Технология на боядисване ... как е точно :)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mIRIx
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ами да то ако питаш мен вече с тези водните бои без камера си за никъде , но човека пита как да си го направи сам у тях , не иска да си купува оборудване
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ми колеги да ви кажа какво стана почнах да пръскам обаче пистолета нещо се затрудни защото боята е металик и та викнах едно приятелче дойде си с каквото трябва и той се справи с задачата и сега колата си седи и съхне
- mIRIx
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Колега _NqKoI_ значи пръскаш металика оставя се да посъхне около 20 мин. и после переш лака , ха като стане щракни някоя снимчица
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ето и снимките на последната се вижда калника с новата боя и вратата със старата боя и отпред всичко е ново броня решетка фарове
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890501.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890503.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890502.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890501.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890503.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 890502.big
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
freestyler911 написа:_NqKoI_ написа:freestyler911 написа:темата е "Технология на боядисването ... как е точно" , а не "Как да си намажа калника на паркинга...., и такива...."
Този коментар за мен ли беше колега... това че снимките са правени пред блока не означава че там е боядисвано...... ти определено си разбираш от работата но според мен няма смисал от заяждания от която и страна и от който и да било
не не , не си ме разбрал , отговора беше за колегата jonn_krissy не за тебе. Мисля че добре е станало, но направи по хубави снимки с някой по хубав апарат да се види колко е портокалова боята...
Ми апаратче нямам това е с гсм снимано добре се получи и според мен но това за портокала немога да го разбера и то моята боя не е на водна основа а акрилна ли нз каква и боята ако има значение де е на Боду
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Тая марка я незнам. Така с ръчичка като пипнеш има ли разлика в грапавината на повърхността, еднаква ли ти се струва с тази на вратата. Естествено калника ще се усеща "свеж" а вратата "суха"...
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ми леко има все едно е пална с боклучета само на допир се усеща иначе на око си е ок
- ReCaRo`
- Мнения: 497
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
_NqKoI_ написа:Ми леко има все едно е пална с боклучета само на допир се усеща иначе на око си е ок
ако ти се занимава, мини я водно 2000 и после я пастирай, става много добре
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Това което мога аз да споделя е,че небива да се подценява подготовката за боядисване,а почти никъде невидях да се споменава.За да стане боята на "портокалови кори",на петна и т.н често се дължи на самата подготовка и работата с китовете и шкурките.Винаги трябва да се използват подходящите за случая китове или номера шкурки,като няма точна зависимост,някъде изисква едно,някъде друго,трябва да се съобразявате с това,за да няма после напукани китове или драскотини от неподходящо използвана шкурка.Както се казва-"търкане му е майката",преди да си помислите за боядисване детайла трябва да е идеално гладък,както на допир,така и на око,защото след като се боядиса си личи и най-малккия пропуск,особено на металика.Има места на който трябва да се свали всичко до ламарина има места където трябва само лака да се свали на вода,трябва да се преценява преди да се търка безразборно и където ви попадне.Много е важно да се спазват и компонентите на материалите,да няма различия щото после има наддигнати бой и отлюспили се части от детайла.Тва ми дойде на акъла сега,ако се сетя още нещо ще пиша.
...темата е доста полезна за много хора в този форум,затова,нека не я осираме
...темата е доста полезна за много хора в този форум,затова,нека не я осираме
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Разчистих малко и който продължи тъпите спорове, обиди и т.н., ще си получи заслуженото!!!
По темата:
Не се притеснявам, че някой ще ми открадне занаята(не че аз съм майсторът, но поне имам поглед и може да е полезно за някой), затова ще кажа каквото се сетя
Подготовка:
- В зависимост от проблема на детайла, започва свалянето на старата боя. Ако има крива ламарина, трябва да се изправи по един или друг начин. Затова се сваля до ламарина (шлайф диск на флекса - може и обикновен, но не е толкова прецизно; има си специални, които не свалят метал) и се изправя ламарината (начините на изправяне са много - като се започне от дозер, мине се през специален поялник за пирони и обратен чук, та до добрия стар чук ). После се слага кит за дълбоко, фин, ако нужно по-фин, понякога е нужен и течен кит. Всички китове се търкат до обсолютна гладкост и следване на формата на детайла. Дълбокия кит може да сваля с 80, финния с 240.
Ако няма кривини, а само кофти боя, се започва с шкурка 80 (на специална машина, но може и на ръка с повече работа на ръката ). Вижда се проблема, преценя се докъде и как. Ако е нужно леко се китва. После 120/150 шкурка, 240, може и 400 (зависи как и какъв шприц ще се слага). Детайла преди шприца трябва да идеално гладък!
Едно от най-важните неща е - Не се китва, шприцва, боядисва и т.н. върху не матирана повърхност!
С няколко думи това е подготовката. Казвам технология, но имайте предвид, че преценката на опита е най-важния компонент (дори по-важен от оборудването)! Колко ще се свали боята, от каква основа ще се започне, колко и какъв кит, как ще се свали за да пасне формата, къде и колко шприц и т.н. се преценяват с опит (аз нямам такъв, но не ми трябва ).
