Ето малко снимки как се е получило при мене
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Малкият траф за дисплеите ли е,и тоя 7818 за какво е там
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Като направих платката нямах все още измервателни уреди и предвидих 7818 да бъде за тяхното захранване. В последствие се оказа че специално ампермера трябва да е на отделно захранване и за това добавих малкото трафче, за волтмера няма проблеми.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
А дисплеите какви са,откъде ги купи
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Цифрови, подарък са ми
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Много добре е станало зарядното колега. Пробва ли го на изтощен акумулатор как се регулира токът?
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да, тъкмо сега идвам от гаража, пробвах го на разреден акумулатор и почна да ми дърпа към 6 ампера и напрежението почва да става над 15,5 с потенциометъра който ми е 220 ома не можах да го намаля тока, странно е също така защо вдига 1 мин. след като го вкл. на 6 ампера ток 15,5 волта и не ограничава напрежението, а на другия акумулатор повече от 14,4 не вдигна, защо така според вас? Сега ще сложа по-голям потенциометър и пак ще тествам. Дали е възможно да е изгорял ценера, но каква да е причината да изгори?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ако, когато на изхода имаш 15,5 Волта, на ценера измериш по-вече от 15 Волта (например около 16 Волта), то виновника е той. Ако на ценера имаш не по-вече от 15 Волта, то виновника е тиристора. Добре е посочените измервания да се извършват със сравнително инерционен волтметър, т.е. стрелкови. За да имаш на изхода по-вече от 15,5 Волта, някой от двата посочени по-горе елемента е виновен (освен, ако няма някакви промени по схемата).
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
batVenci написа:Ако, когато на изхода имаш 15,5 Волта, на ценера измериш по-вече от 15 Волта (например около 16 Волта), то виновника е той. Ако на ценера имаш не по-вече от 15 Волта, то виновника е тиристора. Добре е посочените измерване да се извършват със сравнително инерционен волтметър, т.е. стрелкови. За да имаш на изхода по-вече от 15,5 Волта, някой от двата посочени по-горе елемента е виновен (освен, ако няма някакви промени по схемата).
Не, няма промени, после ще проверя и ще видим
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте колеги!Здравей DragoI!Ефекта с по-високото напрежение и тока е лесно обясним.Загледах се в снимките и забелязах монтажа на тиристорите.Те трябва да се монтират на твърде по-големи радиатори съобразно с разсейваната мощност.Пипни ценера не грее ли?Всички полупроводници са температурнозависими !!!Измери напрежениета но упр.електрод на тиристора за ограничение по напрежение.При мен токоограничението тръгна с пот.5килоома,но ограничението по напрежение се променя при различни акумулатори!
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:Здравейте колеги!Здравей DragoI!Ефекта с по-високото напрежение и тока е лесно обясним.Загледах се в снимките и забелязах монтажа на тиристорите.Те трябва да се монтират на твърде по-големи радиатори съобразно с разсейваната мощност.Пипни ценера не грее ли?Всички полупроводници са температурнозависими !!!Измери напрежениета но упр.електрод на тиристора за ограничение по напрежение.При мен токоограничението тръгна с пот.5килоома,но ограничението по напрежение се променя при различни акумулатори!
Задрасти, какво имаш в предвид, че се променя при различните акумулатори, при по-разредени какво напрежение достига и съответно при по-заредени, би трябвало да е еднакво при какъвто и да е акумулатор
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здраавей DragoI
При различни акумулатори задавам различен заряден ток и ограничението по напрежение се шанти.Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?
При различни акумулатори задавам различен заряден ток и ограничението по напрежение се шанти.Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:Здраавей DragoI
При различни акумулатори задавам различен заряден ток и ограничението по напрежение се шанти.Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?
Ами днескаще премеря напрежението на ценера колко при Uизх. 15.5V за да установя дали тиристора е здрав, макар че няма логика да е изгорял. Иначе ценера като гомеря с уреда показва че е здрав
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:Колкото е зададен по-голям заряден ток толкова повече расте и напрежението за края на заряда.При тебе как е?
И при него е така :
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
В крайна сметка ще сменя потенциометъра за да намаля зарядния ток ище виидм дали ще има ефект.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта