Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 11:01


Ето малко снимки как се е получило при мене

Изображение

Изображение




brabra
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот brabra » Чет 31 яну 2013 11:26


Малкият траф за дисплеите ли е,и тоя 7818 за какво е там


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 13:18


Като направих платката нямах все още измервателни уреди и предвидих 7818 да бъде за тяхното захранване. В последствие се оказа че специално ампермера трябва да е на отделно захранване и за това добавих малкото трафче, за волтмера няма проблеми.


brabra
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот brabra » Чет 31 яну 2013 13:23


А дисплеите какви са,откъде ги купи


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 15:04


Цифрови, подарък са ми


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 31 яну 2013 17:06


Много добре е станало зарядното колега. Пробва ли го на изтощен акумулатор как се регулира токът?


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 19:23


Да, тъкмо сега идвам от гаража, пробвах го на разреден акумулатор и почна да ми дърпа към 6 ампера и напрежението почва да става над 15,5 с потенциометъра който ми е 220 ома не можах да го намаля тока, странно е също така защо вдига 1 мин. след като го вкл. на 6 ампера ток 15,5 волта и не ограничава напрежението, а на другия акумулатор повече от 14,4 не вдигна, защо така според вас? Сега ще сложа по-голям потенциометър и пак ще тествам. Дали е възможно да е изгорял ценера, но каква да е причината да изгори?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Чет 31 яну 2013 20:12


Ако, когато на изхода имаш 15,5 Волта, на ценера измериш по-вече от 15 Волта (например около 16 Волта), то виновника е той. Ако на ценера имаш не по-вече от 15 Волта, то виновника е тиристора. Добре е посочените измервания да се извършват със сравнително инерционен волтметър, т.е. стрелкови. За да имаш на изхода по-вече от 15,5 Волта, някой от двата посочени по-горе елемента е виновен (освен, ако няма някакви промени по схемата).


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 20:23


batVenci написа:Ако, когато на изхода имаш 15,5 Волта, на ценера измериш по-вече от 15 Волта (например около 16 Волта), то виновника е той. Ако на ценера имаш не по-вече от 15 Волта, то виновника е тиристора. Добре е посочените измерване да се извършват със сравнително инерционен волтметър, т.е. стрелкови. За да имаш на изхода по-вече от 15,5 Волта, някой от двата посочени по-горе елемента е виновен (освен, ако няма някакви промени по схемата).


Не, няма промени, после ще проверя и ще видим


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Чет 31 яну 2013 22:58


Здравейте колеги!Здравей DragoI!Ефекта с по-високото напрежение и тока е лесно обясним.Загледах се в снимките и забелязах монтажа на тиристорите.Те трябва да се монтират на твърде по-големи радиатори съобразно с разсейваната мощност.Пипни ценера не грее ли?Всички полупроводници са температурнозависими !!!Измери напрежениета но упр.електрод на тиристора за ограничение по напрежение.При мен токоограничението тръгна с пот.5килоома,но ограничението по напрежение се променя при различни акумулатори!


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Чет 31 яну 2013 23:37


DOBRINMS написа:Здравейте колеги!Здравей DragoI!Ефекта с по-високото напрежение и тока е лесно обясним.Загледах се в снимките и забелязах монтажа на тиристорите.Те трябва да се монтират на твърде по-големи радиатори съобразно с разсейваната мощност.Пипни ценера не грее ли?Всички полупроводници са температурнозависими !!!Измери напрежениета но упр.електрод на тиристора за ограничение по напрежение.При мен токоограничението тръгна с пот.5килоома,но ограничението по напрежение се променя при различни акумулатори!


Задрасти, какво имаш в предвид, че се променя при различните акумулатори, при по-разредени какво напрежение достига и съответно при по-заредени, би трябвало да е еднакво при какъвто и да е акумулатор


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Пет 01 фев 2013 10:19


Здраавей DragoI
При различни акумулатори задавам различен заряден ток и ограничението по напрежение се шанти.Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Пет 01 фев 2013 10:56


DOBRINMS написа:Здраавей DragoI
При различни акумулатори задавам различен заряден ток и ограничението по напрежение се шанти.Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?


Ами днескаще премеря напрежението на ценера колко при Uизх. 15.5V за да установя дали тиристора е здрав, макар че няма логика да е изгорял. Иначе ценера като гомеря с уреда показва че е здрав


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот stil » Пет 01 фев 2013 11:11


DOBRINMS написа:Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?

И при него е така :wink :

Изображение


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Пет 01 фев 2013 11:23


В крайна сметка ще сменя потенциометъра за да намаля зарядния ток ище виидм дали ще има ефект.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта