Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот gyb » Пон 22 яну 2007 1:23


Ако фаровете ви са свързани с релета, както е написал колегата NovobranecGT тук, късите са подложени винаги на високо напрежение - светят по-силно, но и по-бързо изгарят :( . Още един начин за реализиране на DLR при това подобрение е свързването на късите и дългите последователно. Понеже мощноста на късите е по-малка върху късите пада малко по-голямо напрежение и те светят малко по-силно от дългите. Свързването последователно удължава многократно живота на крушките и намалява консумацията на ток почти двойно. Ето един прост, евтин и лесен за изпълнение начин на свързване, който подобрява действието на фаровете, реализира DLR с малка консумация, не изисква използването на електроника, и не променя основната схема на инсталацията.

Изображение

Релетата Р2 и Р3 са двуконтактни - с нормално отворен (н.о.) и нормално затворен (н.з.) контакт. Диодите са от типа на 1N400*.
Трябва да се внимава да не се объркат кабелите за къси и дълги.

Когато на извода за включване на схемата се подаде +12V релето Р1 затваря своя контакт и токът от акумулатора преминава през нормално затворения контакт на Р2, през късите, дългите, и веригата се затваря към маса през нормално затворения контакт на Р3. При подаване на +12V към изводите къси/дълги Р3 въстановява масата на крушките, а Р2 превключва напрежението от акумулатора към съответната верига.

За да работят фаровете трябва да се подаде +12V към релето Р1. Схемата може да се включи по различни начини:
- с ключ монтиран някъде на таблото, обаче се включва факторът човешка намеса, а целта е автоматично да се включват светлините;
- свързване към извод, на който има +12V при завъртян контактен ключ;
- чрез схема за следене на напрежението на акумулатора напр. когато превиши 13 V се предполага, че двигателят е запален;
- със закъснение 5-6 s чрез времереле;
- и други;

Днес си направих фаровете по тази схема и работи безупречно. Светят жълто, но сравнително силно понеже двете нажежаеми жички осветяват рефлектора и се забелязват много добре, както през деня така и привечер. През нощта не става да се кара така защото светлината е слаба, но ми се струва че при мъгла комбинацията от последователно свързани крушки + халогени ще е по-добра от къси + халогени. За по-лесно свързах стартирането на схемата към ключа за фаровете - така, че когато контактният ключ е завъртян фаровете светят, а когато се върти стартера - угасват и не черпят ток при паленето. Ако голфът е с четири фара, може дългите да се свържат паралелно, тогава късите светят по-силно и светлината е по-бяла, но дали няма да се заяждат от КАТ за мъждукащите дълги.. Хубаво е всичко да се монтира в херметично затворена кутия, за да се предпазят релетата и кабелните обувки от влага, сярни пари за да се избегнат окислявания и корозии.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 22 яну 2007 9:30


М да добре е че се описа и варианта за последователно свързване :да: , така май завършихме всички възможни варианти. Хубаво е да изложиш и минусите на този вариант. Масата на фаровете къде я откачаш, все пак би трябвало да има намеса по инсталацията :wink:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

синтез и анализ на логически схеми с релета :)

Мнениеот gyb » Пон 22 яну 2007 17:57


събрах 5-те релета (голфа има 4 фара и халогени) и предпазители в пластмасова кутия (черна:) с размери някъде 10х15х4 см, от която излиза сноп кабели и я закрепих между акумулатора и левия фар. отрязах кабелите на двата фара близо до буксата и пуснах кабели между тях за да ги свържа паралелно и оттам в кутията. кабелите, които идват към левия фар влизат в кутията и се използват за включване/изключване на релетата. два кабела с подходящо сечение директно към клемите на акумулатора захранват черната кутия.

Минуси:

- жълта светлина;
- в много слънчев ден фаровете се забелязват по-малко отколкото ако са на къси;
- не дай си нещо да стане с черната кутия и трябва да се отваря.. ако мога да разбера какво съм правил вътре - ей ме на:)


Потребителски аватар
levcho88
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 26 май 2009 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот levcho88 » Сря 17 ное 2010 23:31


сори приятел но не са, сагласен с тая схема


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот rahwin » Чет 18 ное 2010 22:30


levcho88 написа:сори приятел но не са, сагласен с тая схема

Като не си съгласен,обясни защо.Не сме медиуми да гадаем какво имаш впредвид.Или просто искаше да се изкажеш неподготвен.


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот live_for_passat » Пет 19 ное 2010 6:21


Добра схема, но аз скоро приключих с монтирането на релета на фарове и не ми се разглобява пак там засега, а дали става трика с някакви мощни диодни крушки на габаритите? :beer


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот svere » Нед 28 дек 2014 16:54


жж

Последна промяна от svere на Чет 08 яну 2015 15:51, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот Presli82 » Нед 28 дек 2014 20:59


По подобна схема са свързани "дневните" фарове и на двете ми коли. Вече няколко години работят безотказно. Свързал съм обаче само дългите светлини последователно.
Как беше точно схемата и аз съм забравил. Ако стане нещо ще гадая. :mhihi Помня че на единия габарит сложих диод ,за да не свети едновременно с "дневния" фар.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Още един вариант на "дневни" къси светлини или DLR

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 29 дек 2014 8:55


svere написа: секций

Тоя ще да е някой нов римски владетел
:mhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта