Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Съб 05 яну 2013 21:46


Bioside написа:Откъде може да се намери тази сплав на Розе колега.Къде ли не търсих и никъде не я предлагат в БГ.Руснаците имат ама е проблемен и скъп вноса оттам.


Едва ли ще можеш да се оправиш с нея. Това беше вана с нагрята смес . Отгоре на сместа се полива глицерин за да не пръска горещи капки при потапяне на платката.Отгоре се образува 1 жълт слой , който се обира с памък и щипка
Платката първо се топи във вана със слаба солна киселина за да се почистят дирите, измиване сушене. Ако след ваната със с.киселина се цопне в рлатката има адско пръскане / затова се работеше със дебели гумени ръкавици/, престилка.
Вече не помня но някъде около 40 сек се държи платката в розето и след това се вади и с гумен ракел се забърсва сплавта във ваната . т.е. остава само покритие в/у дирите. При много дълги платки засечката ставаше посредата / платката се топеше от 2 та края .
След покритие сушене и нанасяне на колофонов разтвор в спирт.
Това беше в далечните години до около 1985-1986г.После се помодренизира техниката .
Карай с поялник тинол по дирите бързо. Предварително почисти дирите от окисляване със разредена солна киселина - лъсват направо , нанеси след изсушаване колофонов разтвор / колофон разстворен във спирт /.




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 05 яну 2013 23:17


brabra написа: в първичната на трафа сложих последователно крушка 40w и ампеража падна на 1,6A



Това е най-лесният начин. Пробвай с по мощна крушка или 2 в паралел да докараш зарядния ток около 3-4А. Трафа и да грее леко не е проблем ама да е леко. Колко вата е трафа?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 13 яну 2013 18:44


Здравейте колеги.

Ето какво допълнение към схемата на бат венци направих.

със защита.jpg


Чрез поставянето на това реле се постига защита от късо и обръщане на клемите на акумулатора. В момента моето зарядно е така, изпитано е и работи.

Недостатъци: -ако акумулатора е дълбоко разреден релето респективно зарядното няма да сработи
-защита от късо и обръщане на клемите е валидна само при първоначално включване на зарядното.Ако се зарежда акумулатор и щипките на зарядното се махнат с цел примерно зареждане на друг,релето получава захранване от изправителя, получава се самозадръжка и практически защитата не работи.За да сработи отново защитата трябва при всяко зареждане на нов акумулатор да се прекъсва захранване 220V на зарядното.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 17 яну 2013 18:45


И аз се присъединявам към отбор ана бат Венци с двата тиристора. За сега съм направил печатната платка и закупил трансформатора. Uизх. на трафа ми е 15,5 волта и май няма да ми работи схемата за целта е нужно към 18 волта да бъде поне. Предстои закупуването на кутия и два уреда, цифрови - волметър и амперметър. Ето докъде съм стигнал:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 17 яну 2013 20:07


DragoI написа: Uизх. на трафа ми е 15,5 волта и май няма да ми работи схемата за целта е нужно към 18 волта да бъде поне.


Много добро изпълнение на платката,браво колега. За трафа лесно може да му донавиеш няколко намотки за да стане 17V примерно.
Ако ше зареждаш с повече от 6А сложи радятор и на греца. Радяторчетата на тиристорите ми се виждат малки,дано да не прегряват с тях.

П.П пистите на платката които ще бъдат натоварени с голям ток покрий целите с калай за да и увеличиш сечението защото ми се виждат тънки (зависи от зарядния ток).


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Пет 18 яну 2013 9:17


Мерси колега, ще сложа радиаторче на греца, калайдисах пистите, скоро ще кача снимки


tai
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 25 яну 2013 15:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот tai » Пет 25 яну 2013 15:44


Абе колеги,кажете от къде да ги намеря тия тиристори.Не можах да ги открия никъде,включително и Елимекс


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Пет 25 яну 2013 21:28


Аз си взех КТ701 пак 15 амперови от квазер Плевен


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 27 яну 2013 16:55


Значи моите първи впечатления, донавих си трафа до 22 волта след греца изкара 19 в. На изхода на празен ход ми изкарва 12,5 някъде, но това няма значение. Закачих го за акумулатора, но преди това премерих колко ми беше заредн той и показваше 12,6 волта. Закачих го към зарядното и чрез въртене на потенциометъра повече от 3 ампера неможах да вдигна. някъде след 3 минути напрежението достигна 14,4 волта и тока започна да намаляава, не съм го държал повече тъй-като все още нямам кутия и ми беше неудобно. Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 27 яну 2013 17:19


DragoI написа: Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Да най-вероятно това е причината.А докъто даваше 3 А можеше ли да се регулира?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 27 яну 2013 20:29


DragoI написа:Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Моето зарядно, на което съм ползвал за основа старо пернишко, не съм забелязъл да вдигне по-вече от 3 Ампера, дори и при скачен максимално разреден акумулатор. Просто трансформатора може да обезпечи толкова максимален ампераж. Според мен трансформатори с такава характеристика, дори и при режим на ниско изходно съпротивление, са най-подходящи за изработване на зарядно. Просто те са по-надежни, тъй като почти не загряват при работа и в такъв случай използването на схемата за ограничение на максималния ампераж се обезсмисля. Т.е., ако при максимален заряд в началото на заряда, трансформатора не загрява, означава че нещата са се получили перфектно, въпречи че зарядното зарежда "само" с максимум 3 Ампера. Така с такова "слабо" зарядно, само за две нощи се зарежда на максимум и най-разредения акумулатор.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 27 яну 2013 22:11


samo ra4na na zavoite написа:
DragoI написа: Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Да най-вероятно това е причината.А докъто даваше 3 А можеше ли да се регулира?


Да, може да се регулира, обаче използвам 220 ома жичен потенциометър, такъв имам просто под ръка.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 27 яну 2013 23:16


DragoI написа:
samo ra4na na zavoite написа:
DragoI написа: Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Да най-вероятно това е причината.А докъто даваше 3 А можеше ли да се регулира?


Да, може да се регулира, обаче използвам 220 ома жичен потенциометър, такъв имам просто под ръка.


Аха ами бат венци е прав,регулирането на зарядния ток е необходимо при положение ,че трафа е много мощен.Щом твоя дава толкова значи толкова може трафа.Пише ли на него колко вата е?
А по принцип 3А е добър заряден ток.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 27 яну 2013 23:22


samo ra4na na zavoite написа:
DragoI написа:
samo ra4na na zavoite написа:
DragoI написа: Според вас дали така трябва да работи и защо неможе да вдигне повече от 3 ампера, дали защото акумулатора е бил зареден?


Да най-вероятно това е причината.А докъто даваше 3 А можеше ли да се регулира?


Да, може да се регулира, обаче използвам 220 ома жичен потенциометър, такъв имам просто под ръка.


Аха ами бат венци е прав,регулирането на зарядния ток е необходимо при положение ,че трафа е много мощен.Щом твоя дава толкова значи толкова може трафа.Пише ли на него колко вата е?
А по принцип 3А е добър заряден ток.


Ами пише че е 100 VA, мисля че е еквивалентно на 75 вата някъде. Ама аз нали го донавих и незнам дали това се е отразило на мощността.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 28 яну 2013 19:34


Щом е 100VA значи ще дава макс около 6А. Пробвай с разреден акумулатор тогава трябва да ти даде по голям ток.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта