Не знам до колко ще е полезна темата ми, но понеже ми се наложи да извърша тази операция, реших да я заснема и да постна снимките. Надявам се на някой да му е полезна.
Историята е следната: прибирайки се по магистралата, 30-тина километра преди София, изведнъж започва да се чува някакво силно, неприятно и обезпокояващо свистене, идващо някъде от предната част на колата. Карах си съвсем спокойно на 5-та с 3000 оборота, с около 145км/ч. Като чух шума, спрях, отворих капака и започнах да оглеждам за проблем, но не видях нищо. Свистенето се чуваше само когато двигателят е натоварен и се натиска газта. След кратка телефонна консултация с Вальо Вентомана (за което съм му много благодарен) стигнахме до заключението че има спукано някъде по турбо пътищата или самия интеркулер. Бавно бавно се дотътрих до София, внимавайки много с подаването на газ, за да не ми замине турбината в опитите си да достигне опраделено налягане, което няма как да стане при наличието на пробойна.
На другия ден започнах да разгобявам и да търся причината, която всъщност се видя веднага след като легнах под колата,
спукано е мекото коляно на входа на интеркулера. За 12 години, изложено на всичко, защото е най-отдолу, не е покрито и го пръска всичко и зиме и лете пак доста е изкарало.
Успокоих се, че поне интеркулера не е за смяна.
Предполагайки, че той е много мръсен, имайки предвид че от както я имам тази кола (над 2 години), не съм го чистил, реших да го сваля и измия.
Свалих предно ляво колело и сложих един пън под колата, за всеки случай.
Подкалника се сваля като се отвият около 8-9 винтчета с торкс 20. (с червено е обозначен винта който държи бронята):
Свалих и кората под двигателя, тя се държи на 3 болта за камък 10, които са точно отдолу под колата, по средата на кората. И от двете страни се държи на още по два винта, пак за торкс 20:
След което кората пада надолу:
Дойде ред и на бронята. Отпред е хваната на 4 болта за камък 13, намират се под блендите до мигачите. Отстрани е хваната и на по един винт за торкс 20 от всяка страна (втората снимка). Като се отвие всичко, бронята просто се издърпва напред, внимавайте с кабелите за халогени и мигачи:
Откачих спукания маркуч. Скобите са стандартните за ВАГ групата, здрави, но и тегави за работа. Така съжалявах, че нямам подходящия ВАГ Туул за тази цел. Но с помоща на едни чираци и гарги се справих.
Очаквах че ще изтече много масло, но се изсипаха не повече от 20-30 милилитра.
Интеркулера беше трагична гледка, оплескан с масло и прах. Даже мисля че е капела хидравлична течност там. Това отпред е фуния, която насочва въздушната струя. Тя е захваната за самия кулер чрез 4 болта за камък 10.
Кулера трябва да се откачи и от горната тръба за въздух, пак като се освободи скобата, малко е тегаво и тясно. Скобата е някъде в ограденото
От двете си страни кулера е и хванат с два болта за камък 10. Това е единия:
От другата страна не е точно гайка, ами това нещо, което беше застопорено с една пластмаска която се разпадна при отвиването, може да се хване контра с клещи или гаечен ключ + ВД-40:
Другия болт е на още по-неприятно място, защото заради планката не може да излезе добре навън. Чак по-късно се сетих че е по-лесно да се отвие самата планка, тя е хваната с два болта.
Накрая и кулера падна. Наистина много мръсен:
След това се започна едно търкане с четка и с активното участие на Megglio. Меглио, четка, вода, меглио, четка, вода......
Това е препарата, друго не ви трябва, направо разгражда маслото. И не го пестете.
Накрая потопих кулера в леген с гореща вода, покисна за да се разтвори каквото има между ребрата.
Накрая заприлича на това:
Това е новия маркуч
Оригинален струва 65лв., но навсякъде се чака от 3 до 5 работни дни за доставка, и в Сакар ауто и в Порше БГ и по Симеон.
Тука е мястото да благодаря на Бюрцето, който винаги посреща с добротата и търпението си нашите нахални въпроси за резервни части. Тенк ю Лъче
Голями благодарности и на Визи, който излезе от работа за да дойде лично на място и да се убеди че магазина го няма
Накрая отидох до един магазин в Илиенци и взех синия за 32лв. Имаха над 50 вида връзки, колена, и др. С шублер измерихме диаметъра, оказа се 50мм. Имаха такъв с абсолютно същата дължина, ъгъл и диаметър.
Започнах да сглобявам по-обратния ред, отново борейки се със скобите
Вече в завършен вид
На тази снимка с червено са оградени болтовете на планката, кулера се сваля по-лесно заедно с планката, другия болт отстрани е много труден.
Passat B4 1.9 TDI - Сваляне и качване на интеркулер
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
така и не написа какъв беше крайния ефект от процедурата. Пауъра дигна ли се ?
- ABSOLUT
- Мнения: 4426
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Не знам дали само така ми се струва, но мисля че има подобрение. Колата сякаш набира по-бързо. Естествено осъзнавам, че не може да има някаква невероятно голяма разлика. Със сигурност ефекта ще е положителен.
- Pironski
- Мнения: 2210
- Регистриран на: Чет 22 юни 2006 17:59
- Автомобил: VW Golf II GTI 8V
- Двигател: PB
- Местоположение: EU
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Лелеее верно кулера е бил много мръсен както ми каза преди да го свалиш
Еваларка за положения собствен труд,ама как може това начинание да не завърши с водчица?
Еваларка за положения собствен труд,ама как може това начинание да не завърши с водчица?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Ефект има задължително.. виж горе кулера ти ламелите изобщо ги няма.. все едно е духал вятъра върху дъска! Никакво охлаждане е нямало. Ако някой мисли, че това е интеркулер .... това няма как да се охлади посмъртно!
Евала, че си се справил.. всичко е станало супер
Евала, че си се справил.. всичко е станало супер
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
не е нормално кулера да ти е омаслен толкова, от там ти тръгва проблема. масло+ кал и прах=???? запушването е вторичен проблем.
- ABSOLUT
- Мнения: 4426
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Сега няма вече такива течове. Това е било масло от кулера и хидравлична течност от резервоарчето до акумулатора. От тогава съм сменил турбина, а и следя редовно и нивото на хидравличната течност, което не мърда. Това са били замърсявания натрупвани с години, време им беше.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Колегата racing_team_vidin е прав.
Не би трябвало да има масло.Аз го имах подобен проблем(Пасат Б4 1Z), леко свистене(Вентомана е свидетел) , свалих интеркулера , изглеждаше като твоя.
Надух с уста и добре, че спуканото беше близо до отвора(там където пластмасата се хваща с алуминия ли е там от каквото е изработен) та усетих полъх по лицето.Наплюнчих и почнаха да излизат мехурчета.
Пукнат интеркулер дееба.Смених с такъв от Г60 Б3 за 60 пари и колата много се промени към пъргавина доколкото е има.Това беше миналата година
Наскоро го свалях, защото имах разни съмнения, капка масло или маслени следи нещо нямаше по него.
Така че, наблюдавай го, дано си се разминал само с маркуч.
BTW Имай предвид, че има разлика в интеркулерите на първите Пасати б4 и по-късните като твоя , не са еднакви.Казвам го ако се окаже, че търсиш интеркулер.
Браво на подробните снимки и напътствия.
Не би трябвало да има масло.Аз го имах подобен проблем(Пасат Б4 1Z), леко свистене(Вентомана е свидетел) , свалих интеркулера , изглеждаше като твоя.
Надух с уста и добре, че спуканото беше близо до отвора(там където пластмасата се хваща с алуминия ли е там от каквото е изработен) та усетих полъх по лицето.Наплюнчих и почнаха да излизат мехурчета.
Пукнат интеркулер дееба.Смених с такъв от Г60 Б3 за 60 пари и колата много се промени към пъргавина доколкото е има.Това беше миналата година
Наскоро го свалях, защото имах разни съмнения, капка масло или маслени следи нещо нямаше по него.
Така че, наблюдавай го, дано си се разминал само с маркуч.
BTW Имай предвид, че има разлика в интеркулерите на първите Пасати б4 и по-късните като твоя , не са еднакви.Казвам го ако се окаже, че търсиш интеркулер.
Браво на подробните снимки и напътствия.
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Кулера може да извади и без да се сваля предната броня.
Пряавил съм го поне три пъти.
Пряавил съм го поне три пъти.
- jeko01
- Мнения: 80
- Регистриран на: Нед 04 ное 2007 22:28
- Автомобил: pasat B5
- Двигател: AFN 1.9 TDI
- Местоположение: провинциятя
Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI
Браво колега . За добрата темичка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 85 госта