Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vasilev2140
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот vasilev2140 » Сря 23 апр 2014 11:14


Hipermarket написа:Нямам никакво намерение да се отказвам,позабравил съм нещатата но мисля че тука няма грешки,освен за трафа може би?
Сложил съм източник на напрежение променливо 30Волта вместо траф на схемата.Диодите консумират 0.6Волта напрежение,за това след 2 светодиода напрежението пада от 15 на 13,8Волта.
А напрежението е 15 волта заради греца тъй като греца пропуска само едната полувълна тоест реже напрежението на 2?Какво смятате че съм сгрешил?Ако сменим тиристора с някакъв 15А 800 волта тиристор или триак не мисля че е проблем?
Също така напрежението на мрежата би трябвало да е 310Волта Променливо и 220 Ефективно(Право напрежение) напрежение Ueff=koren2 ot Um=koren2 ot 310=219V?

Напрежението след греца ще е към 27 волта, пуска цял период на вълната за полупериод ти трябва само един диод. Обикновенните диоди имат пад на напрежението около 0,6 волта, светодиодите консумират около 3 волта.




Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Сря 23 апр 2014 11:25


Благодаря.Аз мислех че напрежението след греца ще е наполовина защото греца пропуска само положителния полупериод а и защото симулирах на списа и се получава наполовина,а също и го изправя предполагам?Ако беше само един диод тогава правото напрежение след греца щеше да е (1/2 преди греца)*Um/koren ot 2?
Този готов грец който не е със светодиоди пак консумира 0.6Волта на диод 2 диода за 1 полупериод 1.2В(18-1.2=16.8В)?Диода консумира 0.5-0.7 Волта до колкото помня,взимаме средно 0.6В?
Имам стар касов апарат,мога ли от него да изкопам нещо,примерно интегрален инвертор?Включва се директо в контакта.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Сря 23 апр 2014 12:46


Отдавна не се бях смял така :h020
Имаше един виц.... Като се знам какъв съм инженер, ме е страх да отида на доктор :)
Пп: що се отнася до схемата на batvenci, малко по напред в темата съм обяснил принципа й на действие.
А що се отнася до трансформатора от конрад, то той е импулсен, на около 20kHz и за да се ползва за тази схема, трябват бързи диоди и тиристор. Идеята ми бе,че поради твърдата му характеристика (вторичната му намотка е 4 навивки) може директно на изхода му да се сложи един бърз шотки диод и директно на акумулатора. При около 14v на акумулатора, тече под ампер ток. При 12v тока е около 7А.


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Сря 23 апр 2014 17:17


Защо да те разсмивам,какво обърках този път :mhihi .
Ето аз какво смятам трансформатор 220/18 2А,по бавно ще зарежда,но върши работа,от там нататак както е в схемата,вече не знам какъв точно трансформатор трябва,питах в Елимекс и ми казаха че имат такъв,10А е много скъп предполагам към 30лв.


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 716
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот hristodj » Сря 23 апр 2014 19:09


'Бат венци ' като спомена за тези лидълските.... Какво ти е мнението за тях?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 23 апр 2014 20:43


hristodj написа:'Бат венци ' като спомена за тези лидълските.... Какво ти е мнението за тях?


Във форумите има само положителни мнения за тях. Като ги пуснат пак в Лидл мога и да си взема, защото много ги хвалят, не че имам проблеми с моите зарядни.
Смятам, че не е излишно притежаването на такова добро зарядно за 40 лв. Конкурентните варианти на пазара струват в пъти по-вече, аналогично и цената на масовите акумулатори...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Сря 23 апр 2014 21:08


И аз съм си купил лидълско зарядно :redface
Не съм много доволен. Основният проблем е, че под 10V на акумулатора не стартира. :banghead
Зарежда с около 2А , което е твърде бавно :(
Хич не съм очарован :(


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот crashman » Сря 23 апр 2014 21:24


Hipermarket написа:..Този готов грец който не е със светодиоди пак консумира 0.6Волта на диод 2 диода за 1 полупериод 1.2В(18-1.2=16.8В)?Диода консумира 0.5-0.7 Волта до колкото помня,взимаме средно 0.6В?
Имам стар касов апарат,мога ли от него да изкопам нещо,примерно интегрален инвертор?Включва се директо в контакта.


Само докато стигнах до "грец, който не е със светодиоди" и.. :scare3
Кой Грец е с такива. Ти правиш ли разлика м/у изправителен диод и светодиод и принципа им на действие?
Грец, който да пропуска само едната полувълна НЯМА!!!

Какво повече да се коментира.. "Основи на електротехниката"..


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот mccoy » Сря 23 апр 2014 21:33


crashman написа:Какво повече да се коментира.. "Основи на електротехниката"..

Важното е че е упорит и има желание :mhihi


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Чет 24 апр 2014 10:40


Hipermarket написа:Защо да те разсмивам,какво обърках този път :mhihi .
Ето аз какво смятам трансформатор 220/18 2А,....

Колега,с тези светодиоди свързани последователно към акумулатора няма да стане добре.Ще разсейваш много топлина,ако въобще диодите могат да издържат зарядния ток.Схемата ти много прилича на постнатата от batVenci,с разликата че ползваш триак(симитричен тиристор).Неговата работи аз съм си я правил.Смисъла на ценера в негоевата схема е да се запуши тиристора при достигане на 14.4V на изхода на схемата.Прочети ако имаш под ръка някоя книга или учебник по електроника за да се запознаеш с градивните елементи в електрониката.Като натрупаш информация ще ти е по-лесно да се опрвяш в схемите и няма да ти се присмиват колегите.
Без лоши чувства.


Hipermarket
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 21 апр 2014 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Hipermarket » Чет 24 апр 2014 19:43


Много не правя разлика между диод и светодиод,моя грешка,нямам толкова практика.Не помня някой да го е споменавал по Полупроводникови елемнти или Аналогова схемотехника.
Използвах същите елементи като на схемата,може би почти същите.Диодите са 1N4148.Тиристора мисля че е 151 за 10 Ампера или 152 за 15 Ампера.Резистори 2Вата и 1ват поръчах,кондензатор 22МикроФарада 25Волта.
Мощен диод за диода със същия пад на напрежение като Акумулатора.Само ключ нямам смятам да го свържа на късо,нямам и гнездоредпазител 1.2А за Трансформатора,предполагам той си има?
Материалите до тука ми излезнаха към 17лв.Като доставката е към 3.5лв.Ако зема и траф ще стане към 30 лева.
Някой може ли да ми каже кое е анода(+) на диода и кое катода(-)?


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Чет 24 апр 2014 20:11


Здравейте колеги!
Схемата на batVenci наистина е гениална по своето същество!
Но все пак има един основен недостатък - не може да поддържа постоянен заряден ток, поради което предпочетох да направя първата схема от темата (с двете релета).
Въпреки, че никой не отговори на въпросите ми от стр.18, реших да се захвана за работа.
Направих схемата като за транзистор Т1 използвах 2Т6551. Зарядното заработи от раз. :beer
Бях прочел някъде в "дебелите книги", че след основното зареждане е хубаво да се направи дозаряд с малък ток, например 100 - 150 mA за няколко часа. Така се получавало истински пълен заряд.
Забелязах такава функция и при някои съвременни зарядни устройства.
Също така след изключването на заряда, напрежението на акумулатора от 14.4 V започва да пада прогресивно надолу.
Ето защо реших да преработя малко схемата и да добавя автоматичен "дозаряд" след изключването на основния заряд при достигане на 14.4 V.
Бих желал да видя и Вашите коментари по предложената от мен преработка, преди да съм започнал с реализацията й. Особено мненията на stereofonix, batVenci и Dobromirski.
Зарядно - подобрено1.jpg


Всяко друго мнение също е ценно, стига да е от човек, който разбира от електроника и електротехника.


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот crashman » Чет 24 апр 2014 23:03


Hipermarket написа:Много не правя разлика между диод и светодиод,моя грешка,нямам толкова практика.Не помня някой да го е споменавал по Полупроводникови елемнти или Аналогова схемотехника..
Някой може ли да ми каже кое е анода(+) на диода и кое катода(-)?


След поредния въпрос за кое е анод и катод.. край :scare3 :scare3 :scare3
И ти проектираш и правиш схеми :stumm ..и никой не е казвал каква разликата м/у двата вида диоди :11

В шах и мат съм с пешката.. Вица за зъболекаря и инженера е авсолютния в случая!!!

P.S. За мултицет/мултимер чувал ли си, поне той няма да сбърка ако знаеш как да го ползваш :gruebel Досега беше смешно, но вече е трагично!


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Чет 24 апр 2014 23:09


Колега, тази схема е също класическа. Използва се също в заводски зарядни, просто също си е класика в зарядната техника. Състои се основно от две класически схеми.
Първата е реализирана с транзисторите Т1 и Т2. Тази схема е основата на това зарядно и определя прага на изключване на заряда при достигане на прословутите 14,4 Волта на акумулатора. Това е класически тригер на Шмит, схема която в практиката е доказана, при необходимост от рязко превключване, като в случая с напрежението 14,4 Волта. Настройката на прага на сработване тук става с потенциометъра Рт2.
Втората схема, според мен е спомагателна и е реализирана от транзисторите Т3 и Т4, управляващи тиристора на изхода на акумулатора. Това е класическа схема на регулатор по ток/ампераж, с регулаторен елемент - тиристор. Транзисторите Т3 и Т4 пък управляват този тиристор, като образуват електронен еквивалент на нисковолтов динистор. Нисковолтов, защото нисковолтовите динистори са проблем и на пазара се намират сравнително трудно. Тук реглажа по ток/ампераж става с потенциометъра Рт1. И тук нещата са изключително класически, че просто няма нужда от по-вече излишни обяснения.
Кагато по-рано в темата се чуха гласове на колеги, за проблем от прегряване на трансформаторите им, при ползване на трансформатори с малко вътрешно променливотоково съпротивление, посочих опростена схема за ограничение на зарядния ток/ампераж. Тази схема е моя експериментална и без претенции, но въпреки това много опростена. Класическия вариант на тази схема е втората схема в зарядното на колегата. И в неговото зарядно (според мен) тя е добавена по-скоро с ограничителни/предпазни цели, не толкова за акумулатора, колкото за трансформатора с недостатъчна мощност. Не е лошо колеги, с проблемни загряващи трансформатори да и обърнат специално внимание. Защото акумулатора не се плаши от голям ампераж, а от по-голям от 14,4 Волта волтаж, за разлика от някои трансформатори на колеги, за които бе писано много в темата.
Като цяло схемата на колегата си е доказано класическа, може би е копирана от заводско зарядно. Няма съмнение, че е функционална. Проблема тук е, че е сравнително сложна за изпълнение в домашни условия - трябва платка, ползват се релета и сравнително много елементи. Аз не бих сглобил тази схема, защото ще трябва да се занимавам поне една седмица с нея. Въпреки това схемата е доказана в схемотехниката и си е класика в жанра.


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Пет 25 апр 2014 8:45


Благодаря за отговора!
Всичко, което казваш batVenci е точно така!
Но бих искал да коментираме основно предложената от мен преработка с "дозаряд".
Контакта на реле Р2 да шунтира нискоомно съпротивление във веригата към акумулатора и така да се осъществи основния заряд. След достигане на 14.4 V, релето отваря контакта и вместо да изключва трансформатора (както е по първоначалната схема), веригата се затваря през нискоомното съпротивление като осъществява дозаряд с ток около 142 mA. По мои сметки върху 33 Ohm трябва да получа пад на U около 4.7 V. Трансформаторът ми дава 20 V, от греца и тиристора смятам пад 2.1 V + 4.7V = 6.8 V. Напрежение на клемите на акумулатора в този момент U = 20 - 6.8 = 13.2 V. Тоест колкото е напълно зареден акумулатор (6 клетки х 2.2V = 13.2 V).
Според вас правилни ли са ми изчисленията и стойностите на елементите (33 Ohm например) и т.н.?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта