plameney написа:Колегите са коментирали на дълго и на широко даже и линк ти пуснаха.
Празният акумулатор има по-ниско вътрешно съпротивление. Напрежението на устройството кляка, за разлика от тока. Остава обаче условието зарядното устройство да може да поддържа такова напрежение, че то да е по-високо от напрежението на акумулатора, за да може да протича заряда. Колкото по-голяма част от графиката се намира над напрежението на акумулатора, толкова е по-ефективно зареждането.
ГРЕЦ-ът е конструктивен елемент в електротехниката, съставен от 2 групи диоди, които пропускат едната или другата половина на полу-вълната и де факто я комутират по такъв начин, че двете половинки са изкарани в положителната част на графиката. От там изправеното напрежение се характеризира по същият начин, по който и променливият ток на вторичната. Действително се характеризира с промеливотокова и постояннотокова съставна. Пиковете са съобразно графиката при вторичната на трансформатора с важното допълнение, че схемата консумира между 0.9 и 1.4V, поради факта че диодите изискват определено напрежение, за да се отпушат.
Значи цялата ви теория се развива на това, че 11V ефективна стойност на напрежението е U=Um/sqrt(2), а после плескаме 1 диод. Безкрайно ниска ефективност има 1 полупериодният токоизправител. Също както и много малка част от графиката ще е на такова напрежение, което е по-високо от това на акумулатора. Не ви виждам как ще зареждате ефективно. Със стабилизиран токоизправител с 14,4V и 3А максимален ток зареждам 72Ah акумулатор от полу-зареден до зареден за повече от 12 часа. С това нещо с 1 диод съм сигурен, че ще се зарежда много, много, ама много бавно.
И другото - напрежение на празен ход е по-високо от напрежение под товар. При натоварване напрежението на трафа има склонност да кляка. Това, че на мене ми е било напрежението 17V на вторичната не означава, че си зареждам акумулатора със 17V, когато го пусна на изхода.