Може да си пропуснал обезмасляването преди восъчната кърпа,а може при обезмасляването да си размазал нещо мазно върху тавана...Случва се понякога,и наистина ефекта е точно такъв,боята не се хваща към повръхността,може да видиш къде е минал мазния парцалтака да се каже.
има добавки за боята,които се добавят при такива случай.
Технология на боядисване ... как е точно :)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
_NqKoI_ написа:Първата ръка не искаше да хване към шприца .. как да го обесня качели колата беше намазана с нещо мазно... а всичко беше избърсано с восачна кърпа
Колега, с восачната кърпа се бърше базата преди да нанесеш лака!!! След като си свършил с обработката на шприца/филера/, измиваш хубаво ако си работил с водна шкурка или издухваш при суха обработка и минаваш последно с обезмадлител преди нанасянето на базата.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг / Габрово
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Колеги малко късно се включвам в темата, но ми стана интересно и ровех за допълнителна информация, поради факта, че и аз имам планове да боядисам на Вентото тавана. давам един линк много старо клипче в което доста добре има обяснени стъпките в подготвянето и боядисването придружени със богат снимков материал.
Не казвам че разбирам как се боядисва но със се хващал и съм изработвал доста детайли като последния проект беше скутер при който надграждах строшена или направо липсваща част и мисля, че се получи добре и собственика беше доволен общо взето всичко е по позната схема до сега, която колегите споделиха
Успех на всички с начинанията си
ето го и клипа --- http://vbox7.com/play:e1e2acfb
Не казвам че разбирам как се боядисва но със се хващал и съм изработвал доста детайли като последния проект беше скутер при който надграждах строшена или направо липсваща част и мисля, че се получи добре и собственика беше доволен общо взето всичко е по позната схема до сега, която колегите споделиха
Успех на всички с начинанията си
ето го и клипа --- http://vbox7.com/play:e1e2acfb
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Интересна зайгравка с сретнал с капака.То,няма някакви тайни в боядисването,половината информация я има върху кутийте на продуктите.Е,трябва и малко оборудване и помещение.
Re: Технология на боядисване ... как е точно [emoji3]
Здравейте колеги,
Боядисвах една ръжда на капака и нещо не ми се преляха добре цветовете. Номера който е моя цвят имаше доста разновидности и при тонирснето момчето извади едни мостри и с тях наложи върху боята за да хване какъв е точно моя цвят. Въпреки всичко боята не прелива. След тая карантина ще ходя пак с мострите да сравним. Може ли да дадете един акъл, на вас случвало ли ви се е?
Другото ми питане е дали има шанс да ми тонират боя за джанти без да имам номер на боята. Имам някои драскотини и искам да ги оправя без да боядисвам целите джанти
Боядисвах една ръжда на капака и нещо не ми се преляха добре цветовете. Номера който е моя цвят имаше доста разновидности и при тонирснето момчето извади едни мостри и с тях наложи върху боята за да хване какъв е точно моя цвят. Въпреки всичко боята не прелива. След тая карантина ще ходя пак с мострите да сравним. Може ли да дадете един акъл, на вас случвало ли ви се е?
Другото ми питане е дали има шанс да ми тонират боя за джанти без да имам номер на боята. Имам някои драскотини и искам да ги оправя без да боядисвам целите джанти
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ще бъда малко многословен,за което се извинявам предваритално.
На снимката ти се виждот предимно облачета и нищо съществено за проблема с преливката.
Най-честата причина за преливки е че забъркания цвят не съвпада 100% със стария на колата,тогава се навлиза в съседния детайл и всичко е ОК.
За да има проблем с преливката на твоя капак аз виждам два вариянта:
1. дал си колата на некъдърен баяджия.
2.правил си го сам и не ти стига знаенето и моженето за да го направиш добре.
Ако е втория вариант,как смяташ,че ще направиш добри преливки на сребристо?
На снимката ти се виждот предимно облачета и нищо съществено за проблема с преливката.
Най-честата причина за преливки е че забъркания цвят не съвпада 100% със стария на колата,тогава се навлиза в съседния детайл и всичко е ОК.
За да има проблем с преливката на твоя капак аз виждам два вариянта:
1. дал си колата на некъдърен баяджия.
2.правил си го сам и не ти стига знаенето и моженето за да го направиш добре.
Ако е втория вариант,как смяташ,че ще направиш добри преливки на сребристо?
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Здравейте.Ше се пробвам да си боядисам предния капак на колата.Купих пистолет Auarita MP-500 LVLP 1.3мм и ще ползвам компресор Fini 100л.Изчетох и изгледах доста клипове ,но все още имам малко въпроси които няма на кого да задам за това ще ги задам на вас.
1. Понеже новия капак е с доста надраскана боя ще трябва да се заглажда.Ако няма удари и вдлъбнатини мога ли да го пъсна само със шприц кит без китосване .Ако да с каква шкурка се търка преди и след него?
2.След шриц кита мога ли да пръскам боята (базата)?
3.Лака колко време след базата трябва да се пръсне? Знам,че базата не трябва да е напълно изсъхнала когато се пръска лака.
4.Разполагам с ексцентършлайфче на Макита.Мога ли с него да започна грубо да изшлайфам целия капак,преди да пръсна шприц кита и с каква едрина шкурки трябва да работя.
5.Шприц кита само с водна шкурка ли се търка и с какви едрини трябва да е тя?
6.Колко ръце лак и колко ръце боя се пръскат в моя случай?
7.Каква е разликата между филер 1к и филер 2к
1. Понеже новия капак е с доста надраскана боя ще трябва да се заглажда.Ако няма удари и вдлъбнатини мога ли да го пъсна само със шприц кит без китосване .Ако да с каква шкурка се търка преди и след него?
2.След шриц кита мога ли да пръскам боята (базата)?
3.Лака колко време след базата трябва да се пръсне? Знам,че базата не трябва да е напълно изсъхнала когато се пръска лака.
4.Разполагам с ексцентършлайфче на Макита.Мога ли с него да започна грубо да изшлайфам целия капак,преди да пръсна шприц кита и с каква едрина шкурки трябва да работя.
5.Шприц кита само с водна шкурка ли се търка и с какви едрини трябва да е тя?
6.Колко ръце лак и колко ръце боя се пръскат в моя случай?
7.Каква е разликата между филер 1к и филер 2к
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Първо,ако под шприц кит визираш полиестерен шприц кит,може да го пръснеш,но обикновенно, след това се шлайфа и се пръска акрилен шприц/грунд/филер.Преди него се търка с 80,100,120,150, в зависимост какво трябва да направиш,да махниш боята напълно,да затгладиш само някакви дефекти и т.н.
След шпршц кит 180,240.После се пръска акрилен шприц/гуранд,той се шлаифа 320,400,500.До тук съм писал само за шкурки за сухо шлайфане с машина.Има вариант да го докараш само на сухо до боя,има шкурки 800 ипо финни за машина.Може и на водно пак с 800,1000.
Ръцете боя, са докато покрие цвета,черно,може на ръка и половина и една ефектна ръка,но някой жълти и червени цветове изисквот оприделен цвят подложка,щото после нито покрива цвета, нито става същия като очаквания и там може и до 5-6 ръце да стигнеш.
Лака може на ръка и половина,може на две ръце-чети какво пише на опаковките на материалите.
Еднокомпонентни материали,са такива в които не се добавя втвърдител.Не, че напълно не стават,но имат недостатъка понякога да се разтварят от разредителите,на материалите които се нанасят след тях и "очертават"
Двукомпонентни са такива които се смесват с втвърдител.
След шпршц кит 180,240.После се пръска акрилен шприц/гуранд,той се шлаифа 320,400,500.До тук съм писал само за шкурки за сухо шлайфане с машина.Има вариант да го докараш само на сухо до боя,има шкурки 800 ипо финни за машина.Може и на водно пак с 800,1000.
Ръцете боя, са докато покрие цвета,черно,може на ръка и половина и една ефектна ръка,но някой жълти и червени цветове изисквот оприделен цвят подложка,щото после нито покрива цвета, нито става същия като очаквания и там може и до 5-6 ръце да стигнеш.
Лака може на ръка и половина,може на две ръце-чети какво пише на опаковките на материалите.
Еднокомпонентни материали,са такива в които не се добавя втвърдител.Не, че напълно не стават,но имат недостатъка понякога да се разтварят от разредителите,на материалите които се нанасят след тях и "очертават"
Двукомпонентни са такива които се смесват с втвърдител.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Имам предвид този шприц кит:
https://perocar.com/produkti/grundove-i ... -body-625/
Мога ли да го пръсна върху старата боя и някои драскотини която ще изшлайфам 120-220-300 на сухо с ексцентършлайф? Ще може ли да запълни драскотините в старата боя,някои от които са до гола ламарина?
https://perocar.com/produkti/grundove-i ... -body-625/
Мога ли да го пръсна върху старата боя и някои драскотини която ще изшлайфам 120-220-300 на сухо с ексцентършлайф? Ще може ли да запълни драскотините в старата боя,някои от които са до гола ламарина?
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Вероятно ще може,на това даже не му трабва шлайфане на по финно от 240 преди него.Само че върху него не се боядисва. А и лично за мен, продуктите на тази фирма не стават.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Коя марка препоръчваш ? Novol, Mipa? Защо не се боядисва върху шприц кита? Какво се прави между него и боята? Полиестерен кит ли се пръска?
Това е пациента :
Това е пациента :
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
понеже в тази тема има хора, които разбират ... с риск да стане малко оффтопик ще попитам: разполагам с няколко стари модели, но чисто нови пистолета за боядисване asturo (made in italy), аз не ползвам такива неща, но дали биха могли да се продадат? (освен тези на снимките, имам още два с горно казанче)
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
stypkata написа:Коя марка препоръчваш ? Novol, Mipa? Защо не се боядисва върху шприц кита? Какво се прави между него и боята? Полиестерен кит ли се пръска?
Щото това е точно полиестерен шпршц кит.Тоест,нещо като това, което се маже с шпаклите,но за пръскане с пистолет.Тези продукти са порести и затова върху тях се нанася акрилен шприц/грунд/филер.При твоя случей, един акрилен грунд 4:1,вероятно ще е достатъчен.
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
VWGT написа:понеже в тази тема има хора, които разбират ... с риск да стане малко оффтопик ще попитам: разполагам с няколко стари модели, но чисто нови пистолета за боядисване asturo (made in italy), аз не ползвам такива неща, но дали биха могли да се продадат? (освен тези на снимките, имам още два с горно казанче)
Вероятно ще можеш да ги продадеш,според мен,златистия с черна дюза е най-скъпия,щото е от някоя система за безвъздушно нанасяне на боя.Черния с долното казанче,не изглежда зле,но почти никой автобояджия не ползва долно казанче.Този с червеното е за миене на детаили.Останалите с тръба надоло и маркучета за навиване на мястото на дюзата са за подподови покрития- шагрен,по магазините са по 25-40 лв.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
stypkata написа:Коя марка препоръчваш ?
4cr не са лоша марка и имат продукти на спрей, готови за употреба. Мисля, ще ти свършат работа - http://vesko.net/images/4cr/4cr_preparation.htm
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 194 госта