Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
SimoTo
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Tutrakan

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот SimoTo » Нед 07 окт 2012 18:08


Щом превишава 14,4-14,5В с 15 волтов ценер значи същият е повреден. Смени ценера схемата я изпитах многократно като реализирах две зарядни които работят первектно.Аз използвах КТ 707 ама е същотот като да си с КТ 708.

Успех

Днес смених ценера с друг (но отново 1N4744a), но пак същата работа. В града не успях да намеря друг ценеров диод (друга марка) за да опитам с него. Докато намеря ще остане варианта с двата диода последователно на управляващата на тиристора. Долната част на схемата (токоограничението ще я мъча)
Поздрави!




SimoTo
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Tutrakan

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот SimoTo » Нед 07 окт 2012 19:24


Колеги, мисля, че съм тръгнал по грешен път.
Аз добре меря напреженията по схемата и изкарвам само с ценера 16в. на клемите на акумулатора (затова и добавях диоди на тиристора за да го сваля това напрежение), но съвсем изключих, че схемата няма филтриращ кондензатор, а аз меря с цифров мултицет, който е настроен на постоянно напрежение...... докато то си пулсира със 100Hz (мисля че съм прав). как при това мога да се доверя на измерваното от уредите?
Прав ли съм?
Остава ми да се доверя само на схемата и да съживя токоограничителната и част.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 07 окт 2012 21:55


Колега аз да не мислиш,че меря с по различен уред от обикновен мултицет. Има нещо нередно при теб. Няма как елементарна схема от три прости елемента да не тръгва. Вече си започнал с метода на изключването.Знаеш,че не е от ценера съмнявам се да е в резистора проблема,остана само тиристора. Прегледай свързването за евентуални грешки (на всеки се случва).
Купи нов тиристор закачи схемата към акумулатор през ампермер и наблюдавай какво става. До като се зарежда акумулатора мери с мултицет напрежението.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 07 окт 2012 22:52


plameney написа:Схемата с токоограничението (на bat Venci)тръгва веднага.Аз я направих,но при обратно включване на акумулатора,токоограничаващия тиристор гори моментално.Просто бушона няма време да се стопи.


Точно за да няма проблеми при каквито и да е случаи на обратно свързване, на предната страница постнах схемата с защита от обратно свързване. Направих експеримент с риск да причиня големи поразии, но винаги чрез мощния диод бушона гореше и прекъсвайки веригата на изхода защитаваше схемата. Пак казвам тази защита е видях в заводско немско зарядно, така вече нещата със защитата от обратно свързване са решени.

SimoTo написа:Както написах на управлението на тиристора имам около 15,5V, на анода му около 17,1V и на клемите на акумулатора около 16V.


Колега анализирай подробно този случай на измерване. При нормално свързване на тиристора и съответно изправен такъв, при отпушен тиристор няма как напрежението на управляващия електрод да е по-малко, от това на изхода му (или на клемите на акумулатора). Тук има някаква грешка, или при свързването на тиристора, или последния просто е пробил. На първо време оправи нещата около тиристора. Не изключвам варианта да има грешно свързване и при токоограничителния тиристор. Обърни внимание на електродите на тиристора, за които колегата plameney не случайно ти е акцентирал в постнатата от него графика.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plameney » Пон 08 окт 2012 21:27


batVenci написа:...така вече нещата със защитата от обратно свързване са решени.


Благодаря колега,не съм обърнал внимание че има ъпгрейд по схемата,ще добавя диода.


SimoTo
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Tutrakan

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот SimoTo » Вто 09 окт 2012 19:55


batVenci написа:Колега анализирай подробно този случай на измерване. При нормално свързване на тиристора и съответно изправен такъв, при отпушен тиристор няма как напрежението на управляващия електрод да е по-малко, от това на изхода му (или на клемите на акумулатора). Тук има някаква грешка, или при свързването на тиристора, или последния просто е пробил. На първо време оправи нещата около тиристора. Не изключвам варианта да има грешно свързване и при токоограничителния тиристор. Обърни внимание на електродите на тиристора, за които колегата plameney не случайно ти е акцентирал в постнатата от него графика.

Здравейте отново.
Смених 3 ценерови диода за 15V (за съжаление все още не мога да намеря точния PL15, но мисля, че това не е проблем), смених и тиристорите (проверих после заменените и те работят). Значи за мен е много странно това, което се получава, но сигурно има обяснение. Без товар схемата ми извежда на изхода 12,8V (с малки колебания), като на управлението на тиристора имам 13,6V. На анода му имам около 16,5V. Щом включа акумулатора напреженията са съответно: на анода на тиристора 17,1V, на управляващия му електрод 15,6V (което мисля е в рамките на допустимото за ценера) и на клемите на акумулатора 15,5 до 16V, като започва бързо да пада и след 10-тина минути се спира на около 15V. Всичко това е без допълнителните диоди на управлението на тиристора. След време със зареждането на акумулатора напрежението в/у клемите пада още но не съм го чакал повече от 30-40 минути. Свързването проверих 5 пъти, елементите смених всички без трафа и грец-а. Въпреки странното държане мисля, че схемата работи и ще разредя тестовия си акумулатор с една крушка за да видя колко максимум напрежение ще му подаде зарядното и за колко време. Ако ми се стори малко високо ще коригирам с един или два диода на управлението на тиристора. Сега трябва да преборя долната част на схемата - токоограничението.
За експеримент сложих един 12в ценер на схемата и на акумулатора измерих 11,6в. Затова си мисля, че схемата като цяло работи.
Поздрави!


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 09 окт 2012 20:52


[/quote] мисля, че схемата като цяло работи.
Поздрави![/quote]

Колега не мисли ,а бъди сигорен,че работи. Модела на ценера не е от значение само опорното му напрежение да е 15в. Не съм на 100% сигорен ,но докато зареждам акумулатор напрежението се покачва до около 14,8 но към края на зареждането е 14,4. При следващото зареждане ще мера с мултицета по всяко време.

Колега за да се убедиш в изправноста на елементите и на схемата като цяло зареди един акумулатор до край ,като постоянно наблюдаваш тока и напрежението. Че видиш как с времето тока започва а пада (акумулатора се зарежда) а напрежението не се повишава. Това трябва да се случи при изправно зарядно.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Вто 09 окт 2012 21:07


SimoTo написа:Щом включа акумулатора напреженията са съответно: на анода на тиристора 17,1V, на управляващия му електрод 15,6V (което мисля е в рамките на допустимото за ценера) и на клемите на акумулатора 15,5 до 16V, като започва бързо да пада и след 10-тина минути се спира на около 15V.
SimoTo написа:Колеги, мисля, че съм тръгнал по грешен път.
Аз добре меря напреженията по схемата и изкарвам само с ценера 16в. на клемите на акумулатора (затова и добавях диоди на тиристора за да го сваля това напрежение), но съвсем изключих, че схемата няма филтриращ кондензатор, а аз меря с цифров мултицет, който е настроен на постоянно напрежение...... докато то си пулсира със 100Hz (мисля че съм прав). как при това мога да се доверя на измерваното от уредите?
Прав ли съм?
Остава ми да се доверя само на схемата и да съживя токоограничителната и част.


Колега, колкото и да е проста схемата (с основни елементи Грец, резистор, ценер и тиристор), предвид импулсния й характер на работа, анализа на токовите й процесите никак не е прост. Съгласен съм, че при меренето й с цифров мултицет в постояннотоков режим, възникват грешни показания. Оттам възникват грешни анализи и главоблъсканици. Единственото сравнително постоянно напрежение в схемата е това на изхода й, и то при включен изправен акумулатор. Затова анализа на работата й се прави, като се разглежда поведението на това напрежение. В началото на заряда, то е минимално, предвид разредения акумулатор. С нарастване на заряда на последния, то расте и достига максимум при напълно зареден акумулатор - около 14,4 Волта. Тогава схемата ограничава заряда напълно, чрез запушване на тиристора, благодарение на отпушения ценер, при достигане на 15 Волта на управляващия електрод, шунтиращ управляващия ток на тиристора. Накратко при зарад напрежението на акумулатора расте плавно, с ограничение от схемата максимума на заряд при достигане на 14,4 Волта. Това е нейната задача - да не се презарежда акумулатора с опасно високи напрежения.

SimoTo написа:Щом включа акумулатора напреженията са съответно: на анода на тиристора 17,1V, на управляващия му електрод 15,6V (което мисля е в рамките на допустимото за ценера) и на клемите на акумулатора 15,5 до 16V, като започва бързо да пада и след 10-тина минути се спира на около 15V.


Данните от тези замервания меко казано са нелогични. Най-вече спада на напрежение на акумулатора в процеса на зареждане. Вероятно акумулатора не е изправен или схемата вместо да го зарежда, го разрежда. Проблем, който от дистанция е труден за диагноза.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 09 окт 2012 21:39


Така моето зарядно е без токоограничението и му направих замерване с обикновен мултицет за да ориентирам колегата.
Напреженията са както следва:

на празен ход
-U анод = 15,28V
-U катод = 11,6V
-U управление = 11,6

под товар (зареден акумулатотор само с такъв разполагам в момента)
-U анод = 17,9V
-U катод = 14,24V
-U управление = 14,6V


Общо взето това е. С друг ценер (пак 15 волтов) U катод беше 14,5V ,но това е нормално.

Дано съм полезен на колегата SimoTo


Потребителски аватар
sp_konsulov
Мнения: 197
Регистриран на: Сря 14 мар 2012 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София ;-)

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот sp_konsulov » Сря 10 окт 2012 9:56


Какво мислите за това зарядно - зарежда от слънцето и акумулатора е винаги зареден?
http://www.ebay.com/itm/180774512193?ss ... 1497.l2649

Заслужава ли си ?

Зарядния ток е 300 мА макс


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Сря 10 окт 2012 11:32


Вятър работа е тва за 10 часа ще имаш 3Ah заредени във акумулатора и то при 10 часа слънце на макс което няма как да стане.Ако не си караш колата редовно би имало файда да ти покрива отчасти загубите от саморазряд аларми и т н но иначе..


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 21 окт 2012 12:50


За съжаление "слънчевото" зарядно, точно когато е най-необходимо през студените и мрачни месеци, ще е най-малко рентабилно, предвид малкото слънцегреене. Освен това обикновено акумулатора се зарежда нощем, когато не се ползва колата...


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот sportul » Съб 24 ное 2012 13:12


направих както е по схемата на колегата и резултата е:

Изображение
напрежението отива най-много на 14,05 :banana


todor40
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот todor40 » Нед 02 дек 2012 22:53


Колега stereofonix аз бих искал да попитам
с какво си рисувал платката?
Изглежда като да си писал свободно с някакъв маркер?
Аз съм пробвал с различни перманентни маркери но нямам успех - винаги ги вдига железния трихлорид при ецването.
Затова си карам с четка и лак, но не е удобно.

Иначе схемата е добра и аз я имам от много време и съм доволен.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот fox_vt » Пон 03 дек 2012 18:45


todor40 написа:Колега stereofonix аз бих искал да попитам
с какво си рисувал платката?
Изглежда като да си писал свободно с някакъв маркер?
Аз съм пробвал с различни перманентни маркери но нямам успех - винаги ги вдига железния трихлорид при ецването.
Затова си карам с четка и лак, но не е удобно.

Иначе схемата е добра и аз я имам от много време и съм доволен.


И аз искам да разбера как си правите платките писна ми от тия универсалните,навремето правих опити ама нищо не се получи.И ако може да споменете нещо за цялата процедура от до за направата на платка.На ЛС да не размиваме темата



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта