Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот shotik » Съб 27 фев 2010 18:06


Ето една тема за зарядно ,с доста въпроси и отговори

http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=21986

както и една по-проста схема , на четвърта страница е ,която може би да е по възможностите на някой от участващите в дискусията тук

Изображение




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Съб 27 фев 2010 18:11


98943891919843820751265055767HIhwJ0E659jXAHPKp5v2.JPG
За платката като си вземеш елементите се продават Универсални платки.Товa е платката смо че срязана реже се по размер очертаваш си пистите и ги свързваш с поялника с калай.Автора на тямата е дал снимка на неговата платка отдолу само прекопирваш и си ти но и релетата трябва да са същите.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот stereofonix » Съб 27 фев 2010 18:51


Изображение


Това е платката колеги, но съмя чартал на програмата Sprint-Layout 4.0 и няма как да конвертна само платката в pdf формат за можете да си я начертаете :(

П.П само завъртете крачетата на светодиадо на платката защото са разменени надписите им. За по сигурно проследете по схемата къде е анода и къде катода


Lost
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 25 май 2010 22:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Lost » Пон 22 ное 2010 6:03


Aз имам 2-3 въпроса относно схемата

Kолко вата е R1?

На печатната платка се вижда как 2 от крачетата ма Т1 са дадени на късо. Това правилно ли е или не е?

Съмнявам се да намеря български диоди някъде. Има ли Д814А аналог?

Какъв е елемента SKT 10/06C, как да го поискам в магазина и защо има червени точки на 2 от изходите му? Какво се връзва там?

Благодаря!


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот live_for_passat » Вто 23 ное 2010 15:15


много е добра схемата, аз карам с едно руско зарядно на 30 години не е мръднало, но ако има нещо общо с тази схема може да успея да си оправя лампата за зареден акумуллатор че не работи, мерси :да:


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Съб 11 дек 2010 12:03


И аз да благодаря на колегата,за труда дето е качил схемата и платката.От бая време се оглеждам и аз за изпитана схема на зарядно,че моето е едно дърто със селенови вентили и без никва автоматика.Като зареждам с него,все си правя сметка в колко часа да го включа и в колко да го изключа.
Благодарско :beer


beginerz
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот beginerz » Чет 15 сеп 2011 9:35


Каква е разликата между това от схемата и тези например :
http://vikiwat.com/Zarqdni-ustroistva/


Потребителски аватар
vrangel
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 12:45
Автомобил: vw golf3
Двигател: ABU
Местоположение: Чирпан

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот vrangel » Пон 26 дек 2011 21:31


По тази схема, но без автоматичното изключване съм направил поне 7 зарядни и всички работят перфектно. Единственно трафа ви трябва да е с напрежение 17-24v.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 11 яну 2012 0:51


Аз съм с такава схема:
download/file.php?mode=view&id=172731
Схемата се състои от грец 1000V/50A - китайски (продава се в електронните магазини). "Автоматиката" е съставена от три елемента - чешки тиристор КТ 708, ценер PL 15 за 15 V опорно напрежение, и накрая резистор 470 ома/ 1 ват. Целият монтаж е обемен, като на тиристора е необходим радиатор (някаква ламарина). Заряда изключва при достигане на 14,4 V. Използвам кутията и трансформатора на 30 годишно пернишко зарядно "Кракра" - добре познато на старите автомобилисти (стария селенов грец съм заменил с по-горе посочения). Предполагам, че изработката няма да е проблем на по-вечето колеги.
Прикачени файлове
St115_13SN5.jpg


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 27 мар 2012 22:48


Схемата е добра,но виждам малък недостатък.Ако към зарядното се включи силно изтощен акумулатор след натискане на бутона Б релето П2 няма да сработи и зарядното няма да тръгне.Не ,че всеки ден се зареждат такива умрели акумулатори ама все пак се случва.Теябва да се помисли по въпроса.

Аз лично смятам да си направя тази схема на зарядно :)


Morrandi
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Morrandi » Чет 29 мар 2012 20:57


Здравей колега?
Схемата е супер но понеже не съм много добър електротехник, би ли ми казал как да сметна шунта на ампермера?
Четох всички мнения и бих ти казал, че на мен схемата ми хареса и дори съм я започнал.
Неможе ли за захранването на волтмера да се използва вторичното напрежение на мощния трасформатор, и да се стабилизира с интегрален стабилизатор за 9 волта, или да се направи инвертор за целта. Защото по тази логика съм решил да си сложа волтмер на таблото в колата.
Иначе браво за темата :да:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Чет 29 мар 2012 21:02


Хмммм, мен пък ме кефи схемата на batVenci :applause:
Може , би трябва само един електролитен кондензатор от 2000 микро паралелно на ценера, за да може тиристора да не се запушва при пулсациите на греца ! :bowdown

Последна промяна от Dobromirski на Нед 15 апр 2012 19:28, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Пет 13 апр 2012 19:45


Колега Dobromirski, не е необходим електролитен кондензатор паралелно на ценера. Схемата е пулсиращ регулатор на напрежение, и ползването на филтрови кондензатори е неправилно (дори устройството няма да функционира правилно). Тази схема съм я свалил от заводски немски зарядни, на цени у нас над 70 лв. В тези устройства на изхода се ползва амперметър с максимум на скалата 10 Ампера. Волтметър не се ползва, защото схемата ограничава автоматично заряда до 14,4 Волта. За приключване на заряза се приема, когато амперметъра показва заряд нула. С цел опростяване (поевтиняване) на схемата не съм добавил амперметъра. Когато заряда при мен клони към нула, трансформатора на моето старо пернишко зарядно просто престава да бръмчи...


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 13 апр 2012 21:36


Колеги ,а не може ли да се вземе подходящ траф примерно 5А и да се направи с вторично напрежение 15В след греца и директно към акумулатора.
Така според мен няма да презарежда,а при разреден акумулатор трафа ще клекне до макс 4-5А


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Съб 14 апр 2012 8:42


На 50Hz няма да намериш траф с толкова твърда характеристика (твърде много тел и твърде големи вътрешно съпротивление на бубините). Аз така съм направил със зарядното от луничките, но там трафа е с 3 паралелни бубини от по 6 навивки с тел 1мм mhihi
Към batVenci:
В схемата се ползва идеята, че посоченият тиристор се отпушва при напрежение от 0.6V спрямо катода и седи отпушен докато през него минава ток. Ето как работи схемата:
На изхода от греца излиза пулсиращо несинусоидално напрежение от 0 до 25V применрно (това зависи от изходното напрежение на трафа. U=
Изображение
през резистора, това напрежение се подава на управляващият електрод на тиристора.
какво се получава:
Почвайки от началото на графиката, тиристорът ще остане запушен докато на управляващият електрод не постъпи напрежение с 0,6V по-голямо , спрямо катода (напрежението на акумулатора).
Когато това се случи, тиристора се отпушва и започва ток на заряд. Заряда продължава, докато тока протичащ през тиристора падне почти на 0А тоест, докато напрежението от греца стане равно на това на акумулатора. Ако ограничим с един ценер максималното напрежение на управляващият електрод на 15V, то при достигане на над 14,4V на катода, тиристорът няма да се отпушва и заряда спира.
Ако на изхода на греца се постави филтриращ кондензатор то изхода ще има формата на червената линия . Напрежението между полупериодите НЕ ПАДА до това на акумулатора и веднъж отпушил се , тиристора няма как да се запуши.
Но ако потдържаме ПОСТОЯННО напрежение от 15V (а не пулсиращо) на управляващият електрод на тиристора (това може да стане като се сложи един кондензатор паралелно на ценера, а последователно на резистора се тури диод, за да не се разрежда кондензатора когато тиристора е отпушен, тъй, като кондензатора задържа напрежението до началото на следващият полупериод), то тиристора ще е отпушен още в началото на полупериода и ще се ползва по-ползотворно трафа. Тоест, тиристора ще е постоянно отпушен докато напрежението на акумулатора не стане 14,4V, а времето на заряд ще е почти 2 пъти по-малко. Друга файда няма да има :roll:
Всичко друго ще си работи по старият начин. :beer
и пак да кажа :

Схемата направо кърти :applause: :bowdown

Последна промяна от Dobromirski на Нед 15 апр 2012 19:32, променено общо 1 път.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта