jojovr мерил съм напрежението с цифров мултицет. Стойностите се различават с някоя десета от волта.
Нямах и представа, че са за вертикален монтаж, но могат да се калибрират и го направих спрямо цифровият мултицет. А дали след това имат някакви отклонения при някои показания - нямам представа.
2 пъти свалях акумулатора от бората да го зареждам, след няколко часа на зарядното, зареждащият ток пада до към половин ампер. Тия дни като застудее, може пак да дозареждам, че карам по 5-6 км на ден.
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
minko1950 17V след трафа е ниско напрежение. Понеже имаш пад на напрежение в греца ( 2x1,2V )и тиристора ( 1,4V ), общо: 3,8V! Тогава ще имаш максимално зарядно напрежение върху акумулатора: 17-3,8= 13,2V и няма да можеш да направиш пълен заряд на акумулатора!
По принцип трябва да заработи схемата и така. Провери правилно ли си опроводил елементите и дали са здрави. Случвало ми се е да ми продадат чисто нови транзистори и тиристори, и някои от тях да не работят![/quote]
Е добре ,ама Fackir на схемата си е дал 14-16v на трафа и твърди ,че е работеща
По принцип трябва да заработи схемата и така. Провери правилно ли си опроводил елементите и дали са здрави. Случвало ми се е да ми продадат чисто нови транзистори и тиристори, и някои от тях да не работят![/quote]
Е добре ,ама Fackir на схемата си е дал 14-16v на трафа и твърди ,че е работеща
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
17 Волта променливо напрежение на вторичната намотка на трансформатора, са напълно достатъчно напрежение за да работи зарядното правилно. Но тъй като зарядното не работи така, явно причината за това е някъде другаде...
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Пренавих трнсформатора на 18в и всичко си дойде на мястото.Сега тиристора се отпушва и заражда до 14,2в , пада заряда на 1А ,и така го поддържа .Мисля ,че напрежението от 17в на вторичната не е достатъчно да отпуши тиристора с R2=2kom
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Значи сметките ми са верни!
Обаче, за да получиш пълен заряд на акумулатора, трябва зарядното да ти осигури 14.4V на клемите на акумулатора!
За целта към тези 14.4V добавяме 3.8V пад на напрежение в греца и тиристора и получаваме минималното необходимо напрежение на вторичната намотка на трансформатора 18.2V.
На теб ти се губят точно тия 0.2V...
Може трансформатора да дава повече от 18.2V (например 19V, 20V, 21V), но не и по-малко!
При някои грецове и тиристори пада на напрежение е по-малък от стандарните каталожни данни и тогава схемата би тръгнала и при 17V, но за да е сигурна работата, схемата се смята според каталожните данни на елементите.
Наздраве и Ч.Н.Г.!
Обаче, за да получиш пълен заряд на акумулатора, трябва зарядното да ти осигури 14.4V на клемите на акумулатора!
За целта към тези 14.4V добавяме 3.8V пад на напрежение в греца и тиристора и получаваме минималното необходимо напрежение на вторичната намотка на трансформатора 18.2V.
На теб ти се губят точно тия 0.2V...
Може трансформатора да дава повече от 18.2V (например 19V, 20V, 21V), но не и по-малко!
При някои грецове и тиристори пада на напрежение е по-малък от стандарните каталожни данни и тогава схемата би тръгнала и при 17V, но за да е сигурна работата, схемата се смята според каталожните данни на елементите.
Наздраве и Ч.Н.Г.!
- ktamen
- Мнения: 6156
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Това събиране и изваждане на напрежения не ми се вижда много уместно в случая. Това не са набор от батерийки по волт и половина. 2+2 не винаги е 4.
Ако на изхода на трафа има 11В и му вържем един диод пак ще се получи годно зарядно, с което ще можем да достигнем над 14В на клемите на акумулатора. Всъщност цялата логика на въпросната схема се крепи именно на тази особеност на променливия ток.
Ако на изхода на трафа има 11В и му вържем един диод пак ще се получи годно зарядно, с което ще можем да достигнем над 14В на клемите на акумулатора. Всъщност цялата логика на въпросната схема се крепи именно на тази особеност на променливия ток.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
^
Който е учил Електротехника, Електроника и как се проектират електронни схеми знае за какво става въпрос, а който нищо от тези неща не е учил - пише такива глупости по форумите, за да се изложи като "кифладжия без кифли"...
Извинявай колега ktamen, но няма как да заредиш един акумулатор, ако му подадеш само 11V!!!
Моля те напиши в google зареждане на автомобилен акумулатор и прочети статии от специализирани издания (има такива), а не кой как си е чесал езика по форумите. Повярвай - ще научиш доста полезни неща!
Извинявам се, но се издразних, понеже се пълни темата с невярна информация и глупости...
Който е учил Електротехника, Електроника и как се проектират електронни схеми знае за какво става въпрос, а който нищо от тези неща не е учил - пише такива глупости по форумите, за да се изложи като "кифладжия без кифли"...
Извинявай колега ktamen, но няма как да заредиш един акумулатор, ако му подадеш само 11V!!!
Моля те напиши в google зареждане на автомобилен акумулатор и прочети статии от специализирани издания (има такива), а не кой как си е чесал езика по форумите. Повярвай - ще научиш доста полезни неща!
Извинявам се, но се издразних, понеже се пълни темата с невярна информация и глупости...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Аз взимам пуканките
Пп. Колега jojovr, себе си ли визираш, или колегата отгоре ?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега Dobromirski, с цялото ми уважение към теб, но нали не мислиш, че ще заредиш автомобилен акумулатор с 11V?
...Нещо не те разбрах...
...Нещо не те разбрах...
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
jojovr написа:.....17V след трафа е ниско напрежение. Понеже имаш пад на напрежение в греца ( 2x1,2V )и тиристора ( 1,4V ), общо: 3,8V! Тогава ще имаш максимално зарядно напрежение върху акумулатора: 17-3,8=13,2V
Ако и ти беше прочел,както съветваш другите,щеше да знаеш,че напрежението U след греца е равно на U умножено по корен квадратен от 2. За по-лесно смятане по 1.41 Не е много красиво да раздаваш квалификаций кой е чел и кой не.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
С корен квадратен се умножава, когато имаш филтриращ кондензатор след греца "професоре". В схемите на зарядно няма такъв!
Ха сега иди ти да попрочетеш малко!
Баси...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Оффф, карате ме да кълва от телефона. Ако ще правите такива сметки, то следва да знаете, че напрежението, което виждате с мултицета на изхода на трансформатора е ефективната стойност на променливото напрежение. Това ще рече, че амплитудата стойност е 1.4 пъти по висока. Ако ще смятаме отзад напред, то 14.4 + пад на напрежение в тиристора (който, зависи от волт-амперната му характеристика)който за този е не повече от 1.2 волта, + два силициеви диоди по 0.6 (слагам тях, защото грец от шотки диоди е по-скъп) тоест максимален Пад на напрежение не повече от 2,5v. 14.4+2.5=16.9vdc
16.9:1.4=12vdc
Теоретично както виждаш може при 12 волтов трансформатор, но Идеята на схемата е съвсем друга, и работи благодарение на НЕ твърдата характеристика на трансформатора и/или вътрешното съпротивление на акумулатора.....
Докато напиша и....някой ме е изпреварил.
Пп. Отново грешиш.
http://mazeto.net/index.php?topic=5586.0
Пп. При 11Vac и един силициев диод, теорията казва... Пик с напрежение 15v, а практиката казва, че този пик, ще ти зареди акумулатора нанйци в петък. За туй казах, че взимам пуканките
16.9:1.4=12vdc
Теоретично както виждаш може при 12 волтов трансформатор, но Идеята на схемата е съвсем друга, и работи благодарение на НЕ твърдата характеристика на трансформатора и/или вътрешното съпротивление на акумулатора.....
Докато напиша и....някой ме е изпреварил.
Пп. Отново грешиш.
http://mazeto.net/index.php?topic=5586.0
Пп. При 11Vac и един силициев диод, теорията казва... Пик с напрежение 15v, а практиката казва, че този пик, ще ти зареди акумулатора нанйци в петък. За туй казах, че взимам пуканките
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
О.К. Съгласен съм, но!
1. Говорим само за ефективни стойности на напреженията, тези които мерим с мултицета! Както на вторичната намотка на трансформатора, така и след греца. От тук не ти е вярна изложената логика за 12V напрежение на трансформатора.
2. Каталожните данни на по-горе посочения грец дават пад на напрежение 1.2V на диод. В един и същи полупериод работят едновремено 2 диода от греца, следователно падът в греца е 2х1.2V = 2.4V.
3. Каталожните данни на тиристор BT152 показват пад на напрежение в права посока 1.4V.
4. Връщаме се на предишните ми сметки по-горе в темата. А там бях посочил също, че при опеделени елементи (грец, тиристор), различни от посочените, падовете ще са различни (според каталожните им данни), а дори не всички елементи си отговарят на каталожните данни. Може при различни елементи, или някои бройки от горепосочените схемата да тръгне и при по-ниско напрежение на трансформатора, но това си зависи от същинските параметри на елементите, които се използват в конкретния случай.
5. Няма как да протече заряден ток, ако зарядното напрежение е по-малко от е.д.н. на акумулатора!
6. Автомобилен акумулатор не може да бъде напълно зареден, ако ефективната стойност на зарядното напрежение в края на заряда е под 14.4V!
1. Говорим само за ефективни стойности на напреженията, тези които мерим с мултицета! Както на вторичната намотка на трансформатора, така и след греца. От тук не ти е вярна изложената логика за 12V напрежение на трансформатора.
2. Каталожните данни на по-горе посочения грец дават пад на напрежение 1.2V на диод. В един и същи полупериод работят едновремено 2 диода от греца, следователно падът в греца е 2х1.2V = 2.4V.
3. Каталожните данни на тиристор BT152 показват пад на напрежение в права посока 1.4V.
4. Връщаме се на предишните ми сметки по-горе в темата. А там бях посочил също, че при опеделени елементи (грец, тиристор), различни от посочените, падовете ще са различни (според каталожните им данни), а дори не всички елементи си отговарят на каталожните данни. Може при различни елементи, или някои бройки от горепосочените схемата да тръгне и при по-ниско напрежение на трансформатора, но това си зависи от същинските параметри на елементите, които се използват в конкретния случай.
5. Няма как да протече заряден ток, ако зарядното напрежение е по-малко от е.д.н. на акумулатора!
6. Автомобилен акумулатор не може да бъде напълно зареден, ако ефективната стойност на зарядното напрежение в края на заряда е под 14.4V!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Бъркаш точка 1. (работи с моментни стойности на напрежението и ще разбереш демек начертай си синусоидални сигнали ).
И какви са тия диоди във твоя грец с, 1,2v Пад на диод ??? да не ги гледаш при 50ампера
За всичко друго си прав
И какви са тия диоди във твоя грец с, 1,2v Пад на диод ??? да не ги гледаш при 50ампера
За всичко друго си прав
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Започна да ми харесва!
Да, на практика схемата работи с моментни стойности (пулсации), но е прието да се смята и изчислява с ефективните стойности на напрежението и тока. Тъй като енергията, която се отдава реално, е пропорционална на ефективните стойности, а не на моментните. Затова и мултицетите показват ефективните стойности, а и каталожните данни на елементите са ефективни стойности при пулсиращо напрежение. Т.е. - те ни вършат работа в случая.
Да, на практика схемата работи с моментни стойности (пулсации), но е прието да се смята и изчислява с ефективните стойности на напрежението и тока. Тъй като енергията, която се отдава реално, е пропорционална на ефективните стойности, а не на моментните. Затова и мултицетите показват ефективните стойности, а и каталожните данни на елементите са ефективни стойности при пулсиращо напрежение. Т.е. - те ни вършат работа в случая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта