Технология на боядисване ... как е точно :)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Сря 27 окт 2010 18:41


Малко да надигна темата :) ... Каляската я огря за боя почти цялата... и въпросчето ми е следното проблем ли е че боята ще е на боди а лак на новол (защотото го имам наличен ) :)




Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот Ivan_GT » Чет 28 окт 2010 0:11


shh написа:за водния металик се пръска от 2 до 3 равномерни ръце

А след всяка ръка(освен последната) минава ли се боята водно(за да се матира),или се пръска директно боя върху боя?


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот Peteff » Чет 28 окт 2010 4:29


доколкото знам се пръска ръката , чака се 5-10 минути , после следваща ръка като се забърсва с восъчна кърпичка преди следваща ръка.


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Чет 28 окт 2010 18:07


Никой ли няма да сподели ще има ли проблем :) между боята и лака...


Потребителски аватар
ping23
Мнения: 993
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот ping23 » Съб 19 мар 2011 20:40


Кажете от къде в София да си взема боя по номер?
Благодаря!!!


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот icefire » Нед 20 мар 2011 1:40


Колеги, ето ви доста полезно инфо по въпроса: http://store1.data.bg/detyo/auto/How%20 ... 0Parks.pdf

Тази книга на мен ми беше много полезна. Вярно, че се губи време да се прочете и схване в подробности, но за мен информацията беше важна. Аз нямах опит с боядисването, но с малко упражнение, малко финансови средства и мноооооого желание си боядисах два детайла на предишната кола: Калник и заден капак. Станаха много добри, даже после ме питаха къде съм ги давал :screwy :banana

Големият недостатък на книгата е, че всички величини са дадени в мерните единици, използвани в Америка, т.е. инч, фут и т.н.. Налягането се мери в psi, обемът в галони... неудобно е, аз го четох с калкулатор в ръка :banghead:

Но си струва усилието :)

Успех на всички с боядисването! Ако стане добре, усещането е неописуемо :да: Ако не стане... шкурката да е готова...

ПП. Първите опити са винаги неуспешни :P


sharkpayne
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 16:05
Автомобил: Passat B5 2.8 V6 4Motion
Двигател: AQD 1999
Местоположение: София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот sharkpayne » Пет 22 юли 2011 15:05


Колеги, глася се това лято да си оправя боята на колата сам, но особеното е, че е черен мат. Повечето бояджии нямат никакъв опит с този тип боя, защото е сравнително отскоро масово използвана. И ако все пак някой има нещо да добави към всичко мнения по-горе ще е от полза!


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот taran » Нед 24 юли 2011 16:07


sharkpayne написа:Колеги, глася се това лято да си оправя боята на колата сам, но особеното е, че е черен мат. Повечето бояджии нямат никакъв опит с този тип боя, защото е сравнително отскоро масово използвана. И ако все пак някой има нещо да добави към всичко мнения по-горе ще е от полза!


А,какво смятш да и оправиш,частично ли ще боядисваш или цялостно?Знаеш ли преди с какво е боядисвана?
Ако ще я правиш частично,хубаво е да знаеш какво е правено преди това.


Потребителски аватар
zMeeV
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот zMeeV » Пон 25 юли 2011 1:11


_NqKoI_ написа:Малко да надигна темата :) ... Каляската я огря за боя почти цялата... и въпросчето ми е следното проблем ли е че боята ще е на боди а лак на новол (защотото го имам наличен ) :)


Проблем е! Каквато боя - такъв и лак (за марка говорим)... Изпитано неколкократно...


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот taran » Пон 25 юли 2011 6:23


zMeeV написа:
_NqKoI_ написа:Малко да надигна темата :) ... Каляската я огря за боя почти цялата... и въпросчето ми е следното проблем ли е че боята ще е на боди а лак на новол (защотото го имам наличен ) :)


Проблем е! Каквато боя - такъв и лак (за марка говорим)... Изпитано неколкократно...


Макар че колегага е питал преди година,я кажи какъв е точно проблема базата да е различна от лака,като марка.


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Вто 26 юли 2011 16:44


zMeeV написа:
_NqKoI_ написа:Малко да надигна темата :) ... Каляската я огря за боя почти цялата... и въпросчето ми е следното проблем ли е че боята ще е на боди а лак на новол (защотото го имам наличен ) :)


Проблем е! Каквато боя - такъв и лак (за марка говорим)... Изпитано неколкократно...

Колата е боядисана с база на боду а лак на новол няма никви проблеми лака не е мръднал и пък го водеха някакъв керамичен. Обаче боята нещо бягаше и така не го хванах ме от какво е ...че може би акрилния разредител беше старичак но не отварян беше запечатан.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот taran » Вто 26 юли 2011 20:39


При конвенционалните металици цвета може,да се мени само от промяната на налягането.


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Вто 26 юли 2011 22:27


taran написа:При конвенционалните металици цвета може,да се мени само от промяната на налягането.

Цвета е едно към едно... Но базата като се пръскаше върху шприца леко такава бягаше на тънко 3 ръце е пръскана, и първата ръка бягаше


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот taran » Сря 27 юли 2011 6:34


Явно,немога да разбера какво имаш впредвид под "бягяше" :)


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Сря 27 юли 2011 20:08


Първата ръка не искаше да хване към шприца .. как да го обесня качели колата беше намазана с нещо мазно... а всичко беше избърсано с восачна кърпа



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта