Здравейте колеги,от седмица някъде чистачките ми започнаха да насичат като се движат по стъклото,но си мислех че перата са се изпекли,но вчера в голямата буря едва се движеха по стъклото и ми стана ясно че и при мен ще падне разглобяване и смазване на рамената,тъй като от 2г. откакто си имам колата несъм имал проблеми с чистачките и несъм и ги пипал.
Тъй като бях чел някъде из форума за проблема при всички Г4,пасати Б5 и дори във форума на ауди за А4 и информацията която поне аз намерих беше доста оскъдна и затова реших днеска докато си ги оправям да нащракам малко снимки ако могат да бъдат от полза и на други колеги
Започваме като махаме капачетата и гайките които стягат рамената с ключ 13
След като сме махнали гайките се махат рамената,но без да се въртят нагоре-надолу заданесе развалят шлиците,а само се размърдват напред и назад и си излизат
Идва ред на пластмасата която е под рамената,маха се като се издърпа гуменото уплътнение на коша на мотора и след това пластмасата се дърпа леко от единия край нагоре,или казано по-точно в посока обратна на стъклото.Трябва да се извади от нещо като улей по цялата дължина
След като я няма пластмасата се вижда целия механизъм на чистачките,който се държи на 3 болтчета(10).След като се развият се махат шапчиците на които пазят от вода елементите със шлиците,маха се и буксата на моторчето и вече целия механизъм е навън
След като механизма е на земята се започва разглобяването му,изваждат се двете рамена от ябълковидните глави с отверка или нещо като лостче
Следва изваждането на самите врътки на които се закачат чистачките от механизма,това става като се извади най-отгоре до шлиците един зегер с малка отверка или шило,после има шайба и най-отдолу е скрита гумичка като О-пръстен.Като се махнат тези неща се издърпва оста с шлиците назаде от нещо като плътен цилиндър(където е и главния проблем за разрешаване).При мен ляворо цилиндърче с оста се въртеше затруднено,а дясното беше направо блокирало и дори с ръка едва се помръдваше,затова и се наложи да го избивам от цилиндърчето защото с дърпане не помръдваше.
Като сме извадили двете раменца от цилиндрите следва яко зашкурване на раменцата и цилиндрите,като от цилиндрите се изтърква с отверката някаква суха субстанция,аз като ги изтъргах ги уплакнах с бензин и един парцал яко ги забърсах,след това проврях шкурка 1500 за доизглаждане на метала.Като всичко е изчистено и изшкурено гресирах яко оста и цилиндърчето и всичко се събира по обратен ред.
Аз използвах тези инструменти и материали:
Резултата от 2часа труд е много бързи чистачки без никакво насичане като преди и много мръсни ръце
Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
аз профилактично си пръскам с WD-40 на всакакви връзки и движещи се части.
- m2595
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
- Автомобил: Mercedes W124 250D
- Двигател: OM602
- Местоположение: Провадия
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Темата е много добра! И аз имам такъв проблем-пускам чистачките и се вижда как запъват леко (това на А4-ката).
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
И при мен бяха така,но точно когато най-много ми трябваха почти спряха и нямах време да отлагам
А WD-то не помага защото трябва да се извадят осите и да се зачистят хубаво и смажат,аз го използвах ВД-то да мога да избия по-лесно блокиралата ос
А WD-то не помага защото трябва да се извадят осите и да се зачистят хубаво и смажат,аз го използвах ВД-то да мога да избия по-лесно блокиралата ос
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Ако изчакаш, още малко ще ти обясня какво се случва - в най-големия снеговалеж машинката се счупи, и то не ел. мотор или рамо, ами като е блокирала едната ос мотора е усукал цялата рама и я е скършил.
Затова, като си купиш кола свали си машинките смажи на всички възли и си карай спокойно
П.П Темата наистина е много полезна.
Затова, като си купиш кола свали си машинките смажи на всички възли и си карай спокойно
П.П Темата наистина е много полезна.
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Страхотна тема. Браво
Аз също ще се възползвам от инфото...
Аз също ще се възползвам от инфото...
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
само да светна че при голф 2 процедурата не е много по различна
radovanov да каже как се въртеше задната чистачка на кошарата преди да я сваля 100 кила човек не може да завърти рамото
хубава тема колегата
radovanov да каже как се въртеше задната чистачка на кошарата преди да я сваля 100 кила човек не може да завърти рамото
хубава тема колегата
- m2595
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
- Автомобил: Mercedes W124 250D
- Двигател: OM602
- Местоположение: Провадия
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Днес намерих свободно време и направих процедурата. Резултата накрая беше същия като при Dorian-перфектни чистачки.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
parno написа:
radovanov да каже как се въртеше задната чистачка на кошарата преди да я сваля 100 кила човек не може да завърти рамото
И при мен едното рамо със всичка сила го напъвах и едва помръдваше,а незнам мотора как го е въртял изобщо
Сега се кефя как чистачките направо мажат по стъклото,а преди насичаха и не знаех дали ще се върнат в изходна позиция
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
колега БРАВО за темата!!! точно това търсех!!! ще направя процедурата възможно най-скоро...
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Много съм проз...
Наскоро свалях всичко това поради друга причина.
И защо не смазах
А някой знае ли задната чистачка защо насича...?
Не прави цял оборот без да засича на две места.
Лесно ли се разглабя ?
Наскоро свалях всичко това поради друга причина.
И защо не смазах
А някой знае ли задната чистачка защо насича...?
Не прави цял оборот без да засича на две места.
Лесно ли се разглабя ?
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
И мойта насича като не е пускана дълго време, ама като я оставя да поработи 5-10 мин. и се оправя!
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
днес направих упражнението... браво на колегата за старанието и за темата! само да споделя аз какви проблеми имах: не можех да махна рамената на чистачките по никакъв начин-бяха се вклинили и няма избиване... за целта си купих скоба за избиване на лагери от бриколаж за 7,50лв и с нея излязоха без проблеми другият проблем след като свалих цялата лостова система с двигателчето беше, че не можех да извадя едната врътка- а на ръка едвам я помръдвах... не знам дори как е могло моторчето да я движи (при мен проблема беше, че бяха станали много бавни чистачките (бързата скорост не се усещаше почти)... този проблем го реших като завих гайката (която държи рамото на чистачките)върху въпросната врътка (това се прави с цел да не разваля резбата) и подложих едно трупче под рамото и бой с руската отвертка по гайката (след което пръскане със спрей и леко раздвижване) и после пак бой... (руска отвертка=управител=чук)... след това следва почистване, отвътре, но не със шкурка!- значи да поясня, отвътре цилиндърчето не е с еднакъв диаметър!- в самия отвор(цилиндър) отгоре и отдолу има набити месингови втулки, които не се съединяват по средата... а точно там по средата е страшна корозия и мръсотия- затова трябва с една отвертка да "изчегъртате" мръсотията старателно и после пръскане със спрей и почистване с парцал... после стабилно гресиране и по обратния ред... който не е правил тази процедура го съветвам да я направи, дори и да не е почувствал още какъвто и да било проблем, защото със сигурност има нужда да се почисти и смаже! УСПЕХ!
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Ще подкрепя колегата DimoNN със снимков материал:
Гнилоча от последната снимка е само от едното гнездо...и 90% от него изпадна точно от празното между двете втулки.
Гнилоча от последната снимка е само от едното гнездо...и 90% от него изпадна точно от празното между двете втулки.
- martin_ganev
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
а тази процедура с почистването и смазването ще стане ли и за голф 3?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта