Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
nikiwrc
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: viidn

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот nikiwrc » Нед 02 фев 2014 10:19


колеги има ли някои желаещ дами направи платката колкото трябва ще си платя скаип ами е :nikiwrc




nmikov
Мнения: 100
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Златица
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот nmikov » Нед 02 фев 2014 19:06


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=73896

Работи супер тази схема и е проста за изпълнение. Пробвано с малки изменения.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Пет 28 мар 2014 16:34


До колегата stereofonix
Имам няколко въпроса относно схемата по-долу:

Изображение

1. Транзисторът Т1 на схемата е даден тип NPN, но 2Т3109 е тип PNP. Какъв транзистор трябва да се използва в действителност и ако е PNP - къде трябва да му е емитера? Откъм базата на Т2 или както си е даден на схемата по-горе? Въобще ако може, качи схемата отново, но с всички корекции, моля.
2. С Pt1 се настройва зарядния ток, а с Pt2 се настройва напрежението на изключване. Така ли е?
3. Може ли да качиш и схема на печатната платка с означения за елементите на нея?

Благодаря предварително!


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Съб 19 апр 2014 0:07


Напоследък някои колеги казаха, че при използване на тиристор ВТ152 в схемата, то той изгарял.Оказа се, че максималния ток в управляващата му верига е само 3 милиАмпера. Схемата чрез резистора 470 Ома подава много по-голям ток. Това наложи следните корекции на схемата за да може да работи без проблем с такива тиристори като ВТ152:
Прикачени файлове
Копие (4) от St115_13SN5.JPG


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Нед 20 апр 2014 5:43


В конрад има 105w траф за лунички за 7лв. С един диод за 2лв.и 10 минути преправяне се получава разкошно зарядно за акумулатора. Поради ниското вътрешно съпротивление на намотките (малкото навивки), характеристиката му е много твърда. Акумулатора се зарежда почти като от автомобилният алтернатор. Малко, евтино, леко, удобно и бързо.


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Пон 21 апр 2014 23:59


batVenci написа:Аз съм с такава схема:
download/file.php?mode=view&id=172731
Схемата се състои от грец 1000V/50A - китайски (продава се в електронните магазини). "Автоматиката" е съставена от три елемента - чешки тиристор КТ 708, ценер PL 15 за 15 V опорно напрежение, и накрая резистор 470 ома/ 1 ват. Целият монтаж е обемен, като на тиристора е необходим радиатор (някаква ламарина). Заряда изключва при достигане на 14,4 V. Използвам кутията и трансформатора на 30 годишно пернишко зарядно "Кракра" - добре познато на старите автомобилисти (стария селенов грец съм заменил с по-горе посочения). Предполагам, че изработката няма да е проблем на по-вечето колеги.

Имам няколко въпросчета,трафа трябва да е 230-30?,Тиристора е 15А 400В,предполагам 10а 800в ИЛИ 15а 800в ще стане пак,диодите на греца какви да са 15А 1000В?Другия диод може да се смени с 1N4744A,зарядния ток се определя от защитния резистор тоест 220/200~1A?
Тъпич Оркад ми показва 0 А заряден ток,може да съм объркал нещо.


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Вто 22 апр 2014 0:31


Съжалявам за двойния пост.
Ето симулация на схемата на Оркад Псписе
Траф-230-30-1.2А заради ограничителния резистор 200Ома.Грец,ценер 1N4744A-15A 800V,триак вместо тиристор мисля че е 10 или 15 А 800В.2 светодиода за да намалим напрежението на 13,8 в,пък и ако напрежението на мрежата е 270в това може да създаде проблем,лошото е че ако е 170в нищо не можем да направим..........
Та дали според вас всичко е точно и схемата ще работи така?
Прикачени файлове
ZarqdnoZaAkumulator.png


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Вто 22 апр 2014 7:09


Ужас!!! :screwy :banghead :scare3 :beat_butt2
Преди да използваш такива програми, прочети що е то закон на Ом.
Всъщност, по-добре недей. Гледай си търговийката в хипермаркета и си купи зарядно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Вто 22 апр 2014 8:00


Hipermarket написа:Съжалявам за двойния пост.
Ето симулация на схемата на Оркад Псписе
Траф-230-30-1.2А заради ограничителния резистор 200Ома.Грец,ценер 1N4744A-15A 800V,триак вместо тиристор мисля че е 10 или 15 А 800В.2 светодиода за да намалим напрежението на 13,8 в,пък и ако напрежението на мрежата е 270в това може да създаде проблем,лошото е че ако е 170в нищо не можем да направим..........
Та дали според вас всичко е точно и схемата ще работи така?

Схемата е прекалено шарена и може би не съм се ориентирал правилно, но с тези светодиоди няма как да проработи.
Прерисувай я за да е по-разбираема.
И добре си помисли дали не трябва да послушаш колегата над мен и да си купиш готово зарядно.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Вто 22 апр 2014 9:42


Колега, няма смисъл да се усложняват нещата излишно с добавяне на екзотични елементи в схемата, като светодиоди и т.н. Просто нещата трябва да са максимално опростени за да са удобни за любителски монтаж. Идеята на цялата работа е реализация на доказано работещо и надеждно зарядно с малко средства и възможности от всеки любител на техниката. Най-необходимото е наличието на подходящ мрежов трансформатор. Това е най-важния и най-скъпия елемент от зарядното. Дискусиите за останалите елементи са подробности, които смятам са почти изчерпани в тази тема. Според колегата Dobromirski по горе, има и изгодни мрежови трансформатори на пазара, така че и набавянето на подходящ трансформатор не е толкова голям проблем.
Нещата трябва да ги правим удобно и елегантно, а не излишно да ги усложняваме. Ако реализирането на схемата е сложно, просто купуваш електронно зарядно, като това от Лидл за 40 лв., и готово...


nikiwrc
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: viidn

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот nikiwrc » Вто 22 апр 2014 15:29


колеги някои да ми направи схемата платката само де плашам си


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Вто 22 апр 2014 16:42


Нямам никакво намерение да се отказвам,позабравил съм нещатата но мисля че тука няма грешки,освен за трафа може би?
Сложил съм източник на напрежение променливо 30Волта вместо траф на схемата.Диодите консумират 0.6Волта напрежение,за това след 2 светодиода напрежението пада от 15 на 13,8Волта.
А напрежението е 15 волта заради греца тъй като греца пропуска само едната полувълна тоест реже напрежението на 2?Какво смятате че съм сгрешил?Ако сменим тиристора с някакъв 15А 800 волта тиристор или триак не мисля че е проблем?
Също така напрежението на мрежата би трябвало да е 310Волта Променливо и 220 Ефективно(Право напрежение) напрежение Ueff=koren2 ot Um=koren2 ot 310=219V?
Прикачени файлове
Zarqdno5.png


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Вто 22 апр 2014 16:56


nikiwrc написа:колеги някои да ми направи схемата платката само де плашам си

Аз ще я направя схемата и предполагам че ще излезне към 15-20 лева с трафа и 3-8 лева без трафа + доставката.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Вто 22 апр 2014 20:43


Имаш много интересни схващания за жиците и токовете. За съжаление обаче в дебелите книги пише някакви други работи.
Ако чарковете са ти без пари не е лошо да си правиш подобни експерименти.
Лично аз много бих се изненадал, ако зарядното ти проработи преди да си бастисал две шепи чаркове.
Бат Венци е дал работеща и изпробвана схема няколко поста по нагоре. Прави зарядното точно по тази схема :exclaim
Успех!


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Вто 22 апр 2014 21:06


Така и да си приказваш няма никъв смисъл или ми кажи какво точно смяташ че не е наред или не казвай нищо?Лесно е да обвиняваш и да не казваш защо така другия какво да направи?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта