mafiota написа:bullet_pk написа:............Колите, които нямат фабричен Комфорт, се нуждаят от споменатия Модул, който се управлява от самата аларма. Този модул се свързва последователно на машинките. Обаче модула не е чак толкова прост колкото си мислите. В него има и защита, която изключва релетата когато стъклото се вдигне до край. Защитата е на базата на един нискоомен резистор, който е свързан последователно на машинките. Когато стъклото се вдигне до горе, моторчето му спира да се върти (блокира). Тока през моторчето (и резистора) нараства доста. Като се вдигне тока през резистора - по закона на Ом се вдига и пада на напрежение върху резистора. В модула има схема която следи напрежението върху резистора и когато то се вдигне (т.е. моторчето блокира), схемата изключва захранването на моторчето.
.............................:
Изкам да попитам някои от колегите дали е попадал на подобна схема, защото моят пасат '91 си има ел стъкла, но няма такъв модул, които мисля да се опитам сам да си изработя.
Също така ще съм благодарен и някой ако сподели схема на пиновете на машинките на ел. стъклата или цялата им схема на управление при пасата. Само да уточня - ел. стъклата са само на предните врати, като бутоните им за управление са монтирани на самате кори на вратите.
Другото, което изкам да попитам, освен вдигане на стъклата, плавно гасене на плафона в купето, какви са още функциите на комфорт модула?
Имам поне две схеми на плавно гасене на плафоните пробвани и монтирани преди 4-5 г. и си работят ама ако те интересува трябва да ги търся