Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Хирермаркет , писанието ти си е чиста глупост !!!!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Що му се сърдите на човека, той не е виновен. Той е като нахалната муха, ти я гониш- тя пак идва, не му дреме от нищо. Това е основата на новата икономика- маркетинг и реклама- я вижте каква красива схемичка е докарал, нищо че не работи. Такива като него са на управляващи позиции на всяко ниво, даже им се възхищаваме, понеже не разбираме точно какво правят. Човека просто не е улучил форума, че тук има много разбиращи, в друг някой форум би имал огромен успех...
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Предлагам Модераторът да изтрие постовете на Hipermarket, защото оспами хубавата тема.
Направо я оака за съжаление...
Направо я оака за съжаление...
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тва за тиристора може и да си прав.Има разлика между маса и заземяване.Съжалявам ако обиждам някой.
Последна промяна от Hipermarket на Чет 14 авг 2014 18:29, променено общо 2 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
хайде бре , няма ли модератор даго локне този.
Да отиде да се запише в 1 електротехникум и да изкара обучението , ако влезе нещо в главата му
Да отиде да се запише в 1 електротехникум и да изкара обучението , ако влезе нещо в главата му
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Иди ти се запиши в един университет да научиш нещо!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Hipermarket написа:Иди ти се запиши в един университет да научиш нещо!
Изкарам съм го.Знам много повече от тебе. Правил съм зарядно още през 1972г /елементарно-траф,грец ,предпазител -с пресметнат навит траф от мен саморъчно- курсова работа.Още тогава съм бил на ти с поялник, платки-чертане,ецване .
Ти аи елементарно и АДСКИ досадно човеченце. Престани да нервираш и другите във форума !!! Главата ти е куха лейка.
Ако изнервяше само мен нямаше да пиша.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Hipermarket написа:Иди ти се запиши в един университет да научиш нещо!
този който си завършил със сигурност не преподават електроника
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Едно "ugly", но чаровно по своему творение от мен по същата схема с двете релета.
Тук съм използвал предимно "подръчни" материали, както за изпълнение на схемата (разни стари остатъци от мазето: - експериментална платка, транзистори, съпротивления, кондензатори, диоди, потенциометър, радиатор от някакъв компютърен процесор), така и за кутията - завинтени една за друга две кутии от изгърмяли комютърни захранвания (едната с вентилатор).
Ето го и творението:
Тук съм използвал предимно "подръчни" материали, както за изпълнение на схемата (разни стари остатъци от мазето: - експериментална платка, транзистори, съпротивления, кондензатори, диоди, потенциометър, радиатор от някакъв компютърен процесор), така и за кутията - завинтени една за друга две кутии от изгърмяли комютърни захранвания (едната с вентилатор).
Ето го и творението:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Въпроси към batVenci
1. Каква е ролята на резистора 470 Ohm между управляващия електрод и потенциометъра на втория тиристор (тиристора за ограничаване на тока)? Може ли без него (резистора)?
Задавам този въпрос защото направих схемата и повече от 12.6V на празен ход не изкарва. Трансформаторът е тороидален с мощност 160VA и U2 = 18V.
Сложих товарно съпротивление 12 Ohm вместо акумулатор и напрежението "клекна" на 11 V (ток 1,13 А). Всичко това при минимално съпротиление на потенциометъра.
Когато шунтирам 470 омовото съпротивление, напрежението става 14.44V (ток 1.26A).
2. Кондензаторът 22 микро фарада ли е или 22 мили фарада?
Благодаря предварително за изчерпателните отговори!
1. Каква е ролята на резистора 470 Ohm между управляващия електрод и потенциометъра на втория тиристор (тиристора за ограничаване на тока)? Може ли без него (резистора)?
Задавам този въпрос защото направих схемата и повече от 12.6V на празен ход не изкарва. Трансформаторът е тороидален с мощност 160VA и U2 = 18V.
Сложих товарно съпротивление 12 Ohm вместо акумулатор и напрежението "клекна" на 11 V (ток 1,13 А). Всичко това при минимално съпротиление на потенциометъра.
Когато шунтирам 470 омовото съпротивление, напрежението става 14.44V (ток 1.26A).
2. Кондензаторът 22 микро фарада ли е или 22 мили фарада?
Благодаря предварително за изчерпателните отговори!
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега, според мен грешката е, че правиш анализ/измерване на схемата, като на изхода й не свързваш акумулатор, а обикновено мощно активно съпровтивление, посочил си му стойност 12 Ома. Анализа на тази схема, става при свързване на изхода й - изправен акумулатор, а не активно съпротивление, защото поведението на акумулатора е по-скоро идентично с това на много голям кондензатор, т.е. трябва да имаме голямо реактивно-капацитивно съпротивление, а не активно. Анализа на реактивни ел.вериги ползва теорията на висшата математика, затова е излишно да се натоварва тази тема с такива отвлечени главоблъсканици и развиване на имагинерни теории. Просто практически, при извършване на каквито и да било измервания по схемата, на изхода й винаги свързвай изправен акумулатор. Затова всички твои измервания по схемата, било то на "празен ход" или при активното съпротивление 12 Ома, са меко казано некоректни, т.е. водят до объркване при анализа на схемата. Така че, като за начало свържи на изхода на схемата изправен акумулатор и тогава извършвай каквито и да е било измервания, макар че, ел.процесите в схемата са с импулсен характер с честота 100 Херца, и каквито и да е било измервания на постояннотоков режим на мултицета, отново ще са доста некоректни. Правилния анализ на схемата налага извършване на измерванията с осцилоскоп, предвид импулсния характер на токовете в нея с честота 100 Херца.
Иначе ролята на R2 470 Ома е токоограничителна в управляващата верига на втория тиристор, за да не се свързва "на късо" управляващия електрод към изхода на тиристора, когато подадем нула Ома стойност на потенциометъра, при искане за максимален заряден ток от схемата. Кондензатора е 22 микроФарада, а не 22 милиФарада и служи за фазоизместване (закъснение) на управляващия импулс на управляващия електрод на втория тиристор, което води до разширяване на обхвата на регулация на зарядния ток на зарядното. В моя случай с тази схема с втория тиристор, мога да ограничавам зарядния ток на зарядното до максимална стойност на ампеража около 700 милиАмпера. Така на времето (вече преди 20 години) зареждах мотоциклетния си акумулатор 6 Волта, 14 Амперчаса, без страх да го прекипя от прекален заряден ампераж, макар че тогава още не ползвах схемата с първия тиристор, за ограничение максималния волтаж на заряда и трябваше по нощите да търча и следя изкъсо, кога да изключа зарядното при достигане на максималните 7 Волта на мотоциклетния акумулатор. Днес нямам мотоциклет и затова тази схема не я ползвам, но колеги от форума ме принудиха да я постна, защото трансформаторите на техните зарядни обикновено са маломощни, защото цените на мощните трафове са много високи. Така при необходимост от голям заряден ток, при свързване на голям разреден акумулатор, то техните маломощни трансформатори бързо прегряваха, дори на някои изгаряха. Така например при ограничаване на максималния заряден ток на зарядното с тази токоограничителна схема, може да се ползва за направата на зарядното, доста маломощен трансформатор. Разбира се по рано в темата посочих, че тази моя схема си е моя изработка, чисто експериментална и практически реализирана за мои по-горе посочени цели, без претенции за технологична завършеност, но много опростена за реализация при обемен монтаж в домашни условия, както и за направата от "млад техник".
Иначе ролята на R2 470 Ома е токоограничителна в управляващата верига на втория тиристор, за да не се свързва "на късо" управляващия електрод към изхода на тиристора, когато подадем нула Ома стойност на потенциометъра, при искане за максимален заряден ток от схемата. Кондензатора е 22 микроФарада, а не 22 милиФарада и служи за фазоизместване (закъснение) на управляващия импулс на управляващия електрод на втория тиристор, което води до разширяване на обхвата на регулация на зарядния ток на зарядното. В моя случай с тази схема с втория тиристор, мога да ограничавам зарядния ток на зарядното до максимална стойност на ампеража около 700 милиАмпера. Така на времето (вече преди 20 години) зареждах мотоциклетния си акумулатор 6 Волта, 14 Амперчаса, без страх да го прекипя от прекален заряден ампераж, макар че тогава още не ползвах схемата с първия тиристор, за ограничение максималния волтаж на заряда и трябваше по нощите да търча и следя изкъсо, кога да изключа зарядното при достигане на максималните 7 Волта на мотоциклетния акумулатор. Днес нямам мотоциклет и затова тази схема не я ползвам, но колеги от форума ме принудиха да я постна, защото трансформаторите на техните зарядни обикновено са маломощни, защото цените на мощните трафове са много високи. Така при необходимост от голям заряден ток, при свързване на голям разреден акумулатор, то техните маломощни трансформатори бързо прегряваха, дори на някои изгаряха. Така например при ограничаване на максималния заряден ток на зарядното с тази токоограничителна схема, може да се ползва за направата на зарядното, доста маломощен трансформатор. Разбира се по рано в темата посочих, че тази моя схема си е моя изработка, чисто експериментална и практически реализирана за мои по-горе посочени цели, без претенции за технологична завършеност, но много опростена за реализация при обемен монтаж в домашни условия, както и за направата от "млад техник".
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Благодаря за подробния отговор!
Понеже нямам в момента подръка акумулатор и не мога да направя тестове в реални условия, затова използвах 12 ома резистор.
Наистина акумулаторът е различен по същество товар, а също и източник на е.д.н.
Остава обаче съществения въпрос:
Ако махна 470 омовото съпротивление и регулирам само с потенциометъра. При минимално съпротивление на потенциометъра, управляващия електрод на тиристора се свързва "на късо" с анода му. Тогава тиристорът се отпушва напълно и става на практика обикновен диод, като в този случай зарядния ток става максимален. Това може ли да доведе до траен пробив на тиристора или този режим е временен докато не повиша съпротивлението с въртене на потенциометъра?
Или казано на кратко - ще повредя ли тиристора така?
Понеже нямам в момента подръка акумулатор и не мога да направя тестове в реални условия, затова използвах 12 ома резистор.
Наистина акумулаторът е различен по същество товар, а също и източник на е.д.н.
Остава обаче съществения въпрос:
Ако махна 470 омовото съпротивление и регулирам само с потенциометъра. При минимално съпротивление на потенциометъра, управляващия електрод на тиристора се свързва "на късо" с анода му. Тогава тиристорът се отпушва напълно и става на практика обикновен диод, като в този случай зарядния ток става максимален. Това може ли да доведе до траен пробив на тиристора или този режим е временен докато не повиша съпротивлението с въртене на потенциометъра?
Или казано на кратко - ще повредя ли тиристора така?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега, по-добре не икономисвай R2 - 470 Ома, според мен. То и за каква икономия може да става дума. Въпросният резистор има чисто буферна и предпазна роля в управляващата верига на втория тиристор. Според мен експерименти с премахването му, не оправдават риска, с оглед опасност от повреда на тиристора в бъдеще време. Т.е. има вероятност да се наруши надеждността на схемата като цяло, тъй като без R2 тиристора е под голям риск. Признавам, че не съм правил експерименти, за да дам отговор колко е голяма опасността от липсата на въпросния резистор, но погледнато чисто теоретично, подозирам че не е никак малка...
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Разбирам и се съгласявам.
И така... Понеже нямах подръка подходящ акумулатор, ненадейно видях съседът да носи неговия да го зареди малко. Не бил се изтощил, но "тръгнал"...
Извиках го при мен и го закачих на зарядното.
С въпросния резистор от 470 ома - нито ток, нито нищо.
Шунтирах го и схемата заработи. Регулирах зарядния ток на 5А. След 2 часа напрежението беше 14,4V, а токът 0,35А.
Може би много зависи от конкретния тиристор... Ако не е произведен в сряда например , параметрите му са доста разтегливо понятие...
Важното е, че подкарах схемата и върши наистина чудесна работа!
Благодаря на batVenci отново за схемата, отзивчивостта и за полезните съвети!
И така... Понеже нямах подръка подходящ акумулатор, ненадейно видях съседът да носи неговия да го зареди малко. Не бил се изтощил, но "тръгнал"...
Извиках го при мен и го закачих на зарядното.
С въпросния резистор от 470 ома - нито ток, нито нищо.
Шунтирах го и схемата заработи. Регулирах зарядния ток на 5А. След 2 часа напрежението беше 14,4V, а токът 0,35А.
Може би много зависи от конкретния тиристор... Ако не е произведен в сряда например , параметрите му са доста разтегливо понятие...
Важното е, че подкарах схемата и върши наистина чудесна работа!
Благодаря на batVenci отново за схемата, отзивчивостта и за полезните съвети!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Не е проблема в резистора а в тиристора- явно иска по-голям ток на отпушване. Има вероятност и да е повреден при експериментите но...
Махни го и сложи 100 ом да има нещо. Също така можеш да намалиш и потенциометъра.
Провери го за всеки случай тоя резистор дали е наистина 470 Ом
Махни го и сложи 100 ом да има нещо. Също така можеш да намалиш и потенциометъра.
Провери го за всеки случай тоя резистор дали е наистина 470 Ом
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: suzi1973 и 49 госта