Здравейте, конверсията от 245 плътни на 256 вентилирани е извършена успешно на моя пасат, и сега ще дам малко насоки на тези които се интересуват и искат да го направят за себе си.
Първо да кажа че конверсията не е плъг енд плей, а е свързано с някои корекции, които трябва да се извършат преди пристъпване към промяната.
Необходими са ви :
1.Апарати от пасат или ауди куатро с вентилирани дискове за 256мм.Цена - кой как ги намери, аз успях да се сдобия с тях за 150лв със съпортите комплект.
2.Трябват ви вентилирани дискове 256мм. за пасат 4моушън или ауди куатро s4. Тук правя уточнение, че разликата в офсета на вентилирани те дискове е 16мм спрямо плътните 245 с които сте в момента.
Тоест трябват ви 4ри втулки по 16мм всяка за да подложите между съпорта и шенкела(по две от всяка страна) за да изнесете съпорта и да го ориентирате в средата на диска, който монтирате на главината.
Аз използвах втулки вътрешен 10мм,външен 18мм,дължина 16мм.Стават при всеки стругар, материал стомана каквато има 45,40х....автоматна и тн.
3.Болтовете,които хващат съпорта към главината вече идват къси старите са с дължина 20мм. M10х1.25 и е необходимо да се сдобием с нови 4бр. М10х1. 25мм Високоякостен. Аз закупих 4 бр. С дължина на резбата 40мм 12.9индекс на якост(най-високия), около 10лв за 4те болта. Хубаво е и шайби да подложите под тях. Аз подложих по два броя х 2.5мм под всеки болт или общо 8бр за всичките, тъй като не ми се занимаваш да режа болтове те 2-3мм
Другия по сериозен проблем с който трябваше да се справя е да препозиционирам механизмите на ръчната спирачка, така че да паснат на моите жила.
При куатро апаратите жилата влизат отдолу а при моята кола влизат отгоре. Бяха ме посъветвал да взема жила от А6 с предно предно предаване, по-дълго са с около 7см.
Аз обаче не изках да се занимавам със смянa на жила, затова размених механизмите на левия и десния куатро апарат като развих гайката, която ги придържа, използвах скоба за лагери за да ги измъкна от шлиците и ги завъртях в посоката както седят на моите апарати, след което пробих нов отвор и нарязах в него нова резбичка м6, която се получи дефазирана спрямо старата на 180' почти. Там се навива инбусно болче с вътрешен торкс, което фиксира неподвижно механизма на ръчната към апарата.
Този вид изпълнение е доста пипкава работа,защото освен всичко се пробиват и апаратите, които са алуминиеви, и е много неудобно, но аз така буквално пригодих апаратите към моите жила и имам перфектно работеща ръчна. Освен това се спестява цената на нови жила, смяната и регулирането им което никак не е малко.
Задните щитове остават същите и се използва старият спирачен път с лекичко припасване.
Накладките са същите.
Резултатът е 34% оптимизация (увеличение силата на захващане + спирачният момент) на задната спирачна система, комбинация от разликата в диаметъра на биталото, което вече е 43мм спрямо старото 38мм и увеличения диаметър на спирачни диск от 245 на 256мм + по доброто охлаждане поради увеличената широчина на диска на 25мм
Заедно с комбинация от преден спирачен сетъп на 312мм,общата ефективност нарасна с още 8% от разликата в диаметрите 288-312мм и нарасна на близо 42%на цялата система.
Сега спирането е друга бира, буквално не мога да блокирам предните колела, защото колата е вече спряла. Спирането е много по-балансирано и липсва гмуркането при рязко натискане на спирачката.
Снимки на процеса нямам но ще кача няколко от готовия резултат както и на апаратите които съм монтирал.
За въпроси може на лично ако някой нещо има питания.
Куатро апаратите, техните маркучи не се използват
Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.
Здравей колега, аз сам с пасат б5 4х4, и минах на ате57 и 312мм диск, в момента колата спира доста добре.
Но имам чувството ,че повече спира отпред и при мокро се включва абс, поради тази причина реших да мина на 256мм отзад както теб.
Взех апарати и супорти +ламаринките(таза) от 2,5тди, и мисля че при мен ще е по лесно.
Кажи има ли някаква драма проблем след преминаването на по голями.апарати,проблем с педала твърдоста,пропадане?
Но имам чувството ,че повече спира отпред и при мокро се включва абс, поради тази причина реших да мина на 256мм отзад както теб.
Взех апарати и супорти +ламаринките(таза) от 2,5тди, и мисля че при мен ще е по лесно.
Кажи има ли някаква драма проблем след преминаването на по голями.апарати,проблем с педала твърдоста,пропадане?
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.
Няма драми, само спира по-добре като се напаснат накладките и дисковете.
Трябва да обезвъздушиш добре обаче. Използвай момента да си смениш и спирачната течност.
При мен се усеща най фрапиращо предимството при спиране от висока скорост на магистрала. Имаш усещане за пълен контрол.
Трябва да обезвъздушиш добре обаче. Използвай момента да си смениш и спирачната течност.
При мен се усеща най фрапиращо предимството при спиране от висока скорост на магистрала. Имаш усещане за пълен контрол.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.
Благодаря за отговора.
По принцип сам сменил и четерите маркучета, казанче сп.течност, ревизия и на всички апарати(нови бутала+О-пръсъени), и толкова сп.течност прекарах ,че се води сменена.
По принцип сам сменил и четерите маркучета, казанче сп.течност, ревизия и на всички апарати(нови бутала+О-пръсъени), и толкова сп.течност прекарах ,че се води сменена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта