Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Нед 26 Окт 2014 7:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Пет 11 Сеп 2009 23:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 29.09.2007
Мнения: 501
Местожителство: Пловдив
Автомобил: vw golf 4
Двигател: 1.9TDI
Много полезно, браво! :beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Съб 12 Сеп 2009 18:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13.02.2008
Мнения: 707
Местожителство: Монтана
Относно огледала и брони-пръскаш елемента с пластофикс(тои съхне доста бързо),след това пръскаш хубав слои шприц в зависимост от грапавината на самата пластмаса,минаваш старателно с водна шкурка800-1000 и после деистваш с боята....и всичко е точно!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Съб 12 Сеп 2009 22:01 
Online
Аватар

Регистриран на: 19.09.2007
Мнения: 6894
Местожителство: Бургас/Ст.Загора
колегата да пусне снимки след боядисването не само да пита


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Пон 14 Сеп 2009 13:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2009
Мнения: 528
Местожителство: Plovdiv
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Ми ето днеска се зайграх и си изчистих и боядисах джантите за зимните гуми :).. снимки за калника и капака до края на седмицата се надявам че катастрофирах и чакам да преведят парите от застраховката и да зимам частите за колата :)
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827894.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827895.big


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Вто 15 Сеп 2009 19:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2009
Мнения: 528
Местожителство: Plovdiv
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
freestyler911 написа:
1. снимките са гаднинищо не се разбира за боята освен че са или бели или сив металик...

2. темата е много полезна,но занаят се краде, никой няма да каже...

3. аз продавам машини и съм на ясно какъв компресор е нужен за хубава боя , и съм на 99.9% сигурен че никой от вас не разполага с такъв а именно , минимум 12 бара, 200 литра съб и минимум ремъчен със 2 цилиндъра.... като това е минимума.

4. Пистолета не е толкова важен, важна е дюза 0.8 например...

5. Никой нищо не каза за степен на влажност на въздуха в помещението и за изсушител на въздуха в компресора и обезмаслител (това са устройства които се монтират на компресора.

6. за обезпрашаването ок. но чак пък паяжини,... дори фин прах който не се вижда поврежда боята и после току боядисания капак се пастира и става чудна гледка, все едно гледаш как ръми в язовира...

7. Положението на детайла е абсолютно важно при металиците, иначе става друга тоналност и няма оправяне... При акрилните не е така , но пак е хубаво да се спазва посоката.

8. Относно оливането, ако пръскаш 3 ръце боя и оставяш промеждутък 20 минути между слоевете, и не влагаш старание да стане дебел слой, няма да олееш. А, и лака се олива 100 пъти по лесно от боята....

9. Подготовката е много много важна. Колко точно трябва да се свали старата боя та да е стабилна основата, колко кит, на колко пласта, кога и колко и с какви шкурки и летви се търка. На тия въпроси нямам точни отговори ...

Това е доста полезно което написа колега... но до колкото за занаята това е така но аз не искам с това да си изкарвам хляба... какво ми пречи да попитам за дадено нещо как се прави при положение че не съм скаран с ръцете си :) :beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Вто 15 Сеп 2009 20:00 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.06.2007
Мнения: 302
Местожителство: Пловдив
Skype: 0897960067
Темата е много добра и ще я следя с интерес има доста тънкости които предполагам че и други колеги ще изкажат в последствие.Мисля че бях чел някъде в нашият форум за компресорите.Хубаво е да се засегне всичко свързано с боядисването даже и да се пуснат линкове които имат общо с това.Автора на темата много правилно е написал заглавието.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 1:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26.01.2007
Мнения: 1749
Местожителство: Лясковец
Темата е рай за моите очи.,обаче какво става ако се пръска с флакон : спрей - металик :, важи ли правилото за ъгала на детайлите.И нужно ли е нанасянето на лак след боядисване с спрей.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 5:42 
Online
Аватар

Регистриран на: 19.09.2007
Мнения: 6894
Местожителство: Бургас/Ст.Загора
спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета mhihi
а и не подлежи на пастиране и други обработки


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 6:37 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.10.2007
Мнения: 1759
Местожителство: Бургас,Поморие,Salzburg
Skype: no_skype_name
а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 8:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2007
Мнения: 497
Местожителство: Пловдив
parno написа:
спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета mhihi
а и не подлежи на пастиране и други обработки


Със спрей съм пръскал и на акрилна и на металик, мехури няма просто матира боята, няма го този блясък който може да се постигне с пистолет (като се "разлее" боята)

За колегата с капака, остави шприц кита да изсъхне поне 12 часа(преди да го минеш водно), преди боядисване обезмасли добре детайла и успех :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 16:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 01.12.2005
Мнения: 62
Местожителство: Горна Оряховица
за пластмасите се слага и пластификатор че да не се налющи като на стара баба колата , и ако не улучат и бояата трябва и преливка :)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 18:38 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2007
Мнения: 497
Местожителство: Пловдив
Peteff написа:
а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно


за тези неща има, хора които се занимават с боядисване на кожа и гумени елементи, това няма нищо общо с боите за автомобили и начините.

п.с.имаше един човек който го правеше с някаква специална боя, като сипваше от нея на гъбичка и тонираше :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 21:34 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20.09.2006
Мнения: 172
Местожителство: София
Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Сря 16 Сеп 2009 22:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 01.12.2005
Мнения: 62
Местожителство: Горна Оряховица
Колега freestyler911 има истина в думите ти но не тормози на хората мозъците а защо бутален а не винтов компресор ? А защо бояджиите купуват сата или девилвис за по 700 лв а не кофофиниш или некви си турски изпълнения по 70 лв айде стига , и не само струята ами и нялягането ти сменя отенъка на металика? С домашен компресор и митцо пищов аможе да си боядисат калнище на голф 2 и д астане като торта с фъстъци и то с боя гаврил генов че другата излиза колкото калника. които има някои излишен лев и време не ка да пробва да си свърши работа. И с компресор от ифа юе си свърши работа като има кондензо и масло уловител. какво ги шашкаш хората? :dummy:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Технология на боядисване ... как е точно :) Публикувано на: Чет 17 Сеп 2009 8:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.01.2009
Мнения: 689
Местожителство: Гоце Делчев
Skype: nasko_sexa4
kabelista написа:
Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя



За да се получи добро преливаане най-вече е нужно боята с която ще се боядисва да е абсолютно същата,и когато се прилива малка част от стария лак се сваля така ,че след като се пръсне боята и дооиде ред на лака се пръска и тази част която сме свалили.Неизбежно има напръскано и върху стария лак и се получава като мъгла.Това се меха след като исъхне добре всичко и се минава с800-1000 шкурка водна и се полира с паста.
Лака се пръска от 4-6 атм .И е добре да не се прекалява със втвърдителя на лака.
За всяка боя шприцкита е различен цвят(за светла боя светъл и обратно)така ,че е добре като се търка да се види какав е цвета на шприцкит за да се знае какав ще се ползва след това...
Колегата щом ще си боядисва предния капак е хубаво да го остави водоравно а калника отвесно защото при металика наистина е важно елементите да се боядсват така както стоят на колата.За домашни условия е хубаво да се напръска с вода гаража против прахоляк (паижини) и разни такива.
Това от мен


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ivo_Dinkov, kiril_p, komitov и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design