Колеги, имам следното зарядно "зделано" много здраво. Има обаче един недостатък,който надявам се с Ваша помощ
да реша:
-зарядното зарежда ,тока се регулира (е уреда не е много верен) но при заряден ток 5-6А напрежението отива
към 18V което според Вашите коментари е опасно!
Къде трябва да се "пипне" за да се "свали" зарядното напрежение до заветните 14,4V а тока да си остане "стабиЛен"
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Драги ми jojovr. Усещаш ли как си противоречиш в последните няколко мнения ? Първо се кръстеше, че заряд няма как да има , сега пък казваш, че щял да протича някакъв цитирам "минимален точец" .... Е в крайна сметка , все пак явно има заряд
И да те светна още нещо :
При достатъчно мощен траф ( твърда характеристика) и когато вътрешното съпротивление на акумулатора клони към 0 ( акумулатора не е зареден ) , този "минимален точец" ще е двуцифрено число . Както виждаш, колегата Stil, си е направил труда да разглоби имено такова зарядно, и едва ли е чакал с години, акумулаторът му да достигне 15.5V
A по повод това :
Имам още един въпрос : Ти правиш ли разлика между правотокова и постоянно-токова верига ?
Надявам се сега вече разбра защо на изхода на диода/греца няма кондензатор ! Светна ли ти най-после ?
И тъй, като мисля , че изчерпахме всичко свързано с въпросната схема , (което всъщност бе единствената причина да ти отговарям) , надявам се да спреш да цапаш темата с некомпетентни изказвания които твърдиш за верни .
ПП: Няма нищо лошо да не знаеш или да сгрешиш в нещо. Лошото е когато не се вслушваш в съвета и знанията на другите, а вътрешно убеден от собствената си правота , отстояваш ревностно своята позиция , запънат кат магаре на мост . Е за туй, сме на тоз хал.
Аз бях до тук !!!!
С най-добри чувства !
И да те светна още нещо :
При достатъчно мощен траф ( твърда характеристика) и когато вътрешното съпротивление на акумулатора клони към 0 ( акумулатора не е зареден ) , този "минимален точец" ще е двуцифрено число . Както виждаш, колегата Stil, си е направил труда да разглоби имено такова зарядно, и едва ли е чакал с години, акумулаторът му да достигне 15.5V
A по повод това :
jojovr написа:Реактивен товар, реактивна мощност и реактивна енергия в постоянно-токови вериги НЯМА!И въобще не е необходима висша математика, за да се сметне една постоянно-токова верига.
Имам още един въпрос : Ти правиш ли разлика между правотокова и постоянно-токова верига ?
Надявам се сега вече разбра защо на изхода на диода/греца няма кондензатор ! Светна ли ти най-после ?
И тъй, като мисля , че изчерпахме всичко свързано с въпросната схема , (което всъщност бе единствената причина да ти отговарям) , надявам се да спреш да цапаш темата с некомпетентни изказвания които твърдиш за верни .
ПП: Няма нищо лошо да не знаеш или да сгрешиш в нещо. Лошото е когато не се вслушваш в съвета и знанията на другите, а вътрешно убеден от собствената си правота , отстояваш ревностно своята позиция , запънат кат магаре на мост . Е за туй, сме на тоз хал.
Аз бях до тук !!!!
С най-добри чувства !
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
1. Винаги съм говорил за пълен заряд, а не за някакъв частичен!
2. Когато акумулаторът е стар с достатъчна сулфатизация на клетките и изтъняване на решетките на клетките, никога не може да бъде зареден до пълен заряд. Тогава и вътрешното му съпротивление нараства повече от нормалното и е възможно да вдигне до 15.5V и с 11 волтова еднодиодна "джиджавка", но това не означава, че има пълен заряд!
3. Правотокова и постоянно-токова верига? Ако имаш в предвид "правотокова" - с пулсации, а "постоянно-токова" с права линия на тока и напрежението, та нали за това е въведена ефективната стойност, с която се приравняват стойностите на пулсациите към стойността на правата линия! Ueff = Upic/√2; Ieff = Ipic/√2 и т.н....
4. След греца в зарядните няма филтриращ кондензатор, защото не е необходим, не е необходимо филтрирано зарядно напрежение поради простата причина, че пулсациите помагат на десулфатизацията на клетките. При здрав акумулатор, в процеса на разреждането му, върху решетките на клетките се натрупва слой от миниатюрни сулфатни кристалчета, които в процес на зареждане (в следствие на електролизата) се преобразуват в сярна киселина и се повишава гъстотата на електролита, като решетките на клетките стават чисти. При стар акумулатор тези кристалчета не са миниатюрни, а големи и здраво срастнали с решетката на клетките. Малка част от тях се преобразуват в сярна киселина и акумулаторът става негоден за използване. Вдига до 15.5V - 16V, но не се зарежда.
5. Да, отстоявам позицията си, защото много добре съм проучил що е то акумулатор, процесите на заряд и разряд и начините на зареждане, както имам и доста практика по темата.
6. Да вметна, че заряда на един акумулатор, а именно количеството електричество, което запасява в себе си (Q в Кулони) е равно на зарядния ток (I в Ампери) по времето за което се протича този заряден ток (t в секунди). Q = I x t, или при пулсиращо зарядно напрежение е: Q = Ieff x t. ~ 1 Кулон = 1Амперсекунда. Заряда на акумулатора се дава от производителите в амперчасове ~ заряда Q(Ah) = I x 3600 секунди, или иначе казано: Q(Ah) = I x 1час. Като при при пулсиращо зарядно напрежение е: Q(Ah) = Ieff x 1h, тъй като Ieff е приравнената стойност на пулсациите към-то права линия!
7.
Да, за това сме на тоя хал, щото всеки е започнал да си мисли, че може от пръдня - боЯ да стане.
Пак ще кажа:
Който иска да си зарежда акумулатора с 11V и да си свирка, аз не искам...
И аз спирам до тук!!!
Живи и здрави!
2. Когато акумулаторът е стар с достатъчна сулфатизация на клетките и изтъняване на решетките на клетките, никога не може да бъде зареден до пълен заряд. Тогава и вътрешното му съпротивление нараства повече от нормалното и е възможно да вдигне до 15.5V и с 11 волтова еднодиодна "джиджавка", но това не означава, че има пълен заряд!
3. Правотокова и постоянно-токова верига? Ако имаш в предвид "правотокова" - с пулсации, а "постоянно-токова" с права линия на тока и напрежението, та нали за това е въведена ефективната стойност, с която се приравняват стойностите на пулсациите към стойността на правата линия! Ueff = Upic/√2; Ieff = Ipic/√2 и т.н....
4. След греца в зарядните няма филтриращ кондензатор, защото не е необходим, не е необходимо филтрирано зарядно напрежение поради простата причина, че пулсациите помагат на десулфатизацията на клетките. При здрав акумулатор, в процеса на разреждането му, върху решетките на клетките се натрупва слой от миниатюрни сулфатни кристалчета, които в процес на зареждане (в следствие на електролизата) се преобразуват в сярна киселина и се повишава гъстотата на електролита, като решетките на клетките стават чисти. При стар акумулатор тези кристалчета не са миниатюрни, а големи и здраво срастнали с решетката на клетките. Малка част от тях се преобразуват в сярна киселина и акумулаторът става негоден за използване. Вдига до 15.5V - 16V, но не се зарежда.
5. Да, отстоявам позицията си, защото много добре съм проучил що е то акумулатор, процесите на заряд и разряд и начините на зареждане, както имам и доста практика по темата.
6. Да вметна, че заряда на един акумулатор, а именно количеството електричество, което запасява в себе си (Q в Кулони) е равно на зарядния ток (I в Ампери) по времето за което се протича този заряден ток (t в секунди). Q = I x t, или при пулсиращо зарядно напрежение е: Q = Ieff x t. ~ 1 Кулон = 1Амперсекунда. Заряда на акумулатора се дава от производителите в амперчасове ~ заряда Q(Ah) = I x 3600 секунди, или иначе казано: Q(Ah) = I x 1час. Като при при пулсиращо зарядно напрежение е: Q(Ah) = Ieff x 1h, тъй като Ieff е приравнената стойност на пулсациите към-то права линия!
7.
Е за туй, сме на тоз хал.
Да, за това сме на тоя хал, щото всеки е започнал да си мисли, че може от пръдня - боЯ да стане.
Пак ще кажа:
Който иска да си зарежда акумулатора с 11V и да си свирка, аз не искам...
И аз спирам до тук!!!
Живи и здрави!
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
kn9453 написа:Колеги, имам следното зарядно "зделано" много здраво. Има обаче един недостатък,който надявам се с Ваша помощ
да реша:
-зарядното зарежда ,тока се регулира (е уреда не е много верен) но при заряден ток 5-6А напрежението отива
към 18V което според Вашите коментари е опасно!
Къде трябва да се "пипне" за да се "свали" зарядното напрежение до заветните 14,4V а тока да си остане "стабиЛен"
Според мен, тази електроника на това устройство е излишно усложнена, т.е. сама по себе си носи големи рискове от ненадеждност и проблеми. Казваш зарядното е много здраво, т.е. трансформатора му се предполага, че е по съветски мощен? Това значи че ти трябват само още четири елемента, а именно: Грец, тиристор, ценер и резистор, сглобени по дадената от мен схема, описана подробно вече в темата, и готово...
Освен това тиристорите ти също са с отлични мощностни параметри. Дори може да направиш схемата без Грец, тъй като имаш средна точка на трансформатора, като създадеш спрямо нея, две огледални схеми на моето зарядно (всяка схема работеща при съответна полувълна, от променливия ток подаван от трансформатора), ползвайки твоите два мощни тиристора. Това е в общи линии, с малко въображение и фантазия, наистина ще се получи едно много добро зарядно...
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Понеже тук се събират повечето ел. специалисти искам да ви помоля да си изкажете мнението
http://www.lidl.bg/bg/513.htm?action=showDetail&id=17353
Какво бихте казали за това зарядно ?
Без да го отворите не можете да кажете нищо за него нали
http://www.lidl.bg/bg/513.htm?action=showDetail&id=17353
Какво бихте казали за това зарядно ?
Без да го отворите не можете да кажете нищо за него нали
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
работи, зарежда, спира заряда когато достигне прага.При дърпане на шалтера от "Енергото" и пускане не продължава заряда. Тока е малък и не става за бърз заряд
Последна промяна от kris11 на Пет 09 яну 2015 11:44, променено общо 1 път.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
dontaskdontsay написа:Какво бихте казали за това зарядно ?
Зарядното е перфектно ,най-доброто за тези пари.
Това е малко по-добро: http://www.akumulatori.bg/220/Product/638/Bosch%20C3
но и цената е друга
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравеите.Искам да попитам нормално ли е след като направих зарядно по тази схема http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=172731&mode=view на изхода без товар да ми показва 13v а на трафа променливото напрежение е 18v?Използвам 50а грец от магазина.Като закачих един акумолатор зареди го точно до 14,01v а не на 14,4, и стрелката на ампермера падна на 0v.А иначе от начало амперите бяха 8,6,4,и на края 0,което означава че акумолатора е зареден,но дали наистина е зареден,и може ли да ползвам зарядното така без да променям нищо?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Може би, ценера ти е с малко по-ниско опорно напрежение и затова на изхода на схемата ти е така. Щом при 14 Волта акумулатора ти не поема по-вече ампераж, то това означава че е зареден. Най-добре това става ясно, ако няколко часа след заряда на клемите му остане напрежение 12,72 Волта. Това е опитна константа за зареденост на оловен акумулатор и е добре известна на акумулаторните специалисти...
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравеите,искам да попитам може ли да използвам този тиристор Т-7-05,или Т-7-025 за тази схема http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=172731&mode=view .
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Според справочните данни подолу, стават. Но дали практически ще е така, ще кажеш в темата, колега, когато ги ползваш в схемата:
http://vikiwat.com/tiristori.html?page=4
http://vikiwat.com/tiristori.html?page=4
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схемата работи и с горе посочения от Мен Тиристор.Като сглобих и пуснах схемата изключи на 13,32v което според мен е от ценера,а не от тиристора.
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
fackir написа:1. Тази ли е схемата за регулиране на I?
2. Отпушването на "gate" на тиристора с RP1 ли става? Трябва ли да до нагласям някои от елементите за да работи тиристор ВТ 152.
3. Мога ли да използвам отново тиристора ВТ 152? Какъв радиатор да използвам (см2)? Имам много процесорни радиатори.
Благодаря.
Здравейте, на въпросната схема кондензатора е електролитен и стойността му е 22 МИКРО фарада, или аз бъркам.
Мили фарад кондензатор не знам откъде ще се намери
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 106 госта