Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте. Извинявам се малко с забавянето с отговора. Платките аз си ги правя по старомодният начина той е: медицинска спринцовка с игла като материала с който черта е в бучка битум която е сложена в бензин за да се разтвори и стане почти като вода. След като начертая платката и бензина се изпари а ецвам в азотна киселина. Те това е моя мотод
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
stereofonix написа:Здравейте. Извинявам се малко с забавянето с отговора. Платките аз си ги правя по старомодният начина той е: медицинска спринцовка с игла като материала с който черта е в бучка битум която е сложена в бензин за да се разтвори и стане почти като вода. След като начертая платката и бензина се изпари а ецвам в азотна киселина. Те това е моя мотод
И аз по същия начин винаги съм ги правил, но пистите ги чертая с рапидограф.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
fox_vt написа:И аз искам да разбера как си правите платките писна ми от тия универсалните,навремето правих опити ама нищо не се получи.И ако може да споменете нещо за цялата процедура от до за направата на платка.На ЛС да не размиваме темата
Аз лично не съм правил платки от 7-8години но искам да споделя опит на мой колега:
Платката я чертае с програма на компютъра ако я няма вече готова , прави и огледален образ ,който го разпечатва на лазарен принтер (НР ако е важно ) след това прехвърля картинката на платката с помоща на нагорещена ютия и след това потапя в железен трихлорид
Платките стават перфектни НЕРАЗЛИЧИМИ ОТ ФАБРИЧНИ
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Това е начина. Само, че има малка подробност:
1-во : На лазарният принтер се печати върху гланциран лист (брошура от Метро например)
2-ро: Платката се минава предварително цялата на шкурка 1000 за да залепне тонера при следващата операция-гладене
3-то : След хубавото гладене с максимално нагорещена ютия (използва се хубаво ръба на ютията за да сме сигурни, че сме притиснали на всякъде) платката се спуска в кофа с вода и се чака хартията да се размекне (разтвори) във водата.
След туй вече се ецва и наистина стават перфектни !
1-во : На лазарният принтер се печати върху гланциран лист (брошура от Метро например)
2-ро: Платката се минава предварително цялата на шкурка 1000 за да залепне тонера при следващата операция-гладене
3-то : След хубавото гладене с максимално нагорещена ютия (използва се хубаво ръба на ютията за да сме сигурни, че сме притиснали на всякъде) платката се спуска в кофа с вода и се чака хартията да се размекне (разтвори) във водата.
След туй вече се ецва и наистина стават перфектни !
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
mafiota написа:stereofonix написа:Здравейте. Извинявам се малко с забавянето с отговора. Платките аз си ги правя по старомодният начина той е: медицинска спринцовка с игла като материала с който черта е в бучка битум която е сложена в бензин за да се разтвори и стане почти като вода. След като начертая платката и бензина се изпари а ецвам в азотна киселина. Те това е моя мотод
И аз по същия начин винаги съм ги правил, но пистите ги чертая с рапидограф.
1.По стария метод - с нулев пергел островчетата, пистите с тушовка /асфалтов лак и азотна киселина . по-късно ферихлорид/
2.по-късен метод - мастило /синьо/, когато платките се правеха със сито с нанесена платка на него и втриване на мастилото с ракел. т.н. ситопечат , или пак с нулев пергел и тушовказа единични бройки. Ецване , после поикритие "розе" .
От 8-9г несъм правил.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Откъде може да се намери тази сплав на Розе колега.Къде ли не търсих и никъде не я предлагат в БГ.Руснаците имат ама е проблемен и скъп вноса оттам.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
може да се ецне и с железен трихлорид, лесно се намира по магазините за електроника. А като лапития сме ги ецвали и със син камък
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
На времето трудно се намираше железен трихлорид и азотна киселина за ецване на платките. В сп."Радио, телевизия и електроника" имаше тема за достъпно ецване с подръчни материали. Формулата от списанието бе проста: син камък/готварска сол/вода в съотношение 1:1:3, като процеса на ецваненето е сравнително бавен. При затопляне и разбъркване на разтвора, процеса се ускорява осезаемо. На времето така със затоплен разтвор и бъркане в голям стъклен съд, съм успявал да ецна платка и за половин час. Пистите ги чертаех на ръка с перманентен маркер модел Сноумен. Резултата с тези подръчни и елементарни средства за мен бе много добър. Така с тази технология на ецване на времето направих платките на електронен реле-регулатор, електронно запалване, електронно многоискрово запалване, електониката на системата за принудителен празен ход, реле на чистачките с променлив интервал от 1 до 40 секунди и т.н. на старата Лада. Всички тези устройства работеха перфектно, дори години след като продадох колата. Днес всички тези функции се изпълняват стандартно от електрониката на колата. Просто няма нужда да се чертаят платки.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Най-скоростно съм "ецвал" платки със следната смес:солна киселина+перхидрол+вода,съотношения 1:1:1.
Процесът е силно екзотермичен,почти за едно топене се получава.Ама ползвайте за чертаене стабилна боя.Иначе скоростта е толкова голяма,че дори и с молив да се начертае-пак ще останат някакви писти...
Не сипвайте останалият разтвор в мивка с метален сифон-вероятно ще се наложи да го смените!!!Спринцовка с разтвора се справя с патрон на брава за 2-3 впръсквания ..необратимо...
Процесът е силно екзотермичен,почти за едно топене се получава.Ама ползвайте за чертаене стабилна боя.Иначе скоростта е толкова голяма,че дори и с молив да се начертае-пак ще останат някакви писти...
Не сипвайте останалият разтвор в мивка с метален сифон-вероятно ще се наложи да го смените!!!Спринцовка с разтвора се справя с патрон на брава за 2-3 впръсквания ..необратимо...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Какви други тиристори могат да се използват освен КТ708
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
brabra написа:Какви други тиристори могат да се използват освен КТ708
Почти всеки, с максимален изходен ток по-голям от 10-15 Ампера. Разбира се, този параметър на тиристора зависи от възможностите на трансформатора в схемата, колко максимален ампераж ток може да обезпечи. Т.е. при по-мощен трансформатор трябва и съответно толкова по-мощен тиристор.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite написа:Така моето зарядно е без токоограничението и му направих замерване с обикновен мултицет за да ориентирам колегата.
Напреженията са както следва:
на празен ход
-U анод = 15,28V
-U катод = 11,6V
-U управление = 11,6
под товар (зареден акумулатотор само с такъв разполагам в момента)
-U анод = 17,9V
-U катод = 14,24V
-U управление = 14,6V
Общо взето това е. С друг ценер (пак 15 волтов) U катод беше 14,5V ,но това е нормално.
Дано съм полезен на колегата SimoTo
При всички ли показанията трябва да са такива(приблизително),или зависи от напрежението след греца ?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Най-важното напрежение е това на изхода на схемата, което е зарядното напрежение за акумулатора. Основната цел на схемата е именно ограничение на максималното напрежение на заряд до безопасни стойности за акумулатора (иначе акумулатора кипи опасно и се разрушава вътрешната му структура), което на практика е около 14,4 Волта. Практически тези стойности се получават при ценер с напрежение на стабилизация 15 Волта.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Вместо ценер ползвам TL341,та затова питам какво напрежение да задам на управляващия електрод на тиристора.Сложих TL431 защото нямам ценер на 15в,имам на 12 и на 16в.Тиристора ми е BT152,след греца напрежението е 18в,на късо след греца е 13 ампера.При включване на акумулатор след 5мин трафа,греца и тиристора започват да греят,след което в първичната на трафа сложих последователно крушка 40w и ампеража падна на 1,6A
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ползването на тиристор ВТ 152 е добре, стига да не се превишава максималния му ампераж на изхода, който е посочен на 13 Ампера. Според мен се налага и ползването на радиатор, макар и малка ламарина 5-10 кв.сантиметра.
На управлявящия електрод на тиристора се задава около 15 Волта, за да може на изхода схемата да изключва при около 14,4 Волта. Тъй като процесите в схемата са с импулсен характер, то тази настройка трябва да се извърши при зареден акумулатор на максимум, или по-просто казано, когато зарядното прескочи прага от 14,4 Волта, следва чрез настройка на интегралната схема TL 431, да се фиксира посочената стойност от около 14,4 Волта на изхода на зарядното. Така схемата ще изключва заряда при тази стойност и няма да се стига до разрушаващ заряд.
Вижда се, че схемата в общи линии е тръгнала при теб, колега. Явно най-големия проблем ще е ограничението на максималния ампераж, за да не греят посочените елементи в схемата. Подхода с крушката от 40 Вата свързана последователно към първичната намотка на трансформатора, за мен е доста добър. Така при ампераж на изхода от 1,6 Ампера, предполагам няма вече никой елемент да грее опасно. Единствената опасност е, крушката да не причини някакъв пожар, т.е. трябва да се монтира надеждно. Ако се ползва крушка от 60 или 75 Вата, вече ампеража на изхода ще е по-голям, но трябва да се види тогава дали няма да се появи отново опасното греене. Иначе дори и в тази тема е обсъждано ограничението по ампераж с различни тиристорни регулатори на мощност. Тогава схемата се усложнява с добавянето на ограничителен модул на максималния ампераж, но енергийните загуби са много по-малки, отколкото при ползването на крушката.
На управлявящия електрод на тиристора се задава около 15 Волта, за да може на изхода схемата да изключва при около 14,4 Волта. Тъй като процесите в схемата са с импулсен характер, то тази настройка трябва да се извърши при зареден акумулатор на максимум, или по-просто казано, когато зарядното прескочи прага от 14,4 Волта, следва чрез настройка на интегралната схема TL 431, да се фиксира посочената стойност от около 14,4 Волта на изхода на зарядното. Така схемата ще изключва заряда при тази стойност и няма да се стига до разрушаващ заряд.
Вижда се, че схемата в общи линии е тръгнала при теб, колега. Явно най-големия проблем ще е ограничението на максималния ампераж, за да не греят посочените елементи в схемата. Подхода с крушката от 40 Вата свързана последователно към първичната намотка на трансформатора, за мен е доста добър. Така при ампераж на изхода от 1,6 Ампера, предполагам няма вече никой елемент да грее опасно. Единствената опасност е, крушката да не причини някакъв пожар, т.е. трябва да се монтира надеждно. Ако се ползва крушка от 60 или 75 Вата, вече ампеража на изхода ще е по-голям, но трябва да се види тогава дали няма да се появи отново опасното греене. Иначе дори и в тази тема е обсъждано ограничението по ампераж с различни тиристорни регулатори на мощност. Тогава схемата се усложнява с добавянето на ограничителен модул на максималния ампераж, но енергийните загуби са много по-малки, отколкото при ползването на крушката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта