Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ето една тема за зарядно ,с доста въпроси и отговори
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=21986
както и една по-проста схема , на четвърта страница е ,която може би да е по възможностите на някой от участващите в дискусията тук
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=21986
както и една по-проста схема , на четвърта страница е ,която може би да е по възможностите на някой от участващите в дискусията тук
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
За платката като си вземеш елементите се продават Универсални платки.Товa е платката смо че срязана реже се по размер очертаваш си пистите и ги свързваш с поялника с калай.Автора на тямата е дал снимка на неговата платка отдолу само прекопирваш и си ти но и релетата трябва да са същите.
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Това е платката колеги, но съмя чартал на програмата Sprint-Layout 4.0 и няма как да конвертна само платката в pdf формат за можете да си я начертаете
П.П само завъртете крачетата на светодиадо на платката защото са разменени надписите им. За по сигурно проследете по схемата къде е анода и къде катода
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Aз имам 2-3 въпроса относно схемата
Kолко вата е R1?
На печатната платка се вижда как 2 от крачетата ма Т1 са дадени на късо. Това правилно ли е или не е?
Съмнявам се да намеря български диоди някъде. Има ли Д814А аналог?
Какъв е елемента SKT 10/06C, как да го поискам в магазина и защо има червени точки на 2 от изходите му? Какво се връзва там?
Благодаря!
Kолко вата е R1?
На печатната платка се вижда как 2 от крачетата ма Т1 са дадени на късо. Това правилно ли е или не е?
Съмнявам се да намеря български диоди някъде. Има ли Д814А аналог?
Какъв е елемента SKT 10/06C, как да го поискам в магазина и защо има червени точки на 2 от изходите му? Какво се връзва там?
Благодаря!
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
много е добра схемата, аз карам с едно руско зарядно на 30 години не е мръднало, но ако има нещо общо с тази схема може да успея да си оправя лампата за зареден акумуллатор че не работи, мерси
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
И аз да благодаря на колегата,за труда дето е качил схемата и платката.От бая време се оглеждам и аз за изпитана схема на зарядно,че моето е едно дърто със селенови вентили и без никва автоматика.Като зареждам с него,все си правя сметка в колко часа да го включа и в колко да го изключа.
Благодарско
Благодарско
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 07 авг 2011 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Каква е разликата между това от схемата и тези например :
http://vikiwat.com/Zarqdni-ustroistva/
http://vikiwat.com/Zarqdni-ustroistva/
- vrangel
- Мнения: 82
- Регистриран на: Съб 18 ное 2006 12:45
- Автомобил: vw golf3
- Двигател: ABU
- Местоположение: Чирпан
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По тази схема, но без автоматичното изключване съм направил поне 7 зарядни и всички работят перфектно. Единственно трафа ви трябва да е с напрежение 17-24v.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Аз съм с такава схема:
download/file.php?mode=view&id=172731
Схемата се състои от грец 1000V/50A - китайски (продава се в електронните магазини). "Автоматиката" е съставена от три елемента - чешки тиристор КТ 708, ценер PL 15 за 15 V опорно напрежение, и накрая резистор 470 ома/ 1 ват. Целият монтаж е обемен, като на тиристора е необходим радиатор (някаква ламарина). Заряда изключва при достигане на 14,4 V. Използвам кутията и трансформатора на 30 годишно пернишко зарядно "Кракра" - добре познато на старите автомобилисти (стария селенов грец съм заменил с по-горе посочения). Предполагам, че изработката няма да е проблем на по-вечето колеги.
download/file.php?mode=view&id=172731
Схемата се състои от грец 1000V/50A - китайски (продава се в електронните магазини). "Автоматиката" е съставена от три елемента - чешки тиристор КТ 708, ценер PL 15 за 15 V опорно напрежение, и накрая резистор 470 ома/ 1 ват. Целият монтаж е обемен, като на тиристора е необходим радиатор (някаква ламарина). Заряда изключва при достигане на 14,4 V. Използвам кутията и трансформатора на 30 годишно пернишко зарядно "Кракра" - добре познато на старите автомобилисти (стария селенов грец съм заменил с по-горе посочения). Предполагам, че изработката няма да е проблем на по-вечето колеги.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схемата е добра,но виждам малък недостатък.Ако към зарядното се включи силно изтощен акумулатор след натискане на бутона Б релето П2 няма да сработи и зарядното няма да тръгне.Не ,че всеки ден се зареждат такива умрели акумулатори ама все пак се случва.Теябва да се помисли по въпроса.
Аз лично смятам да си направя тази схема на зарядно
Аз лично смятам да си направя тази схема на зарядно
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 яну 2008 12:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравей колега?
Схемата е супер но понеже не съм много добър електротехник, би ли ми казал как да сметна шунта на ампермера?
Четох всички мнения и бих ти казал, че на мен схемата ми хареса и дори съм я започнал.
Неможе ли за захранването на волтмера да се използва вторичното напрежение на мощния трасформатор, и да се стабилизира с интегрален стабилизатор за 9 волта, или да се направи инвертор за целта. Защото по тази логика съм решил да си сложа волтмер на таблото в колата.
Иначе браво за темата
Схемата е супер но понеже не съм много добър електротехник, би ли ми казал как да сметна шунта на ампермера?
Четох всички мнения и бих ти казал, че на мен схемата ми хареса и дори съм я започнал.
Неможе ли за захранването на волтмера да се използва вторичното напрежение на мощния трасформатор, и да се стабилизира с интегрален стабилизатор за 9 волта, или да се направи инвертор за целта. Защото по тази логика съм решил да си сложа волтмер на таблото в колата.
Иначе браво за темата
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Хмммм, мен пък ме кефи схемата на batVenci
Може , би трябва само един електролитен кондензатор от 2000 микро паралелно на ценера, за да може тиристора да не се запушва при пулсациите на греца !
Може , би трябва само един електролитен кондензатор от 2000 микро паралелно на ценера, за да може тиристора да не се запушва при пулсациите на греца !
Последна промяна от Dobromirski на Нед 15 апр 2012 19:28, променено общо 1 път.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега Dobromirski, не е необходим електролитен кондензатор паралелно на ценера. Схемата е пулсиращ регулатор на напрежение, и ползването на филтрови кондензатори е неправилно (дори устройството няма да функционира правилно). Тази схема съм я свалил от заводски немски зарядни, на цени у нас над 70 лв. В тези устройства на изхода се ползва амперметър с максимум на скалата 10 Ампера. Волтметър не се ползва, защото схемата ограничава автоматично заряда до 14,4 Волта. За приключване на заряза се приема, когато амперметъра показва заряд нула. С цел опростяване (поевтиняване) на схемата не съм добавил амперметъра. Когато заряда при мен клони към нула, трансформатора на моето старо пернишко зарядно просто престава да бръмчи...
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги ,а не може ли да се вземе подходящ траф примерно 5А и да се направи с вторично напрежение 15В след греца и директно към акумулатора.
Така според мен няма да презарежда,а при разреден акумулатор трафа ще клекне до макс 4-5А
Така според мен няма да презарежда,а при разреден акумулатор трафа ще клекне до макс 4-5А
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
На 50Hz няма да намериш траф с толкова твърда характеристика (твърде много тел и твърде големи вътрешно съпротивление на бубините). Аз така съм направил със зарядното от луничките, но там трафа е с 3 паралелни бубини от по 6 навивки с тел 1мм
Към batVenci:
В схемата се ползва идеята, че посоченият тиристор се отпушва при напрежение от 0.6V спрямо катода и седи отпушен докато през него минава ток. Ето как работи схемата:
На изхода от греца излиза пулсиращо несинусоидално напрежение от 0 до 25V применрно (това зависи от изходното напрежение на трафа. U=
през резистора, това напрежение се подава на управляващият електрод на тиристора.
какво се получава:
Почвайки от началото на графиката, тиристорът ще остане запушен докато на управляващият електрод не постъпи напрежение с 0,6V по-голямо , спрямо катода (напрежението на акумулатора).
Когато това се случи, тиристора се отпушва и започва ток на заряд. Заряда продължава, докато тока протичащ през тиристора падне почти на 0А тоест, докато напрежението от греца стане равно на това на акумулатора. Ако ограничим с един ценер максималното напрежение на управляващият електрод на 15V, то при достигане на над 14,4V на катода, тиристорът няма да се отпушва и заряда спира.
Ако на изхода на греца се постави филтриращ кондензатор то изхода ще има формата на червената линия . Напрежението между полупериодите НЕ ПАДА до това на акумулатора и веднъж отпушил се , тиристора няма как да се запуши.
Но ако потдържаме ПОСТОЯННО напрежение от 15V (а не пулсиращо) на управляващият електрод на тиристора (това може да стане като се сложи един кондензатор паралелно на ценера, а последователно на резистора се тури диод, за да не се разрежда кондензатора когато тиристора е отпушен, тъй, като кондензатора задържа напрежението до началото на следващият полупериод), то тиристора ще е отпушен още в началото на полупериода и ще се ползва по-ползотворно трафа. Тоест, тиристора ще е постоянно отпушен докато напрежението на акумулатора не стане 14,4V, а времето на заряд ще е почти 2 пъти по-малко. Друга файда няма да има
Всичко друго ще си работи по старият начин.
и пак да кажа :
Схемата направо кърти
Към batVenci:
В схемата се ползва идеята, че посоченият тиристор се отпушва при напрежение от 0.6V спрямо катода и седи отпушен докато през него минава ток. Ето как работи схемата:
На изхода от греца излиза пулсиращо несинусоидално напрежение от 0 до 25V применрно (това зависи от изходното напрежение на трафа. U=
през резистора, това напрежение се подава на управляващият електрод на тиристора.
какво се получава:
Почвайки от началото на графиката, тиристорът ще остане запушен докато на управляващият електрод не постъпи напрежение с 0,6V по-голямо , спрямо катода (напрежението на акумулатора).
Когато това се случи, тиристора се отпушва и започва ток на заряд. Заряда продължава, докато тока протичащ през тиристора падне почти на 0А тоест, докато напрежението от греца стане равно на това на акумулатора. Ако ограничим с един ценер максималното напрежение на управляващият електрод на 15V, то при достигане на над 14,4V на катода, тиристорът няма да се отпушва и заряда спира.
Ако на изхода на греца се постави филтриращ кондензатор то изхода ще има формата на червената линия . Напрежението между полупериодите НЕ ПАДА до това на акумулатора и веднъж отпушил се , тиристора няма как да се запуши.
Но ако потдържаме ПОСТОЯННО напрежение от 15V (а не пулсиращо) на управляващият електрод на тиристора (това може да стане като се сложи един кондензатор паралелно на ценера, а последователно на резистора се тури диод, за да не се разрежда кондензатора когато тиристора е отпушен, тъй, като кондензатора задържа напрежението до началото на следващият полупериод), то тиристора ще е отпушен още в началото на полупериода и ще се ползва по-ползотворно трафа. Тоест, тиристора ще е постоянно отпушен докато напрежението на акумулатора не стане 14,4V, а времето на заряд ще е почти 2 пъти по-малко. Друга файда няма да има
Всичко друго ще си работи по старият начин.
и пак да кажа :
Схемата направо кърти
Последна промяна от Dobromirski на Нед 15 апр 2012 19:32, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта