Ефективната стойност на напрежението на зарядното се повишава с времето на заряд до достигане на заветните 14.4V,
Ето туй пет пъти го четох, и не го разбрах
, но не искам да се заяждаме кой, каква глупост е казал, опитвам се да те науча на още нещо, което явно не знаеш.
Така, че направи графика на напрежението и тока при най простата схема- траф, диод и акумулатор. Изхода на трафа е 11 волта променлив ток, а едн на акумулатора 14.4v.Приеми, че вътрешните съпротивления на трафа и акумулатора са един ом.
И го начертай, а не го смятат, тъй като това, което си
написал с дебел шрифт е абсолютно грешно, а формулата за ефективната стойност на отдадената мощност при РЕАКТИВЕН ТОВАР (в случая капацитивен) е далеч по различна, от тази която ползваш . След, като начертаеш Графиката на напрежението на изхода на трафа, а след Това и на изхода след диода, пробвай да начертаеш и тока, който протича през веригата. Ще се учудиш , че в един момент, макар и кратък, ток във веригата протича, дори при напрежение на акумулатора от 14.4v. Тоест заряд има. (ако ти е по лесно, представи си, че вместо акумулатор, имаш ценер на 14.4v)
Ако искаш да пресметнеш кога ще заредиш акумулатора,тоест отдадената мощност, ще трябва да учиш малко висша математика, а не да ползваш ефективната стойност, тъй като имаш реактивен товар (в случая капацитивен) .
Ето ти малко информация, като за начало.
http://tuef.hit.bg/dip/Dip.htmВ нета има още много, стига да знаеш, какво да търсиш.
Пп. И тъй, като изучаването на интегрални функции, отнема доста време, по лесно ще ти е да сглобиш схемата и във веригата да добавиш един амперметър, който веднага ще ти 'пресметне' ефективната стойност на тока, а после ми напиши, има ли заряд при 14.4v на клемите на акумулатора и колко ампера е?