Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот crashman » Чет 05 фев 2015 19:57


Да, и за двете коментирани схеми кондензатора е един и същ, благодаря (обяснението за схемата на batVenci).
batVenci написа:..Кондензатора е 22 микроФарада, а не 22 милиФарада и служи за фазоизместване (закъснение) на управляващия импулс на управляващия електрод на втория тиристор, което води до разширяване на обхвата на регулация на зарядния ток на зарядното..


Реално втората е с точните стойности при BT152.
Схемите работят, само дето трябва да се предвиди добро охлаждане за Грец-а и тиристорите. Вече си набавих по-големи радиатори и ще има и вентилатор. Така ще бъде моето.




koko112
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 10 дек 2014 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот koko112 » Съб 07 фев 2015 21:04


Искам да попитам,може ли да ползвам този регулатор http://www.hit-electronics.com/i-oshte/napravi-si-sam/regulatori-grupa/kit-regulator-na-naprejenie-ac-220v-16a-sgloben.htm ,чрез които трафа се командва от първичната.Поставям само грец,ампер-волт мер,и чрез него командваме напрежението.Така би могло да се ползва и за 6v и за 12v.Възможно ли е?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Съб 07 фев 2015 22:30


Естествено. Схемотехниката е пълна с такива схеми, като се ползва подходяща обратна връзка за реглаж. Тогава регулирането става при малки амперажи, за сметка на толкова пъти по-големи волтажи. Оттук и съответния риск от високоволтов токов удар е най-големия недостатък на това схемно решение...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Пет 27 мар 2015 0:21


Аз имам 2 зарядни. Едното Лидъл-ско, работещо, но с дребен ремонт от моя страна. Имам и едно Българско, което ми подариха - издумкано, поради свързване с обратен поляритет. Един селен стана на ГРЕЦ и работи. Копче, лампичка(светодиод), резистор, щипки за акумулатор, 1 парче ШВПС, 2 парчета ПВ-А2, държачи за предпазители 5/20 - нови. Само трафа и кутията оставих.
Не знам авторът на темата защо се е хвърлил на тороидален трансформатор за близо 50лв, при условие че конвенционален 3А да речем, може да се намери за към 20 и няколко лева. 3А е достатъчно за акумулаторите на нашите коли, там 45/60/70Ah, няма да зареждаме акумулаторите на ЗИЛ-а.
Ако някой му е интересно, мога да снимам обновеното българско зарядно.
Има сега едни много лъскави зарядни, уж в метални кутии, с амперметър, имитация малко на едновремешните български. Общо взето - боклуци. Един познат руснак си купил едно такова, понеже не си кара колата често и сега му стои като паметник. Включва го да зарежда, свети, ама ни зарежда, ни стрелката на амперметъра помръдва. Чисто ново, от кутията.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Чет 21 май 2015 9:34


Пичове ценера за първата схема на бат венци колко вата е? Отначало заработи но нямаше как да остана да следя напрежението и после колегата ми каза че изходното напрежение се заковало на 6,8 волта и тиристора стои топъл.Тиристора е аналог но в момента не мога да напиша кой е точно.Имам съмнение че ценера е заминал но дали и тиристора.

ПП тиристора е 10PISG.

Последна промяна от fox_vt на Чет 21 май 2015 16:57, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Чет 21 май 2015 9:58


Ценера е PL15Z, т.е. с максимален ампераж на стабилизация около 40-50 милиАмпера. Просто имаме най-обикновен ценер с напрежение на стабилизация 15 Волта.
Във вашия случай по-притеснителното е, как на изхода на схемата се измерват 6,8 Волта, при свързан на изхода на зарядното нормален 12-волтов автомобилен акумулатор?
Та тя схемата се е превърнала, от зарядно на разрядно устройство, т.е за тази ситуация, последното нещо, което може да се обвини, е ценера...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Чет 21 май 2015 11:50


Не това напрежение е мерено без да е закачен акумулатора.При първо пускане напрежението със закачен акумулатор беше 14.2 и се покачваше леко,стигна 14,50 и нещо и нямах време да го гледам още и го оставих на колегата той нз кога го е изключил,но каза че като мерил напрежението било 6,8 волта.При закачен акумулатор е 12,30 колкото е и на акумулатора.Зарядния ток първоначално беше 2,5 А а акумулатора е негоден и е само източник на напрежение,тотално заминал.Има вариант разбира се тиристора да е заминал и той,но при разкачен акумулатор тиристора остава леко топъл.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Чет 21 май 2015 15:09


Ако колегата ви е мерил без товар (на изключен акумулатор) с евтин дигитален мултицет,напълно възможно е да показва толкова.Ако закачите акумулатор или да кажем една лампа 12V/21W сигурно ще измерите около 14.3-14.4 волта.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Чет 21 май 2015 16:56


Евтин евтин такъв е ама и най скапания китаец ще греши най много със 1 волт.Взех един ценер 2 вата на 15 волта ще го сложим да видим ще потръгне ли работата.Тиристора ме съмнява да е думнал ама всичко се очаква.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Чет 21 май 2015 20:35


Ако закачиш зарядното на осцилоскоп ще се покаже доста странна картинка. Мултицетът не винаги може да я разшифрова правилно и да покаже вярно напрежението.
Вярно показва май само ако има закачен акумулатор. Назад в темата няколко пъти се коментира същата история.


mg87
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот mg87 » Пет 22 май 2015 20:19


Здравейте, направих си зарядно по тази схема http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=204692&mode=view но се оказа че трафа ми е много силен и 30А бушон гореше при разреден акумолатор. За да не правя другата схема с потенциометър вързах последователно (към акумолатора) крушка 60 вата. Получи се перфектно, зарежда с 3,5-4 ампера и 14,6v. Замислих се и реших да заместя крушката с мощен резистор който ми беше останал от някъде 20w 10ома ако не се лъжа. Дотук добре обаче с сега зарежда с 0,7-0,8А напреженито заспа на 14,4. Сега обмислям да взема по мощен резистор за да увелича тока но не съм много сигурен с какви параметри да е... 50 w на 1 ом дали би ми свършил работа?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 22 май 2015 20:20


Крушката си е перфектна за тази работа. Най-добре я върни нея.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Пет 22 май 2015 21:12


ktamen написа:Крушката си е перфектна за тази работа....

Абсолютно вярно.Хубавото на крушката е че си променя съпротивлението сама.Когато е гореща,съпротивлението е високо и обратно.


mg87
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот mg87 » Пет 22 май 2015 21:48


Знам че е перфектна но за монтажа ми е по неудобна. Няма как да я вкарам вътре, че много грее и може да стопи някой кабел примерно, а отвънка много свети :D докато резистора го слагам на един радиатор и заспива :)


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Пет 22 май 2015 22:38


Мисля,че резистора с голяма мощност е по-скъп от тиристор,потенциометър,резистор и кондензатор.Визирам втората схема на бат Венци.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anger и 161 госта