Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 22 май 2015 22:51


И грее повече.
Развий няколко навивки от вторичната или навий няколко в обратна посока.




mg87
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот mg87 » Пет 22 май 2015 23:09


Въпроса не е до цената, кутията ми е малка и едва съм набутал всичко и не ми се разваля пак. Даже тиристор и кондензатор имам щото поръчвах по 2 броя но не ми занимава да разглобявам. Иначе резистори има и ефтини гледах някакви 1ohm, 50W ,1% за 5-6 лв с метален корпус.
С каква цел да развивам навивки? Така ще се намали напрежението но ако не се лъжа тока ще си остане голям.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 22 май 2015 23:38


mg87 написа:Така ще се намали напрежението но ако не се лъжа тока ще си остане голям.

Лъжеш се.


mg87
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот mg87 » Съб 23 май 2015 0:37


Трафа който ползвам има 2 извода от вторичната намотка. Този който ползвам е към 22-23 волта, другия е 15, като съм пробвал и с него само с грец и зареждаше с 6-7 ампера, но напреженито след греца беше под 14 волта и не ми вършеше работа. Варианта с развиването май няма да стане...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 23 май 2015 0:56


mg87 написа:Варианта с развиването май няма да стане...

Прочети 24страница и всичко след нея :exclaim Напрежението след греца е било над 20В, но ти не знаеш как да мериш и да смяташ.
Точно преди твоя пост в тази тема съм писал, че показанията на мултицета не трябва да се вземат много на сериозно, но и това май не си го чел.
Първо пробвай с 15В и ако не ти хареса донавий още няколко волта. Обикновено има възможност да се навият без да се разглобява целият траф.
90%, че с 15В ще работи чудесно.
Резисторът ще грее точно колкото и лампата - гаранция. Щом е малка кутията всичко вътре ще се изпече и ще замирише на пържоли и рози.
Или слагаш още един тиристор или променяш напрежението или слагаш голяма кутия с вентилатор - това са вариантите.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Съб 23 май 2015 17:38


Или монтираш регулатор от дрелка на първичната и си го гласиш както искаш.


deltafors
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 24 май 2015 11:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот deltafors » Нед 24 май 2015 11:29


KT704 Regulated.jpg
Прочетох че някой се оплакват че схемата за регулиране на тока не работи коректно , което ме накара да я направя . Наистина не регулираше добре , поиграх си около час и ви давам напълно работеща схема ! :beer
Друг вариант ако някой го мързи да я прави , може да ползва за регулиране готов регулатор за осветление /около 10лв./ и да регулира тока през първичната намотка!!!


uziiiii
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 13 юни 2015 17:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот uziiiii » Съб 13 юни 2015 18:04


Здравейте колеги,въпросът ми е може ли някоя от коментираните схеми да се използва за направата на UPS?Става въпрос за аварийно захранване на циркулационна помпа за парно.В момента използвам 2 броя акумулатори 45Ah+инвертор,но след като спре тока трябва винаги да помня да ги зареждам.Идеята ми е за някаква схема за автоматично зареждане и контрол на заряда ,която да не влияе зле на акумулаторите и да е постоянно включена .Благодаря предварително :)


jordanelektronika
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jordanelektronika » Пет 24 юли 2015 18:38


samo ra4na na zavoite написа:
batVenci написа:Регулирането на ампеража при заряд според мен не е необходимо. От изключителна важност е напрежението при заряд да не превишава 15 Волта.

Искам да попитам какво охлаждане ми трябва за тиристор BT151 и грец 1000в/15А, 1000в/35А имам и двата.Също така включих зарядното към резистор, но ми даде 11-13.7волта и към 11.7 волта върху ценера, различните пъти като го пробвах с различни резистори.Имам 17волта трансформатор 200вата при намотка 44виолта, Aiwa 208, сложил съм го на намотката 17волта-макар че показва 16.Дали ще е проблем за него без ограничение по ток?Резистора 470 ома не е необходимо да е 1ват, тъй като върху него напревението е 2 волта, а тока 2мА.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Пет 24 юли 2015 22:29


Зарядното не се тества с включен резистор на изхода, а с изправен акумулатор. Въпреки това с този резистор, както твърдиш, имаш на изхода на зарядното 11-13 Волта, може да тестваш температурните възможности на трансформатора, при работа на такъв, сравнително голям товар на зарядното. Ако в продължение на половин, един час на така включеното зарядно, трансформатора не загрява "на допир", особено при тези жеги, то значи, че няма нужда от ограничаваща схема по ампераж. Иначе на въпроса, за радиатор на Греца 1000 Волта/35 Ампера - не ползвам радиатор, но за тиристора си трябва радиатор, например 10 кв.см. ламаринка, както е при мен. Схемата се състои от няколко елемента, така че при правилното свързване, на описаните вече подробно елементи в темата, не би трябвало да има проблем, тя да тръгне веднага...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Вто 28 юли 2015 13:15


batVenci написа:Иначе на въпроса, за радиатор на Греца 1000 Волта/35 Ампера - не ползвам радиатор, но за тиристора си трябва радиатор, например 10 кв.см. ламаринка, както е при мен.

ГРЕЦ-овете тип KBPC си пекат и им трябва радиатор. Освен ако не са металните с кабелните обувки и тогава пак е хубаво да има радиатор. Също така имам и аз тиристор 12А, но по-малко от 20А не смея да слагам и да си направя зарядното. Работата е там, че "големите токове" на елементите ги дават като пиково натоварване или при еди си какъв коефициент на запълване. И когато сложиш 15А грец на 3А зарядно пече страшно.


jordanelektronika
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jordanelektronika » Пон 17 авг 2015 20:07


Момчета имам един въпрос, с 12 волта мога ли да зареждам акумулатор и какъв, благодаря предваритенлно.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Пон 17 авг 2015 20:56


В случай че 12-те волта са променлово напрежение измерени на вторничната намотка,след добавяне на схемата на Бат Венци или на Стереофоникс,ще се получи.Ако прочетеш цялата тема и имаш мерак ще понаучиш туй-онуй и ще се справиш.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 авг 2015 23:47


plameney написа:В случай че 12-те волта са променлово напрежение измерени на вторничната намотка,след добавяне на схемата на Бат Венци или на Стереофоникс,ще се получи

Как, като диодите(в греца) изяждат към 1V от това напрежение, а един кондензатор по никакъв начин не го компенсира? Какво, DC към DC конвертер ли ще правиме?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Вто 18 авг 2015 7:01





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта