Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Съб 25 Окт 2014 15:23

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 340 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Нед 06 Май 2012 22:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:
При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Пон 07 Май 2012 20:52 
Offline

Регистриран на: 09.12.2011
Мнения: 301
Krasi написа:
Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Може, но става схемата излишно сложна. Като за начало, просто свържи последователно на ценера, обикновен изправителан диод (може и маломощен), и напрежението на цялата схема ще се повиши с 0,6 Волта, т.е. вече схемата ще изключва при 14,3 Волта.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Пон 07 Май 2012 21:24 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.01.2008
Мнения: 570
Местожителство: с.Бреница-София
Ronin написа:
samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:
При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !



Незнам защо така се получава при тебе.Аз използвам КТ 707 пробвах с два различни трафа и с напрежение 17-18 волта и няма проблеми.
Естествено си направих малоумен опит да свържа акумулатора на обратно за да тествам един предпазител и тогава се прецака ценера :banghead: :dummy: ефекта след това беше все едно тиристора го няма и акумулатора се зареда до U на трафа.
Смених ценера и не правя повече експерименти :)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 18:53 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Напрежението на трафа и след греца при мен е към 18*1.4=25.2 Волта.Няма как тиристора да не го ограничава!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 19:28 
Offline

Регистриран на: 09.12.2011
Мнения: 301
Колега Ronin, ако искаш да свалиш напрежението на схемата от 15,2 Волта на 14,6 Волта (с 0,6 Волта), достатъчно е да запоиш обикновен изправителен диод към управляващия електрод на тиристора. Така просто ще направиш корекция на опорното напрежение (надолу) на ценера си, а и ще разбереш веднага дали няма проблеми във веригата ценер-тиристор (просто веднага напрежението на схемата, при изправни ценер-тиристор, трябва да падне с 0,6 Волта).
Иначе, по въпроса за оптималното напрежение на заряд?
Отговора е в напрежението на стабилизация, в автоинсталацията в автомобилите производство на всички концерни. Всички знаем какво е то.
Защо са го избрали така инженерите на последните?
Най-точен отговор на този въпрос могат да изкажат въпросните инженери.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 20:02 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Това последното не го разбрах,стабилизация на напрежението няма в релерегулатора,той и затова се нарича релерегулатор а не стабилизатор !Когато зареждаме акумулатор,то последния се е разредил по някаква причина,ако след разряд разчиташ на динамото да го вкара в кондиция,то това няма да се случи при нормалното каране в град/село ,освен ако не правиш преходи от 400-500 км.Затова опираме до зарядното ,и не говорим за нормална експлоатация,а за зареждане на разреден акумулатор.Незнам някой автомобилен инженер да използва или предписва зареждане на акумулатор(разреден) с устройство (автомобил)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 20:31 
Offline

Регистриран на: 09.12.2011
Мнения: 301
Зарядното е един вид инструмент. Колко от днешните автомобилисти го имат е ясно (особено на запад). Това го имат в предвид посочените по-горе инженери, при създаването на своите творения...
Разбира се заряд е необходим за провилната експлоатация на акумулатора, но на масовия автомобилист едва ли му е до това...
Иначе според мен "високоволтовия" заряд в порядъка на 17-18 Волта е много опасен...


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 20:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Зимата,най-търсеният инструмент измежду автомобилистите е зарядното,масовият автомобилист кара с каквото и колкото изкара,колко акумулатори доживяват над 2 години.В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 22:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.01.2008
Мнения: 570
Местожителство: с.Бреница-София
Ronin написа:
В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !


Колега става на въпрос до какво напрежение ще се зареди акумулатора,а ограничение по ток в зарядните самоделки в някои случай се налага за да не си запалим трафовете както колегата по назад в темата.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 22:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 23:18 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.01.2008
Мнения: 570
Местожителство: с.Бреница-София
Ronin написа:
Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !


Не погледнах ,че ти си опукал трава и си наясно защо в някои случаи трябва ограничаване на тока :oops: за което се извинявам.

Аз вече използвам такъв траф.
Прикачени файлове:
DSC01966.JPG
DSC01966.JPG [ 81.16 KiB | Прегледано 501 пъти ]


Като съм го пренавил първичната намотка изцяло на едната макара,а вторичната 18V жицата мисля ,че беше 1.36см2 на другата макара.
Дава 6-7А макс и не грее.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 23:23 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.06.2006
Мнения: 824
Местожителство: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Сря 09 Май 2012 23:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.01.2008
Мнения: 570
Местожителство: с.Бреница-София
Ronin написа:
Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !


Мисля,че е от някакъв модел на ТЕМП .


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Вто 15 Май 2012 15:21 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 434
Местожителство: ПЛЕВЕН
Автомобил: Passat-1.9TDI90HP
Двигател: 1Z 1995
Въпрос към Бате Венци:

Не е ли много голяма стойността на потенциометъра в схемата ти с регулиране на тока?
Днес я сглобих и регулирането се осъществява в границите на до 500-600-700 ома или на много малък ход ва потенциометъра и след това спира.
Не е ли по удачен потенциометър от 1 или няколко килоома?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори Публикувано на: Вто 15 Май 2012 17:09 
Offline

Регистриран на: 23.03.2010
Мнения: 2500
Местожителство: София - Ямбол
Skype: ktamen
Krasi написа:
Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Преди две години разбрах за съществуването на TL 431. Това е интегрална схема с три извода (корпуса и е като на маломощен пластмасов транзистор). Оттогава и през ум не ми минава да използвам ценерови диоди. Тя лесно може да се сложи на мястото на всеки ценер и осигурява изключително стабилно напрежение от 2,49 до 36В. Между крачетата и се връзват два резистора, единия 1килоом, а другия се подбира в зависимост какво напрежение ни трябва - на негово място може да се сложи и потенциометър. В повечето компютърни захранвания има по няколко броя такива интегралчета.
Като правя някакво подобно устройство се старая да го събера в кутия от компютърно захранване като запазя вентилатора.
Не разбирам какъв е този стремеж към големи зарядни токове, аз не бих използвал зарядно с повече от 2А заряден ток. Това зарядно, което използвам най-често дава по-малко от 200мА и напрежението му е ограничено до 14В. Вярно е, че акумулатора трябва да е закачен за него цяла седмица, но слабия ток го зарежда наистина до 100%. Тези сметки 60Ач акумулатор значи 10часа по 6А просто не са верни и обикновено водят до скапването на акумулатора.


Последна промяна от ktamen на Вто 15 Май 2012 17:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 340 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dadi87, rad_racer, sharky_88, Slavi_show87 и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design