е свързването на късите и дългите последователно. Понеже мощноста на късите е по-малка върху късите пада малко по-голямо напрежение и те светят малко по-силно от дългите. Свързването последователно удължава многократно живота на крушките и намалява консумацията на ток почти двойно. Ето един прост, евтин и лесен за изпълнение начин на свързване, който подобрява действието на фаровете, реализира DLR с малка консумация, не изисква използването на електроника, и не променя основната схема на инсталацията.
Релетата Р2 и Р3 са двуконтактни - с нормално отворен (н.о.) и нормално затворен (н.з.) контакт. Диодите са от типа на 1N400*.
Трябва да се внимава да не се объркат кабелите за къси и дълги.
Когато на извода за включване на схемата се подаде +12V релето Р1 затваря своя контакт и токът от акумулатора преминава през нормално затворения контакт на Р2, през късите, дългите, и веригата се затваря към маса през нормално затворения контакт на Р3. При подаване на +12V към изводите къси/дълги Р3 въстановява масата на крушките, а Р2 превключва напрежението от акумулатора към съответната верига.
За да работят фаровете трябва да се подаде +12V към релето Р1. Схемата може да се включи по различни начини:
- с ключ монтиран някъде на таблото, обаче се включва факторът човешка намеса, а целта е автоматично да се включват светлините;
- свързване към извод, на който има +12V при завъртян контактен ключ;
- чрез схема за следене на напрежението на акумулатора напр. когато превиши 13 V се предполага, че двигателят е запален;
- със закъснение 5-6 s чрез времереле;
- и други;
Днес си направих фаровете по тази схема и работи безупречно. Светят жълто, но сравнително силно понеже двете нажежаеми жички осветяват рефлектора и се забелязват много добре, както през деня така и привечер. През нощта не става да се кара така защото светлината е слаба, но ми се струва че при мъгла комбинацията от последователно свързани крушки + халогени ще е по-добра от къси + халогени. За по-лесно свързах стартирането на схемата към ключа за фаровете - така, че когато контактният ключ е завъртян фаровете светят, а когато се върти стартера - угасват и не черпят ток при паленето. Ако голфът е с четири фара, може дългите да се свържат паралелно, тогава късите светят по-силно и светлината е по-бяла, но дали няма да се заяждат от КАТ за мъждукащите дълги.. Хубаво е всичко да се монтира в херметично затворена кутия, за да се предпазят релетата и кабелните обувки от влага, сярни пари за да се избегнат окислявания и корозии.
Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
синтез и анализ на логически схеми с релета :)
събрах 5-те релета (голфа има 4 фара и халогени) и предпазители в пластмасова кутия (черна:) с размери някъде 10х15х4 см, от която излиза сноп кабели и я закрепих между акумулатора и левия фар. отрязах кабелите на двата фара близо до буксата и пуснах кабели между тях за да ги свържа паралелно и оттам в кутията. кабелите, които идват към левия фар влизат в кутията и се използват за включване/изключване на релетата. два кабела с подходящо сечение директно към клемите на акумулатора захранват черната кутия.
Минуси:
- жълта светлина;
- в много слънчев ден фаровете се забелязват по-малко отколкото ако са на къси;
- не дай си нещо да стане с черната кутия и трябва да се отваря.. ако мога да разбера какво съм правил вътре - ей ме на:)
Минуси:
- жълта светлина;
- в много слънчев ден фаровете се забелязват по-малко отколкото ако са на къси;
- не дай си нещо да стане с черната кутия и трябва да се отваря.. ако мога да разбера какво съм правил вътре - ей ме на:)
- levcho88
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 26 май 2009 15:20
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1991
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
сори приятел но не са, сагласен с тая схема
- rahwin
- Мнения: 266
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
- Автомобил: VW Passat B5 1999г
- Двигател: AJM
- Местоположение: Пловдив/Раковски
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
levcho88 написа:сори приятел но не са, сагласен с тая схема
Като не си съгласен,обясни защо.Не сме медиуми да гадаем какво имаш впредвид.Или просто искаше да се изкажеш неподготвен.
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
Добра схема, но аз скоро приключих с монтирането на релета на фарове и не ми се разглобява пак там засега, а дали става трика с някакви мощни диодни крушки на габаритите?
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
жж
Последна промяна от svere на Чет 08 яну 2015 15:51, променено общо 2 пъти.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
По подобна схема са свързани "дневните" фарове и на двете ми коли. Вече няколко години работят безотказно. Свързал съм обаче само дългите светлини последователно.
Как беше точно схемата и аз съм забравил. Ако стане нещо ще гадая. Помня че на единия габарит сложих диод ,за да не свети едновременно с "дневния" фар.
Как беше точно схемата и аз съм забравил. Ако стане нещо ще гадая. Помня че на единия габарит сложих диод ,за да не свети едновременно с "дневния" фар.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR
svere написа: секций
Тоя ще да е някой нов римски владетел
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта