Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 15 апр 2012 13:54


Колега, до достигане прага на ограничение, т.е. 14,4 Волта тиристора работи, все едно, че ценера не участва в схемата (на практика имаме максимален възможен заряд). Добавянето на кодензатора, както си описал колега, води до отпушване на тиристора и след максимума на импулсите от греца, т.е. характеристиката на схемата при запушване е малко по-плавна. Подбора на въпросната RC верига (реализирана с резистора) е малко трудно, защото ако кондензатора е малък ще играе малка роля, ако пък е много голям може да шунтира пусковия импулс към тиристора и последния ще работи неправилно. Тиристора при нормална работа (преди достигане на 14,4 Волта), се запушва при спада на импулса от греца не при достигане нула волта на греца, а при достигане на напрежението, до което към момента е зареден акумулатора. Така че времето на заряд не се скъсява, което се цели в края на краищата.
Схемата е изключително проста (съответно надежна), разработена от посочените по-горе фирми. Посочих как последните си продават продукцията на пазара. Подобряването на нещо добро, разбира се не е невъзможно...




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 апр 2012 19:27


Aууу, че съм тъп :banghead:
BatVenci, просто не помислих че отзад седи акумулатор, а си го представих като пасивен консуматор (резистор) и не предвидих неговото ЕДН. при пулсациите на греца :banghead:
Прав си, че отпушен запушен все тая , докато U на греца не скочи над U на акумулатора. Няма как да почне зареждането още от началото на полупериода. :oops:
Много съм тъп. Извинявам се ! Поне колегите сега ще разберат колко готина всъщност е тази проста схемичка :да:


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 17 апр 2012 22:36


Добре де колко трябва да ми е напрежението след греца на празен ход? Трафа ми е около 100W


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Вто 17 апр 2012 23:23


Къмто 18 волта поне минимум :wink:


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 18 апр 2012 17:43


fox_vt написа:Къмто 18 волта поне минимум :wink:


за схемата на batvenci не трябва ли да е по ниско?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Сря 18 апр 2012 19:22


Цъ


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Krasi » Пет 20 апр 2012 15:00


Схемата на batVenci много ми хареса, навих се, пък и моето самоделка зарядно се скапа зимата.
Кажете колеги, откъде може да се намери KT 708 и ценера PL15 ?
Тиристора го няма никъде, евентуално КТ707 е компромис, а PL15 също никъде не го видях.


Danailov
Мнения: 114
Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: ABF
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Danailov » Нед 22 апр 2012 10:01


Колега нещата ги има все още по магазините КТ708 http://radimexbg.com/index.php?do=plist&cid=60&p=3 и PL15 можеш да го замениш с DZ15 http://radimexbg.com/index.php?do=plist&cid=27&p=4. Схемата работи много добре, вече я направих и съм доволен.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Krasi » Пон 23 апр 2012 9:48


Благодаря колега, успях да ги намеря, тиристора даже на 90ст. в магазина на Елимекс в Плевен, а на сайта им го нямаше този тиристор.
Сглобих го, и аз също съм доволен, точно такава схема исках да си намеря - проста и ефективна. Препоръчвам я.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот sashot » Вто 24 апр 2012 6:36


Схемата на БатеВенци наистина е много добра - проста и ефективна. Замислих се дали не е добра идея грецът да се замени с единичен мощен диод. Акумулаторите "обичат" пулсиращ заряден ток.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Вто 24 апр 2012 19:19


То пулсира бре :012: с 100hz


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Krasi » Вто 24 апр 2012 20:07


Разбира се, че пулсира, моето си остана с диодите от стария вариант който съм творил преди 10г. ...извадих и изхвърлих всички електроники дето бях пойл, щото не ми се блъскаше главата да ги разгадавам. За мое щастие се появи схемата на бат Венци.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Вто 24 апр 2012 21:11


Понеже виждам се появиха няколко въпроса, относно схемата, реших да дам отговори (доколкото мога).
На въпроса колко волта са необходими след греца за до функционира схемата?
Според мен минимум поне 15,5 - 16 Волта. При мен са 17 Волта.
Иначе елементите по схемата и аз си ги набавих от Елимекс (може и от други магазини за електронни компоненти). Там наистина тиристора сега е за 90 ст. Ценера също е стотинки, а резистора е още по-евтин. На изхода на схемата трябва да се монтира предпазител 10 Ампера. Той предпазва от обратно свързване на акумулатора (така е на заводските схеми), чрез гнездо-предпазител (продава пак и в Елимекс и в магазините за автоаксесоари).
Това е. Пак казвам схемата съм я свалил от заводски немски на цени около 100 лв., просто нека всеки колега за няколко лева си зарежда правилно акумулатора...


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 25 апр 2012 19:32


Така направих схемата на бат венци и смятам ,че е уникално добра за цената си,тя направо си е без пари.
И аз си купих елементите от елимекс ,но понеже в момента нямаха KT 708 (700V 15A) купих КТ 707 (600V 15A)
сложих резистор 470 ома 2 вата и ценер 15V 1,5W.

Според мен недостатака на схемата е,че при включване на разреден акумулатор не може да ограничи тока ако трафа е прекалено "корав"
Трябва да се подбере подходящ траф. Аз лично имам един стар траф който смятам да преработя като го направя с напрежение 18-19В и мека характеристика.

В момента трафа не е при мене но като го взема ще му премеря сечението на магнитопровода и ще пиша колко ампера макс изкарва.

П.П КТ 707 в елимекс е 0,60лв :banana :applause: mhihi

Последна промяна от samo ra4na na zavoite на Чет 26 апр 2012 18:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Dobromirski » Чет 26 апр 2012 7:53


Ако искаш да намалиш зарядният ток, въздействай на първичната намотка на трафа . Връзваш примерно последователно една крушка 60W . По силата на светене пък може да съдиш какво се случва с акумулатора :wink:
Ако искаш да си регулираш тока, си купуваш един регулатор за крушка на 220V и включваш траф с около 24V изходно в него :wink:
http://dobrikit.net/REGULATOR-1-p-13.html



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 52 госта