Ествствено важно е и оборудването - машини, шкурки, компресор и филтри, пистоле и т.н.!
Само да поправя една грешка по-горе:
Истинския, плътен и хубав шприц (не този на спрей и т.н.) е хубаво да се започне от 240! Така се придава формата му по-лесно и правилно, но трябва да се внимава да не се претърка! Има и различни цветове шприц, за по лесно покриване после, като при светлите е хубаво да се използва спрей за проверка. Той показва дали е свален шагрена на шприца, което е задължително! После вече се кара с водно 800 до абсолютна гладкост
Боядисване:
Тук отново ще кажа, че опита е преди всичко! Но оборудването е също толкова важно! Компресор - постоянно и правилно налягане (самото налягане може да смени цвета). Филтри - малко масло и конденз могат да съсипят целия ви труд. Чисто помещение - полепването на боклуци също може да съсипе работата ви, защото не всичко може да се извади с пастиране.
Иначе тук тънкостите са толкова много, че сега не мога опиша всичко, а и самия аз не знам достатъчно
Пастирането:
Неизбежно при всеки бояджия, колкото и опит и оборудване да има, се появяват дефекти! Въпросът е, че при добрите, те са по-малко
- Шкурките тук са водни (има и сухи технологии, но за тях няма да пиша) - 1000 за по-големи боклучета и потекъл лак, 1200 за заличаване на 1000, 1500 за махане на шагрена и деругите от 1200, 2000 за оправяне на 1500 и накрая започва работата Специална машина (не ъглошлайф), 1ва гъба, 2ра гъба, други гъби - 1ва паста, 2ра паста, 3та паста, антихолограмна паста, защитно покритие и те така
Много хора подценяват последната процедура, но това е 50% от крайния успех и най-лошия момент да се объркат нещата. Много е възможно да се претърка, запали лака и дори да се свали до метал!
В общи линии това е, което се сещам сега. Има още страшно много тънкости, но исках поне общ поглед да дам за процедурите
Дано съм ви бил полезен
По темата:
Не се притеснявам, че някой ще ми открадне занаята(не че аз съм майсторът, но поне имам поглед и може да е полезно за някой), затова ще кажа каквото се сетя
Подготовка:
- В зависимост от проблема на детайла, започва свалянето на старата боя. Ако има крива ламарина, трябва да се изправи по един или друг начин. Затова се сваля до ламарина (шлайф диск на флекса - може и обикновен, но не е толкова прецизно; има си специални, които не свалят метал) и се изправя ламарината (начините на изправяне са много - като се започне от дозер, мине се през специален поялник за пирони и обратен чук, та до добрия стар чук ). После се слага кит за дълбоко, фин, ако нужно по-фин, понякога е нужен и течен кит. Всички китове се търкат до обсолютна гладкост и следване на формата на детайла. Дълбокия кит може да сваля с 80, финния с 240.
Ако няма кривини, а само кофти боя, се започва с шкурка 80 (на специална машина, но може и на ръка с повече работа на ръката ). Вижда се проблема, преценя се докъде и как. Ако е нужно леко се китва. После 120/150 шкурка, 240, може и 400 (зависи как и какъв шприц ще се слага). Детайла преди шприца трябва да идеално гладък!
Едно от най-важните неща е - Не се китва, шприцва, боядисва и т.н. върху не матирана повърхност!
С няколко думи това е подготовката. Казвам технология, но имайте предвид, че преценката на опита е най-важния компонент (дори по-важен от оборудването)! Колко ще се свали боята, от каква основа ще се започне, колко и какъв кит, как ще се свали за да пасне формата, къде и колко шприц и т.н. се преценяват с опит (аз нямам такъв, но не ми трябва ).
Ествствено важно е и оборудването - машини, шкурки, компресор и филтри, пистоле и т.н.!
Само да поправя една грешка по-горе:
Истинския, плътен и хубав шприц (не този на спрей и т.н.) е хубаво да се започне от 240! Така се придава формата му по-лесно и правилно, но трябва да се внимава да не се претърка! Има и различни цветове шприц, за по лесно покриване после, като при светлите е хубаво да се използва спрей за проверка. Той показва дали е свален шагрена на шприца, което е задължително! После вече се кара с водно 800 до абсолютна гладкост
Боядисване:
Тук отново ще кажа, че опита е преди всичко! Но оборудването е също толкова важно! Компресор - постоянно и правилно налягане (самото налягане може да смени цвета). Филтри - малко масло и конденз могат да съсипят целия ви труд. Чисто помещение - полепването на боклуци също може да съсипе работата ви, защото не всичко може да се извади с пастиране.
Иначе тук тънкостите са толкова много, че сега не мога опиша всичко, а и самия аз не знам достатъчно
Пастирането:
Неизбежно при всеки бояджия, колкото и опит и оборудване да има, се появяват дефекти! Въпросът е, че при добрите, те са по-малко
- Шкурките тук са водни (има и сухи технологии, но за тях няма да пиша) - 1000 за по-големи боклучета и потекъл лак, 1200 за заличаване на 1000, 1500 за махане на шагрена и деругите от 1200, 2000 за оправяне на 1500 и накрая започва работата Специална машина (не ъглошлайф), 1ва гъба, 2ра гъба, други гъби - 1ва паста, 2ра паста, 3та паста, антихолограмна паста, защитно покритие и те така
Много хора подценяват последната процедура, но това е 50% от крайния успех и най-лошия момент да се объркат нещата. Много е възможно да се претърка, запали лака и дори да се свали до метал!
В общи линии това е, което се сещам сега. Има още страшно много тънкости, но исках поне общ поглед да дам за процедурите
Дано съм ви бил полезен
- ReCaRo`
- Мнения: 497
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
за още по-финна гладкост, след минаване 800 водно на шприца, е добре да се мине със "скоч"
п.с. Кита просмуква и пропуска вода.
п.с. Кита просмуква и пропуска вода.
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Да споделя и аз за самото боядисване за който се интересува
След подготовката детаила се обезмаслява хубаво с обезмаслител аз ползвам на сикенс М700 след него е добре да се мине и с М850 ,После се обдухва и забърсва с восъчна кърпичка
за водния металик се пръска от 2 до 3 равномерни ръце на 1,8 - 2,0 бара от около 20-25 см. ,като между дъцете се забърсва с восъчната кърпа(след изсъхване на съответната ръка) съхненето на боята е около 10 мин. (може да се обдухва за по бързо съхнене)
след последната ръка металик се пръска един капков слои за уеднаквяване
След изсъхването на боята се забърсва с восъчна кърпа и се пръска лака
лаковете са много видове и начини на нанасяне наи разпространените се разреждат 2:1:10% пръскат се 2 до 3 равномерни ръце като се чака 5-10 мин. между тях .
пп. наскоро пробвах лак за 1 ръка става прилично има си дебелина и за домашни условия ще е по добре ,по малко ръце по малко прах
успех на всички
След подготовката детаила се обезмаслява хубаво с обезмаслител аз ползвам на сикенс М700 след него е добре да се мине и с М850 ,После се обдухва и забърсва с восъчна кърпичка
за водния металик се пръска от 2 до 3 равномерни ръце на 1,8 - 2,0 бара от около 20-25 см. ,като между дъцете се забърсва с восъчната кърпа(след изсъхване на съответната ръка) съхненето на боята е около 10 мин. (може да се обдухва за по бързо съхнене)
след последната ръка металик се пръска един капков слои за уеднаквяване
След изсъхването на боята се забърсва с восъчна кърпа и се пръска лака
лаковете са много видове и начини на нанасяне наи разпространените се разреждат 2:1:10% пръскат се 2 до 3 равномерни ръце като се чака 5-10 мин. между тях .
пп. наскоро пробвах лак за 1 ръка става прилично има си дебелина и за домашни условия ще е по добре ,по малко ръце по малко прах
успех на всички
- Сашо Белята
- Мнения: 1748
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Какво хартиено тиксо или какво тиксо да ползвам при частично изпръскване на елементи такаче да не остава онзи грозен ръб м/у старата и новата боя?
- ReCaRo`
- Мнения: 497
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
няма значение какво тиксо ще използваш, прави се едно тунелче в буквален смисъл.
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Айде и аз да кажа нещо свързано със скромния ми опит, макар и с аерограф.
Почти всичко е в подготовката, старанието и търпението. Голяма роля играят и материалите, защото при мен дюзата е 0,3 мм и съм забелязал какво количество едри частици има в боята с която пръскам, при положение, че е специална за целта. Една такава частица е достатъчна да прецака всичко. А лака... Голям резил беше резултата след като лакираха един резервоар на мотор мое творение... Ама некачествен лак и ето ти резултат! А за да се получи хубаво нанасяне на боята на няколко слоя си трябва голяма доза усет за налягането на въздуха и вискозитета на боята... http://www.xtuners.com/phpBB2/viewforum.php?f=13&sid=5cd9c6e9c24f0f7fff202b0701b6d5f1 Линка надявам се да е от полза за желаещите
Почти всичко е в подготовката, старанието и търпението. Голяма роля играят и материалите, защото при мен дюзата е 0,3 мм и съм забелязал какво количество едри частици има в боята с която пръскам, при положение, че е специална за целта. Една такава частица е достатъчна да прецака всичко. А лака... Голям резил беше резултата след като лакираха един резервоар на мотор мое творение... Ама некачествен лак и ето ти резултат! А за да се получи хубаво нанасяне на боята на няколко слоя си трябва голяма доза усет за налягането на въздуха и вискозитета на боята... http://www.xtuners.com/phpBB2/viewforum.php?f=13&sid=5cd9c6e9c24f0f7fff202b0701b6d5f1 Линка надявам се да е от полза за желаещите
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта