Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6156
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 03 яну 2015 22:25


jojovr написа: но е прието да се смята и изчислява

И къде е прието - в парламента на първо четене ли?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6156
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 03 яну 2015 22:28


Dobromirski написа:Пик с напрежение 15v, а практиката казва, че този пик, ще ти зареди акумулатора нанйци в петък.
Някъде да съм писал, че зареждането ще стане за две минути :gruebel


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Съб 03 яну 2015 22:41


jojovr написа:...Ха сега иди ти да попрочетеш малко!
Баси...

Прочетох.Наистина 1,414 е при изправител с кондензатор.При изправител без кондензатор формулата е:
U=Umax-1.4
Umax=1.414 x Ueff
В посочения от теб случай сметката ще е 17В х 1,414 = 24,03 В 24,03-1,4=22,63В след греца
При всяко положение ще стигнат да тръгне схемата.
Ама си и нахален.Не съм професор.

П.П. пада на напрежение на PN преход е 0,6волта.Вероятно посочения пад е за 2та диода в греца.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Съб 03 яну 2015 23:56


plameney не съм нахален, а на теб ти куца много от електрониката!
Прочети какво написах на колегата Dobromirski преди малко и евентуално ако го схванеш ще ти се изяснят много работи.
Но за теб ще допълня:
В аналоговата (нискочестотна) схемотехника се работи с ефективните стойности на напрежението и тока, а не с моментните (максимални)!!!
Това е основно правило!
Пък ти, ако искаш, измисляй нова електротехника и електроника.

П.П. 0.6V е теоретичен пад (идеален случай). Има и такива диоди, но трябва да потърсиш в каталожните им данни и са доста по-скъпи. Всеки тип диод си има специфичен пад на напрежение в права посока, даден в каталожните му данни. Грецовете, изпълнени в един корпус са с по-различен пад. За посочения грец в схемата на fackir каталожните данни казват: "Forward Voltage Drop (per element) = 1.2V" при ефективна стойност на тока: "KBPC35 @IF= 17.5A", т.е. при половината от номиналният му ток. Да, при по- малък ток и падът ще е по-малък, но пак зависи от изработката и чистотата на силициевия кристал (всичко е относително), затова в учебниците пише да се смята със стойността, посочена в каталожните данни на елемента.
Хайде стига. Няма да се обучаваме тук на "Първи стъпки в електрониката"... Който не си е дочел - да чете!
А който мисли, че с 11V зарядно напрежение ще си зареди акумулатора - да си го зарежда и да си свирка. "Доволен ша остане"...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6156
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 04 яну 2015 0:05


Никъде и на никой не съм препоръчвал да си прави такова зарядно :exclaim Написах, че може и така да се зареди. Също така никъде не съм писал, че със 11В зарядно напрежение може да се зарежда акумулатор. Ако наистина имаше някакви сериозни знания в тази област както претендираш щеше да знаеш разликата между:
ktamen написа:Ако на изхода на трафа има 11В и му вържем един диод

и
jojovr написа: 11V зарядно напрежение

ПП Ама наистина си нахален.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Нед 04 яну 2015 0:23


Само ще се прекръстя три пъти...
:bishop :bishop :bishop


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 04 яну 2015 0:48


Да в схемата няма филтров кондензатор. Но самият акумулатор играе точно ролята на един много голям филтров кондензатор практически. Затова всички измервания/анализи по схемата трябва да се правят при свързан акумулатор.
Например на моето старо пернишко зарядно, което стана прототип на дискутираната схема, на вторичната му намотка на трансформатора му няма по-вече от 14 Волта променливо напрежение. Въпреки това зарядният процес на акумулатора приключва при 14,4 - 14,5 Волта, но вече постоянно напрежение, измерено на клемите на акумулатора. Обяснението на това явление, го дава колегата plameney, а именно изправеното променливо напрежение на вторичната намотка на трансформатора, след Греца и регулиращия тиристор, се филтрира практически от акумулатора. От електротехниката се знае, че напрежението на филтрация е приблизително максималния пик на изправеното напрежение от Греца на вторичната намотка на трансформатора, което е приблизително с 1,4 пъти по-вече от ефективната му стойност. Т.е. както писа колегата ktamen, може да се получи уникално опростено и гениално зарядно, само с един мощен мрежов трансформатор с вторично променливо напрежение около 11 Волта и един мощен изправителен диод. Тогава на акумулатора ще се отдава постоянно напрежение с максимум по-малко от 14,8 Волта. Пак повтарям така се реализира едно изключително опростено, но въпреки това, а може би заради това, едно гениално зарядно, състоящо се само от два елемента - мрежов трансформатор и изправителен диод. Така че, колеги, ако ви изпадне от някъде мощен мрежов трансформатор с вторично променливо напрежение 11 Волта на празен ход, то свързвайки му само един мощен изправителен диод, ще получите едно наистина уникално зарядно...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Нед 04 яну 2015 3:51


Всичко това вече е дъвкано На втора страница на темата. Ако колегата jojovr, я бе прочел, след като му направих забележка, щеше да научи още нещо, което можеше да му е само в голям +. Твоя воля колега ....
Може би повечето от форума са забелязали, че пиша само когато съм сигурен в това, което казвам. Именно подобни спорове ме карат да пиша все по - рядко .

Пп. Охооо, сега преглеждайки темата виждам че batvenci също доста пъти ти е обяснявал.... Опсссс ...Исках да кажа, се е опитал да ти обясни.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6156
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 04 яну 2015 12:33


Всички пишем глупости понякога без значение колко внимаваме. И ти не си изключение. Ама някои като им посочиш грешката бързо разбират къде са сбъркали и се извиняват. А други приемат нещата прекалено лично и с пълното съзнание, че не са прави продължават да спорят опитвайки се да докажат......... Какво се опитват да докажат и те самите не знаят.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Нед 04 яну 2015 13:07


@ Dobromirski Извинявай,че не пиша по темата , но докъде стигна със зарядното с "трафа" за лунички ?
П.П. Знам ,че работи. Останах с впечатление, че ще се прави ограничение на зареждащия ток.

Последна промяна от kris11 на Пон 05 яну 2015 12:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Нед 04 яну 2015 17:57


Как да къде? То отдавна си работи. :wink
ПП:
Какво ограничение на заряден ток, полудя ли ? :redface
Аз зор да намеря 40A шотки диоди , ти ограничение искаш :rolleyes
Излизаш сутринта на работа и цък...цък...язък. Няма ток.
Включваш , пушиш една цигара, въртиш палиш и заминаваш ! В същото време в багажника имаш цигарена кутия , вместо електрожен :mhihi
Това му е идеята на това зарядно . Изходно напрежение от около 14,5V и изключително твърда характеристика на трафа. Получава с нещо близко до алтернатора, но той ме бие малко по ток :redface

Последна промяна от Dobromirski на Сря 07 яну 2015 6:34, променено общо 2 пъти.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Нед 04 яну 2015 23:52


1. С цялото ми уважение към batVenci искам да кажа:
Не е уместно да се разглежда акумулаторът като филтриращ кондензатор в схемата на зарядно, а като източник на постоянно (при това обратно) е.д.н. с променливо вътрешно съпротивление. За да протича ефективен заряден ток от зарядното към акумулатора (пак да кажа ефективен, който върши работа и прави електролизните процеси вътре в батерията) трябва "ефективната" стойност на напрежението на изхода на зарядното да превишава постоянното му е.д.н. минимум с 1.2V. Tук вече за "ефективната" стойност се има в предвид Umax./1.41
Тъй като имаме последователно свързани 6 бр. клетки, всяка с максимално е.д.н. при пълен заряд (което целим да постигнем) от 2.2V, следователно 6х2.2=13.2V, което е напрежението в покой на напълно зареден акумулатор. За да го постигнем трябва в края на заряда на клемите на акумулатора да сме приложили 13.2V + 1.2V = 14.4V. При напълно зареден акумулатор имаме тази разлика от 1.2V, но вече не протича заряден ток заради повишаването на вътрешното съпротивление на акумулатора.
Или иначе казано: изтощен акумулатор - малко вътрешно съпротивление, голям заряден ток и ниска ефективна стойност на напрежението. Ефективната стойност на напрежението на зарядното се повишава с времето на заряд до достигане на заветните 14.4V, а през това време токът намалява поради увеличаване на вътрешното съпротивление на акумулатора в следствие на заряда.

2. Колега ktamen, ако съм те обидил (волно или неволно) - Извинявай!
Но с пълно съзнание знам, че съм прав за това, което съм написал като коментари за зарядното.
И също така на 11V на трансформатора като им сложиш един диод, дори да е идеален, с пад 0.6V, пак ще получиш 10.4V ефективна стойност на изхода на зарядното. Така ако акумулаторът е толкова изтощен с е.д.н. под 10.4V, ще тръгне заряден ток до изравняване на напреженията (ефективната стойност на зарядното и постоянното е.д.н. на акумулатора), но нама как да го заредиш напълно!
Пак казвам - енергията, която трябва да бъде отдадена на акумулатора, за да се зареди е пропорционална на ефективните стойности на зарядното напрежение и ток, а не на моментните!

П.П. Ако ми остане време, ще направя графики на пълния цикъл на заряд с всички параметри ток, напрежение, е.д.н. и ще ги приложа.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Пон 05 яну 2015 5:56


Ефективната стойност на напрежението на зарядното се повишава с времето на заряд до достигане на заветните 14.4V,

Ето туй пет пъти го четох, и не го разбрах :eek, но не искам да се заяждаме кой, каква глупост е казал, опитвам се да те науча на още нещо, което явно не знаеш.
Така, че направи графика на напрежението и тока при най простата схема- траф, диод и акумулатор. Изхода на трафа е 11 волта променлив ток, а едн на акумулатора 14.4v.Приеми, че вътрешните съпротивления на трафа и акумулатора са един ом.
И го начертай, а не го смятат, тъй като това, което си написал с дебел шрифт е абсолютно грешно, а формулата за ефективната стойност на отдадената мощност при РЕАКТИВЕН ТОВАР (в случая капацитивен) е далеч по различна, от тази която ползваш :mhihi . След, като начертаеш Графиката на напрежението на изхода на трафа, а след Това и на изхода след диода, пробвай да начертаеш и тока, който протича през веригата. Ще се учудиш , че в един момент, макар и кратък, ток във веригата протича, дори при напрежение на акумулатора от 14.4v. Тоест заряд има. (ако ти е по лесно, представи си, че вместо акумулатор, имаш ценер на 14.4v)
Ако искаш да пресметнеш кога ще заредиш акумулатора,тоест отдадената мощност, ще трябва да учиш малко висша математика, а не да ползваш ефективната стойност, тъй като имаш реактивен товар (в случая капацитивен) .
Ето ти малко информация, като за начало.
http://tuef.hit.bg/dip/Dip.htm
В нета има още много, стига да знаеш, какво да търсиш.
Пп. И тъй, като изучаването на интегрални функции, отнема доста време, по лесно ще ти е да сглобиш схемата и във веригата да добавиш един амперметър, който веднага ще ти 'пресметне' ефективната стойност на тока, а после ми напиши, има ли заряд при 14.4v на клемите на акумулатора и колко ампера е? :mhihi


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот stil » Пон 05 яну 2015 14:42


Практика :mhihi :

Изображение

Горното е 3-амперово зарядно Telwin NEVADA 6 реализирано като проЗ еднополупериоден изправител. Напрежението на изх. на трафа, както се вижда е около 12.5V. Диодът е 1N5404 с Vf=1.2V.
Веднъж ми се наложи да "изравнявам" един акумулатор - зарядното вдигна без проблем 15.5V. Беше дошло времето да го спирам.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Вто 06 яну 2015 21:34


Колега Dobromirski, за реактивен товар в случая изобщо не може да се говори, защото имаш постоянно-токова верига! Макар и с пулсации, след диода имаш изправено напрежение, а акумулаторът е DC източник!
Реактивен товар, реактивна мощност и реактивна енергия в постоянно-токови вериги НЯМА!
И въобще не е необходима висша математика, за да се сметне една постоянно-токова верига. :wink :smile
Да! Ще протича някакъв минимален точец за някакви броени милисекунди при върха на всеки полупериод от изправеното след диода напрежение, но нали не би имал търпението да чакаш години, за да ти се зареди акумулатора? :wink



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта